CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Tre køyer

Go down 
+9
Sten Rune
Kurt
Lars Egil
Remi
thor_egil
Ozler
Admin
Hege
9na
13 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
9na
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 101
Localisation : Buskerud
Registration date : 20.08.2008

Tre køyer Empty
PosteTema: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 0:12

Noen som har tre køyer som kan fortelle meg hvordan det fungerer?

Har tre barn og ønsker meg 650 kfu med tre køyer. Men jeg er usikker på om det blir for trangt for ungene, om jeg risikerer at ungene nekter å ligge der fordi de synes det blir for trangt?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 0:25

9na skrev:
Noen som har tre køyer som kan fortelle meg hvordan det fungerer?

Har tre barn og ønsker meg 650 kfu med tre køyer. Men jeg er usikker på om det blir for trangt for ungene, om jeg risikerer at ungene nekter å ligge der fordi de synes det blir for trangt?


Hei

Vi har ikke 650 KFU men en Dethleffs 560 SK med 3 køyer. I de 3 køyene bor det 4 barn i alderen 1,5-9 år og ingen av de klager. Hvor store barna må bli før trippelkøya blir i minste laget tørr jeg ikke gjette på....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 0:25

Ja, og velkommen på forumet foresten....
Til Toppen Go down
9na
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 101
Localisation : Buskerud
Registration date : 20.08.2008

Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 0:27

Rune skrev:
Ja, og velkommen på forumet foresten....

Tusen takk Cool

Barna mine er 3, 7 og 9 år :-)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 0:30

Rune skrev:
9na skrev:
Noen som har tre køyer som kan fortelle meg hvordan det fungerer?

Har tre barn og ønsker meg 650 kfu med tre køyer. Men jeg er usikker på om det blir for trangt for ungene, om jeg risikerer at ungene nekter å ligge der fordi de synes det blir for trangt?


Hei

Vi har ikke 650 KFU men en Dethleffs 560 SK med 3 køyer. I de 3 køyene bor det 4 barn i alderen 1,5-9 år og ingen av de klager. Hvor store barna må bli før trippelkøya blir i minste laget tørr jeg ikke gjette på....



Får legge til at de minste er tvillinger og deler ei køye.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 5:59

9na skrev:
Noen som har tre køyer som kan fortelle meg hvordan det fungerer?

Har tre barn og ønsker meg 650 kfu med tre køyer. Men jeg er usikker på om det blir for trangt for ungene, om jeg risikerer at ungene nekter å ligge der fordi de synes det blir for trangt?

9na

vi har ikke hobbu, men vi har tre køyer, og tre barn...... og det har funket helt utmerket....
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 7:24

Vi har hobby og tre køyer. Våre barn er 2,3 og 7 år og alle trives godt i køyene sine. Eldstemann skallet litt i taket til å begynne med, men det handlet mer om at han var uvant med køyeløsninger oppunder taket. Vi valgte å legge minsten i midten, han var rett og slett ikke klar for å ligge nederst. Det åpnet nemlig for en mulighet for å stå opp igjen, noe som var forferdelig morsomt og praktisk for en som lider av lakenskrekk Wink
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 8:40

Vi har Hobby 650 Kfu, og 4 barn og ei bikkje. Alle får plass på barnerommet. 3 køyer og "lekegruppen" er gjort om til permanent seng m/madrass og solid plate.

Alderen på barna er 12 - 15 år. Vogna holder 1-2 år til, men da er det slutt. Da må vi over på langsgående køyer, med 2 i høyden på hver side av vognen.

Både unger og bikkje sover godt en så lenge, men smertegrensen kommer fort når ungene er i den vokse alderen...

Våre barn er vokst opp med "busstelt" og bilferie, og ikke naturlig kresne, slik at de synes dette er helt greit.
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 8:44

Hege skrev:
Vi har hobby og tre køyer. Våre barn er 2,3 og 7 år og alle trives godt i køyene sine. Eldstemann skallet litt i taket til å begynne med, men det handlet mer om at han var uvant med køyeløsninger oppunder taket. Vi valgte å legge minsten i midten, han var rett og slett ikke klar for å ligge nederst. Det åpnet nemlig for en mulighet for å stå opp igjen, noe som var forferdelig morsomt og praktisk for en som lider av lakenskrekk Wink
Very Happy Very Happy
etter masse masing om at nå var det kvelden og nå skulle de sove kom jeg til å lire ut av meg at "den som nå ikke roa seg fikk ligge i bilen". Da sto plutselig minstemann med dyna midt på gulvet og skulle ut til bilen Rolling Eyes


Sist endret av Tom RS den Ons 20 Aug 2008 - 10:44, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 8:52

TomRS: Laughing
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Ozler




Male
Antall Innlegg : 12
Age : 48
Localisation : Harstad
Registration date : 02.03.2008

Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 15:22

Det bil-trikset til Tom RS har vi også forsøkt, det fungerte overhodet ikke... Han var klar som et egg (3 år :-))
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 15:27

Merkelig...... Kjøper dere vogner, ikke en gang ungene vil ligge i da????????

Arve, dette er en ukent problematikk, ikke sant??????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 15:29

Vegard.

Hehe,jepp !!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 19:23

Vi har tre køyer... barn 1 1/2, 9 og 12. Det fungerer veldig bra, men det er nok pga planløsningen... Vi har også er faring fra en Bürstner ventana med dobbelsenga rett ved siden av... ikke bra! Nå har vi gang og bad ved siden av, det gjør at det virker luftig og innbydende. Ingen problemer og fornøyde unger!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 19:27

Må legge til at ungene våre er lettere og få i seng om kvelden, og sover bedre i vogna en hjemme....spesielt de to minste.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 19:30

Berit og Frank skrev:
Vi har tre køyer... barn 1 1/2, 9 og 12. Det fungerer veldig bra, men det er nok pga planløsningen... Vi har også er faring fra en Bürstner ventana med dobbelsenga rett ved siden av... ikke bra! Nå har vi gang og bad ved siden av, det gjør at det virker luftig og innbydende. Ingen problemer og fornøyde unger!

Vi liker også å ha ungene litt unna de voksnes rom (om jeg forstod deg rett)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 22:27

thor_egil skrev:
Berit og Frank skrev:
Vi har tre køyer... barn 1 1/2, 9 og 12. Det fungerer veldig bra, men det er nok pga planløsningen... Vi har også er faring fra en Bürstner ventana med dobbelsenga rett ved siden av... ikke bra! Nå har vi gang og bad ved siden av, det gjør at det virker luftig og innbydende. Ingen problemer og fornøyde unger!

Vi liker også å ha ungene litt unna de voksnes rom (om jeg forstod deg rett)

Joda, jeg syns også det. Men problemet når dobbelsenga står rett ved siden av køyene er at den nederste køya blir veldig innstengt. Det virker trangere og lite koselig å legge seg i underkøya...man får virkelig følelsen av å ligge på gulvet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 22:29

Hege skrev:
Vi har hobby og tre køyer. Våre barn er 2,3 og 7 år og alle trives godt i køyene sine. Eldstemann skallet litt i taket til å begynne med, men det handlet mer om at han var uvant med køyeløsninger oppunder taket. Vi valgte å legge minsten i midten, han var rett og slett ikke klar for å ligge nederst. Det åpnet nemlig for en mulighet for å stå opp igjen, noe som var forferdelig morsomt og praktisk for en som lider av lakenskrekk Wink

Hehe... kjent problem. Vi har også lagt ungene med yngste i midten, eldste underst og mellomste på toppen... Smile
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 22:32

Jeg tror vår eldste hadde følt at han mistet rangen dersom han skulle ligge nederst... Det er tross alt (i hans øyne) storebrors selvfølgelige plass....
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 22:34

Hei

Hos oss, har de valgt selv, og minsten ligger på toppen, og hun eldste nederst......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 22:35

Hege skrev:
Jeg tror vår eldste hadde følt at han mistet rangen dersom han skulle ligge nederst... Det er tross alt (i hans øyne) storebrors selvfølgelige plass....

Ja, det ligger vel til alderen... heldigvis, så vår gutt på snart 9 føler seg også beæret over å ligge øverst...som helt klart er den trangeste plassen, men ettertraktet av han på 9, ikke hun på 12... Surprised
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 22:37

Vegard: i utgangspunktet valgte barna her også selv. Men rangstigen var naturlig nedfelt i de alle sammen. Den lille justeringen vi måtte gjøre ble gjort med litt samtale med storesøster som jo var så stor at hun forsto at hun ikke skulle stå opp igjen Laughing
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 22:40

Hege skrev:
Vegard: i utgangspunktet valgte barna her også selv. Men rangstigen var naturlig nedfelt i de alle sammen. Den lille justeringen vi måtte gjøre ble gjort med litt samtale med storesøster som jo var så stor at hun forsto at hun ikke skulle stå opp igjen Laughing

Minsten pekte ut toppen, før vi hadde skrevet kontrakt, og han var med på fabrikken og henta vogna, og var livredd øverkøya skulle glippe.....
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:59

Har 650 KFU & 3 unger, 5-9-10, ingen problem. Og sitteplassene bak var faktisk en populær plass å være.
Vogna er forøvrig fortsatt til salgs, "messepris", vil helst ha den solgt før messa Tre køyer Smiley-face-whistle-2
Til Toppen Go down
9na
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 101
Localisation : Buskerud
Registration date : 20.08.2008

Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 11:33

Remi skrev:
Har 650 KFU & 3 unger, 5-9-10, ingen problem. Og sitteplassene bak var faktisk en populær plass å være.
Vogna er forøvrig fortsatt til salgs, "messepris", vil helst ha den solgt før messa Tre køyer Smiley-face-whistle-2

Jeg har kikket på den Cool Den er flott, men vi bor i andre enden av landet Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 12:27

9na skrev:
Remi skrev:
Har 650 KFU & 3 unger, 5-9-10, ingen problem. Og sitteplassene bak var faktisk en populær plass å være.
Vogna er forøvrig fortsatt til salgs, "messepris", vil helst ha den solgt før messa Tre køyer Smiley-face-whistle-2

Jeg har kikket på den Cool Den er flott, men vi bor i andre enden av landet Wink

9na

og i mellom er det veier..... jeg har just kjørt de, og vogner passer greit på de... Tre køyer 928394 Tre køyer 928394
Til Toppen Go down
9na
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 101
Localisation : Buskerud
Registration date : 20.08.2008

Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 13:54

Vegard skrev:
9na skrev:
Remi skrev:
Har 650 KFU & 3 unger, 5-9-10, ingen problem. Og sitteplassene bak var faktisk en populær plass å være.
Vogna er forøvrig fortsatt til salgs, "messepris", vil helst ha den solgt før messa Tre køyer Smiley-face-whistle-2

Jeg har kikket på den Cool Den er flott, men vi bor i andre enden av landet Wink

9na

og i mellom er det veier..... jeg har just kjørt de, og vogner passer greit på de... Tre køyer 928394 Tre køyer 928394


Det er jo sant, men det er jo mye letter å kjøpe en man ikke må ta ferie en uke for å hente Laughing
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 14:12

Vi kjøpte vogn fra Lofoten i fjor (bor på Bømlo).
Gjorde da avtale om at vogna ble fraktet til Trondheim, så kjørte vi på en helg til Trondheim og hentet vogna. Funket som en kule det Very Happy Norway in a hurry kalles en slik tur...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 15:14

9na skrev:
Vegard skrev:
9na skrev:
Remi skrev:
Har 650 KFU & 3 unger, 5-9-10, ingen problem. Og sitteplassene bak var faktisk en populær plass å være.
Vogna er forøvrig fortsatt til salgs, "messepris", vil helst ha den solgt før messa Tre køyer Smiley-face-whistle-2

Jeg har kikket på den Cool Den er flott, men vi bor i andre enden av landet Wink

9na

og i mellom er det veier..... jeg har just kjørt de, og vogner passer greit på de... Tre køyer 928394 Tre køyer 928394


Det er jo sant, men det er jo mye letter å kjøpe en man ikke må ta ferie en uke for å hente Laughing

9na

ta fri Torsdag og fredag, vær to, og kjør opp på et døgn, ved å bytte på kjøring.... du starter uthvilt grytidlig torsdag morgen, og er der oppe fredag morgen, henter vogna, og så ruller dere nedover igjen... og gjerne stopper og sover på nettene i vogna.... null problemas....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 16:10

Hei.


Jeg bor i Stavanger og kjøpte jo vogn i Halden i fjor høst.... veier er til for å brukes.
Til Toppen Go down
Kurt
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 358
Age : 55
Localisation : Sotra
Registration date : 09.05.2007

Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 20:29

9na skrev:
Noen som har tre køyer som kan fortelle meg hvordan det fungerer?

Har tre barn og ønsker meg 650 kfu med tre køyer. Men jeg er usikker på om det blir for trangt for ungene, om jeg risikerer at ungene nekter å ligge der fordi de synes det blir for trangt?


kommer snart en 07 mod tilsalgs i Fredrikstad tror jeg
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 20:32

Kurt.

Har du forberedt deg mentalt til jeg kommer til Gol i vinter ???
Til Toppen Go down
Kurt
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 358
Age : 55
Localisation : Sotra
Registration date : 09.05.2007

Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 20:34

ARVE skrev:
Kurt.

Har du forberedt deg mentalt til jeg kommer til Gol i vinter ???

Skal du vintercampe?????????????????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 20:35

Kurt.

Ja,har ikke Magne sendt ut nabovarsel da ????? Hehe....
Til Toppen Go down
Kurt
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 358
Age : 55
Localisation : Sotra
Registration date : 09.05.2007

Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 20:38

ARVE skrev:
Kurt.

Ja,har ikke Magne sendt ut nabovarsel da ????? Hehe....


ikke sagt noen til meg.....
lol! lol!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Tre køyer Empty
PosteTema: Re: Tre køyer   Tre køyer Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Tre køyer
Til Toppen 
Side 1 av 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Fra 2 til 3 køyer
» Forheng ved køyer
» Sikkerhetsnett i Hobby 650 KFU 3 køyer
» Cabby og soveplasser / dobbeltseng + 2x køyer

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: