CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Gasskjøleskap slukner under kjøring

Go down 
3 posters
AvInnlegg
amatoren
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 54
Registration date : 10.04.2013

Gasskjøleskap slukner under kjøring Empty
PosteTema: Gasskjøleskap slukner under kjøring   Gasskjøleskap slukner under kjøring Icon_minitimeLør 3 Mai 2014 - 21:26

Hei

Kjøleskapet vårt har til i dag sluknet under kjøring. Det har startet greit igjen når jeg har stoppet, men det virker som at det er møtende trafikk/vind som slukker flammen. Jeg har nå "moddet" brenneren litt sånn at blikket rundt den ikke har fullt så store åpninger sånn at lufttrykk fra møtende trailere ikke er så stort. Dette er tips jeg har lest på noen svenske forum. Jeg har ikke testkjørt ennå, så jeg vet ikke om dette blir å fungere. Jeg har også lest at man kan sette på "vinterlukene" for å hindre så mye trekk, med jeg har vært litt skeptisk til å tette til avgass-hullet.

Men så har jeg et spørsmål. Under denne operasjonen åpnet jeg også det øverste dekslet og fant avgassrøret. Skal dette se ut sånn som på følgende bilde?
Gasskjøleskap slukner under kjøring 347jqx4

For meg ser det ut som at det mangler en topp på skorsteinen. Når jeg prøver å blåse mot toppen av røret, slukner det, men det klarer å starte opp igjen, nå.

Kjøleskapet er fra forøvrig et Electrolux fra 2000.
Til Toppen Go down
Ykarlsen
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 75
Localisation : Nordens Paris, Norway
Registration date : 15.02.2012

Gasskjøleskap slukner under kjøring Empty
PosteTema: Re: Gasskjøleskap slukner under kjøring   Gasskjøleskap slukner under kjøring Icon_minitimeSøn 4 Mai 2014 - 11:08

Sjekk også om brenneren er rein. Har vært borti flere skap med mye sot/rust i brenneren som slukket under kjøring.
Til Toppen Go down
amatoren
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 54
Registration date : 10.04.2013

Gasskjøleskap slukner under kjøring Empty
PosteTema: Re: Gasskjøleskap slukner under kjøring   Gasskjøleskap slukner under kjøring Icon_minitimeSøn 4 Mai 2014 - 13:26

Så det skal ikke stå et munnstykke på toppen av det røret som kommer opp? For meg ser det ut som at det er en innsnevring som gjør at man kan sette en "moffe" over. Flammen er også kraftig og blå, noe som sier meg at det ikke er alt for mye sot der og at dysa ikke er alt for mye slitt.
Til Toppen Go down
TrondMartin

TrondMartin


Male
Antall Innlegg : 7
Age : 51
Registration date : 05.10.2013

Gasskjøleskap slukner under kjøring Empty
PosteTema: Re: Gasskjøleskap slukner under kjøring   Gasskjøleskap slukner under kjøring Icon_minitimeOns 18 Jun 2014 - 23:57

Hadde samme problem med min Adria 743UT 2011 model, satte på vinter deksel når jeg kjører. Funker meget bra for meg da, har ikke hatt problem med slukking under kjøring etter at jeg fikk satt på dekselet.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Gasskjøleskap slukner under kjøring Empty
PosteTema: Re: Gasskjøleskap slukner under kjøring   Gasskjøleskap slukner under kjøring Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Gasskjøleskap slukner under kjøring
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kjøleskap slukner under kjøring
» gasskjøleskap
» Sunwind gasskjøleskap tenner ikke
» Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig
» Adria 2010

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: