CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Levetid i km på vogn dekk

Go down 
3 posters
AvInnlegg
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Levetid i km på vogn dekk Empty
PosteTema: Levetid i km på vogn dekk   Levetid i km på vogn dekk Icon_minitimeSøn 17 Aug 2014 - 14:46

Lurer på hva erfaringen deres er med levetid på dekk på vogner i ca antall km.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Levetid i km på vogn dekk Empty
PosteTema: Re: Levetid i km på vogn dekk   Levetid i km på vogn dekk Icon_minitimeSøn 17 Aug 2014 - 15:58

Har kjørt ca 20.000 på et eller annet Hobby yalla-merke.
Masse mønster igjen, ingen sprekker i sidene. Regner med å hive dem på alder når de passerer 6 år.

Ole
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Levetid i km på vogn dekk Empty
PosteTema: Re: Levetid i km på vogn dekk   Levetid i km på vogn dekk Icon_minitimeSøn 17 Aug 2014 - 23:06

Mine er nok kjørt nærmere 20k og litt slitt ytre fremme. Sannsynligvis fordi ene bilen hadde litt lav kule. Skal skiftes på grunn av dette og alder nå.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Levetid i km på vogn dekk Empty
PosteTema: Re: Levetid i km på vogn dekk   Levetid i km på vogn dekk Icon_minitimeTor 21 Aug 2014 - 13:09


Kjørte tur-retur Billund i sommerferien med 12 år gamle dekk på vogna for noen år siden. Dekkene var knapt halvslitte, og helt uten antydning til sprekker. Ingen problemer å melde om.

Om man ikke har reservehjul, bør man skifte oftere. Og om man først har punktert, så erstatt det defekte dekket snarest i fall det andre også gir opp.

Jeg bruker vogna litt vinterstid, trekker den bak en CRV på snøføre. Kravene til dekk økte betraktelig som følge av dette. Om jeg kun trakk vogna noen mil i sommerperioden, ville jeg nok slitt ut dekkene betraktelig mer før bytte.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Levetid i km på vogn dekk Empty
PosteTema: Re: Levetid i km på vogn dekk   Levetid i km på vogn dekk Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Levetid i km på vogn dekk
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hivlke dekk til vogn?
» Levetid på Reich og Twin pumper..
» Noen som har Knaus 530 vogn? eller tilsvarende vogn
» Kjøpt ny vogn- Og skal bo fast . Bra vogn? Trenger råd
» Dekk

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: