CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Adria kvalitet

Go down 
+18
Harald
ovev
caravanStale
ArneO
Larsen
Håkon
ual
Fjellcamping
Ronny
ulla
Espen H.
Gjest
Sten Rune
Jan Ole
Lars Egil
Elisabeth
Jan
Johnny
22 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Adria kvalitet Empty
PosteTema: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeLør 2 Jun 2007 - 20:09

Noen som har erfaring med adriavogner fra 2000 og nyere?

Fuktproblemer?
Interiør?
Varme?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeLør 2 Jun 2007 - 20:15

har ingen selv, men lmcforhandleren min sier at de er minst like bra som lmc, så da kan det jo hende at de faktisk er bedre og
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 55
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeLør 2 Jun 2007 - 20:19

Vi leide en 2005 modell sommeren 2005. Vi trivdes veldig godt de to ukene, men fikk jo ikke testet så mye. Det eneste negative var at hjørner og slikt i interiøret var veldig kantete etter min mening.
Ellers så var det ikke skikkelige madrasser å ligge på, med påfølgende ryggproblemer.

I vognen vi kjøpte prioriterte vi liggekomfort....

Dette er mitt inntrykk av 2005 modellen. Har vært inne i en 2007 modell og, og synes den så bedre ut.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeSøn 3 Jun 2007 - 9:43

Johnny U skrev:
Noen som har erfaring med adriavogner fra 2000 og nyere?

Fuktproblemer?
Interiør?
Varme?

Johnny U

de har hatt en jevn fremgang, og er bra vogner... har vel og tenkt over det Elisabeth nevner....

En av naboene mine på Hovden, sier han angrer på han bytta Adria'n sin inn i en Dethleff's... Adria'n er varmere, og minst like god på kvallitet, sier han....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeSøn 3 Jun 2007 - 9:52

jeg må si at jeg synes de ser litt billige ut, uten at de gir inntrykk av å være dårlig alikevel
er en nabo på campen som har en 563 uk og er veldig fornøyd.
de bruker den flittig om sommeren og drar den på ferie og har aldri hatt noe tull av noe slag
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9763053&sid=11abc9znuw951333&pos=77&tot=135&page=4
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeSøn 3 Jun 2007 - 13:56

Ser bare at man kan få brukte adria til ganske så ok priser i forhold til feks mer populære vogner med noenlunde samme nypris.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeSøn 3 Jun 2007 - 22:34

Johnny U.

I følge min gode venn,Skjalg på verkstedet på Nor Camp,som har skrudd vogner i "hundre år",så skal de være av meget god kvalitet.

De selger jo dette merket,men han er dønn ærlig,så jeg tror på ham når han skryter av Adria.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeMan 25 Jun 2007 - 17:02

Vi har Adria fra 2006. Vi var en liten tur rundt sørlandet i fjor og har hatt vognen på fjellet i vinter.

Veldig fornøyd med vognen, synes også at den er ganske pen å se til både innvendig og utvendig.

Det største minuset for vår del er at den blir litt trang. Vognen er 2,3m bred og vi er 5 stk i familien.

Har også vært litt på besøk hos venner med nordisk, og på vinterstid så var det en behageligere varme hos de. Vi frøys ikke i vogna vår, men det var på en måte en annen varme i den nordiske. Godt forklart.

Så neste vogn blir nok en nordisk som er både lengre og breiere... (vet hvilken jeg vil ha også...)


Smile




http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10062857
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeMan 25 Jun 2007 - 18:55

LEV.

Bjølseth var de beste vognene som har blitt bygd,så den drømmen du har her,er ikke dum.Smak og behag kan diskuteres,men soliditet og dimensjonering ,på spesielt interiør,var Bjølseth best på.De som sier noe annet,sender jeg Vegard på.Puh,stakkars !!!!

Du har ikke vurdert en Adria 743 da ? Enormt mye vogn for pengene.Jeg synes detaljkvaliteten på Adria er meget god,og den dagen de får litt bedre sittekomfort i sofaen,med full dybde i sitteputa mot frontruta,og litt bedre konturer i ryggputene sine,så kan det være et merke jeg ville ha vurdert en gang i fremtida.

Adriafabrikken er en av Europas mest moderne fabrikker,og ISO sertifisering,burde sørge for at de har gode rutiner der borte i Slovenia.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeMan 25 Jun 2007 - 19:12

Smaken er som baken sies det vel. Skal ikke så mange år tilbake før jeg ikke ville vurdert Bjølseth i det hele tatt. Ikke p.g.a. kvalitet, men rett og slett pga. interiøret som jeg ikke liker i det hele tatt.

Men i 2005 skjedde det noe og nå i den senere tid har jeg vært å kikket i noen "nye" 2005 og 2006 modeller. Fantastiske vogner. Lyst og fint interiør, svært god sittekomfort, madrassene kjennes gode ut og det håndtverksmessige ser jo veldig bra ut. Nå har ikke jeg allverden med erfaring på dette, men jeg har sett mye på vogn og jeg sitter igjen med et inntrykk av at dette er solid og bra.

Har forsåvidt ikke avskrevet Adria heller, men som du nevner så er ikke sittekomforten den beste, og jeg er heller ikke sånn utrolig imponert over varmekomforten vinterstid. Ikke kaldt, men heller ikke så behagelig som jeg syntes det burde være.

Men kanskje Adria 2008 kan være noe? Vi får se til høsten. Adria har nok godt av samarbeidet med Kabe, så kvalitetene som jeg er på jakt etter kommer vel kanskje på plass der etterhvert....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeTir 26 Jun 2007 - 6:33

LEV.

Jeg vet at min forhandler Nor-camp,som primært er Kabe-forhandler,men som og selger Adria,har trykket på for å få Adriaene opp på et "nordisk nivå",og dette med sittekomfort har og vært et tema.

Jeg liker godt Adria 743,men de må få bedre kvalitet på sofaene før den er aktuell for oss.Interessant å høre dine merknader angående varme.Dette skal jeg ta opp med Nor-camp,og høre hva de har av tilbakemeldinger fra kundene sine.

De sier jo som sagt,at Adriaene holder meget god kvalitet,men at "de er jo ikke en Kabe da".

Angående Bjølseth,så likte jeg bedre de gamle interiørene på bl.a. våre to 680M'er fra '02 og '03.Hehe,rart hvordan folk har forskjellige oppfatninger om ting og tang.

Ikke lett for fabrikken å tilfredsstille alle.

Her ser du maken til den vi hadde,før vi kjøpte en '07 Bjølseth 690.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8021651&sid=5aOrK9PEE236941&pos=77&tot=263&page=4

Den er fin den gitt !!!!!!! Koselig og varm stemning.Mens andre mener den ser ut som ei hytte fra '60 tallet.

Ekte treverk,ingen folielukt,som i andre vogner.Håndtverk av ypperste klasse.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeTir 26 Jun 2007 - 11:45

Det er godt vi ikke er like... Hytte fra 60-tallet er vel kanskje litt strengt, men jeg må innrømme at det ikke er helt meg. 2005+ derimot...

Om jeg skulle velge blant øverste hylle av vogner, så tror jeg nok at jeg hadde fått det bra enten vognen heter, Kabe, Bjølseth, Polar, Cabby, etc., men jeg har nå av en eller annen grunn blitt hektet på Bjølseth av nyere modell, rett og slett p.g.a. kvalitetene som jeg vet er der og interiøret som er mye lysere og triveligere enn de andre.
Kanskje lys bjørk burde vurderes av også andre produsenter.

Kan bli interessant å høre hva Nor-Camp mener om Adria gulvvarme....

Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeTir 26 Jun 2007 - 12:17

LEV.

Skal ta meg en tur opp til dem etter ferien og høre litt mer om Adria.Har ikke tid nå,da det er litt å styre med i dagene fremover.

Om du har noen spesielle ønsker,så kan jeg høre hva som er på gang.Stein,sjefen der, tegner planløsninger til vogner,og står bak endel av løsningene på de store Kabene.Har sett han tegne Adria-planløsninger og.

Noe av det artigste jeg vet,er å sitte sammen med ham og designe vogner.Har kommet med endel innspill,og noe har kommet med i det endelige produktet.Stilig !!

Jeg vurderer vel de andre nordiske merkene enn Bjølseth,som ganske likeverdige,totalt sett.Varme og isolasjonsegenskaper er i praksis veldig likt.Man kan godt lese tester hvor den ene isolasjonen har større K-verdi o.l. enn den andre,men dette merker du ærlig talt lite til.

Jeg har hatt både Kabe,Solifer,Cabby og Polar ved siden av Bjølsethene,og klarer ikke å kåre noen vinner på varme/isolasjon.

På interiør,er Solifer de som har vært dårligst.Mye plast og billige løsninger bak fasadene.Cabby '98 var og et mørkt kapittel.Nye modeller vesentlig bedre.

Polar er meget bra.

Kaben vi har nå,fra '06,er og en solid og god vogn.Ingen Bjølseth,men på høyde med de andre nordiske.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 10:24

Arve sier:
Jeg synes detaljkvaliteten på Adria er meget god,og den dagen de får litt bedre sittekomfort i sofaen,med full dybde i sitteputa mot frontruta,og litt bedre konturer i ryggputene sine,så kan det være et merke jeg ville ha vurdert en gang i fremtida.



Skal ta meg en tur opp til dem etter ferien og høre litt mer om Adria.Har ikke tid nå,da det er litt å styre med i dagene fremover.


Venter spent på oppdatering.....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 16:26

J.O.

Ja,stemmer det ja.Skal opp dit en dag,og om det er stille der,skal jeg ta en Adria-prat med dem og.

Noen ønsker min herre ?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 20:20

Arve

Vær kritisk. Tema for meg er 743 med plass til mange unger ( tre).

Det er sånn vi må gjøre det her ute på landet, vi som har en dagsreise til nærmeste forhandler. Cool Sende andre som allikevel er glad for en unnskyldning for å kjøre bil. Laughing

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 22:40

J.O.

Hehe,skal være kritisk jeg ja.Tror de vet at jeg ikke krever annet enn et topp produkt der oppe på Norcamp.Denne sittekomforten er bl.a. noe de har tatt opp med fabrikken.

Synes 743'en er en spennende vogn,men kanskje burde interiøret nå fornyes noe.Føler kanskje at overskapene kan se litt små ut,og at dynamikken i interiøret kanskje blir litt ubalansert p.g.a. dette.

Men det største ankepunktet er sittegruppa,med hard stopping,dårlige konturer med for oppreist ryggstøtte.Og sittedypet i delen mot frontruta.Det er vel du og vant til fra Hobby ? På Kaben min er sittedypet det samme overalt i rundsitter'n,og når en langbeint fjortis slanger seg i sofaen,er dette gull verdt.Vi som er bare tre,kan ha den luksusen at alle kan ligge i sittegruppa mens vi kuler'n med en film e.l.

Men jeg synes at Adria nå er blant de mest vellykkede utvendig,og er klart finere enn Hobby,som jeg synes har stagnert,eksteriørt, de siste årene.

Hehe,vet at Fred ikke er enig,men det får ikke hjelpe.
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 55
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 22:44

Vi og synes Adria er en spennende vogn. Skal klart se nærmere på den på messen. Vi har sett på 663 UK(?) i katalogen. Interiørmessig er den lik Hoby 650 Kfu.
Det jeg synes ser litt rart ut, er at den er enkelakslet, ser nesten for stor ut til å ikke være boogie
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 22:52

Elisabeth skrev:
Vi og synes Adria er en spennende vogn. Skal klart se nærmere på den på messen. Vi har sett på 663 UK(?) i katalogen. Interiørmessig er den lik Hoby 650 Kfu.
Det jeg synes ser litt rart ut, er at den er enkelakslet, ser nesten for stor ut til å ikke være boogie


Morsomt det der for vi synes også at Adria ser litt spennende ut, men vi er ute etter den som heter PK.
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 55
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 22:54

Hvordan er den innvendig da?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 22:57

Bettan.

Den vogna er vel noe av det lengste du får på en aksel i dag.Flere er fornøyd med den som kjørevogn.I skrivende stund,er jeg ikke sikker på om den har vanlig kobling eller stab.kobling som standard.I så fall ville jeg ha stab.kobling på den.Koster rundt 3.500,-.

Vi har det på Onyxen,som er en 610-vogn på en aksel.Hadde den med i påsken nedover vestkysten av Sverige,og i sterk vind fra skrå,kunne man merke at den var enkelaksla,men stab.koblinga gjorde en flott jobb,og jeg savna ikke boggie.

Dere har jo en flott bil å dra med,så jeg ville ikke nøle med å kjøpe den om dere er i tvil om enkelakslinga her.Men med slike vogner,er det meget viktig med riktig kuletrykk og lasting av vogna.Det er det selvsagt uansett vogn,men boggiene er litt snillere om man har lasta litt feil.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 22:58

Elisabeth skrev:
Hvordan er den innvendig da?


Den er lik 650 KMFe bare at dbl senga er bak og køyesenga er foran på Adriaen og motsatt på Hobbyen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 22:59

Den koblinga må bestilles med en PLUSS-pakke til 10.000,-
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 23:06

Se på denne.

Flott vogn,selv om jeg nevnte at jeg synes overskapene,særlig i rundsitter'n virker litt små,og litt ute av proposjoner i forhold til resten her.Men det er jo bare min mening,og ingen sannhet.

Vi kikka litt på denne i fjor,men fant ut at den var for mindre unger enn fjortisen vår.Men et behagelig og godt inntrykk ga den,bortsett fra mine nevnte ankepunkter på skap og kvalitet på sittegruppa.For mange vil dettte kanskje ikke bety så mye som det gjør for oss.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10424456&sid=17abcyrIaj066027&pos=11&tot=130
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 23:08

Bubbe skrev:
Den koblinga må bestilles med en PLUSS-pakke til 10.000,-

Bubbe.

Ok.

Men man får kjøpt den løst og ,til den prisen jeg nevnte.Vel anvendte penger i så fall.På en boggievogn er ikke dette så viktig.Vegard er meget fornøyd med 790'en med vanlig kobling,og han har jo noen mils erfaring.
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 55
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 23:12

Morsomt, har sett utallige interiørbilder av Adria på Finn, men har aldri reflektert over overskapene. Men NÅ er jeg enig med deg, Arve.
Ellers liker jeg IKKE skapkøyene, er 100% sikker på at ungene våre hadde syntes det var rasende morsomt å hoppe ned på sengen vår lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 23:20

Elisabeth.

Hehe,du skulle bare visst hvor mange selgere som står og stirrer når jeg uttaler meg om interiør,gardiner,arbeidsflater på kjøkken o.l.De er jo vant til at det er kvinner som ser slike detaljer.Har vel fått noen gener fra modern,som var husmor med stor H,og med gardiner og stash som sin livshobby.Ikke ta det som skryt nå da.Var ikke meninga det da.

For å balansere det litt så er jeg dårlig på manneting som snekring av plattinger o.l.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 23:23

ARVE skrev:
Bubbe skrev:
Den koblinga må bestilles med en PLUSS-pakke til 10.000,-

Bubbe.

Ok.

Men man får kjøpt den løst og ,til den prisen jeg nevnte.Vel anvendte penger i så fall.På en boggievogn er ikke dette så viktig.Vegard er meget fornøyd med 790'en med vanlig kobling,og han har jo noen mils erfaring.

Hei

Stemmer det Arve her sier, og friksjonskobling kjøpes heller ikke i år, etter snart 5 uker på hjul... og en del hundre mil....

Har kjørt både god brei vei, og svært smal krokete vei i år....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeTor 2 Aug 2007 - 23:30

Vegard skrev:
ARVE skrev:
Bubbe skrev:
Den koblinga må bestilles med en PLUSS-pakke til 10.000,-

Bubbe.

Ok.

Men man får kjøpt den løst og ,til den prisen jeg nevnte.Vel anvendte penger i så fall.På en boggievogn er ikke dette så viktig.Vegard er meget fornøyd med 790'en med vanlig kobling,og han har jo noen mils erfaring.

Hei

Stemmer det Arve her sier, og friksjonskobling kjøpes heller ikke i år, etter snart 5 uker på hjul... og en del hundre mil....

Har kjørt både god brei vei, og svært smal krokete vei i år....

Har jo AKS 1300 på Wilken, men glemte og klemme den nedpå før vi drog fra Arvik mot Charlottenberg i "sommer" . Kan ikke si det gjorde noen særlig endring i kjørecomforten. Men så er det en 1300 kg´s vogn jeg snakker om da og ikke en 790...........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeTor 2 Aug 2007 - 23:41

Bubbe

husk at min vogn har lenger pendel-arm, og slingrer derfor ikke så lett.....

det er ganske langt fra kula til akslen....

Men tar den først ut, er det jo større krefter i sving da.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeFre 3 Aug 2007 - 7:48

ARVE skrev:
Elisabeth.

Hehe,du skulle bare visst hvor mange selgere som står og stirrer når jeg uttaler meg om interiør,gardiner,arbeidsflater på kjøkken o.l.De er jo vant til at det er kvinner som ser slike detaljer.Har vel fått noen gener fra modern,som var husmor med stor H,og med gardiner og stash som sin livshobby.Ikke ta det som skryt nå da.Var ikke meninga det da.

For å balansere det litt så er jeg dårlig på manneting som snekring av plattinger o.l.

ja, større får i ulveklær enn deg finnes ikke- machoman i merce ML og
engajakke- sååå tøff.... åsså er du egentlig en myyk myyk femiklump av en mann.... synes det er korsjlig jeg arve.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeFre 3 Aug 2007 - 9:47

numpsey skrev:
ARVE skrev:
Elisabeth.

Hehe,du skulle bare visst hvor mange selgere som står og stirrer når jeg uttaler meg om interiør,gardiner,arbeidsflater på kjøkken o.l.De er jo vant til at det er kvinner som ser slike detaljer.Har vel fått noen gener fra modern,som var husmor med stor H,og med gardiner og stash som sin livshobby.Ikke ta det som skryt nå da.Var ikke meninga det da.

For å balansere det litt så er jeg dårlig på manneting som snekring av plattinger o.l.

ja, større får i ulveklær enn deg finnes ikke- machoman i merce ML og
engajakke- sååå tøff.... åsså er du egentlig en myyk myyk femiklump av en mann.... synes det er korsjlig jeg arve.

Adria kvalitet 928394 Adria kvalitet 928394 Adria kvalitet 928394 Adria kvalitet 928394 Adria kvalitet 897742 Adria kvalitet 897742 Adria kvalitet 897742

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Adria kvalitet Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeFre 3 Aug 2007 - 14:19

numpebassen.

Hehe,en perfekt blanding for damene vet du.En mann de kan prate gardiner med,og som samtidig kan hente dem i en ML,mens han nikker ned et par B-gjeng medlemmer.Hehe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeFre 3 Aug 2007 - 14:31

J.O.

Var og dypdykka litt i en Adria 743 i dag.Ikke den modellen du må ha,men en med to enkeltsenger bak,og dinett i midten.Krøp oppunder og innunder over alt,og jaggu virker de vognene solide må jeg si.Men.....,og det er et stort MEN for oss.Rundsitter'n lever ikke opp til vårt krav om sittekomfort,og med denne omtalte,manglende dybden i putene mot fronten,hadde den ikke dugd til hverken å sitte i eller ligge og se på tv i,for vår lange datter.Men om du har unger opp mot 10-12 år,så kan den holde en stund,til sitting.Det er jo uansett ikke plass til å ligge flere unger samtidig der(i fronten),selv om sittedypet hadde vært bedre.Tenker da på ligging mens man ser på film/tv og ikke når den er oppredd.

Så hadde denne sittegruppa vært som på Kaben,så hadde det vært ei vogn jeg kunne levd meget godt med.Koselig og passe varmt interiør,med litt for små overskap over sittegruppa,som før nevnt,men tror ikke det hadde gjort meg noe,om sittekomforten hadde vært ok.

Fikk ikke prata med sjefen der opp om kommende modeller,da han var busy,men Birgitta,kona hans(og selger),nevnte denne modellen med to køyer og dinett til å re opp,som et alternativ for deg.

Sånn så den ut,den jeg kikka på i dag.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10528828&sid=12abcRE1lJ158634&pos=14&tot=122

Og dette er jo den jeg mener hadde passet dere.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9611339&sid=12abcRE1lJ158634&pos=16&tot=122

Flott,ikke sant ???
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitimeFre 3 Aug 2007 - 14:40

Det ser ganske bra ut det der. Et av problemene jeg har (kona...) når det gjelder dette med ulike vogner er at en umiddelbart får inntrykk av at en stor og ny Adria vogn er et mye bedre kjøp enn en liten Bjølseth som faktisk koster enda mer...

Du fikk ikke spurt om gulvvarmen til Adria om den skal forbedres... På vinterstid så kjenner ikke jeg at det blir varmt i gulvet, og det er ikke fordi jeg har tykk hud....

Hva ville det kostet å fått laget nye puter til en vogn? Er det noen som driver med slikt? Da kunne en jo fått lagd seg sittekomfort...
Til Toppen Go down
Sponsored content





Adria kvalitet Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Adria kvalitet
Til Toppen 
Side 1 av 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Kvalitet på Adria vogner vs Knaus
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet
» Hobby Kvalitet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: