CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Saddleback
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Saddleback


Antall Innlegg : 150
Registration date : 16.06.2020

Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Empty
PosteTema: Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder?   Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Icon_minitimeMan 26 Jul 2021 - 16:03

Hva anbefaler dere som miljøvennlig rengjøringsmiddel når jeg skal ta en rens av vanntanker og -rør før min første tur med ny doning? 17 år gammel, aner ikke hva den har vært med på tidligere, så jeg ønsker en rens av vannsystemet før jeg drar på tur. Rens og gjentatte gjennomskyllinger vil skje på gårdsplassen her hjemme, så jeg trenger et produkt som ikke forurenser. Helst noe som er lett tilgjengelig, og ikke krever to timer kjøring til nærmeste caravanforhandler.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1137
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Empty
PosteTema: Re: Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder?   Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Icon_minitimeMan 26 Jul 2021 - 18:51

Klorin
Til Toppen Go down
Saddleback
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Saddleback


Antall Innlegg : 150
Registration date : 16.06.2020

Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Empty
PosteTema: Re: Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder?   Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Icon_minitimeMan 26 Jul 2021 - 21:03

Jeg leste et sted at Klorin (og ev. eddik) var gamle travere her, så da skal jeg teste ut det. Takk for svar!
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1137
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Empty
PosteTema: Re: Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder?   Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Icon_minitimeTir 27 Jul 2021 - 0:22

Søk på rengjøring av vanntank, så finner du oppskrift.
Til Toppen Go down
Saddleback
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Saddleback


Antall Innlegg : 150
Registration date : 16.06.2020

Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Empty
PosteTema: Re: Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder?   Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Icon_minitimeTir 27 Jul 2021 - 13:08

Da står den og godgjør seg noen timer. Har brukt 0,5l Klorin til 100 liter vann, og åpnet alle kraner slik at rør og bereder er fylt helt opp. Er visst separat tank til toalettet på denne bilen, så jeg fylt opp den med Klorinblanding også. Etterpå er det bare å skylle gjennom alle rør gjentatte ganger, så håper jeg det blir bra.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1137
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Empty
PosteTema: Re: Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder?   Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Icon_minitimeTir 27 Jul 2021 - 13:14

Dette blir nok bra, men du må regne med å skylle gjennom noen ganger med rent vann før klorinlukten forsvinner. Synes også det er greit å ta ny gjennomskylling etter et døgn med rent vann i systemet.
Til Toppen Go down
Saddleback
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Saddleback


Antall Innlegg : 150
Registration date : 16.06.2020

Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Empty
PosteTema: Re: Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder?   Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Icon_minitimeTir 27 Jul 2021 - 14:40

Det blir nok endel gjennomskyllinger ja, leser også at man kan bruke litt eddik når man skyller for å fjerne klorlukten, så vi får se hvordan det går. Vannet i tanken skal uansett ikke brukes til drikkevann, der har jeg kjøpt inn egne kanner med tappekran.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Empty
PosteTema: Re: Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder?   Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Icon_minitimeOns 28 Jul 2021 - 15:38

Brukte noen tabletter som skulle virke noen timer. Trengte bare 1 gjennomskylling. Ble merkbart bedre. https://www.maxfritid.no/produkter/vann-og-vvs/vanntank/ferskvannstank/rensemiddel-biocool-clean-water-tank/?code=64176
Til Toppen Go down
Saddleback
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Saddleback


Antall Innlegg : 150
Registration date : 16.06.2020

Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Empty
PosteTema: Re: Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder?   Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Icon_minitimeTor 29 Jul 2021 - 7:55

Takk for tipset, skal ha det i bakhodet til senere.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Empty
PosteTema: Re: Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder?   Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Rens/skyllling av vanntanker/-rør/bereder?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Rens av fortelt i Bergensområdet?
» omsying vask/rens og impregnering i fredrikstad/østfold
» Bruke av Truma uten vann i bereder/tank
» Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!?
» Varmtvanns bereder til Hobby prestige 610 1993 model

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: