CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Peugeot 3008 som trekkbil.

Go down 
5 posters
AvInnlegg
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeOns 22 Apr 2015 - 14:48

Jeg kikker på en ny Peugeot 3008 som har 1,6l turbo bensinmotor med 130hk og 230 nm dreiemoment. Denne skal i utgangspunktet kunne dra 1500kg, og det er nok for meg, men jeg er noe skeptisk til å dra såpas tungt med en bensinmotor. Noen som har sjekket det ut? Eventuelt prøvd å trekke vogn med mindre bensinmotorer. Alternativt finnes bilen med 120hk diesel, men denne kan kun dra 1300kg.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeLør 25 Apr 2015 - 15:45

det er momentet som flytter vekta, ikke hk eller om det er bensin eller diesel
har du to motorer med samme nm hvor ene er bensin og andre er diesel, så vil du oppleve to ting, dieselen er sterk på et lavere turtall, men bensineren er mye mer fleksibel pga større arbeidsområde
må ha litt høyere turtall og naturlig nok litt mer forbruk med bensin, men jeg ville gått for den løsningen lenge før diesel
bensineren er bedre egnet i det daglige, raskere varm, kjappere respons osv
min mening i alle fall
kjører diesel selv i dag men det er fordi den type bil jeg kjøpte er nesten umulig å oppdrive med bensin
men har 7.3 liters v8 så er ikke så nøye hva som henger på kroken uansett, og med 6350 kilo hengervekt så drar jeg det jeg vil uansett
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeLør 25 Apr 2015 - 23:47

Man får 1,6 Liter diesel med 300 nm i denne bilen også, ingen tvil om hva jeg ville valgt ihvertfall.

Jan: Hvordan kan du si at bensin er bedre egnet i det daglige?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3362
Registration date : 19.01.2012

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeSøn 26 Apr 2015 - 7:06

Enig med Jan. Langt mindre motorproblem/bekymringer i forhold til diesel. Noe dyrere i bruk pr km, men 2-3 kr pr km på vår nye bil er ikke noe å bekymre seg for.

Mitt enkle argumenet er noe som de færreste har noe peiling på, og det er EGR og innsug. Oljeslammet skal tilbake i motoren for forbrenning, og etter å ha sett noen innsug og sett hva dette gjør så er det bare en ting å si: fy f.. for et svinerei. Denne såkalte miljøtilsetningen i diesel koster mange bileiere store summer hvert år. Bilfabrikker må også lide pga havarerte motorer.

Også partikkelfilter er noe svineri som koster vedlikehold. Og er du slik som mange som skal kjøre billigst mulig på lavt turtall og lavt forbruk så blir det lett en dyr affære.

Men jeg antar at du, Breda, kanskje ikke er helt enig med meg der.

PS: har noen bilder på hvordan innsuget tettes til. men det er bare å google egr og problem så dukker det opp mengder. Problemløsning på det kan være å blende av den, eller å montere en såkalt catch-tank. Den samler opp dette oljeslammet og forhindrer det å komme tilbake i innsuget og motoren.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeSøn 26 Apr 2015 - 9:33

Ja man får en 1.6 HDI med 120hk, men denne kan kun trekke 1300kg. Den selges også med 150 hk diesel, men også denne kan kun trekke 1500kg og i tillegg er den over 50000kr dyrere. Hva er det som gjør at Volvo og Ford så og si alltid har høyere hengervekt med mindre motorer, mens for eksempel Peugeot og Opel har mye lavere?
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeSøn 26 Apr 2015 - 13:24

janp skrev:
Enig med Jan. Langt mindre motorproblem/bekymringer i forhold til diesel. Noe dyrere i bruk pr km, men 2-3 kr pr km på vår nye bil er ikke noe å bekymre seg for.

Mitt enkle argumenet er noe som de færreste har noe peiling på, og det er EGR og innsug. Oljeslammet skal tilbake i motoren for forbrenning, og etter å ha sett noen innsug og sett hva dette gjør så er det bare en ting å si: fy f.. for et svinerei. Denne såkalte miljøtilsetningen i diesel koster mange bileiere store summer hvert år. Bilfabrikker må også lide pga havarerte motorer.

