CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Knaus 580 batteri lader ikke.

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Danskepølsen
CARAVANER
CARAVANER
Danskepølsen


Male
Antall Innlegg : 130
Age : 53
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 28.06.2009

Knaus 580 batteri lader ikke. Empty
PosteTema: Knaus 580 batteri lader ikke.   Knaus 580 batteri lader ikke. Icon_minitimeMan 25 Jul 2022 - 16:55

Akkurat kjøpt Knaus Royale 580 .. var barteri som var fullt ladet da vi tok over vogna. Men da jeg fikk stilt bryteren (bildet) feil avladet den batteriet .

Selvom jeg har 220 V tilkoplet nå virker det ikke som om den lader batteriet.

Noen som vet om Må bryteren være satt på det sktuelle batteri for å lade ? Ville trodd den ladet på batteriet med en gang det kommer 220 v inn, men har ikle snøring egentligKnaus 580 batteri lader ikke. Bd986510
Til Toppen Go down
xxmkxx




Antall Innlegg : 1
Registration date : 29.07.2022

Knaus 580 batteri lader ikke. Empty
PosteTema: Re: Knaus 580 batteri lader ikke.   Knaus 580 batteri lader ikke. Icon_minitimeFre 29 Jul 2022 - 21:16

Hei, denne batterivelgeren må antakeligvis stå på siste trinn, I+II, for å lade under kjøring tilkoblet bil med 13-pins kontakt på kjøretøyet ( bil med 7-pins har ikke ladestrøm bak til tilhenger ).

For å få lade ved tilkobling av 230V ( 220V heter det ikke lengre, nettselskapet leverer ut 240V slik at du skal ha 230V hjemme ) så må du ha en egen batterilader tilkoblet vognas 230V-stikk der batteriet er montert, gjerne i klesskapet cirka rett over akslingen. Du må da sjekke at denne laderen starter opp automatisk når du kobler til "landstrøm", eventuelt starte denne hver gang du kobler til. Håper dette er til hjelp. Smile
Til Toppen Go down
Danskepølsen
CARAVANER
CARAVANER
Danskepølsen


Male
Antall Innlegg : 130
Age : 53
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 28.06.2009

Knaus 580 batteri lader ikke. Empty
PosteTema: Re: Knaus 580 batteri lader ikke.   Knaus 580 batteri lader ikke. Icon_minitimeSøn 7 Aug 2022 - 13:44

OK Takk for svar - Etter jeg lagde innlegget oppdaget jeg at batteriet står løst under dobbelsengen. Shocked

lasteluken står inntil hekken og jeg har ikke hatt tid å fjerne madrass og sengebunn .. så jeg få se på det ved leilighet hvordan dette er koplet med resten av sirkusset.Idea
Til Toppen Go down
Lillebethi




Antall Innlegg : 2
Registration date : 14.01.2023

Knaus 580 batteri lader ikke. Empty
PosteTema: Re: Knaus 580 batteri lader ikke.   Knaus 580 batteri lader ikke. Icon_minitimeLør 14 Jan 2023 - 15:13

xxmkxx skrev:
Hei, denne batterivelgeren må antakeligvis stå på siste trinn, I+II, for å lade under kjøring tilkoblet bil med 13-pins kontakt på kjøretøyet ( bil med 7-pins har ikke ladestrøm bak til tilhenger ).

For å få lade ved tilkobling av 230V ( 220V heter det ikke lengre, nettselskapet leverer ut 240V slik at du skal ha 230V hjemme ) så må du ha en egen batterilader tilkoblet vognas 230V-stikk der batteriet er montert, gjerne i klesskapet cirka rett over akslingen. Du må da sjekke at denne laderen starter opp automatisk når du kobler til "landstrøm", eventuelt starte denne hver gang du kobler til. Håper dette er til hjelp. Smile

Hvordan starter man opp denne? Ser at tråden er gammel, men prøver meg for det 😅
Til Toppen Go down
Sponsored content





Knaus 580 batteri lader ikke. Empty
PosteTema: Re: Knaus 580 batteri lader ikke.   Knaus 580 batteri lader ikke. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Knaus 580 batteri lader ikke.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Grunnleggende batteri/lader - jungelorientering!
» Hobby Easy 460 2008 - batteri lader ikke
» Montere batteri (og lader) i Knaus Royale 580 2004 mod.?
» koble lader og batteri?
» Plassering av batteri og lader

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: