CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Mitsubishi Grandis og Hengerfeste

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Empty
PosteTema: Mitsubishi Grandis og Hengerfeste   Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Icon_minitimeTor 10 Apr 2014 - 15:05

Hallois!! Lenge siden jeg var her inne nå gitt..

Har nå gått til anskaffelse av en 2008 Mitsubishi Grandis 2,0 DI-D. Min forrige bil var en 1998 T4 hvor jeg syntes kula satt for høyt slik at vogna ble for lav bak (har Burstner 680, ca 9 mtr). Da jeg skulle måle høyden på kula på Grandisen så jeg til min store forskrekkelse at kula her er enda ca 2 cm høyere enn på Caravellen!! Noen som vet om det er mulig å (lovlig) modifisere hengerfeste slik at det blir noe lavere?? Er klar over at denne bilen vil sige noe mer sammen bak enn hva Caravellen gjorde, men siden jeg ikke skal ha mer enn 85 kg på kula så er det vel begrenset hvor mye den siger..
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Grandis og Hengerfeste   Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Icon_minitimeTor 10 Apr 2014 - 20:56

Hei
Det er nok muligt,men ikke lovligt å modifisere på godkjent løfteutstyr eller slepekrok da må du nok oppsøke et verksted som event kan gjøre det og sertifisere det på nytt.
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Grandis og Hengerfeste   Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Icon_minitimeFre 11 Apr 2014 - 12:43

Har du avtagbart feste? Det finnes flere krokhøyder på de. Kanskje også på krokdelen av fast feste. Hør med forhandleren?
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Grandis og Hengerfeste   Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Icon_minitimeFre 11 Apr 2014 - 17:25

Koble på og se hva høyden blir. Grandisen siger nok mer enn T4. Og så eventuelt få nytt lavere feste, men dette koster nok litt, vil jeg tro. Modifisering på festet av høyde er tvilsomt, da må det varmes mye, og svekkes gjerne i denne prosessen. Dette ville jeg ikke tatt sjansen på. Da gjenstår eventuelt ny krok eller aksept av "lav bakende" på vogna. Men det er da underlig at ikke også Grandisen holder normert høyde, eller?
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Grandis og Hengerfeste   Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Icon_minitimeFre 11 Apr 2014 - 18:40

Er nok et godt poeng å prøve det i virkeligheten.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Grandis og Hengerfeste   Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Icon_minitimeFre 11 Apr 2014 - 19:53

Hei
Uansett ka du gjør ikke prøve med varme eller andre mulige forandringer,husk dette er en sertifisert og godkjent komponent skal det bygges om eller forandres på må dette gjøres av sertifisert verksted alt annet er tull.
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Grandis og Hengerfeste   Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Icon_minitimeFre 11 Apr 2014 - 21:16

Dethleffs skrev:
Hei
Uansett ka du gjør ikke prøve med varme eller andre mulige forandringer,husk dette er en sertifisert og godkjent komponent skal det bygges om eller forandres på må dette gjøres av sertifisert verksted alt annet er tull.
. Det er galskap å prøve på noe sånt selv. Dette må være 100% i orden.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Grandis og Hengerfeste   Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Icon_minitimeLør 12 Apr 2014 - 9:15

Hei
Der er vi enige petter34 Smile Very Happy sikkert om andre ting også
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Grandis og Hengerfeste   Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Icon_minitimeSøn 13 Apr 2014 - 12:50

Jeg har ikke noe problem med at hengerfestet er for høyt på Gradisen. Den er ganske myk og du har masse lasteplass bak så det er greit å laste inn tunge ting baki bilen. Du bør absolutt ikke endre det fra originalt og ikke bestill noen endring før du har testet med "turlass".
Til Toppen Go down
Sponsored content





Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Grandis og Hengerfeste   Mitsubishi Grandis og Hengerfeste Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Mitsubishi Grandis og Hengerfeste
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hengerfeste.
» Problemer med svinghjul på Ford, VW, Toyota og Mitsubishi.
» Mitsubishi Pajero
» Toyta LC vs Mitsubishi pajero
» Tiguan bremser automatisk ved vibrasjon i hengerfeste

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: