CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ford Mondeo

Go down 
+24
ArneO
Janita
Per Olav
olestol
bekken22
Sven Erik
Tommy
joka
Rashid
Espen V
kbanto
campist
Campern
OyvindSP
Jan Ole
Black Betty
Thomas
O:J
Lars Egil
Stardustsilver
Sten Rune
Jan
Ronny
Johnny
28 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AvInnlegg
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 19:33

etterskuddsutskriving av årsavgift kom 1. jan -08
http://www.toll.no/templates_TAD/CircularLetter.aspx?id=132295&epslanguage=NO&parentid=44779

kjøpte du bilen etter 20. mars?? (betalingsfrist for årsavgift)
jeg mener selger har plikt å opplyse om det..

det er jo en form for heftelse.. bilen var vel solgt til deg uten heftelser?
kjøper kan jo ikke sjekke om bilen var registrert 1. jan, noe bilselgere kan og gjør. (autosys)
og brønnøysund registret sier vel ingenting om ubetalt avgift om bilen ikke er registrert.

har du kun pratet med selgeren? eller sjefen?

dette er useriøst !! (er det forhandler på Rognan? )
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 19:45

Selger innrømte på tlf at han IKKE opplyste om årsavgiften, men at dette ikke var en del av avtalen mellom oss. Bilen ble etter hans syn levert etter avtalen. "ferdig registrert"..forhandleren er en merkeforhandler i Bodø (ikke Ford) bilen ble overtatt av meg 25 mai og var avregistrert før fristen var godt ut..
Til Toppen Go down
bekken22

bekken22


Antall Innlegg : 8
Registration date : 24.05.2009

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 19:47

Er kun 130 hk tdci som har partikkelfilter av forrige modell.

Tommy skrev:
Ronny


Er jo litt spent likevel. Håper at du slipper å betale... Er det partikkelfilter på Mondeon din? Hva er årsavgifta på bil uten partikkelfilter?

mvh
Tommy
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 19:48

Har kun snakka med selger,ikke sjefen hans..
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 19:59

Ronny skrev:
Selger innrømte på tlf at han IKKE opplyste om årsavgiften, men at dette ikke var en del av avtalen mellom oss. Bilen ble etter hans syn levert etter avtalen. "ferdig registrert"..forhandleren er en merkeforhandler i Bodø (ikke Ford) bilen ble overtatt av meg 25 mai og var avregistrert før fristen var godt ut..

Fra http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131781&epslanguage=NO&parentid=44779

"Avgiftsplikt
Årsavgiften gjelder fra 1. januar til 31. desember, og må betales innen 20. mars. Årsavgift faktureres for alle avgiftspliktige kjøretøy registrert i motorvognregisteret pr. 1. januar. Registrert eier av kjøretøyet ved årsskiftet er ansvarlig for at avgiften blir betalt det gjeldende året. Ny og tidligere eier vil være solidarisk ansvarlig for årsavgiften det året eierskiftet finner sted."

Fristen for avregistrering er da 31. desember, og eier pr. 1. januar er den som skal ha regningen. Ellers virker det som om selger ikke er så solidarisk som regelverket sier at han skal være...
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 20:06

Eter hva jeg kan se er saken soleklar i hht hva ArneO refererer til her. Firmaet var kanskje ikke "registrert eier" men de var da eier om ikke annet. Hvis ikke de hadde den så hadde vel faktura gått til evt forrige eier.
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 20:19

har selger brukt "åpen salgsmelding"

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/krim/article2438393.ece

sitat:
«Åpen salgsmelding»
Et vanlig triks er at bruktbilforretningene bruker en såkalt åpen salgsmelding hvor den som selger en bil ikke fører inn forhandleren som kjøper.

- Da havner ikke forhandleren i bilregisteret slik at det ikke setter noen spor at bilen er solgt til forretningen, forklarer Kristiansen.

- Når så en kunde betaler for bilen med kontanter, sjekker eller bankremisse, så trenger ikke forhandleren å sette beløpet inn på konto og dermed er det skjult.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 21:05

For å runde av diskusjonen for min del så er planen fremover at jeg skal ta kontakt med sjefen i firmaet og høre hans syn på saken,så får jeg ta det derfra.

Bilen ble forøvrig betalt med en kombinasjon av egne midler og elcon lån, alt betalt over bank.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeOns 22 Jul 2009 - 18:25

I et øyblikks lykkerus slenger jeg inn at i vognkortet til min nye Mondeo er kulekoplingslasten satt til 90 kg og maks bremset henger til 2000 kg. Vogntogvekt på 4210 kg.

Dette er en Titanium X 2.2 X 5- dørs -09 modell med 175 hester og 400 Nm 1750-2750 o/min

Foreløpig har jeg kun fått vognkortet, skal bli moro med resten ...
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeOns 22 Jul 2009 - 20:55

er vel vanskelig å kjøre et vognkort
har du kjørt bilen i det hele tatt eller?
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeTor 23 Jul 2009 - 9:51

Jan skrev:
er vel vanskelig å kjøre et vognkort
har du kjørt bilen i det hele tatt eller?

king

Nei, det er ikke vanskelig å kjøre vognkort. Det er bare å lukke øynene.

Og ja, jeg er en enkel sjel, men jeg bruker ikke 400' på en bil jeg aldri har kjørt. Jeg har kjørt Mondeo i siste versjon med 140 hester i ulike utgaver, tilsammen i halvannen ukes tid siden de kom. Derfor nøyde jeg meg med å prøve denne konkrete bilen fra den ene dagen til den neste - og bare noen få mil. Selv om jeg er enkel, er jeg likevel kjapp til å registrere at den er sterkere med de ekstra hestekreftene cheers
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Stardustsilver
CARAVANER
CARAVANER
Stardustsilver


Male
Antall Innlegg : 54
Age : 54
Localisation : Oppland
Registration date : 18.02.2008

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeTor 20 Aug 2009 - 20:18

Jeg selger min Oppi speil til Ford Mondeo 2007 mod(eller nyere)

Selges kr 800,- send meg en mail: stitor.b@online.no

De selges fordi vi har solgt vogna.
Til Toppen Go down
http://picasaweb.google.co.uk/Stardustsilver08/Mondeo
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeTor 20 Aug 2009 - 20:59

Stardustsilver skrev:
Jeg selger min Oppi speil til Ford Mondeo 2007 mod(eller nyere)

Selges kr 800,- send meg en mail: stitor.b@online.no

De selges fordi vi har solgt vogna.
Slutt på campinglivet nå da?
Til Toppen Go down
Stardustsilver
CARAVANER
CARAVANER
Stardustsilver


Male
Antall Innlegg : 54
Age : 54
Localisation : Oppland
Registration date : 18.02.2008

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeTor 20 Aug 2009 - 21:06

Lars Egil skrev:
Stardustsilver skrev:
Jeg selger min Oppi speil til Ford Mondeo 2007 mod(eller nyere)

Selges kr 800,- send meg en mail: stitor.b@online.no

De selges fordi vi har solgt vogna.
Slutt på campinglivet nå da?

Crying or Very sad

12 år på veien er slutt for denne gang, skal prøve hyttelivet noen år nå....
Til Toppen Go down
http://picasaweb.google.co.uk/Stardustsilver08/Mondeo
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeTor 20 Aug 2009 - 21:36

campist skrev:
I et øyblikks lykkerus slenger jeg inn at i vognkortet til min nye Mondeo er kulekoplingslasten satt til 90 kg og maks bremset henger til 2000 kg. Vogntogvekt på 4210 kg.

Dette er en Titanium X 2.2 X 5- dørs -09 modell med 175 hester og 400 Nm 1750-2750 o/min

Foreløpig har jeg kun fått vognkortet, skal bli moro med resten ...


Grattis, hørtes ut som en versting av en Mondeo.
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeTor 20 Aug 2009 - 21:50

Camping Kai skrev:
campist skrev:
I et øyblikks lykkerus slenger jeg inn at i vognkortet til min nye Mondeo er kulekoplingslasten satt til 90 kg og maks bremset henger til 2000 kg. Vogntogvekt på 4210 kg.

Dette er en Titanium X 2.2 X 5- dørs -09 modell med 175 hester og 400 Nm 1750-2750 o/min

Foreløpig har jeg kun fått vognkortet, skal bli moro med resten ...


Grattis, hørtes ut som en versting av en Mondeo.
Har du fått bilen igjen nå Kai ??
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeTor 20 Aug 2009 - 22:22

Yes, fikk den forrige mandag. Så nå er det tut og kjør.
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeFre 21 Aug 2009 - 10:57

Bra!! på xc90,en røk kassen en gang til dagen etter eg solgte den så nå skal de heldigvis skifte hele kassen affraid
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeFre 21 Aug 2009 - 11:22

Harald.

Uff ikke si det da........
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 19:32

Nå blir det visst mange spørsmål fra meg her... Dere får bære over Smile Må ha alt i orden før snøen og kaldten kommer. På Mondeoen har bakruteviskeren og ryggesensoren sluttet og virke.. Eller, ryggesensoren virker for godt!! Den hyler, uler og piper ustanselig når man kliner bilen i revers. Hører at et relé står og klikker med jevne intervaller, intervallene kan stemme med tiden på bakrutevisker. Byttet relé i dag da jeg fant ut at det er som tikker, men driten tiikker like fordømt!!!! Hva kan dette være da?? Tror snart jeg selger både vogn og biler. Kan sykle og ha med telt Smile
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 20:29

Sjekket sikringen til bakrutepusseren. Denne kan være røket selv om releet klikker.

Er sikringen hel er det stor sjangs for at det er selve pussermotoren.

Har også vært borti ledningsbrudd inne i gummislangen fra taket og ut til bakluka. Sett på viskeren, og klem/vri på den slangen. Hjelper ikke dette der det 99% sikkert at det er pussermotoren din.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ford Mondeo - Page 9 Caravan
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 23:14

Sten Rune skrev:
Sjekket sikringen til bakrutepusseren. Denne kan være røket selv om releet klikker.

Er sikringen hel er det stor sjangs for at det er selve pussermotoren.

Har også vært borti ledningsbrudd inne i gummislangen fra taket og ut til bakluka. Sett på viskeren, og klem/vri på den slangen. Hjelper ikke dette der det 99% sikkert at det er pussermotoren din.

Har prøvd å sjekke sikringene.. Men de sitter så helv***s langt inne så man ser ikke en døyt, langt mindre får tak i noen. Må skaffe meg denne pinnen for å ta ut sikringene. Saken er at reléet står og klikker konstant, uansett om jeg har slått på viskeren eller ikke. Og ryggesensoren uler så snart jeg har den i revers, enten det er noe der eller ikke.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeLør 12 Sep 2009 - 14:45

Thomas skrev:
Sten Rune skrev:
Sjekket sikringen til bakrutepusseren. Denne kan være røket selv om releet klikker.

Er sikringen hel er det stor sjangs for at det er selve pussermotoren.

Har også vært borti ledningsbrudd inne i gummislangen fra taket og ut til bakluka. Sett på viskeren, og klem/vri på den slangen. Hjelper ikke dette der det 99% sikkert at det er pussermotoren din.

Har prøvd å sjekke sikringene.. Men de sitter så helv***s langt inne så man ser ikke en døyt, langt mindre får tak i noen. Må skaffe meg denne pinnen for å ta ut sikringene. Saken er at reléet står og klikker konstant, uansett om jeg har slått på viskeren eller ikke. Og ryggesensoren uler så snart jeg har den i revers, enten det er noe der eller ikke.
mener å ha lest en plass at ford er slik
ford står jo for Fiks-Og-Reparer-Daglig
eller var det Found On Road Dead?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeLør 12 Sep 2009 - 14:55

Ferdig og relativt død?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeLør 12 Sep 2009 - 15:11

Jan Ole skrev:
Ferdig og relativt død?
var det det kanskje ja scratch
er ikke sikker, men det er noe i den retningen i alle fall
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeLør 12 Sep 2009 - 17:12

Men for å være helt ærlig, Ford har flere modeller som faktisk er riktig pene, Galaxy er feks mye penere enn Sharan, Kuga er stilig, kort sagt utseende kan de. Bare det ikke er sånn som med et annet tysk merke Ford Mondeo - Page 9 Icon_lol

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeLør 12 Sep 2009 - 18:43

galaxy er penere ja, er ikke mye detaljer som skiller, men det er nok til at de er penere
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeLør 12 Sep 2009 - 21:15

Thomas skrev:
Nå blir det visst mange spørsmål fra meg her... Dere får bære over Smile Må ha alt i orden før snøen og kaldten kommer. På Mondeoen har bakruteviskeren og ryggesensoren sluttet og virke.. Eller, ryggesensoren virker for godt!! Den hyler, uler og piper ustanselig når man kliner bilen i revers. Hører at et relé står og klikker med jevne intervaller, intervallene kan stemme med tiden på bakrutevisker. Byttet relé i dag da jeg fant ut at det er som tikker, men driten tiikker like fordømt!!!! Hva kan dette være da?? Tror snart jeg selger både vogn og biler. Kan sykle og ha med telt Smile

Hvis ryggesensoren gir lyd fra seg med engang du setter den i revers er det mest sannsynlig at en av følerne (sensorene) har tatt kveld.

Dette er relativt vanlig - har selv opplevd det på både Opel og Mercedes.

Kjør på et Ford-verksted og få kjørt en diagnosetest. Den forteller hvilken sensor som er gått. Skifter den gjør du selv.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeLør 12 Sep 2009 - 22:18

Med snø og is på dem piper dem jo, kanskje det er et tykt møkkalag på dem? Thomas, lenge siden du vasket bilen? Kanskje det er der vindusviskeren kommer inn? Very Happy
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeSøn 13 Sep 2009 - 20:04

ArneO skrev:
Med snø og is på dem piper dem jo, kanskje det er et tykt møkkalag på dem? Thomas, lenge siden du vasket bilen? Kanskje det er der vindusviskeren kommer inn? Very Happy

Tjøh.. Bilen er striglet. Nesten da.. Den er ikke polert, men bilene er stort sette rene og pene her ja. Så tror nok helst da at en føler er gåen i så fall.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeSøn 13 Sep 2009 - 20:05

Sten skrev:
Thomas skrev:
Nå blir det visst mange spørsmål fra meg her... Dere får bære over Smile Må ha alt i orden før snøen og kaldten kommer. På Mondeoen har bakruteviskeren og ryggesensoren sluttet og virke.. Eller, ryggesensoren virker for godt!! Den hyler, uler og piper ustanselig når man kliner bilen i revers. Hører at et relé står og klikker med jevne intervaller, intervallene kan stemme med tiden på bakrutevisker. Byttet relé i dag da jeg fant ut at det er som tikker, men driten tiikker like fordømt!!!! Hva kan dette være da?? Tror snart jeg selger både vogn og biler. Kan sykle og ha med telt Smile

Hvis ryggesensoren gir lyd fra seg med engang du setter den i revers er det mest sannsynlig at en av følerne (sensorene) har tatt kveld.

Dette er relativt vanlig - har selv opplevd det på både Opel og Mercedes.

Kjør på et Ford-verksted og få kjørt en diagnosetest. Den forteller hvilken sensor som er gått. Skifter den gjør du selv.


Man kan jo få opp masse koder og feilkoder ved å holde inne triptellerknappen når man slår på tenninga. Er dette noe man kan få opp der tro?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeSøn 13 Sep 2009 - 23:16

Thomas skrev:
Sten skrev:
Thomas skrev:
Nå blir det visst mange spørsmål fra meg her... Dere får bære over Smile Må ha alt i orden før snøen og kaldten kommer. På Mondeoen har bakruteviskeren og ryggesensoren sluttet og virke.. Eller, ryggesensoren virker for godt!! Den hyler, uler og piper ustanselig når man kliner bilen i revers. Hører at et relé står og klikker med jevne intervaller, intervallene kan stemme med tiden på bakrutevisker. Byttet relé i dag da jeg fant ut at det er som tikker, men driten tiikker like fordømt!!!! Hva kan dette være da?? Tror snart jeg selger både vogn og biler. Kan sykle og ha med telt Smile

Hvis ryggesensoren gir lyd fra seg med engang du setter den i revers er det mest sannsynlig at en av følerne (sensorene) har tatt kveld.

Dette er relativt vanlig - har selv opplevd det på både Opel og Mercedes.

Kjør på et Ford-verksted og få kjørt en diagnosetest. Den forteller hvilken sensor som er gått. Skifter den gjør du selv.


Man kan jo få opp masse koder og feilkoder ved å holde inne triptellerknappen når man slår på tenninga. Er dette noe man kan få opp der tro?

Kan nok hende at du får feilmelding på ryggesensorene ved å gå inn i bilens eget feilmeldingssystem, men jeg tviler på at det sier noe om HVILKEN sensor som er gått.
PS. Kjenner litt for lite til Ford.
Til Toppen Go down
Svein Olav
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 27
Registration date : 12.10.2008

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeTir 20 Okt 2009 - 22:10

Her kommer skryt.
Har en TitanumX med automat og disel.Det er utrolig hvor bra den er som trekkbil.Har akkurat kommet hjem fra Kroatsia.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeOns 21 Okt 2009 - 12:47

Bare skryt du! det er min neste bil du kjører rundt i..
Til Toppen Go down
Svein Olav
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 27
Registration date : 12.10.2008

Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitimeOns 21 Okt 2009 - 14:06

Det er skryt,men sant.
Det er vel samme motor som du har,tror jeg
Motoren er utrolig bra.Det gikk raskt både på Autobahn og ellers, jeg tenker ikke først og fremt på toppfart,men smidigheten med vogn.Vi har en vogn som veier nesten 1700,ifølge vekta ved Ørje.Kona mener det gikk vel fort..Sist vi var nedover kjørte jeg en bensin motor med automat og 140 Hk.Dette er suverent mye bedre,oppover gikk det som en lek.
Bare synd det er en stund til vi skal nedover igjen
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ford Mondeo - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 9 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ford Mondeo
Til Toppen 
Side 9 av 10Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 Similar topics
-
» Ford Mondeo 115 hk som trekkbil og Knaus 580
» Ford excursion
» Ford Mondeo med ny motor. 1,6 tdci. Erfaringer/synspunkter
» 2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI GHIA M/automat som trekkbil?
» 2009 - Ford Mondeo 140Hk TDCI Automat til stor vogn.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: