CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sykkelstativ - på draget eller bak?

Go down 
+12
Camping Kai
André
OyvindSP
Sten Rune
Jan
joka
campist
Ronny
Johnny
Harald
Jan Ole
ArneO
16 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 12:01

Vi ønsker å ha med oss 2 sykler på tur. Da vil vi ha sykkelstativ montert på vogna og lurer litt på fordeler og ulemper knyttet til monteringen. Ser for meg at det er fordeler og ulemper både ved montering på draget og bak. Regner med at det mulig å få belyst dette av noen med erfaring.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 12:05

Hadde bak på vogna på en kfu.
Enkelt å bruke, men vektfordelingen ble ikke optimal. Til ikke anbefale løsningen på den vogntypen i alle fall.
Hvordan det blir på din tør jeg ikke svare på.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 12:07

Eg har begge deler.......kommer litt an på vektfordelingen du har i dag det, eg har såpass stor vogn med boggi at eg ikke merker noe spesielt, på en enkeltakslet vogn ville eg nok valgt på draget,minuset er litt mer knotete når du skal ha tilgang til gasskassa.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 12:12

Hei

jeg har sykkelstativ på draget, men drar kun på en sykkel nå..... Abret er som Harald nevner, men lamper alltid sykkelen til guttungen først av, allerede før jeg sjekker inn, ber så guttungen speide etter plass, vannpost, tømmerom, etc.... da er'n som en fis i vinden, og føler seg svært så viktig..... derved er det ikke noe sykkel der, når jeg åpner gasskassa....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 12:23

Har 2 sykler på draget. Må ha av syklene for å komme til i kassa.
Ser det ikke som noe stort problem. Syklene skal av uansett når vi parker vogna.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 12:43

Har ikke selvopplevde bruker erfaringer her, men har blitt fortalt att det er hardt for bakveggen med mye last der..mye vekt helt bakerst kan visst også øke tendensen til sk. pendling..skulle ha stativ for 2 sykler selv på uk'n men har (tror jeg da) slått det fra meg..det blir vel å montere stativ på draget istedet..
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 12:53

Har sett litt på den som heter CARAVAN XL A på : http://www.fiammastore.com/Bikes_caravansP1.htm Den er for montering på draget når man har slikt deksel, og man trenger ikke lage noen hull (står det). Det virker litt forlokkende med enkel montering også...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 15:26

Hei

og ved monterin på bakveggen, er det noen ting å tenke på..... vekten blir høyt, og helt bakerst, noe som er svært ugunstig om vogna skulle finne på noe tull, som feks pendling...

det borres fire hull i bakveggen, hver og en av disse, fremstår for meg som en potensiell lekasje, og faren for dette øker jo, med økende bruk, og belastning.....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 15:34

Har i dag et stativ fra Biltema med plass for 2 sykler som festes på kule.
Kommer til å kjøpe et Thule hangon 972 som er tiltbar. Med det stativet så håper jeg å kunne tilte syklene såpass mye fremover at tilgang til gassskassa blir enklere.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 15:46

Johnny skrev:
Har i dag et stativ fra Biltema med plass for 2 sykler som festes på kule.
Kommer til å kjøpe et Thule hangon 972 som er tiltbar. Med det stativet så håper jeg å kunne tilte syklene såpass mye fremover at tilgang til gassskassa blir enklere.

Johnny U

jeg har og den der biltema-løsningen..... har flytta den med meg, fra Hobby'n, via en 560, og 650, og over på 790'n......
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 15:51

Største problemet med det sykkelstativet fra bilteme hos meg er egentlig når jeg bruker det på bilen. Sykklene kommer så nærme bakluka at de lett kommer inni bakluka. Har fått en liten skade i bakluka grunnet det.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 17:21

Johnny skrev:
Største problemet med det sykkelstativet fra bilteme hos meg er egentlig når jeg bruker det på bilen. Sykklene kommer så nærme bakluka at de lett kommer inni bakluka. Har fått en liten skade i bakluka grunnet det.

Johnny

det gjør de ikke hos meg, med mindre styret vrir seg......... men jeg fester de jo med de medfølgende stroppene
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 17:26

Sykkelstativ...?

På biltaket ? Ikke dumt synes nå jeg...

Fra seilbåttiden ser jeg også for meg små sammenleggbare sykler for transport på biltaket i skiboksen eller i basjerommet....

Slipper problematikken med stativene..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 17:29

Vegard skrev:
Hei

og ved monterin på bakveggen, er det noen ting å tenke på..... vekten blir høyt, og helt bakerst, noe som er svært ugunstig om vogna skulle finne på noe tull, som feks pendling...

det borres fire hull i bakveggen, hver og en av disse, fremstår for meg som en potensiell lekasje, og faren for dette øker jo, med økende bruk, og belastning.....

Vegard

Helt riktig det der...står ei 790 på fjellet nå som er reparert for fuktskade nettopp pga. det der...Selv Bjølla holdt ikke mål der.....Men det er jo en enorm belastning da.....

På Solifer`n vi kjørte med i fjor hadde vi to sykler på draget gikk kjempefint det der...og kan jo bare referere til det di andre sier om gasskassa....
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 18:41

Jeg ville ikke en gang tenkt på å ha det på bakvogna. Noen vogner har bakvegger som er forberdt for sykkelstativer. Blant andre hadde Fendt det, men gikk bort i fra det samtidig som de advarer mot å feste stativene der.
Tenk selv på hvor enorme krefter det er som settes i sving 7-10 meter bak bilen din når 30-50 kilo sykkel og stativ begynner å hoppe opp og ned!
Men du burde velge et Fiamma XLA PRO i stedet. Det kan du bøye ned selv med syklene på. Jeg er kjempefornøyd med det stativet vi har for to sykler. Det eneste jeg har måtte gjøre, er å bytte den lengste armen i en regulerbar arm for å få min sykkel til å sitte somspikret.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 19:18

Har Thule stativ for bakluke på bilen min. Det er stort sett en god løsning, men bakluka blir tung å åpne. Men har jo ofte med bare syklene og ikke vogna og da slipper jeg å flytte over stativet.
Dessverre stikker syklene over taket og parkeringshus blir da ofte for lave. Det er blandt annet et på Lillehammer som er i den kategorien.Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 20:04

jeg har sykkel på draget... får ikke opp gasskassa, bakluke går så vidt opp hvis jeg vrir sykkelstyret litt...
har også en-hjul sykkel til jentungen, men den har hun ennå ikke lært å bruke.... (slipper stativ med den)
tenker det blir takstativ neste sommer...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 20:58

joka skrev:
jeg har sykkel på draget... får ikke opp gasskassa, bakluke går så vidt opp hvis jeg vrir sykkelstyret litt...
har også en-hjul sykkel til jentungen, men den har hun ennå ikke lært å bruke.... (slipper stativ med den)
tenker det blir takstativ neste sommer...

Sånn er santa-fe'n fin, for jeg kan jo bare åpne bakvinduet, det er jo hengslet på samme måte som selve baklua....... det burde alle stv. ha.... det er genialt.....
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 21:21

Vegard skrev:
joka skrev:
jeg har sykkel på draget... får ikke opp gasskassa, bakluke går så vidt opp hvis jeg vrir sykkelstyret litt...
har også en-hjul sykkel til jentungen, men den har hun ennå ikke lært å bruke.... (slipper stativ med den)
tenker det blir takstativ neste sommer...

Sånn er santa-fe'n fin, for jeg kan jo bare åpne bakvinduet, det er jo hengslet på samme måte som selve baklua....... det burde alle stv. ha.... det er genialt.....

bmw stasonsvogn har vel det, og nye skoda suberb (sedan)
iallfall de eneste jeg vet om...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 21:28

joka skrev:
Vegard skrev:
joka skrev:
jeg har sykkel på draget... får ikke opp gasskassa, bakluke går så vidt opp hvis jeg vrir sykkelstyret litt...
har også en-hjul sykkel til jentungen, men den har hun ennå ikke lært å bruke.... (slipper stativ med den)
tenker det blir takstativ neste sommer...

Sånn er santa-fe'n fin, for jeg kan jo bare åpne bakvinduet, det er jo hengslet på samme måte som selve baklua....... det burde alle stv. ha.... det er genialt.....

bmw stasonsvogn har vel det, og nye skoda suberb (sedan)
iallfall de eneste jeg vet om...
renault scenic fra og med 2000 modell har og den muligheten
men drar bare 1350 kilo
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 21:28

joka skrev:
Vegard skrev:
joka skrev:
jeg har sykkel på draget... får ikke opp gasskassa, bakluke går så vidt opp hvis jeg vrir sykkelstyret litt...
har også en-hjul sykkel til jentungen, men den har hun ennå ikke lært å bruke.... (slipper stativ med den)
tenker det blir takstativ neste sommer...

Sånn er santa-fe'n fin, for jeg kan jo bare åpne bakvinduet, det er jo hengslet på samme måte som selve baklua....... det burde alle stv. ha.... det er genialt.....

bmw stasonsvogn har vel det, og nye skoda suberb (sedan)
iallfall de eneste jeg vet om...
kremt xc90 har delt bakluke
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 21:31

Harald skrev:
joka skrev:
Vegard skrev:
joka skrev:
jeg har sykkel på draget... får ikke opp gasskassa, bakluke går så vidt opp hvis jeg vrir sykkelstyret litt...
har også en-hjul sykkel til jentungen, men den har hun ennå ikke lært å bruke.... (slipper stativ med den)
tenker det blir takstativ neste sommer...

Sånn er santa-fe'n fin, for jeg kan jo bare åpne bakvinduet, det er jo hengslet på samme måte som selve baklua....... det burde alle stv. ha.... det er genialt.....

bmw stasonsvogn har vel det, og nye skoda suberb (sedan)
iallfall de eneste jeg vet om...
kremt xc90 har delt bakluke

He he.... innerdelen ligger igjen...lol! lol!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Sykkelstativ - på draget eller bak? Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 21:34

Harald skrev:
joka skrev:
Vegard skrev:
joka skrev:
jeg har sykkel på draget... får ikke opp gasskassa, bakluke går så vidt opp hvis jeg vrir sykkelstyret litt...
har også en-hjul sykkel til jentungen, men den har hun ennå ikke lært å bruke.... (slipper stativ med den)
tenker det blir takstativ neste sommer...

Sånn er santa-fe'n fin, for jeg kan jo bare åpne bakvinduet, det er jo hengslet på samme måte som selve baklua....... det burde alle stv. ha.... det er genialt.....

bmw stasonsvogn har vel det, og nye skoda suberb (sedan)
iallfall de eneste jeg vet om...
kremt xc90 har delt bakluke

Tucson har det og.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 21:37

J.O. skrev:
Har Thule stativ for bakluke på bilen min. Det er stort sett en god løsning, men bakluka blir tung å åpne. Men har jo ofte med bare syklene og ikke vogna og da slipper jeg å flytte over stativet.
Dessverre stikker syklene over taket og parkeringshus blir da ofte for lave. Det er blandt annet et på Lillehammer som er i den kategorien.Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Vi har også stativ fra Thule til å henge på bakluka. vårt stativ tar 3 sykler. Syklane våre når ikkje opp til taket.
Vi kjører også Caravelle Wink

Forresten enig i at bakluka blir tung å åpne når stativet er på.


Sist endret av Diddl & Diddlina den Søn 12 Okt 2008 - 21:38, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 21:38

Ford Excursion har vel et helt mosaikkstykke der bak, luka er delt i tre eller fire deler! lol! lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 21:38

Diddl & Diddlina skrev:
J.O. skrev:
Har Thule stativ for bakluke på bilen min. Det er stort sett en god løsning, men bakluka blir tung å åpne. Men har jo ofte med bare syklene og ikke vogna og da slipper jeg å flytte over stativet.
Dessverre stikker syklene over taket og parkeringshus blir da ofte for lave. Det er blandt annet et på Lillehammer som er i den kategorien.Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Vi har også stativ fra Thule til å henge på bakluka. vårt stativ tar 3 sykler. Syklane våre når ikkje opp til taket.
Vi kjører også Caravelle Wink

Bilen min er senka lol! lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 21:40

J.O. skrev:
Diddl & Diddlina skrev:
J.O. skrev:
Har Thule stativ for bakluke på bilen min. Det er stort sett en god løsning, men bakluka blir tung å åpne. Men har jo ofte med bare syklene og ikke vogna og da slipper jeg å flytte over stativet.
Dessverre stikker syklene over taket og parkeringshus blir da ofte for lave. Det er blandt annet et på Lillehammer som er i den kategorien.Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Vi har også stativ fra Thule til å henge på bakluka. vårt stativ tar 3 sykler. Syklane våre når ikkje opp til taket.
Vi kjører også Caravelle Wink

Bilen min er senka lol! lol! lol!

Taksenka eller afro
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 21:42

J.O. skrev:
Ford Excursion har vel et helt mosaikkstykke der bak, luka er delt i tre eller fire deler! lol! lol! lol!

Ja de har litt tungt for det over there....lol!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Sykkelstativ - på draget eller bak? Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 21:52

Sykkelstativ - på draget eller bak? 62_915920353

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 21:53

I tillegg kan du åpne bare ruta!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 21:56

Sten Rune skrev:
Harald skrev:
joka skrev:
Vegard skrev:
joka skrev:
jeg har sykkel på draget... får ikke opp gasskassa, bakluke går så vidt opp hvis jeg vrir sykkelstyret litt...
har også en-hjul sykkel til jentungen, men den har hun ennå ikke lært å bruke.... (slipper stativ med den)
tenker det blir takstativ neste sommer...

Sånn er santa-fe'n fin, for jeg kan jo bare åpne bakvinduet, det er jo hengslet på samme måte som selve baklua....... det burde alle stv. ha.... det er genialt.....

bmw stasonsvogn har vel det, og nye skoda suberb (sedan)
iallfall de eneste jeg vet om...
kremt xc90 har delt bakluke

He he.... innerdelen ligger igjen...lol! lol!
nei det er på ML det
bare spør arve lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 21:58

Det er jo bare burger-gutta som kan lage så inn i pokker med dører som kan lage ulyder, og som må justeres og smøres, for et eneste lite hull i en bil......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 22:21

Er det egen manual for åssen en skal klappe sammen alle de klaffene og dørene der, og i hvilken rekkeføge???????
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 22:29

Vegard skrev:
Er det egen manual for åssen en skal klappe sammen alle de klaffene og dørene der, og i hvilken rekkeføge???????

Er vel sånn at når du har gjort det riktig så er du sikker. lol! lol!
Så på en som skulle ha inn en barnevogn i en sånn en gang. Dama var ikke så stor at det gjorde noe heller og disse bilene er ikke så små.
Ble helt fasinert av den jobben der jeg. Sykkelstativ - på draget eller bak? 265129 Sykkelstativ - på draget eller bak? 265129

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89


Sist endret av J.O. den Søn 12 Okt 2008 - 22:29, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 22:29

Vegard skrev:
Er det egen manual for åssen en skal klappe sammen alle de klaffene og dørene der, og i hvilken rekkeføge???????
koster i alle fall mange tusen å lukke de i feil rekkefølge, for da eksploderer glasset i bakruta
Til Toppen Go down
Sponsored content





Sykkelstativ - på draget eller bak? Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ - på draget eller bak?   Sykkelstativ - på draget eller bak? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Sykkelstativ - på draget eller bak?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Sykkelstativ på draget
» Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?
» Hvorfor trekk på draget?
» Fjerne draget?
» Sykkelstativ

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: