CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Alde sirkulasjons pumpe

Go down 
2 posters
AvInnlegg
PEM

PEM


Antall Innlegg : 12
Registration date : 14.06.2012

Alde sirkulasjons pumpe Empty
PosteTema: Alde sirkulasjons pumpe   Alde sirkulasjons pumpe Icon_minitimeOns 15 Apr 2020 - 11:12

Hobby 720 2006

Er det pga str på vogna at der er både 12 og 220 v sirkulasjons pumpe?
Mener en kjennings 650 bare har 12v.

Ble fortalt da jeg kjøpte den ar 220 pumpa var def.
Har ikke brydd meg om dette da alt fungerer ellers.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Alde sirkulasjons pumpe Empty
PosteTema: Re: Alde sirkulasjons pumpe   Alde sirkulasjons pumpe Icon_minitimeTor 16 Apr 2020 - 7:01

Hr ingen ting med størreslen å gjøre, har du Alde 3000 og den samme pumpa som var i min så støyet 12V ganske mye. Monterte selv en 230V pga dette. Men når man bruker vogna uten 230V så må det være strøm til pumpa. Og da er det kun 12V. Jeg hadde en sinusinverter som jeg koblet til pumpa for å få 230V når vi ikke hadde 230V "landstrøm".
Til Toppen Go down
PEM

PEM


Antall Innlegg : 12
Registration date : 14.06.2012

Alde sirkulasjons pumpe Empty
PosteTema: Re: Alde sirkulasjons pumpe   Alde sirkulasjons pumpe Icon_minitimeTor 16 Apr 2020 - 10:04

Ok, takk for tilbakemld.
Trodde kanskje det var pga lengden siden 650 ikke hadde det.

Ja 12v pumpen støyer litt men de fleste vogner har vel bare den.

Tanken var å bytte 220v pumpen men fikk til svar hos en nett butikk at den var utgått.
De mente det var vanlig å bytte den ut med en 12v pumpe som jeg fikk link til.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Alde sirkulasjons pumpe Empty
PosteTema: Re: Alde sirkulasjons pumpe   Alde sirkulasjons pumpe Icon_minitimeLør 18 Apr 2020 - 17:36

Her er er et bilde av 12V  og 230V-pumpen jeg ettermonterte (den blå). Langt bedre løsning, da Alden i vår vogn står i et skap helt inntil senga. Og det ble det dårlig søvn av når det var nattekaldt. Og vi bruker vogna hele året. 230V-pumpa er så og si lydløs, du må stå nære for å høre støy.

Alde sirkulasjons pumpe Img_2310
Til Toppen Go down
PEM

PEM


Antall Innlegg : 12
Registration date : 14.06.2012

Alde sirkulasjons pumpe Empty
PosteTema: Re: Alde sirkulasjons pumpe   Alde sirkulasjons pumpe Icon_minitimeLør 18 Apr 2020 - 17:51

Ganske lik den som står originalt i min vogn, men de sier den er utgått?
Og forslaget er å erstatte den med en 12 v som ligner den du har til høyre. Men har jo allerede 12 v i beholderen lenger opp på veggen.
Da kan jeg jo likeså godt montere en primus 12 v pumpe jeg har liggende fra tidl Solifer vogn.Alde sirkulasjons pumpe Image11
Alde sirkulasjons pumpe Image10Alde sirkulasjons pumpe Image11
Alde sirkulasjons pumpe Image10Alde sirkulasjons pumpe Image11Alde sirkulasjons pumpe Image11Alde sirkulasjons pumpe Image10
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Alde sirkulasjons pumpe Empty
PosteTema: Re: Alde sirkulasjons pumpe   Alde sirkulasjons pumpe Icon_minitimeLør 18 Apr 2020 - 23:26

Hei. Prøv å redusere størrelsen på bilder når du limer inn de. Velg 800 eller 640 størrelse.

Kr 2750  på campingtilbehør4u. Alde's nr er sannsynligvis 2750-3000

https://www.campingtilbehor4u.no/no/artiklar/alde-sirkulasjonspumpe-220v.html

KamaFritid har den også, må bestilels via forhandler. Eller på egne butikker som f.eks i Strømstad:

Varenr Kamafritid: G02-114

Campstuff har den også, men svindyr, 3700,-

https://www.campstuff.no/alde-3010-sirkulasjonspumpe-230v.html
Til Toppen Go down
PEM

PEM


Antall Innlegg : 12
Registration date : 14.06.2012

Alde sirkulasjons pumpe Empty
PosteTema: Re: Alde sirkulasjons pumpe   Alde sirkulasjons pumpe Icon_minitimeSøn 19 Apr 2020 - 10:35

Hehe, litt snar å trykke bruk alle fra en iPad.

Skal sjekke hos flere, men om du trykker på første linken kommer det opp at den erstattes av en annen pumpe.
Og med art nret kommer du til den 12 v pumpen de mener kan brukes som erstatning.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Alde sirkulasjons pumpe Empty
PosteTema: Re: Alde sirkulasjons pumpe   Alde sirkulasjons pumpe Icon_minitimeMan 20 Apr 2020 - 20:10

Ser at det står det, men 230V-pumpa finnes den. Og sikkert også på lager til flere forhandlere rundt om. Og den anbefales pga støy. Ganske enkelt å bytte, om du har 2 slangeklemmer for å hindre for mye søl når du kobler fra. Og så trenger du et 230v uttak i nærheten, det må husker om du ikke har et fra før i nærheten.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Alde sirkulasjons pumpe Empty
PosteTema: Re: Alde sirkulasjons pumpe   Alde sirkulasjons pumpe Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Alde sirkulasjons pumpe
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tømme sirkulasjons annlegget på Bjølseth 86 mod
» Alde 2920 eller alde 2910?
» Vanntrykk/pumpe
» 12v pumpe går hele tiden
» Elkolbe og 220v pumpe.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: