CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Rengjøring

Go down 
+11
ArneO
Lars Egil
joka
Rashid
Fjellcamping
Elisabeth
Johnny
Pondus
Jan Ole
kabero
Jan
15 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AvInnlegg
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 16:50

ARVE skrev:
jrh.

Skulle du ha meg som "cover boy" på brosjyra til plassen din,eller ikke ??????

Arve.
okei da, når du sier det sånn så har jeg vel ikke noe valg lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 16:54

jrh.

Tenk deg badebildene av meg i påsken trekker folk da mann.
Bare å sitte og håve inn dollarene.

Arve.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 16:54

ARVE skrev:
jrh.

Skulle du ha meg som "cover boy" på brosjyra til plassen din,eller ikke ??????

Arve.

jrh....Husk på at ARVE har vært keeper på ENGA.....så du trenger langt cover på blekka di Laughing Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 16:55

Pondus.

Og bare min legendestaus derfra i seg selv,vil jo gjøre plassen til en gullgruve for den djerve herren fra nord.

Arve.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 16:57

ARVE skrev:
Pondus.

Og bare min legendestaus derfra i seg selv,vil jo gjøre plassen til en gullgruve for den djerve herren fra nord.

Arve.

Ja ikke minst det.... lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 17:01

Pondus.

Ikke kødd'a.

Nei,nå er det tid for hjemreise her.

Arve.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 17:21

ARVE skrev:
Pondus.

Ikke kødd'a.

Nei,nå er det tid for hjemreise her.

Arve.

Neivelda...... lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 18:03

Vegard skrev:
Arve

Så det sto enda en del flasker av det fordømte stoffet i hylla ser ute, skal jeg sende noen tuber????

Et reint naturprodukt sa visst selgeren til innkjøperen..... Men for nor dritt!!!

Grønnsåpe er helt flott det, men da kun der det skal være, oppi vaskebøtta til ubehandlede tregulv....


Vegard

Ja men du må jo være enig i at grønnsåpe har noe for seg? Etter som min inntreden i dette forum har medført nesten 25 innlegg? Synes det er helt greit jeg, at et naturvennlig naturprodukt får så mye oppmerksomhet. Men det synd med den tidligere omtalte episoden som medførte slike store traumer. Renset grønnsåpe (fåes kjøpt på apotek) kan også lindre brannskader. Etterpå kan du vaske vogna. Greit å vite for en elektriker som ofte kan være et offer for varmgang. affraid

Rashid, som fremdeles mener at det er bedre med godt gjort enn godt sagt - eller beskrevet. afro
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 18:31

Kommer med et nytt bidrag til bruksområde for grønnsåpe.
I forbinnelse med sprøyting av skutesider på større skip brukte vi store mengder av dette stoffet til dekking av zinkanoder og andre dubbeditter på skroget som ikke skulle sprøytemales.
og da brukte vi den grønnsåpa som var mer fast i fisken.
husker dette var noe søl å kline på men vi slapp å fjerne det igjen. Det tok sjøen seg av.
Etter at disse skipa varute av dokka kunne man følge såpeskum spora langt til havs.
lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 18:36

Johnny U skrev:
Kommer med et nytt bidrag til bruksområde for grønnsåpe.
I forbinnelse med sprøyting av skutesider på større skip brukte vi store mengder av dette stoffet til dekking av zinkanoder og andre dubbeditter på skroget som ikke skulle sprøytemales.
og da brukte vi den grønnsåpa som var mer fast i fisken.
husker dette var noe søl å kline på men vi slapp å fjerne det igjen. Det tok sjøen seg av.
Etter at disse skipa varute av dokka kunne man følge såpeskum spora langt til havs.
lol! lol! lol!

lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 20:11

Må bare få sagt at Pondus og var ren og pen da han besøkte meg på jobben for en stund siden.

Hm,lukta det ikke litt grønnsåpe av gutten tro ?

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 21:56

Rashid skrev:
Vegard skrev:
Arve

Så det sto enda en del flasker av det fordømte stoffet i hylla ser ute, skal jeg sende noen tuber????

Et reint naturprodukt sa visst selgeren til innkjøperen..... Men for nor dritt!!!

Grønnsåpe er helt flott det, men da kun der det skal være, oppi vaskebøtta til ubehandlede tregulv....


Vegard

Ja men du må jo være enig i at grønnsåpe har noe for seg? Etter som min inntreden i dette forum har medført nesten 25 innlegg? Synes det er helt greit jeg, at et naturvennlig naturprodukt får så mye oppmerksomhet. Men det synd med den tidligere omtalte episoden som medførte slike store traumer. Renset grønnsåpe (fåes kjøpt på apotek) kan også lindre brannskader. Etterpå kan du vaske vogna. Greit å vite for en elektriker som ofte kan være et offer for varmgang. affraid

Rashid, som fremdeles mener at det er bedre med godt gjort enn godt sagt - eller beskrevet. afro

Rashid

he-he.... takk for omtanken, men har så masse av disse teppene og klutene med katus-gel til brannskader.... har de i bilen...

Vegard
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 22:57

ARVE skrev:
Må bare få sagt at Pondus og var ren og pen da han besøkte meg på jobben for en stund siden.

Hm,lukta det ikke litt grønnsåpe av gutten tro ?

Arve.

Kommer fra et møblert hjem jeg vøttø Surprised Surprised
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 23:21

Pondus.

Og på avataren så ser jeg at du har fått ut de smulene du hadde i tenna da du var hos meg.

Arve.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 23:23

ARVE skrev:
Pondus.

Og på avataren så ser jeg at du har fått ut de smulene du hadde i tenna da du var hos meg.

Arve.

BLENDA gjør susen.....også på tenna.......akkurat som vi trenger flere såpetråder nå lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 23:26

Pondus.

Hehe,og artig å se bilde av deg.Kjenner igjen behåringen.Lite oppå og loddent nedover.

Arve.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 23:27

ARVE skrev:
Pondus.

Hehe,og artig å se bilde av deg.Kjenner igjen behåringen.Lite oppå og loddent nedover.

Arve.


lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 23:28

næmen pondus har du pyntet deg for oss, så koselig da
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 23:32

jrh skrev:
næmen pondus har du pyntet deg for oss, så koselig da

He he.....hadde jeg vært så søt så hadde jeg banka ARVE på damefronten lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 23:35

Pondus.

Nåja ??

jrh.

Heh,var han nordlenningen i det innslaget,humor ? Synes alle derfra er sånn jeg.

Ikke rart jeg rømmer fra madammens familie nordfra om sommeren,og setter kursen mot Sverige.

Arve.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeOns 11 Apr 2007 - 9:53

ARVE skrev:
Pondus.

Nåja ??

jrh.

Heh,var han nordlenningen i det innslaget,humor ? Synes alle derfra er sånn jeg.

Ikke rart jeg rømmer fra madammens familie nordfra om sommeren,og setter kursen mot Sverige.

Arve.

Hmmmmm........ du viste at hele slekta mi kommer fra den landsdelen ARVE, gjorde du ikke Question

Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeOns 11 Apr 2007 - 9:56

Pondus.

Jo,og derfor er det jo formildende omstendigheter når det gjelder din generelle oppførsel.Hehe.

Arve.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeOns 11 Apr 2007 - 9:57

ARVE skrev:
Pondus.

Jo,og derfor er det jo formildende omstendigheter når det gjelder din generelle oppførsel.Hehe.

Arve.

lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeOns 11 Apr 2007 - 17:22

diskuterte vogn og grønnsåpe med forhandlern i dag, og han selv brukte alltid grønnsåpe innvendig og ofte utvendig og, men fikk ikke noe godt svar ut over det om han anbefalte å bruke det eller ikke.
var en selger der som hadde et vaskemiddel som de skulle bruke, og det var garantert ikke skadelig for noe som helst på hverken vogn eller bobil, og det fjernet alt av det som skulle fjernes, uten å skade resten.
ble egentlig ikke noe klokere av noe som helst i dag jeg scratch Shocked
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeOns 11 Apr 2007 - 19:01

her er hva jeg bruker! funerer greit så det får holde!
Rengjøring - Page 4 I224296330_66438_4
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeOns 11 Apr 2007 - 19:09

Morten t
er det den flasken som er omtalt som rød autoglym?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeOns 11 Apr 2007 - 19:39

jrh skrev:
Morten t
er det den flasken som er omtalt som rød autoglym?

jrh

jepp!! og den andre er rengjøring for carvan er ikke sikker på det helt rette navnet, men den tar sorte striper og div. annet dritt!

dusjer på, skrubber med langkost, med vann i og skyller godt av, rent å pent!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeOns 11 Apr 2007 - 19:45

jeg har en slik vaskebørste som kobles påhageslangen som er helt kanonbra til vask av det meste.
kan sette på såpebrikke og på den.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeOns 11 Apr 2007 - 19:52

en slik en bruker jeg
Rengjøring - Page 4 1613
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeOns 11 Apr 2007 - 20:55

Er det andre som har erfaring med en slik type kost til vask av vogn?
jeg synes i alle fall den er helt topp med børste som kan roteres 360 grader og lengde opp til 120 cm, så da rekker man hele taket fra en trapp eller stige og slipper å klatre opp hvis man ikke ønsker det
det er forresten en gardena vare, og lett å få tak i
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeOns 11 Apr 2007 - 21:58

jrh

det er ikke den typen jeg har men samme prinsippet!!!

kjempe greit, syns jeg! gjør hele vaske prosessen mye enklere og da spessielt på taket som du sier! jeg har bestemt meg for at det taket skal jeg minst mulig opp på!
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeOns 11 Apr 2007 - 22:17

jrh skrev:
Er det andre som har erfaring med en slik type kost til vask av vogn?
jeg synes i alle fall den er helt topp med børste som kan roteres 360 grader og lengde opp til 120 cm, så da rekker man hele taket fra en trapp eller stige og slipper å klatre opp hvis man ikke ønsker det
det er forresten en gardena vare, og lett å få tak i

Helt kurrant vaskeredskap det der jrh..... men ikke til vogna mi. Da går det med ripefri svamp og Globex 80, for hånd med kjærlig omtanke Very Happy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeOns 11 Apr 2007 - 22:21

Pondus
det er ikke av de med stiv børste, dette er naturbørst som er myk på tuppene og er veldig skånsom med lakk og plater
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeOns 11 Apr 2007 - 22:23

jrh skrev:
Pondus
det er ikke av de med stiv børste, dette er naturbørst som er myk på tuppene og er veldig skånsom med lakk og plater

Tror jeg har vært borti en sånn ja.....virker skånsomme de, så det er sikkert hel ok til å vaske vogn med..
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitimeOns 11 Apr 2007 - 22:25

Pondus
den er veldig kjekk inni lister, rundt saker og ting og på taket
Til Toppen Go down
Sponsored content





Rengjøring - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 4 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Rengjøring
Til Toppen 
Side 4 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» Rengjøring av vanntank
» Rengjøring av takluke
» Rengjøring av forteltvinduer
» Rengjøring Plastdetaljer.
» Rengjøring før ny tettemasse

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: