CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Stabilisatorkobling

Go down 
+13
Janita
Sten Rune
Ronny
Jan
Camping Kai
Thomas
P.kaill
campist
Tommy
Jan Ole
ArneO
D540
Solifer
17 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Solifer

Solifer


Antall Innlegg : 4
Registration date : 02.03.2008

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeMan 7 Apr 2008 - 22:08

Vet at dette har vært diskutert en del på NCC forumet tidligere, men jeg spør likevel; Har en Solifer S10+ 2000 mod. Skal montere stabilisatorkobling på denne. Hvilken type er best?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeMan 7 Apr 2008 - 22:11

Solifer.

Hm,vanskelig å si synes jeg.Har hatt både Winterhoff og AL-Ko,men ikke på samme vogna selvsagt.Men føler at begge gjør en god jobb.Merker det spesiellt på enkelaksla vogner.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeOns 9 Apr 2008 - 21:56

Synes vel at Winterhoff er enklest og opperere, et håndtak som gjør alt.
Til Toppen Go down
D540
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 46
Registration date : 02.06.2009

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeFre 5 Jun 2009 - 20:47

Er egentlig stabilisator veldig forskjell på å ikke ha det??
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeFre 5 Jun 2009 - 21:22

Jeg har AL-KO AKS og synes det fungerer greit at den opereres i to trinn, da er den enkel å låse både på bil og uten. Jeg bruker da en lås som er lik den campist bruker her:
Stabilisatorkobling Laas2

Hele siden er her: http://www.campist.info/Utstyr/Smaating/enkelttips.htm

Jeg har tenkt å få tempo-100 godkjenning og da må man ha en godkjent kobling. Om jeg hadde merket så stor forskjell uten vet jeg ikke, men kjenner godt bremseeffekten om jeg har koblingen inne og rygger. Da bremser den veldig, så det virker nok. Wink
Til Toppen Go down
D540
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 46
Registration date : 02.06.2009

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeSøn 7 Jun 2009 - 20:12

e d den fremste delen som e stabilisatoren, eller e d hele draget der?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeSøn 7 Jun 2009 - 20:21

Fremste. Kulehansken.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeSøn 7 Jun 2009 - 20:32

Hei!

Jeg har Winterhof sin...

har "driti på draget" ett par turer når jeg skal rygge vogna på plass.. Har glemt å løfte håndtaket. Du merker det nemlig veldig godt når du skal rygge på plass vogna. Vogna svinger ikke så godt med kobling på...

For meg er Winterhof'en en investering i sikkerhetsutstyr.. På samme måte som jeg bruker hjelm når jeg sykler og bilbelte når jeg kjører... Satser på at jeg aldri får bruk for det!

Med sikkerhetsdrag øker du mest sannsynligvis den kritiske hastigheten. På mange ekvipasjer så kan jo den kritiske hastigheten være 120 uten og 130 med... Ikke noe av praktisk betydning i utgangspunktet, men så kan det jo skje noe underveis.. Men man bør vel passe seg... Man skal jo ikke øke hastigheten - da går jo vinninga opp i spinninga..

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeSøn 7 Jun 2009 - 20:59

D540,

...ja - det er det.
Jeg har glemt å skyve ned stabilisatoren et par ganger, og det merker du etter få kilometer. I alle fall om du har et fireveis system, altså som det er på dem som er fra de seinere årene, med bremser i alle himmelretningene. Det er gjerne dykk og bøy du merker det først på.

Men det er ikke noe tema om du skal ha WS eller AL-ko fordi det avhenger av chassiset.

og en ting til,
når du kjører inne på en campingplass,kan det ofte være en fordel om du slår det opp. Fordi den kan kan bremse for mye rundt skarpe svinger. På landeveien merker du ikke det.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeSøn 7 Jun 2009 - 21:06

Kan ikke funke den WSen vi har da Rolling Eyes , for vi kjører jo de svingene vi trenger og rygger dit vi skal på campinger og parkeringsplasser uten problemer......med håndtaket nede........har aldri tenkt over det der........
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeSøn 7 Jun 2009 - 22:57

May-Britt skrev:
Kan ikke funke den WSen vi har da Rolling Eyes , for vi kjører jo de svingene vi trenger og rygger dit vi skal på campinger og parkeringsplasser uten problemer......med håndtaket nede........har aldri tenkt over det der........
Kanskje beleggene er litt slitt? Det er ikke umulig å rygge vogna på plass med håndtaket nede, men man bør kjenne forskjell om det er nede eller ikke Wink Første gangen jeg rygga med vogna vår slet jeg litt med å få den dit jeg ville inntil jeg kom på at det sikkert var stabilisator koblingen. Og nå kobler jeg den ifra når jeg skal parkere.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeSøn 7 Jun 2009 - 23:06

May-Britt skrev:
Kan ikke funke den WSen vi har da Rolling Eyes , for vi kjører jo de svingene vi trenger og rygger dit vi skal på campinger og parkeringsplasser uten problemer......med håndtaket nede........har aldri tenkt over det der........

Det samme gjør jeg. Den er jo ikke skrudd fast heller da.
Til Toppen Go down
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER
P.kaill


Male
Antall Innlegg : 91
Age : 52
Localisation : Averøy
Registration date : 29.05.2009

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeSøn 7 Jun 2009 - 23:08

Hei May- Britt

Tror ikke du skal være særlig bekymret for det... Det er jo ikke meningen at de skal, og skal heller ikke "holde deg fast" slik at du ikke klarer å svinge. Da er de for stramme!

Vi kan vel også sammenligne utstyret her... Ei 540 Fendt, mot ei 780 Kabe Royal...

Har vel samme kobling som deg, og jeg løfter den aldri inne på plasser eller noe som helst. Skvetter faktisk på litt vann før jeg kobler på slik at jeg slipper gnikselyder underveis...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeSøn 7 Jun 2009 - 23:16

Hei P.kaill

Smart råd med det vannet da........vi hadde litt trøbbel med gniksing på gammelvogna vår, men har ikke hatt det på denne.......
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeSøn 7 Jun 2009 - 23:17

Vi har også "litt" gnikking. Høres mer ut som at draget ramler av..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeSøn 7 Jun 2009 - 23:19

Har nå best erfaring med helt tørr kule. Det blir et vanvittig leven om jeg glemmer og rense kula med white sprit etter at jeg har kjørt med vanlig henger. ALT FETT MÅ BORT.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeSøn 7 Jun 2009 - 23:20

Glemte og si at jeg selvsagt må rense bremsebånd inne i kulehansken om jeg har kjørt og fått fett på.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeSøn 7 Jun 2009 - 23:25

Thomas skrev:
Vi har også "litt" gnikking. Høres mer ut som at draget ramler av..

Det var så vi kjente det i hele bilen når vi hadde med 720n vår og jeg så engstelig bort på kaillen og spurte om han var sikker på at hengerfestet satt fast......hvorpå jeg fikk en gapskratt tilbake.........men det var bare når vi kjørte sakte.......gjerne inne på campinger.......og ikkeno farlig tydeligvis Very Happy
Til Toppen Go down
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER
P.kaill


Male
Antall Innlegg : 91
Age : 52
Localisation : Averøy
Registration date : 29.05.2009

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeSøn 7 Jun 2009 - 23:27

Vil ikke tråkke noen på tærne her, men hvis man seriøst har problemer med å få vogna dit man vil pga koblingen, vil ikke det jo si at man "skubber" vogna sideveis bortover gress/ grus på hjulene???

men selvfølgelig vil den tørne litt lettere med spaken i øvre stilling. Sparer litt clutch da..
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 1:05

P.kaill

Det er jo ikke slik at den ikke svinger i det hele tatt... Det er ikke slik at du svir så mye clutch heller. Det er bare det at når du rygger slik du har tenkt med koblingen på så svinger ikke vogna like mye som den ville gjort med koblingen av...

Når man er vant til å rygge vogna med koblingen av, så blir det feil når den er på..
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 9:20

På vogna nå har jeg AL-KO, og den opplever jeg at holder mye mer igjen ved rygging i sving enn den Winterhoff koblingen som satt på den vogna som jeg kjørte med i 2007.

Når jeg sa at jeg slet litt med å få vogna dit jeg ville burde jeg nok ha skrevet:
"Siden stabilisatorkobling er konstruert for å stabilisere koblingen mellom bil og vogn var jeg ukjent med hvordan det må kompenseres for med rattutslag når man skal svinge ved rygging. Det førte til at jeg måtte kjøre fram igjen to ganger før jeg hadde vogna der jeg først hadde tenkt, første gang jeg rygget med den nye vogna. Etter forsøk har jeg fått bekreftet at stabilisatorkoblingen min faktisk stabiliserer koblingen mellom bil og vogn."

Og dersom det kommer lyder av koblingen deres så vil jeg anta at den ikke er i orden. Den skal nemlig være i lydløs når kula er ren og beleggene er hele og rene.

Så kan det jo også være slik at siden AL-KO og Winterhoff koblingene er konstruert forskjellig vil de også kunne oppleves forskjellig ved rygging. Min erfaring er at med AL-KO merker jeg stor forskjell om jeg har koblingen inne eller ute ved rygging, slik jeg husker Winterhoff var det ikke så merkbart at jeg tenkte noe over det.

Det er jo en mulighet til da, og det er at det er forskjell på oss sjåfører. Noen driter i det og gir gass og noen prøver å legge merke til hva som skjer. Wink
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 14:37

Smile

Hallo...,
Vi snakker om at det bremser litt mer enn nødvendig, ikke at det er umulig å svinge med stabilisatoren på.

Du kan kjøre ganske langt med håndbrekket på, bare du gir nok gass jocolor

MEN:
Det finnes et veldig enkelt middel mot gnikkelyder og måkeskrik fra stabilisatorkoblingen. Og det står i bruksanvisningen fra Al-ko:
Nemlig puss bremsebelegget inne i kulehandsken - alle fire om du har fire - og sørg alltid for at kula er rein for smuss, lakk og rust.
Et annet ord for stabilisator er friksjonskobling. Poenget er at friksjonen skal størst mulig.

Er bremsebeleggene slitt eller tilgriset med fett, vil du ikke merke noe til stabilisatoren, fordi den vil ha redusert eller ingen effekt.

Jobben med reingjøringen er lekende lett med smergelpapir eller grovt sandpapir. Bruk det samme på kula, og tørk av etterpå.

Her kommer sikkert noen til å si at kula blir slitt, og det blir den. Men det er ubetydelig.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 15:53

Du skal vere tålmodig for å pusse kula for mye med bare manuell pussing. Laughing

En annen ting er at man ikke skal overvurdere friksjonen som skal vere i disse koblingene, hvordan skulle det da gå om du forsøkte å kjøre feks på snø med en forhjulsdrevet bil? Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
D540
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 46
Registration date : 02.06.2009

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 22:18

Jeg har en slik "ting" som jeg presser ned etter at jeg har plassert festet på kulen på bilen. Men vet ikke om d e en stabilisator...har ikke sett så mye på den egentlig.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 22:50

D540

Det er en stablisatorkopling det skjønner du.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 23:27

Tom RS skrev:
Glemte og si at jeg selvsagt må rense bremsebånd inne i kulehansken om jeg har kjørt og fått fett på.

Tenkernok at er det kommet fett på er det bare utskifting som får sakene tilbake i riktig tilstand. Klarer ikke å vaske fettet ut av bremsebånd eller klosser heller. No No

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 23:32

men si meg en ting folkens
vil ikke bremsebelegget i koblingen slite på kula på samme måte som bremseklosser sliter på ei bremseskive?
vil jo da tro at det er en fordel å ha avtagbar krok eller kule slik at man etter eventuelt behov har mulighet for å skifte den kula
blir jo ofte en del kilometer når man er på tur med vogn, med påfølgende slitasje på kula
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 23:37

Har ikke hørt om utslitt kule enda.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 23:40

Jan
Prøv å forestille deg hvor mange meter disse klossene glir mot kula i forhold til det bremseklossene glir mot skivene, og det med mye større trykk.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 23:43

J.O. skrev:
Jan
Prøv å forestille deg hvor mange meter disse klossene glir mot kula i forhold til det bremseklossene glir mot skivene, og det med mye større trykk.
det er klart at slitasjen blir mye mindre på kula ja
er vel mer et teoretisk problem dette som ikke gir målbart utslag i praksis
kula er vel og en god del hardere i legeringen enn skiver er og
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 0:58

Var og henta vogna fra fjellet i dag og glemte selvfølgelig og pusse malinga fra kula (nytt hengerfeste) når jeg kom hjem 7 mil senere var kula nypussa det beleggene sitter...tydeligvis ganske mye friksjon inni der..
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 10:24

ronny,
...men da burde du kanskje pusse litt på bremsebelegget
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 10:29

Kula blir slitt, men ikke nevneverdig. I manualen til stabilisatoren min står det faktisk også nevnt hvor stor kula må være. Jeg har hittil bare kjørt 12.000 med CV på en kula jeg har, pluss sikkert 1000 kilometer med tilhenger uten stabilisator, og det har ikke gjort kula målbart mindre med det jeg har å måle meg i alle fall.

Jeg synes ikke det kan være nødvendig å gjøre problemet større enn det er:

1. Synes du det strammer for mye bak når du skal finmanøvrere, så låser du opp koblingen.

2. sørg alltid for å ha rein kule uten lakk og rust. Bruk smergelpapir.

3. Ha alltid med smergel- eller sandpapir, plutselig begynner stabilsatoren å skrike, problemet er borte etter 5 sekunder med puss.
4. Se etter på markeringen om bremseblegget er slitt. Al-ko regner cirka 50.000 på sitt belegg.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 15:10

campist skrev:
ronny,
...men da burde du kanskje pusse litt på bremsebelegget

Får ta litt smergel å gnukke litt reint inni der da..forøvrig en stabil kombinasjon å kjøre med..var litt spent på det men det funka fin fint det. Cool
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 15:39

Hva slags sandpapir skal man bruke da? Hvilken grovhetsgrad?

Jeg må ta bort lakken på kula bla..

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
Sponsored content





Stabilisatorkobling Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Stabilisatorkobling
Til Toppen 
Side 1 av 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: