CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sevice og fukttester!

Go down 
+7
Camping Kai
Lars Egil
Oddbjørn
Fjellcamping
Ronny
Black Betty
ulla
11 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Sevice og fukttester! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Sevice og fukttester!   Sevice og fukttester! - Page 3 Icon_minitimeLør 18 Okt 2008 - 10:49

Hei
Ja det er drøyt, men det er et større problem om noen ikke får merke i boka pga at boksen selges flere ganger.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sevice og fukttester! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Sevice og fukttester!   Sevice og fukttester! - Page 3 Icon_minitimeLør 18 Okt 2008 - 12:11

Det kan jo tyde på at dette praktiseres,hvorfor fikk ikke Campern merket?det er et merke i boksen som det betales for.
Så her foregår det nok noe lurt.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Sevice og fukttester! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Sevice og fukttester!   Sevice og fukttester! - Page 3 Icon_minitimeLør 18 Okt 2008 - 17:55

Dethleffs skrev:
Det kan jo tyde på at dette praktiseres,hvorfor fikk ikke Campern merket?det er et merke i boksen som det betales for.
Så her foregår det nok noe lurt.


Hvem forhandler snakker vi om her ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sevice og fukttester! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Sevice og fukttester!   Sevice og fukttester! - Page 3 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 9:44

Hei.

Hvilken forhandler det er snakk om har ikke jeg peiling på,vi får merke. Men da vi kjøpte bobilen hadde jeg en ringe runde for å høre om jeg kunne bruke ikke Dethleffs forhandler til fukttesten.

Da var svaret helt klart jeg må bruke Dethleffs forhandler pga denne spray boxen og merket i denne som SKAL inn i service hefte.da er den noe rart at disse merke forhandlerne slurver med dette.

Derfor er min teori så enkel som at da selges denne boxen flere ganger,kan ikke påvise dette men noe rart er det da det ikke er merker til alle?
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Sevice og fukttester! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Sevice og fukttester!   Sevice og fukttester! - Page 3 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 10:34

Hm , hørtes litt tvilsomt ut det der ja.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sevice og fukttester! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Sevice og fukttester!   Sevice og fukttester! - Page 3 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 11:04

Dethleffs skrev:
Hei.

Hvilken forhandler det er snakk om har ikke jeg peiling på,vi får merke. Men da vi kjøpte bobilen hadde jeg en ringe runde for å høre om jeg kunne bruke ikke Dethleffs forhandler til fukttesten.

Da var svaret helt klart jeg må bruke Dethleffs forhandler pga denne spray boxen og merket i denne som SKAL inn i service hefte.da er den noe rart at disse merke forhandlerne slurver med dette.

Derfor er min teori så enkel som at da selges denne boxen flere ganger,kan ikke påvise dette men noe rart er det da det ikke er merker til alle?

Vel....

her har jo den enkelte forhandler og et ansvar.... det er klart, har du som kunde, ditt på det tørre, og har kvitteringene fra testene, du har tatt alle tester, der vogna ble kjøpt ny, og de ikke klister inn dette merket, så har de jo et problem, vedr å lempe ansvar over på kunden, for at det merket ikke er der..... kunden har jo ikke noe merke.... det er ene og alene forhandleren som kan gjøre noe her.... og når det da er samme forhandler, som skal utføre en evt garanti, og sjekke at det merket er der, så skal han være tøff om han skylder på kunden.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sevice og fukttester! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Sevice og fukttester!   Sevice og fukttester! - Page 3 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 11:15

Hei.

Ha du har nok rett i det Vegard,men jeg tenker da på dette med å selge denne boksen flere ganger.
Det burde ikke gjøres,om jeg ikke får merke kan jeg jo forlange å få boksen med meg,jeg har jo betalt for den.

Og når prisen varierer fra kr350 til kr1000 da er det vel grådige useriøse forhandlere eller.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sevice og fukttester! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Sevice og fukttester!   Sevice og fukttester! - Page 3 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 11:23

Dethleffs skrev:
Hei.

Ha du har nok rett i det Vegard,men jeg tenker da på dette med å selge denne boksen flere ganger.
Det burde ikke gjøres,om jeg ikke får merke kan jeg jo forlange å få boksen med meg,jeg har jo betalt for den.

Og når prisen varierer fra kr350 til kr1000 da er det vel grådige useriøse forhandlere eller.

Helt klart..... men som forretning, så er det god butikk i å selge samme boksen flere ganger, siden mange IKKE berom å få med resten.....

er jo bra butikk om du feks klarer å få inn 4000 kr, for en boks de selv har gitt max 100 kr for...... 100 kr ut, og 4000 kr inn, jo, det blir det stjerne i boka av....... kan jo lønne en mann i en dag, med alle sosiale utgifter etc for ei invistering på 100 kr..... flott dekningsgad det i regnskapet.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sevice og fukttester! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Sevice og fukttester!   Sevice og fukttester! - Page 3 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 11:31

Men jeg tenker på forholdet forhandler har til leverandør av CVer og bobiler,disse boksene er vel noe som leveres ut fra produsenten av CV/bobiler eller?for dette merket er jo noe Dethleffs har/forlanger skl være i service heftet.

Da må jo forhandleren komme i ei knipe der??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sevice og fukttester! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Sevice og fukttester!   Sevice og fukttester! - Page 3 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 11:41

Dethleffs skrev:
Men jeg tenker på forholdet forhandler har til leverandør av CVer og bobiler,disse boksene er vel noe som leveres ut fra produsenten av CV/bobiler eller?for dette merket er jo noe Dethleffs har/forlanger skl være i service heftet.

Da må jo forhandleren komme i ei knipe der??

Tja..... moralsk ja...... men i dokumentasjonen ovenfor fabrikk, er det kansje bare et kryss som bekrefter at service-heftet er komplett med merker..... ikke vet jeg..... men ikke regn med at produsenten er like streng ovenfor sin merkeforhandler, som forhandleren er ovenfor deg.....
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 53
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Sevice og fukttester! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Sevice og fukttester!   Sevice og fukttester! - Page 3 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 11:45

Vegard skrev:
Dethleffs skrev:
Hei.

Hvilken forhandler det er snakk om har ikke jeg peiling på,vi får merke. Men da vi kjøpte bobilen hadde jeg en ringe runde for å høre om jeg kunne bruke ikke Dethleffs forhandler til fukttesten.

Da var svaret helt klart jeg må bruke Dethleffs forhandler pga denne spray boxen og merket i denne som SKAL inn i service hefte.da er den noe rart at disse merke forhandlerne slurver med dette.

Derfor er min teori så enkel som at da selges denne boxen flere ganger,kan ikke påvise dette men noe rart er det da det ikke er merker til alle?

Vel....

her har jo den enkelte forhandler og et ansvar.... det er klart, har du som kunde, ditt på det tørre, og har kvitteringene fra testene, du har tatt alle tester, der vogna ble kjøpt ny, og de ikke klister inn dette merket, så har de jo et problem, vedr å lempe ansvar over på kunden, for at det merket ikke er der..... kunden har jo ikke noe merke.... det er ene og alene forhandleren som kan gjøre noe her.... og når det da er samme forhandler, som skal utføre en evt garanti, og sjekke at det merket er der, så skal han være tøff om han skylder på kunden.....

Det er vel dette svaret jeg fikk av forhandleren, han sa det at hvis det skulle være noe så kommer jeg jo dit med vogna og da er det ikke noe problem om det ikke er merke der.
Det er jo greit nok tenker jeg, men i verste fall hvis den forhandleren skulle gi seg eller går konk og jeg må reise en annen plass, hva da?
Navnet på forhandleren kan være det samme for er ellers veldig fornøyd med dem.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sevice og fukttester! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Sevice og fukttester!   Sevice og fukttester! - Page 3 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 11:47

Campern skrev:
Vegard skrev:
Dethleffs skrev:
Hei.

Hvilken forhandler det er snakk om har ikke jeg peiling på,vi får merke. Men da vi kjøpte bobilen hadde jeg en ringe runde for å høre om jeg kunne bruke ikke Dethleffs forhandler til fukttesten.

Da var svaret helt klart jeg må bruke Dethleffs forhandler pga denne spray boxen og merket i denne som SKAL inn i service hefte.da er den noe rart at disse merke forhandlerne slurver med dette.

Derfor er min teori så enkel som at da selges denne boxen flere ganger,kan ikke påvise dette men noe rart er det da det ikke er merker til alle?

Vel....

her har jo den enkelte forhandler og et ansvar.... det er klart, har du som kunde, ditt på det tørre, og har kvitteringene fra testene, du har tatt alle tester, der vogna ble kjøpt ny, og de ikke klister inn dette merket, så har de jo et problem, vedr å lempe ansvar over på kunden, for at det merket ikke er der..... kunden har jo ikke noe merke.... det er ene og alene forhandleren som kan gjøre noe her.... og når det da er samme forhandler, som skal utføre en evt garanti, og sjekke at det merket er der, så skal han være tøff om han skylder på kunden.....

Det er vel dette svaret jeg fikk av forhandleren, han sa det at hvis det skulle være noe så kommer jeg jo dit med vogna og da er det ikke noe problem om det ikke er merke der.
Det er jo greit nok tenker jeg, men i verste fall hvis den forhandleren skulle gi seg eller går konk og jeg må reise en annen plass, hva da?
Navnet på forhandleren kan være det samme for er ellers veldig fornøyd med dem.

Ta vare på kvitteringene du, så går nok dette greit uansett..... for det virker som flere gjør dette også...... og er en konk, så strekker de andre seg litt for å hjelpe kundene som kommer i klemma.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sevice og fukttester! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Sevice og fukttester!   Sevice og fukttester! - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 14:29

Hei

Ikke stole på at det går greit,forlange å få merket i service heftet du betaler for det.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 56
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Sevice og fukttester! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Sevice og fukttester!   Sevice og fukttester! - Page 3 Icon_minitimeOns 22 Okt 2008 - 23:16

Enig med Deth her, det som står i service heftet det står der om forhandleren går konk eller ei..
Til Toppen Go down
Sponsored content





Sevice og fukttester! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Sevice og fukttester!   Sevice og fukttester! - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Sevice og fukttester!
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Trenger hjelp til å vurdere fukttester Adora 643 2014 mod

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: