CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig

Go down 
4 posters
AvInnlegg
amatoren
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 54
Registration date : 10.04.2013

Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Empty
PosteTema: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig   Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Icon_minitimeMan 16 Jun 2014 - 12:04

Jeg har et Dometic RM 7601 kjøleskap, Dette fungerer utmerket på både 230v og 12 v. Når jeg skal starte det på gass hører jeg tikkinga av gnisten før det blir et blaff som jeg antar er at det tenner. Tikkinga opphører umiddelbart etter at det har tent.

Problemet er at det kjøler veldig dårlig på gass. Nå har det stått på gass over natta, men det er ikke merkbart kjølig inne i det. Jeg satte også inn et isbitbrett med vann i går kveld i frysedelen og det har ikke blitt til is ennå.

Er det noen som har hatt lignende problem, evt vet hva problemet kan være?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Empty
PosteTema: Re: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig   Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Icon_minitimeMan 16 Jun 2014 - 13:00

Har ikke hatt dette problemet på gass. men ta av det nedre dekselet på utsida av vogna og se at brenneren ikke har løsnet og at den brenner med en klar og blå flamme.
Bare en tanke.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
amatoren
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 54
Registration date : 10.04.2013

Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Empty
PosteTema: Re: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig   Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Icon_minitimeMan 16 Jun 2014 - 13:07

Johnny skrev:
Har ikke hatt dette problemet på gass. men ta av det nedre dekselet på utsida av vogna og se at brenneren ikke har løsnet og at den brenner med en klar og blå flamme.
Bare en tanke.

Ja, den gjør det, som jeg skriver i innlegget så står brenneren og går, har også sjekket at det ikke er en "stearinysflamme" men en blå "susende" flamme.

Jeg har også tatt av luka på taket og prøvd å feie pipa vha en støvsuger som jeg stakk ned mot avgassrøret, vet ikke hvor mye jeg fikk ut da jeg ikke har sjekket støvsugerposen ennå, men jeg hadde ikke intrykk av at det kom så mye. Jeg tok også av det ytterste dekslet rundt brenneren og støvsugde der, men jeg har ikke hatt den helt av da jeg var litt usikker på hvordan jeg skal demontere selve brenneren.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Empty
PosteTema: Re: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig   Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Icon_minitimeMan 16 Jun 2014 - 13:51

Hei
Her er en som har vært borte i noe lignende. http://www.campingnorge.no/forum/kjoeleskap-paa-gass/

En prat med leverandør er ikke dumt heller.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Empty
PosteTema: Re: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig   Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Icon_minitimeMan 16 Jun 2014 - 21:40

Har også hørt at om vogna/Bobilen ikke står rett kan dette innvirkning på kjøling på gassdrift.
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Empty
PosteTema: Re: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig   Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Icon_minitimeTir 17 Jun 2014 - 10:01

Du får dårlig kjøling om du har vinterdeksler på om sommeren.

Uansett kan du ta av dekslene på veggen og prøve om det blir forskjell uten deksel i det hele tatt. Gjennom det nedre dekslet får du også tilgang til dysa og eksospipa for gassbrenner. Jeg vil anta at flammen din er to- eller tre-delt ut fra dysa, grunnet koks fra eksospipa som har falt ned i brenneren. Trykkluft og en middels slitt tannkost som IKKE er tiltenkt videre oral tjeneste vil gjøre underverker.

Smile

Ta bilde av flammen før og etter, for referanse. Lykke til.
Til Toppen Go down
amatoren
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 54
Registration date : 10.04.2013

Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Empty
PosteTema: Re: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig   Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Icon_minitimeTir 17 Jun 2014 - 11:57

HobbyTom skrev:
Du får dårlig kjøling om du har vinterdeksler på om sommeren.

Uansett kan du ta av dekslene på veggen og prøve om det blir forskjell uten deksel i det hele tatt. Gjennom det nedre dekslet får du også tilgang til dysa og eksospipa for gassbrenner. Jeg vil anta at flammen din er to- eller tre-delt ut fra dysa, grunnet koks fra eksospipa som har falt ned i brenneren. Trykkluft og en middels slitt tannkost som IKKE er tiltenkt videre oral tjeneste vil gjøre underverker.

Smile

Ta bilde av flammen før og etter, for referanse. Lykke til.

Har ikke vinterdeksel på, nei, jeg har bare ett deksel på siden av vogna, det andre er på taket. Har hatt opp begge og støvsugd der jeg kom til og det har blitt bedre. Skal prøve å bruke en tannkost og se om jeg får renset dysa mer. Takk for svar.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Empty
PosteTema: Re: Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig   Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Sunwind gasskjøleskap tenner ikke
» gasskjøleskap
» Gasskjøleskap slukner under kjøring
» Primus 2480 tenner ikke
» kjøleskap tenner ikke på gass lenger

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: