Danskepølsen CARAVANER

Antall Innlegg : 130 Age : 53 Localisation : Fredrikstad Registration date : 28.06.2009
 | Tema: Knaus 580 batteri lader ikke. Man 25 Jul 2022 - 16:55 | |
| Akkurat kjøpt Knaus Royale 580 .. var barteri som var fullt ladet da vi tok over vogna. Men da jeg fikk stilt bryteren (bildet) feil avladet den batteriet . Selvom jeg har 220 V tilkoplet nå virker det ikke som om den lader batteriet. Noen som vet om Må bryteren være satt på det sktuelle batteri for å lade ? Ville trodd den ladet på batteriet med en gang det kommer 220 v inn, men har ikle snøring egentlig  | |
|
xxmkxx
Antall Innlegg : 1 Registration date : 29.07.2022
 | Tema: Re: Knaus 580 batteri lader ikke. Fre 29 Jul 2022 - 21:16 | |
| Hei, denne batterivelgeren må antakeligvis stå på siste trinn, I+II, for å lade under kjøring tilkoblet bil med 13-pins kontakt på kjøretøyet ( bil med 7-pins har ikke ladestrøm bak til tilhenger ). For å få lade ved tilkobling av 230V ( 220V heter det ikke lengre, nettselskapet leverer ut 240V slik at du skal ha 230V hjemme ) så må du ha en egen batterilader tilkoblet vognas 230V-stikk der batteriet er montert, gjerne i klesskapet cirka rett over akslingen. Du må da sjekke at denne laderen starter opp automatisk når du kobler til "landstrøm", eventuelt starte denne hver gang du kobler til. Håper dette er til hjelp.  | |
|
Danskepølsen CARAVANER

Antall Innlegg : 130 Age : 53 Localisation : Fredrikstad Registration date : 28.06.2009
 | Tema: Re: Knaus 580 batteri lader ikke. Søn 7 Aug 2022 - 13:44 | |
| OK Takk for svar - Etter jeg lagde innlegget oppdaget jeg at batteriet står løst under dobbelsengen. lasteluken står inntil hekken og jeg har ikke hatt tid å fjerne madrass og sengebunn .. så jeg få se på det ved leilighet hvordan dette er koplet med resten av sirkusset. | |
|
Lillebethi
Antall Innlegg : 2 Registration date : 14.01.2023
 | |
Sponsored content
 | Tema: Re: Knaus 580 batteri lader ikke.  | |
| |
|