Også partikkelfilter er noe svineri som koster vedlikehold. Og er du slik som mange som skal kjøre billigst mulig på lavt turtall og lavt forbruk så blir det lett en dyr affære.

Men jeg antar at du, Breda, kanskje ikke er helt enig med meg der.

PS: har noen bilder på hvordan innsuget tettes til. men det er bare å google egr og problem så dukker det opp mengder. Problemløsning på det kan være å blende av den, eller å montere en såkalt catch-tank. Den samler opp dette oljeslammet og forhindrer det å komme tilbake i innsuget og motoren.

Det med egr er jeg helt enig i og helt klart en kjip sak som verden ikke så rekkevidden av når de fant det opp. Men at det skal være en vurdering for avgjørelse av bensin/diesel og at bensin skal gi så stor forskjelll på funksjonen at bilen i hverdagen ser jeg ikke helt. Ja, problemet er at de fleste lunker rundt i byområder med lave turtall og da kommer problemene som du sier. Jeg kjører selv bare diesel, men er bilmekaniker og fikser ting selv, både før og etter det skjer, så jeg tenker kanskje ikke på problemene på samme måte som de som må leie en bil mens sin egen er på verksted og lommeboka blir tynn.
Det å blende egr på nyere biler funker jo ikke, da vil den gå i nød. Da må eventuelt egr deaktiveres i ecu, så slipper man problemene. Jeg har gjort det på mine 3 dieselbiler. Smile

Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3362
Registration date : 19.01.2012

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeSøn 26 Apr 2015 - 15:07

Det stemmer ikke helt det du skriver om blending av EGR og nødmodus, Breda. Jeg kjenner mange som har gjort avblendet EGR og de aller fleste som har gjort det slipper unna nødmodusproblem. Men ved EU så må dette taes bort for noen, men andre slipper igjennom uten anmerkninger.

Tett innsug slipper du ikke unna, uansett om du er bilmekaniker eller ikke. På min bil er det nesten 2 dagers jobb for demontering og rensing, etter pristilbud. Og med litt deler så tipper prisen opp mot 16000 eller deromkring. Og med nyere krav til rensing av oljeslam så slipper ingen unna tett (eller innsnevring av innsuget). Men dette er bare noen få av oss som er opptatt av, og bekymrer seg ikke. Men dårligere trekkraft og høyere verdier på avgass er resultatet.

Deaktivering er ikke optimalt, langt bedre å ev. å montere en Catchtank.

For de som ikke vet hva det er så se her:

Peugeot 3008 som trekkbil. 2d1qxpv
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeMan 27 Apr 2015 - 15:25

Breda skrev:
Man får 1,6 Liter diesel med 300 nm i denne bilen også, ingen tvil om hva jeg ville valgt ihvertfall.

Jan: Hvordan kan du si at bensin er bedre egnet i det daglige?
dieselmotorer er ikke bygget for småkjøring, og takler det dårlig i lengden, soter ned som det kalles. bruker lengre tid på å bli varm, og gir ikke like mye varme alltid som en bensinmotor, ergo ofte kald inni.
vet flere med spesielt importbiler som aldri får varme i bilen når det er kaldt
dyrere vedlikehold er det også på diesel
småkjøring=bensinmotor
lengre kjøring, drosje og lignende så er det greit med diesel
stadig flere forhandlere har stående ordre om å spørre kunden om kjøremønster, og fraråder de å kjøpe diesel hvis de har stort sett lokalkjøring
enkelte får faktisk ikke lov å selge diesel til småkjørere da det er de selv som får regningen etter 1-2 år hvor partikkelfilter, egr og lignende må byttes på garantien selv om det er brukerfeil som er årsaken til at det er kaputt
småkjøring med dieselmotor er det samme som brukerfeil
gamle dieselmotorer uten all mulig elektronikk og filter og lignende takler det noe bedre, men soter ned de og siden det der og er varme som brenner de ren innvendig
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeTir 28 Apr 2015 - 18:38

Jan skrev:
dieselmotorer er ikke bygget for småkjøring, og takler det dårlig i lengden, soter ned som det kalles. bruker lengre tid på å bli varm, og gir ikke like mye varme alltid som en bensinmotor, ergo ofte kald inni.
vet flere med spesielt importbiler som aldri får varme i bilen når det er kaldt
dyrere vedlikehold er det også på diesel
småkjøring=bensinmotor
lengre kjøring, drosje og lignende så er det greit med diesel
stadig flere forhandlere har stående ordre om å spørre kunden om kjøremønster, og fraråder de å kjøpe diesel hvis de har stort sett lokalkjøring
enkelte får faktisk ikke lov å selge diesel til småkjørere da det er de selv som får regningen etter 1-2 år hvor partikkelfilter, egr og lignende må byttes på garantien selv om det er brukerfeil som er årsaken til at det er kaputt
småkjøring med dieselmotor er det samme som brukerfeil
gamle dieselmotorer uten all mulig elektronikk og filter og lignende takler det noe bedre, men soter ned de og siden det der og er varme som brenner de ren innvendig

Dette er jeg enig i, men at den da er dårligere egnet blir jo feil å si, for den gjør jo samme jobben i et lyskryss i byen uansett. Det blir heller mer snakk om hva som kan skje om xxx antall år/kilometer som skaper problemer for kunden. Smile
Eneste du kan oppdatere deg på, er at bilene nå har fått mange forskjellige løsninger for å unngå kald bil, for eks dieselvarmer, elektrisk vannvarmer, elektrisk luftvarmer etc. Jeg får for eks varm kupeluft på ca 2 minutter i 10 minus. Alt er ikke som ikke 1990 lengre Smile Utviklingen går framover.

janp skrev:
Det stemmer ikke helt det du skriver om blending av EGR og nødmodus, Breda. Jeg kjenner mange som har gjort avblendet EGR og de aller fleste som har gjort det slipper unna nødmodusproblem. Men ved EU så må dette taes bort for noen, men andre slipper igjennom uten anmerkninger.

Tett innsug slipper du ikke unna, uansett om du er bilmekaniker eller ikke. På min bil er det nesten 2 dagers jobb for demontering og rensing, etter pristilbud. Og med litt deler så tipper prisen opp mot 16000 eller deromkring. Og med nyere krav til rensing av oljeslam så slipper ingen unna tett (eller innsnevring av innsuget). Men dette er bare noen få av oss som er opptatt av, og bekymrer seg ikke. Men dårligere trekkraft og høyere verdier på avgass er resultatet.

Deaktivering er ikke optimalt, langt bedre å ev. å montere en Catchtank.

For de som ikke v

Joda, det stemmer helt. Og det er derfor jeg skriver nyere biler og ikke noe mer spesifikk, for det litt opp og ned avhengig av bilmerke og årsmodell. De eldre og første motorene med egr kan blendes uten problem, for eks tidlig Vw tdi motorer, mercedes fram til ca 2002, toyota før 2003 osv  Endel nyere biler med mer elektronikk kjører en test ved å åpne egr og sjekke parametere og trykkforandring når du starter bilen(for å sjekke at ting er som det skal), så da funker det dårlig både å blende eller koble fra egr. Jeg kjenner også mange som har blendet, deriblant en av mine egne biler (2003 transporter) men ikke alle kan det og garantert ikke bilen det snakkes om her.

Tett innsug slipper jeg unna når jeg er bilmekaniker jo. Fordi jeg tar det av selv og renser ved behov og gjør slik at problemet forsvinner i framtiden. Men det var ikke hensikten med kommentaren min heller, men jeg skrev jo hva jeg mente med det. Jeg har hatt rent innsug i over 100000 på den ene bilen min nå, så da funker det jo. Og det med bare deaktivering, ingenting annet. Du er velkommen til å få demo når som helst. Smile

Og si ifra, så skal jeg lett skru ut innsuget ditt på langt kortere tid og gjøre jobben til en helt annen pris.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeTir 28 Apr 2015 - 21:27

Breda, det er de siste 2-3 år at forhandlerne har begynt med dette
biler fra 1990 har ikke disse problemene da de har hverken egr ventil eller partikkelfilter
soter de også med mye småkjøring, men det kan kjøres rent igjen med en langtur
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeTir 28 Apr 2015 - 21:31

Jan skrev:
Breda, det er de siste 2-3 år at forhandlerne har begynt med dette
biler fra 1990 har ikke disse problemene da de har hverken egr ventil eller partikkelfilter
soter de også med mye småkjøring, men det kan kjøres rent igjen med en langtur
2-3 årene? Min ene 04 modell har elektrisk luftvarmer, min andre 02 modell har elektrisk vannvarmer og dieselvarmer(kjørevarmer) har vært standard på massevis av biler med eurospec siden ihvertfall 2000.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeTor 30 Apr 2015 - 19:35

Breda, nå er det jo ingen stor hemmelighet at jeg er mest glad i bensinbiler, men det jeg sier er jo informasjon jeg har fått fra forhandlere, og da mer spesifikt de som selger franske og italienske biler, og ford, hos de som selger japanske biler, mercedes, og bmw har jeg ikke hørt noe om dette, uten at jeg har sjekket noe nærmere opp i dette.
men det jeg vet er at eurospec er noe stort sett de tyske bilprodusentene driver med, de andre driver med to standarder enda, en for europa litt sør for oss, og en nordisk spec som går på større dynamo, batteri og varmeapparat, kraftigere glødesystem, og en eller annen form for ekstravarme for at bil og motor skal bli raskere varm, og holde seg varm.
bensinbiler har ikke dette problemet med varme da den blir varm uansett, men varmeapparatet er ofte underdimensjonert for det nordiske markedet og bilene opplever som kaldere , har mer duggproblemer pga mindre luftmengde i bevegelse i forhold til de med nordisk specde tyske premiummerkene bmw og mercedes skjønte raskt at det var ingen vits i å kjøre to standarder, så de kjøres nordisk spec på alt, og konsekvensen av det er at de nede i europa har fått biler på markedet som er lettere både å kjøle ned og holde varm på grunn av oss siden hele luftsirkulasjonsenheten har større kapasitet og flytter mer luft
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeTor 30 Apr 2015 - 19:51

Jeg er veldig klar over alt dette Jan, også at du er voldsomt fan av bensin. Jeg har ingenting mot bensin, og kan fint kjøre begge deler. Men diesel er ikke så ille som flere her inne skal ha det til, det er derfor jeg skriver litt mot dere. Ja, det er negative ting, som det kan være med alt, men nei, jeg mener ikke at de er så negative at de skal avgjøre dette valget. Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeTor 30 Apr 2015 - 20:02

Breda skrev:
Jeg er veldig klar over alt dette Jan, også at du er voldsomt fan av bensin. Jeg har ingenting mot bensin, og kan fint kjøre begge deler. Men diesel er ikke så ille som flere her inne skal ha det til, det er derfor jeg skriver litt mot dere. Ja, det er negative ting, som det kan være med alt, men nei, jeg mener ikke at de er så negative at de skal avgjøre dette valget. Smile
nei skal være enig med deg der, var en forhandler som sa at han hadde ca en gang i måneden en kjøretur over litt distanse og fart for å forebygge som han sa og han hadde ikke problemer med sin bil. naboen med samme bilen kjørte kun på butikken og litt småkjøring eller og der var historien noe annet, med hyppige verkstedbesøk pga ett eller annet relatert til kun småkjøring.
hva dette var sa han ikke noe spesifikt om, og jeg hadde ikke tid da til å spørre.
nå kjører jeg jo diesel selv i dag, men det blir liksom noe helt annet med en 91 modell amerikansk dieselmotor fra international, det er jo steinalderkonstruksjon på alle mulige slags måter med lyd og forbruk deretter.
ligger jo på ca 1,5-2 liter på mila på blandet kjøring, men har tunge sko også så det er forståelig når bilen er over 3 tonn i egenvekt.
moderne motorer er jo bygget for å gå så reint som mulig og det er de systemene som skal hjelpe med det som lager problemer med at de soter ned hvis man bare har småkjøring
de fleste tenker ikke over hvor enkelt det er å forebygge dette
er bare å ha seg en lengre kjøretur en gang i blant hvor motoren virkelig får være i gang med arbeidstemperatur og jobbe en stund.
Very Happy
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeTor 30 Apr 2015 - 20:10

Ja, det er jo akkurat dette jeg ville fram til. At ja, "problemet" med egr er der, men det er fullt løsbart, spesielt hvis trådstarter her skal bruke den som trekkbil, så får den nok blåst seg rein iblant.

