CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 koble ekstern temp sensor alde

Go down 
3 posters
AvInnlegg
jorock




Antall Innlegg : 19
Registration date : 14.06.2012

koble ekstern temp sensor alde Empty
PosteTema: koble ekstern temp sensor alde   koble ekstern temp sensor alde Icon_minitimeLør 10 Okt 2015 - 19:17

Hvor skal jeg koble til en ekstern temp sensor på alde 3000?
Har av de første panelene med fargeskjerm. står I en Adria 663 07 mod.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

koble ekstern temp sensor alde Empty
PosteTema: Re: koble ekstern temp sensor alde   koble ekstern temp sensor alde Icon_minitimeLør 10 Okt 2015 - 20:46


Er mulig denne pdf fila ineholder hva du etterlyser. er for display 413 brukt på Alde 3010.
http://www.alde.se/media/53853/manoverpanel_pekskarm_3010-413_v-3010-28_rev_1108.pdf
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

koble ekstern temp sensor alde Empty
PosteTema: Re: koble ekstern temp sensor alde   koble ekstern temp sensor alde Icon_minitimeLør 10 Okt 2015 - 22:02

Det er på baksiden av panelet, det er ingen tvil om hvor, da dosen passer på kun 1 plass.

Men, og det er et meget viktig men: når du gjør dette må du klippe på motstanden og tempføler som sitter bak "rattet" på styringspanelet. Gjør du ikke det så går det åt skogen, Alde'n din vil ikke fungere om du ikke klipper over disse. Men det holder å klippe over kun 1 av føttene, i tilfelle du trenger å bruke den slik den er. Da kan den bare loddes på, om du har ei god loddepenn, for det er ikke mye å gå på.

Jeg måtte bytte panel og forhandler glemte å gjøre dette. Han trodde at det var feil på den eksterne sensoren og bestillte en ny. Den kom fra Frankrike, etter 2-3 måneder. (Ikke alt er topp fra Alde kan man si, da det måtte produseres nye da den ikke var lagervare på fabrikken).

Det var når jeg fikk installasjonsveiledningen for ensoren at jeg oppdaget dette. Og har du et kit så følger det med denne veiledningen, så det er beskrevet der.
Til Toppen Go down
jorock




Antall Innlegg : 19
Registration date : 14.06.2012

koble ekstern temp sensor alde Empty
PosteTema: Re: koble ekstern temp sensor alde   koble ekstern temp sensor alde Icon_minitimeTir 13 Okt 2015 - 16:51

Takk. Ska sjekk dette til helgen. Det fulgte ikke ned noe monteringsveiledning. Derfor måtte jeg spørre... forstår jeg deg rett: hvis jeg "glemmer" å ta bort så blir panelet ødelagt??
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

koble ekstern temp sensor alde Empty
PosteTema: Re: koble ekstern temp sensor alde   koble ekstern temp sensor alde Icon_minitimeTir 13 Okt 2015 - 16:59

Svaret på ditt spørsmål er: Nei, slett ikke.
Til Toppen Go down
Sponsored content





koble ekstern temp sensor alde Empty
PosteTema: Re: koble ekstern temp sensor alde   koble ekstern temp sensor alde Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
koble ekstern temp sensor alde
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Alde 3000 og ekstern sensor. Løst!
» Hvor er innvendig temperatursensor for Alde 3010 montert?
» dekktrykk sensor.
» utvendig sensor alde3010
» Alde 2920 eller alde 2910?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: