CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges.

Go down 
3 posters
AvInnlegg
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges. Empty
PosteTema: 24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges.   24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges. Icon_minitimeSøn 20 Okt 2019 - 21:50

Hei.
Jeg kan bygge 24V batteri løsninger egnet for større campingbiler komplett med BMS.
Enten 200AH eller 400AH.

Lithium cellene er fra elbiler som er kondemnert, så det vil være prisgunsig sammenlignet helt helt nytt utstyr.

24V 400AH batteri vil gi en kapasitet på 10,36KWH, og en vekt på ca 93 KG.

Om man ikke skal lade via dynamo men kun strøm fra nettet og/eller solceller kan 48V være en bedre løsning.

Ta kontakt for mer info, holder til i Oslo.

Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3361
Registration date : 19.01.2012

24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges. Empty
PosteTema: Re: 24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges.   24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges. Icon_minitimeOns 30 Okt 2019 - 17:13

Velkommen tilbake, lenge siden sist. Og vogna di er jo solgt for lenge siden.
Kan du ta deg tid til å fortelle litt om hvordan det med din store batteribank i båten (1000Ah), og om den var verdt investeringen. Har lest i tråden din på båtplassen, og sist jeg lesete så var du fornøyd med kapasitet etc.

Kjøpte et nytt Litiumbatteri i 2017, på 125 Ah, vurderte samme batterier fra Winston, med type LiFeYPo4 (med Yttrium på anode og katode for bedre ladeegenskaper). Jeg bruker vogna hele året så ble det kjøpt for sommerbruk, og akkurat i den tida Skanbatt lanserte sine Heat-batterier. Men de kom litt senere.
For de som ikke vet det så lades ikke tradisjonelle Litiumbatterier ved temp under null. Eller noen sier at e kan lades men ved lav Ampere ved kuldegrader. Noen steder har jeg lest ca 10% av nominell kapasitet, ca 12A for meg.
Og da blir det gjort slik at jeg tar bort Litium-batteriet i vinterhalvåret, og setter inn et tradisjonelt AGM-batteri. Solcellelader og vanlig lader må bare tilpasses ny batteritype.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1137
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges. Empty
PosteTema: Re: 24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges.   24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges. Icon_minitimeOns 22 Jan 2020 - 1:53

Har fortsatt en Cramer-grill tilsalgs. Burde i alle fall være verdt 500,- med nypris 1600? Helt ok, og leveres med gassventil og slange som må kjøpes ekstra om man kjøper ny. Samme gjelder Oppi-speil til Audi A 4 allroad 2015 og utover til neste modell. Gi bud og kjøp, det tar bare plass i garasjen, nyprisen var 1200. Synes halv pris må være ok. Det samme gjelder en Fiamma dreneringstank med hjul. Nypris 695-, aldri brukt, bare gi bud, kommer ikke til å bruke den. Dette blir rimelige saker, men fullt ut funksjonelle, og synd å kaste synes jeg.
Bor i Bergensområdet, kom og hent!
Har også 2 varebildekk (C-dekk) Continental Vanco i dim 205/65 - 15 med 7 mm gjenværende dekkmønster liggende, 750 for begge? Det er skikkelig billig, de kostet nesten 3000 pr. stk! Hjelp meg å rydde garasjen, og gjør et godt kjøp samtidig! Dette er skikkelig billig!
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1137
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges. Empty
PosteTema: Re: 24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges.   24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges. Icon_minitimeTor 5 Mar 2020 - 0:47

Cramer grill 2-bluss, Oppi speil til Audi A4 allroad (2010 - 2018), dette selges til 300 for grillen med regulator og 300 for speilene. Dette er vanvittig billig. Dersom ingen respons blir det kjørt i bosset, skal tømme garasjen til våren. Underlig at ingen på forumet er interessert i funksjonelle og bra saker til en billig pris? Har også en ubrukt Fiamma tank 25 l med hjul, koster ca 700, selges for 300. Kanskje jeg burde prøve Finn? Hvis ingen respons så går sakene på bosset, egentlig kjedelig og unødvendig, men gidder ikke å oppbevare sakene i evigheter når vi ikke skal benytte de selv.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1137
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges. Empty
PosteTema: Re: 24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges.   24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges. Icon_minitimeFre 6 Mar 2020 - 0:58

Beklager at jeg dessverre her har gått inn på annens tråd om lithiumbatterier, var ikke meningen det.
Til Toppen Go down
Sponsored content





24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges. Empty
PosteTema: Re: 24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges.   24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
24V og 48V Lithium-Ion batteri løsning selges.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Lithium batteri
» Batteri til Mover-ekstremt kapasitet på Lithium
» Lithium Iron Phosphate batteri (LiFePO4)
» Forsterke veggplater for veggfeste for TV?
» Dårlig løsning

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Selges-
Gå Til: