CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres

Go down 
4 posters
AvInnlegg
RuneB
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 53
Age : 46
Registration date : 24.05.2008

Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Empty
PosteTema: Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres   Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Icon_minitimeMan 15 Des 2014 - 21:33

Ved en tilfeldighet var vi en tur innom vogna i helga og dessverre oppdaget en lekasje i forbindelse med en mindre takluke på en Hobby 650 KFU 2008mod.
Har ikke vært på taket enda da vi ikke hadde med stige. Hva bør jeg forberede meg på å gjøre når jeg drar tilbake om noen dager for å forhåpentlig utbedre lekkasjen.
Har for øvrig satt på varme for å tørke opp innvendig
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Empty
PosteTema: Re: Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres   Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Icon_minitimeMan 15 Des 2014 - 21:53

Hei
Kjøpe deg en tube av denne typen
http://www.caravan.no/?mod=product&id=50055
Og ta med deg,demontere,rengjøring og legge på ny Terostat, om det da ikke er luka som er sprukket.
Til Toppen Go down
RuneB
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 53
Age : 46
Registration date : 24.05.2008

Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Empty
PosteTema: Re: Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres   Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Icon_minitimeMan 15 Des 2014 - 21:56

Dethleffs skrev:
Hei
Kjøpe deg en tube  av denne typen
http://www.caravan.no/?mod=product&id=50055
Og ta med deg,demontere,rengjøring og legge på ny Terostat, om det da ikke er luka som er sprukket.

Er det komplisert å demontere en luke? Har ingen erfaring med dette. Noe spesialverktøy som trengs?

Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Empty
PosteTema: Re: Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres   Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Icon_minitimeMan 15 Des 2014 - 23:27

Den er festet med karosseriskruer og er skrudd fra undersiden/inne da kommer skruene til syne.Forsiktig når du skal løsne den fra limet,men vil tro at det kommer mangegode råd her etterhvert
mange som kan mye her inne ser du:-)

Denne. http://m.youtube.com/watch?v=ToeqlFeSd1o
Viser en type takluke,noen har jeg sett er skrudd fra utsiden,men det finner du ut av.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Empty
PosteTema: Re: Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres   Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Icon_minitimeTir 16 Des 2014 - 20:19

Til Toppen Go down
RuneB
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 53
Age : 46
Registration date : 24.05.2008

Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Empty
PosteTema: Re: Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres   Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Icon_minitimeSøn 15 Mar 2015 - 20:26

Var innom vogna for litt klargjøring for sesongstart neste helg. Vann på gulvet igjen......
Luke over seng er tett etter vinterens reparasjon. Alt virker tilsynelatende tørt rundt den store takluka i front.
Ser ut til at vannet dukker opp i forbindelse med veggen til "dassen", er takluken her festet på samme måte som de andre lukene? Antar det er her vannet kommer i fra, da taket på badet ellers er kledd med plast og dermed ikke lett å oppdage noe lekkasje. Vegger virket tilsynelatende tørre.(tank til skyllevann ble tømt før vinteren for å utelukke det)
Til Toppen Go down
Lyncocamp




Antall Innlegg : 12
Registration date : 09.07.2013

Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Empty
PosteTema: Re: Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres   Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Icon_minitimeTir 17 Mar 2015 - 0:22

Ikke umulig at lekasjen kommer fra toalettet. Har lest om at dette har skjedd med flere. Det kan være vanskelig å få tømt alt vannet i slangen inn til toalettet, vannet fryser og når det blir mildere i været renner det ut på gulvet. Opplevde dette på en cabby da jeg henta den og fikk varme i vogna. Hos meg var det nok å trekke etter slangeklemmen inn på en ventil inne i selve toalettet, men har også hørt om at ventil sprekker. Mener det er nevnt noe om at man kan benytte Gardena-deler som nødfiks.
Til Toppen Go down
RuneB
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 53
Age : 46
Registration date : 24.05.2008

Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Empty
PosteTema: Re: Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres   Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Icon_minitimeOns 18 Mar 2015 - 17:54

Lyncocamp skrev:
Ikke umulig at lekasjen kommer fra toalettet. Har lest om at dette har skjedd med flere. Det kan være vanskelig å få tømt alt vannet i slangen inn til toalettet, vannet fryser og når det blir mildere i været renner det ut på gulvet. Opplevde dette på en cabby da jeg henta den og fikk varme i vogna. Hos meg var det nok å trekke etter slangeklemmen inn på en ventil inne i selve toalettet, men har også hørt om at ventil sprekker. Mener det er nevnt noe om at man kan benytte Gardena-deler som nødfiks.

Tittet inne på doen/badet, men var ikke antydning til fuktighet på vegg el noe, dersom det hadde kommet fra tak, om ikke vannet går andre veier.
Tømmer skyllevanns tank og påfylling etter produsentens anbefaling, men ikke noe utover det. Er slangen som kan være problemet lett å komme til?
Til Toppen Go down
Lyncocamp




Antall Innlegg : 12
Registration date : 09.07.2013

Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Empty
PosteTema: Re: Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres   Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Icon_minitimeOns 18 Mar 2015 - 23:32

På vognene jeg har hatt med thetford kommer denne slangen ut gjennom et hull i treplata der du setter inn tanken. Er videre koblet inn på en slange med ett t-stykke. Når slangen er montert i hullet kan det være at t-stykket og den nevnte ventilen blir høyeste punkt og vann samles i slangen. Dersom du demonterer slangen fra t-stykket kan du oppleve at det kommer vann ut fra denne. Jeg måtte demontere toalettet for å komme til ventilen.
Dersom du fyller på vann på vogna og kjører toalettet noen runder vil jeg tro du ser det på gulvet/under toalettanken etter en stund dersom det er dette som lekker.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Empty
PosteTema: Re: Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres   Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Lurer på å kjøpe hobby familie vogn 720 kfu rundt 2012 -2015
» Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU
» Hobby 650 lekkasje spylevann
» Lekkasje i vindu, Hobby 650
» Skifte takluke på 2008 Hobby

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: