CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Campingplasser på Sørlandet

Go down 
+8
Big Marlin
Bema
Kaos
Espen H.
campingpia:)
Johnny
Tor H
CGJ
12 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 54
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeTor 24 Apr 2008 - 23:07

Har tenkt oss en tur sørover i landet på en liten ferie. Med små barn er Dyreparken et "must", men vi har lyst til å bo litt utenfor selve massen. Finnes det evt fricamping i området der?

Har jo sett at det ligger en del på nettet, men det hender jo fortsatt atdet finnes steder uten hjemmeside...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeTor 24 Apr 2008 - 23:17

Hei

Den nermest dyreparken, som er grei, er vel Dvergsnestangen...... 7 min i bil..... så er jo skottevik den neste..... det er vel 20 min i bil.....

de to på hamresanden, som er aller nermes, bør du nok droppe.....

men fricamping, hva legger du i det???? det er det ikke mye av, om jeg tolker deg rett....
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 54
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeTor 24 Apr 2008 - 23:21

Meed fricamp tenker jeg på overnattingsmuligheter langs vegen eller i skogen..... Sånn parkering for natten, om du skjønte den...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeTor 24 Apr 2008 - 23:24

CGJ skrev:
Meed fricamp tenker jeg på overnattingsmuligheter langs vegen eller i skogen..... Sånn parkering for natten, om du skjønte den...

det kan en jo finne muligheter for.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeTor 24 Apr 2008 - 23:54

CGJ skrev:
Meed fricamp tenker jeg på overnattingsmuligheter langs vegen eller i skogen..... Sånn parkering for natten, om du skjønte den...

Dette er en mulighet.
http://maps.google.no/maps/ms?f=s&ie=UTF8&hl=no&msa=0&ll=58.285042,8.429775&spn=0.068583,0.159645&z=13&msid=117378024029873121209.00044ba56d2494cad6dd3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeFre 25 Apr 2008 - 6:04

Tom RS skrev:
CGJ skrev:
Meed fricamp tenker jeg på overnattingsmuligheter langs vegen eller i skogen..... Sånn parkering for natten, om du skjønte den...

Dette er en mulighet.
[url=http://maps.google.no/maps/ms?f=s&ie=UTF8&hl=no&msa=0&ll=58.285042,8.429775&spn=0.068583,0.159645&z=13&msid=117378024029873121209.00044ba56d2494cad6dd3
http://maps.google.no/maps/ms?f=s&ie=UTF8&hl=no&msa=0&ll=58.285042,8.429775&spn=0.068583,0.159645&z=13&msid=117378024029873121209.00044ba56d2494cad6dd3[/quote[/url]]

Tom RS

det der er jo øst for Lillesand, og midt i værste anleggsområdet for nye E-18...... er ikke sikker på en får sove der, uten å fuge igjen øra.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeFre 25 Apr 2008 - 23:03

Vegard skrev:
Hei

Den nermest dyreparken, som er grei, er vel Dvergsnestangen...... 7 min i bil..... så er jo skottevik den neste..... det er vel 20 min i bil.....

de to på hamresanden, som er aller nermes, bør du nok droppe.....

men fricamping, hva legger du i det???? det er det ikke mye av, om jeg tolker deg rett....

Hei

I forbindelse med at Sten Rune snakket om Lillesand så satt jeg og så på nettsiden til Tingsaker familiecamping. Der står det at den ligger 20 km fra dyreparken....... er den og et alternativ for de som tenker å besøke dyreparken eller har den bare fastplasser?? Den campingen virker jo å ligge skikkelig idyllisk til........

2 mil går det jo kjapt å kjøre mener jeg.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeFre 25 Apr 2008 - 23:06

Vegard skrev:
Tom RS skrev:
CGJ skrev:
Meed fricamp tenker jeg på overnattingsmuligheter langs vegen eller i skogen..... Sånn parkering for natten, om du skjønte den...

Dette er en mulighet.
[url=http://maps.google.no/maps/ms?f=s&ie=UTF8&hl=no&msa=0&ll=58.285042,8.429775&spn=0.068583,0.159645&z=13&msid=117378024029873121209.00044ba56d2494cad6dd3
http://maps.google.no/maps/ms?f=s&ie=UTF8&hl=no&msa=0&ll=58.285042,8.429775&spn=0.068583,0.159645&z=13&msid=117378024029873121209.00044ba56d2494cad6dd3[/quote[/url]]

Tom RS

det der er jo øst for Lillesand, og midt i værste anleggsområdet for nye E-18...... er ikke sikker på en får sove der, uten å fuge igjen øra.....

Vi har overnatta der, men den gangen var det ikke anleggsområde da, ante ikke at de drev på med veien der. Håper de ikke ødelegger den fine badeplassen da. Har bada der mange ganger.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeFre 25 Apr 2008 - 23:09

May-Britt skrev:
Vegard skrev:
Hei

Den nermest dyreparken, som er grei, er vel Dvergsnestangen...... 7 min i bil..... så er jo skottevik den neste..... det er vel 20 min i bil.....

de to på hamresanden, som er aller nermes, bør du nok droppe.....

men fricamping, hva legger du i det???? det er det ikke mye av, om jeg tolker deg rett....

Hei

I forbindelse med at Sten Rune snakket om Lillesand så satt jeg og så på nettsiden til Tingsaker familiecamping. Der står det at den ligger 20 km fra dyreparken....... er den og et alternativ for de som tenker å besøke dyreparken eller har den bare fastplasser?? Den campingen virker jo å ligge skikkelig idyllisk til........

2 mil går det jo kjapt å kjøre mener jeg.......

Joda du kan ligge der, men den plassen er veeeeldig skrå. Om du vil til en skikkelig sørlandspærle reiser du hit: http://www.skottevik.no/

Bedre plass finner du rett og slett ikke på sørlandet. Vi har vært der 7 - 8 ganger. Pleier og ta en tur ned for å hilse på gamle kjente. Jeg jobba jo over 10 år på Kjevik.
Til Toppen Go down
Tor H
CARAVANER
CARAVANER
Tor H


Antall Innlegg : 62
Registration date : 26.03.2007

Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeLør 26 Apr 2008 - 5:37

Tom RS skrev:
Vegard skrev:
Tom RS skrev:
CGJ skrev:
Meed fricamp tenker jeg på overnattingsmuligheter langs vegen eller i skogen..... Sånn parkering for natten, om du skjønte den...

Dette er en mulighet.
[url=http://maps.google.no/maps/ms?f=s&ie=UTF8&hl=no&msa=0&ll=58.285042,8.429775&spn=0.068583,0.159645&z=13&msid=117378024029873121209.00044ba56d2494cad6dd3
http://maps.google.no/maps/ms?f=s&ie=UTF8&hl=no&msa=0&ll=58.285042,8.429775&spn=0.068583,0.159645&z=13&msid=117378024029873121209.00044ba56d2494cad6dd3[/quote[/url]]

Tom RS

det der er jo øst for Lillesand, og midt i værste anleggsområdet for nye E-18...... er ikke sikker på en får sove der, uten å fuge igjen øra.....

Vi har overnatta der, men den gangen var det ikke anleggsområde da, ante ikke at de drev på med veien der. Håper de ikke ødelegger den fine badeplassen da. Har bada der mange ganger.

Ingen fare med badeplassen eller overnattingsmuligheten. Har stått mange der allerede i år og det er ikke noe nevneverdig sjenansje fra veiarbeidet.
Her er kansje et litt bedre bilde av området. Området på nordsiden av E 18 er det litt trafikk inn til anlegget, det på sørsiden av E 18 er helt uberørt.
Til Toppen Go down
http://torsbobilsider.viviti.com/
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeLør 26 Apr 2008 - 8:26

Tom RS skrev:
May-Britt skrev:
Vegard skrev:
Hei

Den nermest dyreparken, som er grei, er vel Dvergsnestangen...... 7 min i bil..... så er jo skottevik den neste..... det er vel 20 min i bil.....

de to på hamresanden, som er aller nermes, bør du nok droppe.....

men fricamping, hva legger du i det???? det er det ikke mye av, om jeg tolker deg rett....

Hei

I forbindelse med at Sten Rune snakket om Lillesand så satt jeg og så på nettsiden til Tingsaker familiecamping. Der står det at den ligger 20 km fra dyreparken....... er den og et alternativ for de som tenker å besøke dyreparken eller har den bare fastplasser?? Den campingen virker jo å ligge skikkelig idyllisk til........

2 mil går det jo kjapt å kjøre mener jeg.......

Joda du kan ligge der, men den plassen er veeeeldig skrå. Om du vil til en skikkelig sørlandspærle reiser du hit: http://www.skottevik.no/

Bedre plass finner du rett og slett ikke på sørlandet. Vi har vært der 7 - 8 ganger. Pleier og ta en tur ned for å hilse på gamle kjente. Jeg jobba jo over 10 år på Kjevik.

Hei

Vedr tingsaker

Var jo der og besøkte Sten Rune på orsdag, samt at vi har ligget fast i Lillesand i 8 år, så jeg kjenner den plassen svært godt.

det flate ommerådet er stort sett dekket av fastliggere, så det er som Tom RS sier, svært skrått der, pluss at det er en ting til... Plassen er delt i tre av veien inn til setrum, med et T-kryss, så med små unger, er det ikke det greieste setedet og ligge, for om en må vei for lekeplass og sanitær, finnes det adskillig bedre plasser.

men Sten Rune har jo virkelig fått en flott plass, mot sjøen, på den siden sanitær og alt er.....

Men for en familie med små barn, som skal til dyreparken, finnes det bedre alternativer. en har da de je nevnte, men og Marivold ved Grimstad.... det er en flott plass for ungene..... vi har og ligget fast der..... med strandlinje... det er 30-35 min fra dyreparken
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeLør 26 Apr 2008 - 8:34

Tom RS

Skottevik er bra, men har en unger som blir bilsyke, så er jo veien utover der, bilsykevei nr 1...... den fra skottevik og inn til Rona, altså veien mot Kristiansand.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeLør 26 Apr 2008 - 9:33

Hei

Kan jo og nevne at veien fra Grimstad, og inn rett før Varoddbroa inn mot Kristiansand, er et eneste stor anleggsommråde hele veien, hvor det jobbes mere eller mindre hele døgnet, med tunge anleggsmaskiner, og kødannelser må påregnes. det er og tidvis lysregulert på noen punkter på denne strekningen..... Akkurat nå, var det lysregulering rett utenfor dyrparkens hovedinngang, på E-18.... men det kunne se ut for å være kortvarige arbeider....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeLør 26 Apr 2008 - 18:47

Nå har det vært mye snakk om camping på strekningen Grimstad og dyreparken.
Et godt alternativ dersom du ønsker å ha det litt mer rolig og ikke nødvendigvis må ligge ved sjøen er http://www.bornescamping.no/ som ligger noen få mil nord for kristiansand rettning Setesdalen.
Kjører du litt lengre oppover dalen så er det flere gode muligheter med mange serverdigheter som setesdalsbanen, mineralparken med mye mere. Gode fiskemuligheter for små og store.

Se også http://www.oddencamping.setesdal.com/
http://www.kilefjorden.no/index.php?m=sider&m_action=vis&id=8
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
campingpia:)
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 97
Age : 43
Localisation : ålesund
Registration date : 20.04.2008

Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeSøn 1 Jun 2008 - 21:26

vi har tenkt oss til dyreparken i kr.sand i sommer, ser her at hamresanden ikke anbefales, hvordan er det på dvergnestangen? det er vel den som ligger nærmest etter hamresanden?
så på nettsidene til skottevik, det så jo veldig bra ut da men det var jo stive priser der....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeSøn 1 Jun 2008 - 21:33

campingpia:) skrev:
vi har tenkt oss til dyreparken i kr.sand i sommer, ser her at hamresanden ikke anbefales, hvordan er det på dvergnestangen? det er vel den som ligger nærmest etter hamresanden?
så på nettsidene til skottevik, det så jo veldig bra ut da men det var jo stive priser der....

Campingpia

jeg bor her i Kristiansand, og jo..... dvergsnestangen er bra, og nærmest.... det tar vel 5-7 min til dyreparken med bil.....

Skottevik er nok den fineste, og dyreste..... og litt lenger unna..... det er vel kansje 20 min til dyreparken, på svært singete vei.....
Til Toppen Go down
campingpia:)
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 97
Age : 43
Localisation : ålesund
Registration date : 20.04.2008

Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeSøn 1 Jun 2008 - 21:40

ok, svingete veier er ingen problem, bor på sunnmøre så detta er vi vant te hehe;) men det er jo greit med kort vei te dyreparken da:) er det sånn at man bør bestille på forhånd eller? regner med vi ska ned midten av juli....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeSøn 1 Jun 2008 - 21:44

campingpia:) skrev:
ok, svingete veier er ingen problem, bor på sunnmøre så detta er vi vant te hehe;) men det er jo greit med kort vei te dyreparken da:) er det sånn at man bør bestille på forhånd eller? regner med vi ska ned midten av juli....

Campingpia

gjør gjerne det, om de tar bestillinger...... for hele verden skal jo hit den måneden......
Til Toppen Go down
campingpia:)
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 97
Age : 43
Localisation : ålesund
Registration date : 20.04.2008

Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeSøn 1 Jun 2008 - 21:53

Vegard skrev:
campingpia:) skrev:
ok, svingete veier er ingen problem, bor på sunnmøre så detta er vi vant te hehe;) men det er jo greit med kort vei te dyreparken da:) er det sånn at man bør bestille på forhånd eller? regner med vi ska ned midten av juli....

Campingpia

gjør gjerne det, om de tar bestillinger...... for hele verden skal jo hit den måneden......

hehe ja d virker som om dyreparken er et felles reisemål for alle nordmenn nesten... menmen sikkert kjekt for barna lell cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeSøn 1 Jun 2008 - 21:54

campingpia:) skrev:
Vegard skrev:
campingpia:) skrev:
ok, svingete veier er ingen problem, bor på sunnmøre så detta er vi vant te hehe;) men det er jo greit med kort vei te dyreparken da:) er det sånn at man bør bestille på forhånd eller? regner med vi ska ned midten av juli....

Campingpia

gjør gjerne det, om de tar bestillinger...... for hele verden skal jo hit den måneden......

hehe ja d virker som om dyreparken er et felles reisemål for alle nordmenn nesten... menmen sikkert kjekt for barna lell cheers

Begge døttrene mine har sommerjobb der ute, og det hadde visst vært mye folk i dag og......
Til Toppen Go down
Espen H.
CARAVANER
CARAVANER
Espen H.


Antall Innlegg : 65
Localisation : Stokke, Tønsberg
Registration date : 11.09.2007

Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeTir 10 Jun 2008 - 17:33

Hei
Skal til Kristansand til helgen, lurer på å ligge på Roligheden. Noen som har komentarer til denne plassen? Har vært der en gang før men det er 15 år siden, fin plass den gang men er jo ikke sikkert det er det ennå.

Espen
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeTir 10 Jun 2008 - 17:54

Espen H. skrev:
Hei
Skal til Kristansand til helgen, lurer på å ligge på Roligheden. Noen som har komentarer til denne plassen? Har vært der en gang før men det er 15 år siden, fin plass den gang men er jo ikke sikkert det er det ennå.

Espen

Espen

Roligheden ja..... er faktisk usikker på hvor mye liv det er i den..... Jeg bor jo i Kristiansand, og vet det var litt besøk der i fjor, og at det i år var tenkt å bruke den til Quart-camp..... men om den er åpen, og standarden det evt er der nede, er jeg svært usikker på....... men kan jo se om jeg kan streife nedom der en av dagene nå..... skal rett i nærheten der uansett....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeTir 10 Jun 2008 - 19:11

Espen H. skrev:
Hei
Skal til Kristansand til helgen, lurer på å ligge på Roligheden. Noen som har komentarer til denne plassen? Har vært der en gang før men det er 15 år siden, fin plass den gang men er jo ikke sikkert det er det ennå.

Espen

Var amcartreff forrige helg på roligheten. Er ikke sikker på om det er normal drift men vet at de som har ei villavogn stående der bruker den.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeOns 11 Jun 2008 - 10:59

Espen H

jeg svingte innom Roligheden camping nå, og det er drift der.... kjørte runda der inne, og det var vel ca 15 bobiler, og 6-8 vogner der inne som det var folk i..... ikke noe yrende liv, men dog, åpent....
Til Toppen Go down
Espen H.
CARAVANER
CARAVANER
Espen H.


Antall Innlegg : 65
Localisation : Stokke, Tønsberg
Registration date : 11.09.2007

Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeOns 11 Jun 2008 - 14:28

Hei igjen

Takk for hjelpen, vi skal være på håndballcup der nede og skal nesten ikke være på plassen i det hele tatt. Spiller derfor ingen rolle at det er stille og rolig. Men er greit med strøm og tilgang til dusj. Roligheden ligger rett i nærheten av der ungene bor på skole og i gangavstand til hallene der de skal spille, så derfor tenkte vi at denne plassen er grei. Vi får prøve den og komme tilbake med hvordan det er der.

Espen
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeOns 11 Jun 2008 - 14:43

Espen H

da er plasse helt sikker grei nok.... og rett ved stranda....
Til Toppen Go down
Kaos
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kaos


Antall Innlegg : 335
Age : 61
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 18.05.2008

Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeSøn 15 Jun 2008 - 23:33

Vegard skrev:
Hei

Den nermest dyreparken, som er grei, er vel Dvergsnestangen...... 7 min i bil..... så er jo skottevik den neste..... det er vel 20 min i bil.....

de to på hamresanden, som er aller nermes, bør du nok droppe.....

men fricamping, hva legger du i det???? det er det ikke mye av, om jeg tolker deg rett....

Er det noen spesiell grunn til at Hamresanden ikke anbefales?
Til Toppen Go down
http://kaosfamilien.piczo.com
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 6:04

Kaos

reinhold, er et vesentlig stikkord..... men og en del bråk der, men det er litt mer periodevis
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 7:31

Kaos skrev:
Vegard skrev:
Hei

Den nermest dyreparken, som er grei, er vel Dvergsnestangen...... 7 min i bil..... så er jo skottevik den neste..... det er vel 20 min i bil.....

de to på hamresanden, som er aller nermes, bør du nok droppe.....

men fricamping, hva legger du i det???? det er det ikke mye av, om jeg tolker deg rett....

Er det noen spesiell grunn til at Hamresanden ikke anbefales?


Får vel legge til at campingen ligger omtrent i innfllygningstraseen til Kjevik Lufthavn........ det er ikke vanskelig å høre, for å si det sånn.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 10:55

Rune skrev:
Kaos skrev:
Vegard skrev:
Hei

Den nermest dyreparken, som er grei, er vel Dvergsnestangen...... 7 min i bil..... så er jo skottevik den neste..... det er vel 20 min i bil.....

de to på hamresanden, som er aller nermes, bør du nok droppe.....

men fricamping, hva legger du i det???? det er det ikke mye av, om jeg tolker deg rett....

Er det noen spesiell grunn til at Hamresanden ikke anbefales?


Får vel legge til at campingen ligger omtrent i innfllygningstraseen til Kjevik Lufthavn........ det er ikke vanskelig å høre, for å si det sånn.....

Stemmer det Rune her sier, flyplassen og rullebanen er rett over elva......
Til Toppen Go down
Kaos
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kaos


Antall Innlegg : 335
Age : 61
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 18.05.2008

Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 11:52

Okey. Takker for kjappe svar. Da styrer vi unna den :-) Nok av andre plasser...
Til Toppen Go down
http://kaosfamilien.piczo.com
Espen H.
CARAVANER
CARAVANER
Espen H.


Antall Innlegg : 65
Localisation : Stokke, Tønsberg
Registration date : 11.09.2007

Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeTir 17 Jun 2008 - 23:24

Hei igjen.
Da er vi tilbake etter en helg i Kristiansand og Roligheden Camping. Roligheden lever virkelig opp til navnet sitt, her var det stille og rolig og lite folk. Plassen begynner å bli gammel og slitt, men må skynde meg å legge til at det var helt ok. Sanitæranlegget var rent og pent, plassen virket litt ustelt og kan trenge litt vedlikehold. Resepsjonen var ikke oppe men man kunne kontakte plassjefen så kom han og ordnet med innsjekking og betaling osv. Hang lapp på døra at man bare kunne kjøre inn og finne seg en plass og ta kontakt når det passet. Snakket med eieren som fortalte at kiosk/resepsjon skulle være i drift fra helgen som kommer. Plassens beliggenhet er jo perfekt med kort avstand til sentrum, hvor det forøvrig var et yrende folkeliv i helgen som var, dessuten er det et megaflott
sjøbad rett på utsiden av campen. Plassen var helt grei for et helgebesøk som vi var på men tror ikke jeg ville liggetder hele ferien. Men pluss for rene og pene dusjer og toaletter hele helgen.

Espen
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeOns 18 Jun 2008 - 6:05

Espen H

kansje ikke langt unna det som ble forventa da?????

Er litt usikker på hvem som driver plassen i år.... det er jo kommunen sm eier den, men for noen år siden, var det sønnen til de som driver Åros som drev, men nå er jeg usikker....

da jeg kjørte ei runde der, tenkte jeg over at det burde vært klippet der også.....

Hele det omerådet lider itt.... Berthes, altså badestranda, kunne og vært oprustet litt, men det virker som alt av penger er gått til bystranda, i sentrum de seinere årene..... og der er det jo blitt svært bra.......
Til Toppen Go down
Espen H.
CARAVANER
CARAVANER
Espen H.


Antall Innlegg : 65
Localisation : Stokke, Tønsberg
Registration date : 11.09.2007

Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeOns 18 Jun 2008 - 8:11

Vegard.

Enig med deg, hele plassen kunne trengt en skikkelig "vårsjau". Kunne med enkle grep blitt en flott og innbydene plass. Badeplassen var jeg bare nede og kikket på men så veldig bra ut, for alle aldersgrupper.

Espen
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitimeOns 18 Jun 2008 - 8:26

Espen H. skrev:
Vegard.

Enig med deg, hele plassen kunne trengt en skikkelig "vårsjau". Kunne med enkle grep blitt en flott og innbydene plass. Badeplassen var jeg bare nede og kikket på men så veldig bra ut, for alle aldersgrupper.

Espen

Espen

jada, badeplassen er grei den, men den var mye bedre for fire-fem år siden..... men etter finværsperioden nå som har vært, har den nok blitt røska noe opp i....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Campingplasser på Sørlandet Empty
PosteTema: Re: Campingplasser på Sørlandet   Campingplasser på Sørlandet Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Campingplasser på Sørlandet
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» anbefal en vintercamp for ferske campister på sørlandet?
» Campingplasser i MR og SF
» campingplasser i akershus
» Campingplasser
» Campingplasser

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: