Hei dere !, kjøpte et trekk fra Nordiskcamping.no - fabrikatet på trekket er BRUNNER. Spesifikasjonen på trekket sier at det er "Water Repellent", som direkte oversatt betyr "Vannavvisende" på Norsk. Disse selges til Bobil og Caravan.
På vestlandet regner det som kjent myye, og ofte - så jeg tenkte dette måtte være en god investering.
Monterte det på bobilen vår og passformen var bra - rimelig greit å montere det også med mange stropper og snorer. Ble faktisk veldig fornøyd, men det varte desverre ikke så lenge.
Er inneforstått med at disse trekkene må puste, ellers gjør de vondt verre med innesperret fukt og dertil videre problemer. MEN, stor ble overaskelsen etter første skikkelige regndag her i Bergensområdet i høst da jeg om kvelden oppdaget at bilen var klissblaut under trekket - det rant vann ned fra veggene på bilen. og på taket var det dam under trekket - det regner tvers gjennom trekket !. Dagen etter var solen fremme og det var tørt hele dagen - trekket tørket fort på utsiden men var fortsatt klissbløtt på innsiden en god stund før det etterhvert tørket opp.
Henvendte meg til selger firmaet, og la ved bilder men lite hjelp å få der - de hadde solgt tusenvis av disse trekkene hevdet de og de kunne selvsagt ikke ta trekket i retur siden jeg hadde brukt det allerede - så det var det. Embalasjen og spesifikasjonene forteller at det er Water Repellent, så da så.
Funker nok bra mot støv og UV stråling / falming av lakk etc, men IKKE mot regn og vann.
Burde selvsagt gjort grundigere undersøkelser med flere leverandører før jeg handlet, men men....
Andre som har erfaringer med slike vintertrekk til vogn eller bil her inne ?? samme type eller andre fabrikater ?
Skuffet vintertrekk kjøper