Ja, den du kjører er jo en helt annen tidsalder på motor. Kjenner den godt, da jeg har jobbet med amrikford i mange år. Den har du jo ikke noe av de problemene som dagens motorer har.

Og hvis jeg skal snu litt på dette, så hadde jo bensinbiler fra gamledager (trolig når dere var unge Smile ) også problemer med gjensoting av plugger pga en helt annen levering av bensin og forbrenning. Jeg husker besteforeldrene sin bil var supertreg og røyk når vi hadde den mens de var på ferie, noe som forsvant ved hard kjøring. De syntes jo bilen var helt annerledes når de kom hjem. Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeTor 30 Apr 2015 - 20:21

Breda skrev:
Ja, det er jo akkurat dette jeg ville fram til. At ja, "problemet" med egr er der, men det er fullt løsbart, spesielt hvis trådstarter her skal bruke den som trekkbil, så får den nok blåst seg rein iblant.

Ja, den du kjører er jo en helt annen tidsalder på motor. Kjenner den godt, da jeg har jobbet med amrikford i mange år. Den har du jo ikke noe av de problemene som dagens motorer har.
nei men den har et annet problem, nemlig at den er bygget for en helt annen dieselkvalitet enn den vi har i dag noe som gir seg utslag på både dieselpumpe og injektorer, både på forbruk og lyd
har kjørt et par tanker uten 2-taktsolje på tanken og det merkes på forbruket som har gått opp, og den er mer tungstartet, og høres ut som en steinknuser, men nå har vi vel kuppet tråden Shocked
får gi oss før noen sladrer til en av moderatorne lol!

men konklusjonen er vel at med fransk bil som det her er snakk om så tror jeg trådstarter vil bli mer fornøyd med en bensiner i det daglige, selv om han må høyere opp på turtall med vogna på slep for å finne kreftene i motoren, noe som jo vil gi høyere forbruk
men det tjener han inn både på innkjøpspris og vedlikeholdskostnad
noen vil kanskje mene noe om bruktpriser, men ting tyder på at dieselandelen er på tur ned igjen og bensin på tur oppover da bensinbilene blir sterkere og mindre tørste slik at forskjellen mellom bensin og diesel minker hva forbruk og krefter angår
psa som er peugeot og citroen er jo en av de som leder an der sammen med ford med å downsize bensinmotorer, montere turbo og få ned forbruk samtidig som krafta går opp.
dette ser man jo hos stadig flere produsenter
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeTir 12 Mai 2015 - 8:52

Takker for svar, selv om ikke så mange av dem var relevante;) Til daglig foretrekker jeg bensin. Vi har hatt en 508 1,6 e-hdi i to år nå som hver dag kjøres 5-10 min til og fra barnehage. Ellers kjører vi stort sett småturer i byen. Det er klart at dette ikke er gunstig for en dieselbil så jeg sikter meg inn på bensin denne gang. Det som er så synd er at biler som kan trekke 1600kg pluss blir veldig dyre om man kjøper ny eller 2-3 år gammel bil. De nye mindre bensinmotorene kommer derimot gunstig ut og effekt og dreiemoment på Peugeots nye puretech motorer ser ihvertfall lovende ut på papiret selv om volumet er lite, 1,2l.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1138
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitimeTir 12 Mai 2015 - 21:45

Det skjer mye på motorfronten, men det vil vel fortsatt være slik at diesel har betydelig mer moment på lavere turtall. Har kjørt bensinturbo 1,8 T med vogn på 1600 kg. Den var tørst, ca 1,5 - 1,6 l pr. mil. Er derfor noe skeptisk til lite motorvolum og høye turtall, da blir oftest forbruket høyt.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Peugeot 3008 som trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Peugeot 3008 som trekkbil.   Peugeot 3008 som trekkbil. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Peugeot 3008 som trekkbil.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» peugeot 307
» Peugeot Expert Tepee / Citroën Jumpy Combi
» Trekkbil
» Tiguan Som trekkbil.
» hvilken trekkbil?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: