CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Savsjø med MYE råte

Go down 
2 posters
AvInnlegg
kmr




Antall Innlegg : 2
Registration date : 01.03.2020

Savsjø med MYE råte Empty
PosteTema: Savsjø med MYE råte   Savsjø med MYE råte Icon_minitimeSøn 1 Mar 2020 - 20:35

Heisann

Har vært så heldig å fått kjøpt meg ei savjø 612GL. 87 mod. etter min mening, så er det den beste vogna innen planløsningen. (som jeg trenger) Viste selvsagt om at det var råte i framvegg, men viste seg selvsagt at det var mer. men så MYE var jeg ikke klar over. affraid affraid vi snakker om hele framveggen, høyre side vegg(midt til vinduet)
og halve veggen på venstre side. (sett innenfra.) så her må det selvsagt skrues ut hele innredningen til kjøkkenet.

Sitter her å funderer på hvordan jeg skal gå fram på dette. begge sidene har jo løsnet fra frontveggen. så begynner jeg med fronten eller sideveggene for å få den rett igjen?

planen videre blir da å skru ut alt, rive alt av trevirket og bygge det opp igjen med ubehandlet trefiberplate(? ikke sikkert dette er det beste valget?) denne er 3 mm som kryssfinner platene er fra før.  og ikke minst trevirket som er dårlig. deretter håper jeg at isoporen kan være der som den er. hittil av det jeg har sett, så sitter dem fortsatt støpt godt fast! til slutt så ender det med tapet for å spare på vekt, og for at ikke det skal bygge
ut for mye så det blir noe feil med innredningen.

Men, dette er så omfattende jobb at jeg begynner å lure på om det virkelig er verdt det og at det tar mer tid en det jeg tror Razz skal sies at vogna i seg selv er fin og bra ellers og kostet ikke stort. Så fremdeles usikker på om jeg skal ta jobben ;P

Legger ved bilder av det som er gjort hittil. så ser dere hva jeg mener med mye råte  Mad

Savsjø med MYE råte 20200301_130211

Savsjø med MYE råte 20200301_130205

Savsjø med MYE råte 20200301_124151

kjøkkenet har løsnet fra veggen også
Savsjø med MYE råte 20200301_124210

har ikke bilder av det som er ved kjøleskapet. men er råte fra gulv til benkeplaten og hele veien fram.
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Savsjø med MYE råte Empty
PosteTema: Re: Savsjø med MYE råte   Savsjø med MYE råte Icon_minitimeSøn 1 Mar 2020 - 21:22

Jobben er vel verdt det hvis du har tid og lyst til å holde på, og hvis du tenker bruksverdi.
Om det er verdt det økonomisk ved å selge den etterpå etter all jobben tror jeg ikke, da så gamle vogner er blitt veldig billige selv i forholdsvis god stand.

Men liker man å holde på å fikse og styre litt er jo dette et helt greit hobbyprosjekt å ha!
Til Toppen Go down
kmr




Antall Innlegg : 2
Registration date : 01.03.2020

Savsjø med MYE råte Empty
PosteTema: Re: Savsjø med MYE råte   Savsjø med MYE råte Icon_minitimeMan 2 Mar 2020 - 7:23

er jo som du sier. blir det utført, så blir den selvsagt brukt til det ikke er noe mer. Prosjektet i seg selv er jo greit nok om man kan bare bytte platene og trevirket. føler det blir ekstremt mye om man må bytte all isoporene også tongue

men må vel rive litt mer i dag, så en får se hva som trengs tenker jeg.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Savsjø med MYE råte Empty
PosteTema: Re: Savsjø med MYE råte   Savsjø med MYE råte Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Savsjø med MYE råte
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hva kreves det av vedlikehold for å unngå mugg og råte?
» reservedeler savsjø
» Fikse fukt/råte i Knaus Azur 600 - 1984 modell
» Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman
» Fra null fukt til råte på under ett år!?...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: