CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Til polen med vogn

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Arild s
CARAVANER
CARAVANER
Arild s


Male
Antall Innlegg : 89
Age : 48
Localisation : Leikong
Registration date : 28.10.2009

Til polen med vogn Empty
PosteTema: Til polen med vogn   Til polen med vogn Icon_minitimeTor 10 Apr 2014 - 15:19

Hei,Vi lurer på om vi skal velje polen som ferie mål i år. Tenker da å kjøre hele veien.noen som har vert der med vogn å kan anbefale campingplasser der borte.vi blir 7stk som reiser,4barn alder frå 6år til 13år.en hund å da to vaksne.tips motas med stor takk
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Til polen med vogn Empty
PosteTema: Re: Til polen med vogn   Til polen med vogn Icon_minitimeTor 10 Apr 2014 - 22:01

Skal du til Syd-Polen eller Nord-Polen?  Very Happy 

Husk at VW T4 (Transporter/Caravelle/Multivan) er "Deutchlands Meistgeklautes Auto" (Tysklands mest stjælte bil)
Tror du det er Tyskerne eller de som bor litt lenger øst som hovedsaklig sørger for dette?
Har du sett hvor dyre T4 interiører er på Ebay.de?

Skaff deg en ekstra lås til å tre rundt clutchpedalen og rattet!
Til Toppen Go down
Arild s
CARAVANER
CARAVANER
Arild s


Male
Antall Innlegg : 89
Age : 48
Localisation : Leikong
Registration date : 28.10.2009

Til polen med vogn Empty
PosteTema: Re: Til polen med vogn   Til polen med vogn Icon_minitimeTor 10 Apr 2014 - 22:12

Blir syd-polen. Driver å leser oss opp på eit sted som heiter Swinoujscie.Har en ilsint Akita inu hanne på 40+kg som passer bilen Til polen med vogn 970313 å vist d ikkje hjelper så blir d å  Til polen med vogn 388844 Til polen med vogn 388844 svina lol! 
Neida,veit vi må vere forsiktige men har full kasko med fri leige bil om d sku skje.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1138
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Til polen med vogn Empty
PosteTema: Re: Til polen med vogn   Til polen med vogn Icon_minitimeFre 11 Apr 2014 - 17:40

Syd-Polen er fint, bl.a. med Krakow. Men, også en advarende finger fra meg. Spurte på en camping i i Dresden for et par år siden om de kunne anbefale en plass rundt Krakow og Praha, og svaret var negativt. "Har du tenkt å kjøre til Polen eller Tsjekkia i en Audi A 6?", var spørsmålet jeg fikk. De frarådde sterkt, og presiserte at eventuell leiebil heller ikke kunne kjøres dit. De opplyste at de hadde hatt 5 gjestefamilier som kjørte til Praha, 3 kom igjen uten bil.
Men - det vil helst gå greit. Pass på, vær oppmerksom, så går det sikkert fint. Men det er nok fornuftig med skjerpet oppmerksomhet.
Til Toppen Go down
Arild s
CARAVANER
CARAVANER
Arild s


Male
Antall Innlegg : 89
Age : 48
Localisation : Leikong
Registration date : 28.10.2009

Til polen med vogn Empty
PosteTema: Re: Til polen med vogn   Til polen med vogn Icon_minitimeLør 12 Apr 2014 - 15:25

Hmm,er litt betenkt ang polen ferie nå ja. Blitt tipsa på privaten om akkurat det dere nemner om tjuveri av bil. Men vogna er og utsatt da vi frå Norge vist nokk blir sett på som rike....
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1138
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Til polen med vogn Empty
PosteTema: Re: Til polen med vogn   Til polen med vogn Icon_minitimeSøn 13 Apr 2014 - 1:56

Hva er det du vil i Polen da? Kanskje like greit med fly? Mulig jeg ser spøkelser på høylys dag, men det er noe med å ikke ta sjanser. Kjørte gjennom Tsjekkia for noen år siden, og det gav ikke mersmak. Var rimelig lettet da vi kjørte inn i Østerrike, og etter en særdeles grundig grensekontroll kunne parkere for natten utenfor Wien.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Til polen med vogn Empty
PosteTema: Re: Til polen med vogn   Til polen med vogn Icon_minitimeSøn 13 Apr 2014 - 13:03

Makan til tullprat!

Jeg har vært på campingtur i Polen 3 ganger og vært der flere ganger uten vogna. Stesønnen min studerer der. Har ikke følt meg utrygg noen gang eller noe sted der. Har vært både i nord og syd og på mitten. Store byer og bitte små steder.

Tsjekkia er også bra, men der var det en gang 3 ramp som jeg mistenkte ville prøve seg på noe nasking. Så lenge jeg stirret på dem og plasserte meg mellom dem og madammen forsvant de fort.

Lommetyveri vil jeg anse som mer risikofylt i Oslo...

Polen, Tsjekkia og andre av landene i øst har masse å by på, men sikkert ikke for alle. Men at det er farligere å reise der enn i resten av Europa er i alle fall ikke min erfaring.
Til Toppen Go down
Arild s
CARAVANER
CARAVANER
Arild s


Male
Antall Innlegg : 89
Age : 48
Localisation : Leikong
Registration date : 28.10.2009

Til polen med vogn Empty
PosteTema: Re: Til polen med vogn   Til polen med vogn Icon_minitimeSøn 13 Apr 2014 - 13:26

Kva vil vi i polen, Tanken va å oppleve noe nytt.en annen kultur. Har vert i polen en gang før, men da med lastebil. Tok den gangen ferga frå Karlskrona.opplevde dei eg møtte da som høfelige og vennlige.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Til polen med vogn Empty
PosteTema: Re: Til polen med vogn   Til polen med vogn Icon_minitimeSøn 13 Apr 2014 - 14:25

Arild
Masse å oppleve og se i Polen, hjelpsomme folk overalt. Skikkelig god mat for ikke å snakke om ølet da.

Ganske spesielt når vi kjørte og så denne: http://no.wikipedia.org/wiki/Kong_Kristus_%28%C5%9Awiebodzin%29 måtte bare bort å se den på nært hold når den dukket opp.

Resirkulering på sitt beste, fantastisk belggenhet og artig historie http://no.wikipedia.org/wiki/Vang_stavkirke

Utrolig : http://no.wikipedia.org/wiki/Saltgruven_Wieliczka

Mørk histore: http://no.wikipedia.org/wiki/Auschwitz

Jeg har ikke vært her, men skal være ganske severdig. De største kirkelige helgene bør man unngå. http://en.wikipedia.org/wiki/Cz%C4%99stochowa hvor http://en.wikipedia.org/wiki/Jasna_G%C3%B3ra_Monastery ligger.

Pass på å ha ledig lastekapasitet til litt ekstra handling Wink

Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1138
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Til polen med vogn Empty
PosteTema: Re: Til polen med vogn   Til polen med vogn Icon_minitimeOns 23 Apr 2014 - 0:29

Har også vært i Polen, kjørt gjennom, og tilbrakt noen dager i Krakow. Fin by, særlig sentrum og jødekvarteret, og både slott og domkirke er fine. Og et besøk i Auswitch gir både ettertanke og tristhet. Kan også anbefale et besøk i saltgruvene, utrolig opplevelse. Men som campingland, tja, ikke noe særlig. Som besøkende er du vestlig, rik, og interessant av feil årsak....
Skal noen dit på camping, så kjør flere i følge. Ville neppe tatt med veslejenta med bare oss tre på campingtur der, slik er det bare. Sikkerhet fremfor det meste, det er et godt råd.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Til polen med vogn Empty
PosteTema: Re: Til polen med vogn   Til polen med vogn Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Til polen med vogn
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Polen
» Kjøpt ny vogn- Og skal bo fast . Bra vogn? Trenger råd
» Noen som har Knaus 530 vogn? eller tilsvarende vogn
» Tak over vogn
» Ny vogn:)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Veien til Kontinentet-
Gå Til: