CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Rengjøring

Go down 
+11
ArneO
Lars Egil
joka
Rashid
Fjellcamping
Elisabeth
Johnny
Pondus
Jan Ole
kabero
Jan
15 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AvInnlegg
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 23:39

J.O. skrev:
jrh

det ble veldig stygt etter kort tid og var vel starten på slutten der

Glem at jeg nevnte grønnsåpe her da affraid affraid affraid affraid
neida man trenger ikke å glemme og det er lov å spørre, men man må ta hensyn til diverse faktorer basert på anbefalinger fra forhandlere og erfaringer
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 23:43

men jeg har gått over til grønnsåpe etter den diskusjonen og alt annet er feigt he he!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 0:00

Morten t.

Nå er det kvelden og grønnsåpa skal til pers på legeme og tannebisser.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 0:02

ARVE skrev:
Morten t.

Nå er det kvelden og grønnsåpa skal til pers på legeme og tannebisser.

Arve.



lol! lol! lol! lol! Rengjøring - Page 2 36_1_19

Rengjøring - Page 2 Sig
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 0:06

ja du får ha en god natt Arve he he
og grønnsåpe kan brukes overalt så ingen hemninger for min del lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 1:35

Synes å huske at en viss Rash.. mente å bruke grønnsåpe som universalmiddel mot eller for alt, alt ettersom..... Rengjøring - Page 2 7_9_7





Rengjøring - Page 2 Sig
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 8:51

Bubbe.

Ja,han bruker det og til entrecote,og erstatter bernaisen med grønnsåpe.Er visst bra for kolestrolet og.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 8:59

Hepp.

Lurte på om jeg skulle få tak i litt butyl,og legge den i et glass med grønnsåpevann,og se hva som skjer etter hvert.

Kanskje han Cabby selgeren,som bare brukte grønnsåpe til vognene,ikke er helt på jordet.

Men så lenge det finnes spesielle produkter for vogner,har ikke jeg tenkt på å eksperimentere på vogna nei.Globexen får gjøre jobben.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 10:42

ARVE skrev:
Bubbe.

Ja,han bruker det og til entrecote,og erstatter bernaisen med grønnsåpe.Er visst bra for kolestrolet og.

Arve.


lol! lol! lol! drunken
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 10:43

Så at det ble etterlyst en oppskrift på ølbrygging i en annen tråd her? GRØNNSÅPE selvfølgelig!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 10:44

Hei.

Sjekk solnedgangen min da....Tatt på sankthansaften sommeren 05 fra Skovgaarde strand , midt mellom Grenaa og Randers i Danmark.


Aaaarrrrrggggggg.....Sorry Admin... Rengjøring - Page 2 23_31_7 ser nå at det er feil tråd.Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed





Rengjøring - Page 2 Sig
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 15:04

Bubbe.

Lækkert bilde.Du hadde vel rengjort bilen den dagen,så da er det greit å ta det i den tråden her.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 15:18

ARVE skrev:
Bubbe.

Lækkert bilde.Du hadde vel rengjort bilen den dagen,så da er det greit å ta det i den tråden her.

Arve.


Det har du faktisk helt rett i. Utrolig så mye støv det ligger rungt omkring på Danske landeveier.....hehe
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 16:24

ARVE skrev:
Hepp.

Lurte på om jeg skulle få tak i litt butyl,og legge den i et glass med grønnsåpevann,og se hva som skjer etter hvert.

Kanskje han Cabby selgeren,som bare brukte grønnsåpe til vognene,ikke er helt på jordet.

Men så lenge det finnes spesielle produkter for vogner,har ikke jeg tenkt på å eksperimentere på vogna nei.Globexen får gjøre jobben.

Arve.
jeg har terrostat eller hva det heter dette anbefalte stoffet, husker ikke i forbifarten så jeg skal ta og teste dette her siden det er av allmenn interresse å få litt fakta på bordet
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 16:30

jrh.

Fakta er alltid greit ja.Brukte faktisk grønnsåpe på et lite felt,hvor måkefaen hadde driti,og det var meget effektivt.Kjente på vognsida etterpå,og den kjentes blank og glatt ut.

Utsatte ikke tetningsmassa for den,og polerte raskt etterpå.

En engangsgreie i mangel av noe annet der og da det der.

Arve.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 16:35

Arve jeg skal legge i noen glass og la det ligge noen uker og se hvordan det utarter seg.
koster mindre det enn å prøve på vogna for å finne ut at det ikke gikk
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 16:39

jrh.

Forsiktig så du ikke tar feil glass i fylla da !!!!

Arve.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 16:53

ARVE skrev:
jrh.

Forsiktig så du ikke tar feil glass i fylla da !!!!

Arve.
prater så mye drit alikevel at om tenna vaskes eller pusses spiller vel ingen rolle Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 16:55

jrh.

Hehe.Samme her.

Arve.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 18:33

I disse miljøtider med avfettingsvæske som ikke virker skikelig, er det gode forslag til hvordan man skal få ren en bil som er så inngrodd etter en vinter uten vask at skitten nekter å slippe.
har prøvd avfetting, høytrykk med og uten såpe, bilshampo og svamp roterende vaskebørste uten at det tar innerste laget med skitt
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 19:05

jrh skrev:
I disse miljøtider med avfettingsvæske som ikke virker skikelig, er det gode forslag til hvordan man skal få ren en bil som er så inngrodd etter en vinter uten vask at skitten nekter å slippe.
har prøvd avfetting, høytrykk med og uten såpe, bilshampo og svamp roterende vaskebørste uten at det tar innerste laget med skitt


Grønnsåpe kansje................. Rengjøring - Page 2 36_11_6 Rengjøring - Page 2 23_29_132





Rengjøring - Page 2 Sig
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 19:07

Nei seriøst....... matolje kunne jeg tenke meg å prøve. Virker jo på maling.! Rengjøring - Page 2 36_2_27





Rengjøring - Page 2 Sig
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 20:15

jrh skrev:
I disse miljøtider med avfettingsvæske som ikke virker skikelig, er det gode forslag til hvordan man skal få ren en bil som er så inngrodd etter en vinter uten vask at skitten nekter å slippe.
har prøvd avfetting, høytrykk med og uten såpe, bilshampo og svamp roterende vaskebørste uten at det tar innerste laget med skitt

Gå på Esso og kjøp deg en flaske SABILEX
Bilen blir som ny......Du vil ikke tro det før du får CD Laughing
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 27 Mar 2007 - 21:07

Jeg bruker parafin til avfetting. Idea På bilen altså. tongue tongue

Billig og bra. scratch

Lukter litt, men det er utenpå. Ikke blir mattsvart plast stygg heller. alien alien

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeMan 2 Apr 2007 - 9:07

J.O. skrev:
jrh

det ble veldig stygt etter kort tid og var vel starten på slutten der

Glem at jeg nevnte grønnsåpe her da affraid affraid affraid affraid


lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Større takhøyde her inne + mindre kverulerende sjeler Very Happy

Pondus
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeTir 3 Apr 2007 - 13:44

jrh skrev:
I disse miljøtider med avfettingsvæske som ikke virker skikelig, er det gode forslag til hvordan man skal få ren en bil som er så inngrodd etter en vinter uten vask at skitten nekter å slippe.
har prøvd avfetting, høytrykk med og uten såpe, bilshampo og svamp roterende vaskebørste uten at det tar innerste laget med skitt

jrh

jkl har funnet løsninga bounce Sabilex tok all drit som satt fast i lakk og felger på bilen min. Tøm Sabilex i svampen og ''puddre'' karosseriet med svampen. La dette virke en stund. Høytrykk spyl bilen nøye. Vask på vanlig måte. Det blir blankt og fint etter en runde med pusseskinnet Cool[b]
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeMan 9 Apr 2007 - 21:50

limer inn denne fra ncc forumet
Hansen 09.04.2007 21:37:45
Ja da var vår første vogn tur unnagjort, prøveturen gikk til Saltvik i Sverige, og må bare si at det blir flere turer på oss....... så til vaskingen: Da vi kom ned til saltvik var det veldig mange som holdt på med vårrengjøring av vågnene sine, de rigget seg til med slanger høytrykk spulere avfettingvæske osv. Da jeg driver trafikkskole og har noen biler mc mopeder hengere som trenger regelmesig rengjøring har jeg brukt et produkt som heter enjo. det er fiberkluter(ikke microfiber!!).
jeg hadde tilfeldigvis en slik klut/hanske liggende i vognen da jeg hadde vasket vognna og bilen før jeg kjørte på påskeferie, så da lot jeg en "nabo" prøve den på sin vogn, som var meget skitten særlig i fronten, det som er så imponerende er at denne kluten skal brukes sammen med kaldt vann. Min nye nabo ble så imponert over fiberhansken at han startet og vaske på naboen sin vogn også, så i løpet av 20 min så hadde jeg solgt 10 hansker til "Nabolaget"(kona selger ENJO produkter)
Som sagt så skal det bare brukes kaldt vann,det kan brukes en skurepasta i tillegg på vanskelige områder, så det er jo veldig miljøvenlig og dermed liten slitasje på vognen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeMan 9 Apr 2007 - 21:55

jrh

He-he.... har en sånn hanske her, fikk den i gave for noen år siden.... og det er Enjo....

Den ligger i skapet, og kommer ikke nær vogna..... er redd de fibrene riper opp, sånn at dritten over tid setter seg.... Vil ikke bruke den på vogna før jeg blir anbefalt det av noen som har skikkelig peiling.... les produsent...

Vegard
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeMan 9 Apr 2007 - 21:59

vegard
ja det tar vel polishen og den der
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeMan 9 Apr 2007 - 22:00

jrh

kom til å tenke på en ting..... kansje den hansken er fin til å vaske stormkjøkkenet med.... for det er blitt flittig brukt i påsken...


Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeMan 9 Apr 2007 - 22:37

Vegard.

Ellers så skinte Kaben da vi dro fra den i dag.En runde med Globexen i går,gjorde den vakker som bare en svensk prinsesse kan være.Og en Bjølseth og da selvsagt.

Vaska dassen med grønnsåpe i dag,innvendig.Tror du den er skummel for plasten i toaen og vaskeservanten og ?

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeMan 9 Apr 2007 - 22:40

Arve

med grønnsåpe i dassen, så du vel en viss en fra et annet forum nedi der????

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeMan 9 Apr 2007 - 22:50

Vegard.

Hehe,tenkte på ham ja.Vet om flere som jeg skulle ha skylt ned der.Hehe.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeMan 9 Apr 2007 - 22:52

Arve

He-he..... Vri igjen lokket og da, så de ikke skvetter opp så ubeleilig....

Vegard
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitimeMan 9 Apr 2007 - 22:55

ville ikke kastet vekk dritern på slikt.
stapp dritten rett i septikken til mørning
Til Toppen Go down
Sponsored content





Rengjøring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Rengjøring   Rengjøring - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Rengjøring
Til Toppen 
Side 2 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» Rengjøring av vanntank
» Rengjøring av takluke
» Rengjøring av forteltvinduer
» Rengjøring Plastdetaljer.
» Rengjøring før ny tettemasse

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: