| Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
amatoren CARAVANER

Antall Innlegg : 53 Registration date : 10.04.2013
 | Tema: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Man 16 Jun 2014 - 12:04 | |
| Jeg har et Dometic RM 7601 kjøleskap, Dette fungerer utmerket på både 230v og 12 v. Når jeg skal starte det på gass hører jeg tikkinga av gnisten før det blir et blaff som jeg antar er at det tenner. Tikkinga opphører umiddelbart etter at det har tent.
Problemet er at det kjøler veldig dårlig på gass. Nå har det stått på gass over natta, men det er ikke merkbart kjølig inne i det. Jeg satte også inn et isbitbrett med vann i går kveld i frysedelen og det har ikke blitt til is ennå.
Er det noen som har hatt lignende problem, evt vet hva problemet kan være? | |
|
 | |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8905 Age : 67 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
 | Tema: Re: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Man 16 Jun 2014 - 13:00 | |
| Har ikke hatt dette problemet på gass. men ta av det nedre dekselet på utsida av vogna og se at brenneren ikke har løsnet og at den brenner med en klar og blå flamme. Bare en tanke. | |
|
 | |
amatoren CARAVANER

| Tema: Re: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Man 16 Jun 2014 - 13:07 | |
| - Johnny skrev:
- Har ikke hatt dette problemet på gass. men ta av det nedre dekselet på utsida av vogna og se at brenneren ikke har løsnet og at den brenner med en klar og blå flamme.
Bare en tanke. Ja, den gjør det, som jeg skriver i innlegget så står brenneren og går, har også sjekket at det ikke er en "stearinysflamme" men en blå "susende" flamme. Jeg har også tatt av luka på taket og prøvd å feie pipa vha en støvsuger som jeg stakk ned mot avgassrøret, vet ikke hvor mye jeg fikk ut da jeg ikke har sjekket støvsugerposen ennå, men jeg hadde ikke intrykk av at det kom så mye. Jeg tok også av det ytterste dekslet rundt brenneren og støvsugde der, men jeg har ikke hatt den helt av da jeg var litt usikker på hvordan jeg skal demontere selve brenneren. | |
|
 | |
Dethleffs ROYAL CARAVANER

Antall Innlegg : 555 Registration date : 10.03.2009
 | Tema: Re: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Man 16 Jun 2014 - 13:51 | |
| | |
|
 | |
Dethleffs ROYAL CARAVANER

Antall Innlegg : 555 Registration date : 10.03.2009
 | Tema: Re: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Man 16 Jun 2014 - 21:40 | |
| Har også hørt at om vogna/Bobilen ikke står rett kan dette innvirkning på kjøling på gassdrift. | |
|
 | |
HobbyTom ROYAL CARAVANER

Antall Innlegg : 453 Age : 48 Localisation : Trøndelag Registration date : 13.10.2008
 | Tema: Re: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Tir 17 Jun 2014 - 10:01 | |
| Du får dårlig kjøling om du har vinterdeksler på om sommeren. Uansett kan du ta av dekslene på veggen og prøve om det blir forskjell uten deksel i det hele tatt. Gjennom det nedre dekslet får du også tilgang til dysa og eksospipa for gassbrenner. Jeg vil anta at flammen din er to- eller tre-delt ut fra dysa, grunnet koks fra eksospipa som har falt ned i brenneren. Trykkluft og en middels slitt tannkost som IKKE er tiltenkt videre oral tjeneste vil gjøre underverker.  Ta bilde av flammen før og etter, for referanse. Lykke til. | |
|
 | |
amatoren CARAVANER

| Tema: Re: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Tir 17 Jun 2014 - 11:57 | |
| - HobbyTom skrev:
- Du får dårlig kjøling om du har vinterdeksler på om sommeren.
Uansett kan du ta av dekslene på veggen og prøve om det blir forskjell uten deksel i det hele tatt. Gjennom det nedre dekslet får du også tilgang til dysa og eksospipa for gassbrenner. Jeg vil anta at flammen din er to- eller tre-delt ut fra dysa, grunnet koks fra eksospipa som har falt ned i brenneren. Trykkluft og en middels slitt tannkost som IKKE er tiltenkt videre oral tjeneste vil gjøre underverker.

Ta bilde av flammen før og etter, for referanse. Lykke til. Har ikke vinterdeksel på, nei, jeg har bare ett deksel på siden av vogna, det andre er på taket. Har hatt opp begge og støvsugd der jeg kom til og det har blitt bedre. Skal prøve å bruke en tannkost og se om jeg får renset dysa mer. Takk for svar. | |
|
 | |
Sponsored content
 | Tema: Re: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig  | |
| |
|
 | |
| Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig | |
|