CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Glykolbytte og lufting - Alde comfort 2923

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Kim
CARAVANER
CARAVANER
Kim


Male
Antall Innlegg : 105
Localisation : Bodø
Registration date : 07.03.2011

Glykolbytte og lufting - Alde comfort 2923 Empty
PosteTema: Glykolbytte og lufting - Alde comfort 2923   Glykolbytte og lufting - Alde comfort 2923 Icon_minitimeMan 13 Okt 2014 - 11:17

Nok en tråd om glykolbytte og luft i systemet..
Jeg tømte hele systemet via mutteren som sitter under døra, skrudde igjen mutteren når alt var tømt, og fylte på ny glykol via ekspansjontanken. Slet først med at kun radiatorer på fyr siden av vogna og de i gulvene ble varme, så jeg konstaterte med at resten ikke hadde fått glykol. Koblet fra vogna og tok en kjøretur, da minsket nivået og resten av radiatorne ble varm. Men det blir ikke skikkelig kabevarmt.. Har forsåvidt prøvd å jekke opp og ned i front og bak,lufter mens sirkulasjon er i gang, men det blir jo bare søl. Har kun en luftenippel, den sitter på høyeste punkt på toalettet. Er det noen som har prøvd å kjøre litt trykkluft ned i ekspansjontanken, for så å lufte uten sirkulasjon? Andre tips og råd? Bytte glykol på nytt mens tappemutteren er åpen?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Glykolbytte og lufting - Alde comfort 2923 Empty
PosteTema: Re: Glykolbytte og lufting - Alde comfort 2923   Glykolbytte og lufting - Alde comfort 2923 Icon_minitimeMan 13 Okt 2014 - 14:52

Start opp systemet og la glykolen sirkulere. hold øye med nivået i tanken og etterfyll om nødvendig.
Stopp sirkulasjonen mens du lufter på badet ( la gjerne stå noen minutter uten sirkulasjon før du lufter). Kan være nødvendig å holde på ei stund.
Var denne metoden jeg brukte på Alde 3000 og det funket bra.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Kim
CARAVANER
CARAVANER
Kim


Male
Antall Innlegg : 105
Localisation : Bodø
Registration date : 07.03.2011

Glykolbytte og lufting - Alde comfort 2923 Empty
PosteTema: Re: Glykolbytte og lufting - Alde comfort 2923   Glykolbytte og lufting - Alde comfort 2923 Icon_minitimeMan 13 Okt 2014 - 15:09

Takk for input! Skal få handla meg en slange jeg kan presse mot ventilen, så får jeg lufta litt lengre i slengen uten så mye søl..
Til Toppen Go down
Sponsored content





Glykolbytte og lufting - Alde comfort 2923 Empty
PosteTema: Re: Glykolbytte og lufting - Alde comfort 2923   Glykolbytte og lufting - Alde comfort 2923 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Glykolbytte og lufting - Alde comfort 2923
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Alde comfort 2923
» Alde comfort 2921, Sirkulasjon og lufting
» Alde 2923 starter ikke
» Cabby - isolering-lufting-alde
» Alde 2920 eller alde 2910?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: