CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vogn til å bo i

Go down 
4 posters
AvInnlegg
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Vogn til å bo i Empty
PosteTema: Vogn til å bo i   Vogn til å bo i Icon_minitimeMan 30 Jun 2014 - 8:21

Vi skal til å bygge hus nå, så det ble aldri noe av vognkjøpet i fjor. Nå er vi imidlertid inne på tanken om å bo i vogn i en periode mens vi venter på at huset skal bli ferdig. Planen er å selge det gamle huset i januar/februar og drøye overtakelse lengst mulig, men vi vil uansett får en overlapp der vi står uten hus. Så nå vurderer vi å kjøpe oss en vogn og bo der fra mars/april frem til huset er ferdig i august. Det er meget mulig at dette er en jævlig dum ide, men det er i hvertfall en billig løsning og vi slipper å bo hjemme hos svigers;) Vi har to jenter på henholdsvis 3 og 5 år. Hvor stor vogn bør vi ha, og hvilken løsning er den beste i vår situasjon? Er det andre her som har gjort noe lignende? Volvoen trekker 1800kg, men i og med at jeg sansynligvis selger vogna igjen etterpå så blir den ikke dradd mye rundt. Jeg har kikket på vogner rundt 650, men det er klart at det er begrenset med plass i disse også. Ett annet problem er at det er begrenset med plass på tomten under bygging. Prisklasse 100000 - 120000kr

Denne ser ikke så dum ut, men jeg er redd den blir for stor. http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=49559418&searchclickthrough=true
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Vogn til å bo i Empty
PosteTema: Re: Vogn til å bo i   Vogn til å bo i Icon_minitimeMan 30 Jun 2014 - 11:05

Det behøver ikke være en Hobby. Det kan være verdt å nevne at mine foreldre bor ett steinkast unna så vi får låne dysj og ungene kan sove der av og til.

Hvordan er det å trille en vogn på nærmere 2 tonn på grus? Vogna må nok trilles på plass da det vil bli umulig å snu på tomten.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Vogn til å bo i Empty
PosteTema: Re: Vogn til å bo i   Vogn til å bo i Icon_minitimeOns 2 Jul 2014 - 11:14

Er hele gjengen på campingtur eller? Wink
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vogn til å bo i Empty
PosteTema: Re: Vogn til å bo i   Vogn til å bo i Icon_minitimeOns 2 Jul 2014 - 11:30

Ja har tatt ferie. affraid 
Mange som har benyttet cv som bolig for en periode mens de f.eks bygger hus eller hytte.
Vil nok tro at faste liggeplasser til alle bør telle mye. Størrelse på vogn vil jeg ikke si noe særlig om, 650 høres da greit ut.
Og er dere noen stk til å trille vogna på plass så skulle vel det gå så lenge det ikke er noen hinderløype eller bratte bakker. Husk at bremsene på vogna virker lite eller null når den skues bakover.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Vogn til å bo i Empty
PosteTema: Re: Vogn til å bo i   Vogn til å bo i Icon_minitimeOns 2 Jul 2014 - 14:47

Jeg har akkurat vært å sett på en 2004 650 kmfe og en 2005 650 ukf.

Den førstnevnte har jo fordelen med to sittegrupper og stort barnerom, men det blir ikke lett for meg og fruen og sitte godt i salongen og se på tv.

Ukf har stor rundsitter, men den er trang bakover. Jeg føler likevel denne er mer praktisk. Men putene i begge disse vognene er meget harde, og jeg vil tro en blir noe støl i ryggen om vi blir sittende der hele kveldene. Om ikke annet så er drt i det minste motivasjon til å gå ut og jobbe Wink

Ett annet alternativ er 650 ukfe, mn disse er det ikke mange av.

Er det andre vognmerker i denne størrelsen som har bedre og romsligere løsninger?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vogn til å bo i Empty
PosteTema: Re: Vogn til å bo i   Vogn til å bo i Icon_minitimeOns 2 Jul 2014 - 15:24

650 kfu har stort kjøkken, ikke størst sittegruppe, men den har en liten i barnerommet som forøvrig er trangt. Ungene ligger i andre enden og blir kanskje ikke så forstyrret på kveldene. Toalettet er akkurat så stort som det må være.
En 720 ukfe eller en Dethleffs 720 SK er verdt å se på som alternativ.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Vogn til å bo i Empty
PosteTema: Re: Vogn til å bo i   Vogn til å bo i Icon_minitimeOns 2 Jul 2014 - 15:30

650 er nok max størrelse. Veien ned til tomten er kronglete og det hadde vært greit å fått en vogn som jeg også kan bruke seinere. Sånn sett er også 650 hakket for tung. Jeg Vurderer også 610, men da blir det vel kun ett soverom.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Vogn til å bo i Empty
PosteTema: Re: Vogn til å bo i   Vogn til å bo i Icon_minitimeOns 2 Jul 2014 - 15:42

Du skriver at det er fra mars/april til august.
Hvorfor ikke sette opp et fortelt?

Vogna blir soveplass og oppholdet i teltet.

Sett opp en platting, opp med telt. Brukt gis bort kjøkken på Finn, sett den opp på f.eks kortveggen med et stort kjøleskap og komfyr. Mor kan bake boller og fars Grandiosaen blir helt finfin.

Lite kjøkkenbordet med 4 stoler og en sofa i andre enden og opp med en flat tv.

Det blir som en hybel, bare vogn med 2 små barn og 14 dager med regnvær.... Det ville jeg kalt fengsel..
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Vogn til å bo i Empty
PosteTema: Re: Vogn til å bo i   Vogn til å bo i Icon_minitimeOns 2 Jul 2014 - 17:00

Hehe, jo det høres helt konge ut, men for å ikke stå i veien så må vogna stå i nordre ende av huset og der er det kun 5 m bredt:( Vi har masse plass fremfor huset, men ingen vogn kommer rundt.

Nå virker det ikke som svigerfar som bygger er så interessert i at vi skal bo der mens han bygger, men det er mye penger å spare i dette kontra det å leige eller beholde huset lengre. Vi kan bo hos svigers, men der blir det null privatliv. Verdifallet på en 8-10 år gammel hobby er vel ikke så veldig stort på ett halvt år? Hvis vi må selge den igjen vel og merke


Sist endret av AndersW den Ons 25 Feb 2015 - 23:33, endret 1 gang
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Vogn til å bo i Empty
PosteTema: Re: Vogn til å bo i   Vogn til å bo i Icon_minitimeOns 2 Jul 2014 - 20:26

Hvordan er Adria 663 UK i forhold til tilsvarende Hobby? Denne er lettere, det er jo en fordel.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Vogn til å bo i Empty
PosteTema: Re: Vogn til å bo i   Vogn til å bo i Icon_minitimeOns 2 Jul 2014 - 21:09

Skjønner ikke hva du mener, finnes det noe annet en Hobby 650  Vogn til å bo i 928394 
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Vogn til å bo i Empty
PosteTema: Re: Vogn til å bo i   Vogn til å bo i Icon_minitimeOns 2 Jul 2014 - 21:14

AndersW skrev:
Verdifallet på en 8-10 år gammel hobby er vel ikke så veldig stort på ett halvt år? Hvis vi må selge den igjen vel og merke.
Et år fra eller til tror jeg lite gjør på verdifall på en så gammal vogn. Min er fra 2002 og har vel tapt seg en del, har hatt den i 3 år og ser enkelte på Finn mener de skal få det samme som jeg ga den gangen. Men enkelte som annonserer på Finn tror de eier gull, men det er vel en annen diskusjon....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vogn til å bo i Empty
PosteTema: Re: Vogn til å bo i   Vogn til å bo i Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vogn til å bo i
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kjøpt ny vogn- Og skal bo fast . Bra vogn? Trenger råd
» Noen som har Knaus 530 vogn? eller tilsvarende vogn
» Pakketips til kjørevogner med lav nyttevekt
» Ny vogn:)
» mål på vogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: