CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Adria kvalitet

Go down 
+18
Harald
ovev
caravanStale
ArneO
Larsen
Håkon
ual
Fjellcamping
Ronny
ulla
Espen H.
Gjest
Sten Rune
Jan Ole
Lars Egil
Elisabeth
Jan
Johnny
22 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4
AvInnlegg
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeLør 23 Mai 2009 - 1:06

Jørn O skrev:
Ronny skrev:
He he satser på det ja!

Hei.
Ikke for å være pirkete, men Novo Mesto er vel i Slovenia?

He he det er helt riktig det du sier Adria produseres i Novo Mesto i Slovenia, ikke i slovakia..måtte sjekke dette på Adrias hjemmeside..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeSøn 24 Mai 2009 - 17:46

Er dette noe som blir litt snakk om fordi det er solgt veldig mange vogner eller er det rett og slett en del problemer?

http://www.norskcaravanclub.no/diskusjonsforum2.cfm

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeSøn 24 Mai 2009 - 21:52

6 Adria kvalitet - Page 4 PersonOpelkid 22.05.2009 17:48:31 Adria kvalitet - Page 4 Warning
Hei!

Jeg har en tilsvarende vogn som jeg kjøpte i 2007, et år gammel.
Vogna er kjøpt ny i Danmark (Antons Camping) jeg hentet den fra vinteropplag i går og oppdaget til min store forskrekkelse at frontveggen er sprukket på tre plasser. Over frontruten og på begge sider helt oppe. Hele frontpariet må byttes. Vogna er tre år i juni/juli. Ringte til den lokale forhandleren idag og fikk til svar at dette ikke var garanti siden vogna var importert fra danmark? Jeg synes det høres merkelig ut. Han innrømmet at det hadde vært flere lignende tilfeller. Det ser ut til at det kun er Nordiske vogner som tåler vårt klima. Er "djupt såra og vonbroten"


Sakset fra NCC.....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Adria kvalitet - Page 4 Caravan
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeOns 17 Jun 2009 - 16:26

Om det er en skade som gjør at det kan lekke inn vann så skal fuktgarantien dekke dette om årlig fukttest er utført hos godkjent forhandler.så dette skaljo gå an å få fiksa i danmark om ikke annet.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeMan 24 Aug 2009 - 18:28

Ronny skrev:
Det høres ut til at fuktgarantien fungerer! for min del er nok adrian bytta før den er utenfor garanti tiden...føler det er greit å ha ryggdekning mot fuktspøkelset.

Nå har vogna mi vært inne på den årlige fukt sjekken og der fant de forhøyet fuktverdi i nedrekant på ene side vinduet så dette ble pakket om på garantien..samtidig ble to store knirk reparert og en skapfront og bordplata byttet..to mørkleggingsgardiner ble også reparert..

Nå knirker det som før og gardinene er det feil på igjen, bordplata som ble montert hadde skade på seg..og i sommer røyk hovedsikringene igjen...begynner å bli litt lei dette nå..hvor mye skal man akseptere av feil?? og hva skjer når garantien er borte og dette må betales av egen lomme??
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeMan 24 Aug 2009 - 18:55

trasige saker det der Ronny
sæll sjitn
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeMan 24 Aug 2009 - 20:13

Ingen vogner er feilfrie, de som påstår noe annet tror jeg rett og slett ikke på.

Min vogn har hatt en rekke mindre feil og skal på rep med det første for flere, men viljen til å ordne opp er fortsatt absolutt til stede og jeg føler fortsatt att det er greit.

Vil ikke si at jeg har hatt like mye som Ronny, enda.

Kommer med litt oppdateringer etterhvert.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeMan 24 Aug 2009 - 20:13

He he trenger vel ikke være så drastisk vel? har spekulert på om vi skal bytte til en 10' modell for å se om det er mitt eksemplar som er noe gæli med men det er klart at dette koster endel..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeMan 24 Aug 2009 - 20:15

Jan Ole skrev:
Ingen vogner er feilfrie, de som påstår noe annet tror jeg rett og slett ikke på.

Min vogn har hatt en rekke mindre feil og skal på rep med det første for flere, men viljen til å ordne opp er fortsatt absolutt til stede og jeg føler fortsatt att det er greit.

Vil ikke si at jeg har hatt like mye som Ronny, enda.

Kommer med litt oppdateringer etterhvert.

Viljen til å ordne opp i problemene har vært god så langt, antagelig derfor vogna ikke står på finn..
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeMan 24 Aug 2009 - 21:16

Ronny skrev:
Nå har vogna mi vært inne på den årlige fukt sjekken og der fant de forhøyet fuktverdi i nedrekant på ene side vinduet så dette ble pakket om på garantien..samtidig ble to store knirk reparert og en skapfront og bordplata byttet..to mørkleggingsgardiner ble også reparert..

Nå knirker det som før og gardinene er det feil på igjen, bordplata som ble montert hadde skade på seg..og i sommer røyk hovedsikringene igjen...begynner å bli litt lei dette nå..hvor mye skal man akseptere av feil?? og hva skjer når garantien er borte og dette må betales av egen lomme??
Når vogna blir så gammel at garantien går ut er den fiksa opp så alt er i skjønneste orden - på garantien Cool Cool
Tror det er vanskelig å få kjøpt noe nytt som er helt feilfritt, men det er klart at det er kjedelig når ting blir reparert og så kommer de samme feilene tilbake like etterpå.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeTir 25 Aug 2009 - 13:32

Snakka med forhandler nå og de er villig til å komme til vintercampen og reparere...det er det som kalles service..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeLør 26 Sep 2009 - 21:01

På svenske Husvagnsforum snakkes det om en del lekkasjer på nyere Adria.
http://www.husvagnsforum.com/index.php?option=com_kunena&Itemid=67&func=view&catid=3&id=222122

Er visstnok et skille mellom de med hvit tettemasse og de med grå/svart.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeLør 26 Sep 2009 - 21:25

På vår -09 modell er det definitivt tetningsmiddel i overkant av denne listen på siden. Jeg har nemlig vasket den hvit igjen. Stusset litt på konsistensen av den da den hadde silikonfealing, men det skal jo være silikon der så da så... Pratet også med forhandleren når jeg hadde en miniservice nå føre vinteren. På -09 modellen var det ikke noen kjente problemer med fukt.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeLør 26 Sep 2009 - 21:27

Har du lest i den tråden jeg linket til? Der står det litt om dette.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeLør 26 Sep 2009 - 21:33

Ja, jeg leste den
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeLør 26 Sep 2009 - 21:45

Nå har jeg lest hele den tråden, jeg hoppet ut første gangen når jeg var på slutten til en annen tråd. Det som faktisk var problemet på den -09 Adriavogna var jo at gummi tetningslisten ved det ene vinduet var gått i stykker. Dette kan jo lett skje med alle vogner tenker jeg.

Diskuterte dette med forhandleren min også når jeg var der. Jeg sa at jeg tenkte å gå over all gummi og gjøre den ren og sette den inn med silikonfett, han mente det var en god ide. Ser for meg at det kan være lett å få skader på denne gummien rundt vinduene i vinter. Etter å ha lest om problemer med denne gummien er jeg enda mer overbevist om at noen timer vasking og smøring vil være lurt. Tenkte å ta dass tanken samtidig, synes det er greit å ikke få noe særlig lekk ved pakningene der også...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeLør 26 Sep 2009 - 22:02

Syns bare at det er så mange tilfeller av lekkasjer på Adria i det siste, håper det ikke er så ille. Har jo flere venner og bekjente med nyere Adria selv.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeLør 26 Sep 2009 - 22:07

Jeg er også litt betenkt når det gjelder disse fukt opplysningene. Får litt noia og ser stadig etter ting som kan være av betydning.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeLør 26 Sep 2009 - 22:13

Jeg har hatt litt av hvert av småting på vogna mi, men ved fukt går grensen, da ryker den fort om jeg har råd til det.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeLør 26 Sep 2009 - 22:27

Jan Ole skrev:
Jeg har hatt litt av hvert av småting på vogna mi, men ved fukt går grensen, da ryker den fort om jeg har råd til det.
Der er vi også enige. Vi har jo ikke hatt lite småting også, så kommer den store bomba til våren kanskje?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeLør 26 Sep 2009 - 22:46

vintercamping, og kjøring etter veien er jo genialt da
det provoserer jo frem feil på grunn av svakheter mye raskere enn om vogna står stand by på en camping hele livet
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeLør 26 Sep 2009 - 22:48

Og ingen skal komme og si at vogna vår står rolig...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeLør 26 Sep 2009 - 22:50

ArneO skrev:
Og ingen skal komme og si at vogna vår står rolig...
er jo derfor det er hjul og varme på alle vogner for svingende lol!
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeLør 26 Sep 2009 - 22:55

Yes sir, ut på tur! Og så er det så utrolig mange steder man kan dra til da. Er faktisk positivt overaska over hvor lite greier som har dukket opp etter turene vi har vært på. Kan jo ha noe med at jeg prøver å være forsiktig og ta det med ro når vi er langs veien også da. Får litt vondt inni meg av dårlig vei med tanke på hvordan det bak har det f.eks.
Til Toppen Go down
Truls
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Truls


Male
Antall Innlegg : 314
Age : 55
Localisation : Florø. Vogna er plassert på Gloppen Camping, Sandane
Registration date : 15.10.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeSøn 27 Sep 2009 - 16:41

Jan skrev:
har ingen selv, men lmcforhandleren min sier at de er minst like bra som lmc, så da kan det jo hende at de faktisk er bedre og

Du ska ikke se bort i fra det. Jeg har selv en LMC 720 som jeg er veldig fornøyd med. Den har fungert prikkfritt siden den var ny. Men, jeg hadde ikke vært bekymret for å kjøpe en ny Adria. Den er veldig aktuell. Problemet er at Adriaen har døren fremme og LMC`en bak. Da måtte vi flyttet inngangen fra FlexiCampen til vogna, og dermed ødelagt logistikken innad i FlexiCampen.

Ellers ser Adria-vognene ut til å være godt skrudd.
Til Toppen Go down
http://www.campingdagboka.com
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeOns 17 Feb 2010 - 21:03

ovev skrev:
Har nettopp kommet hjem fra forhandler etter fukttest av vogna. De fant fukt både i bakvegg, over vindu på bad og i golvet. Adria har 5 års tetthetsgaranti så det blir ordnet på grantien, men kjedelig er det lell. Det var såpass mye fukt at vogna blir sendt til Sverige på verksted til vinteren for å få ubedret skader og feil der. Blir nok uten vogn et par måneder, men det går nok bra siden den er parkert i hagen om vinteren.

hallo,hallo, hvordan går det med vognen?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeTor 13 Mai 2010 - 22:49


_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
tlauri

tlauri


Male
Antall Innlegg : 17
Age : 45
Localisation : Bodø
Registration date : 20.06.2009

Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitimeFre 15 Jul 2011 - 22:56

Så på Adria 663 UK+ før jeg kjøpte min Hobby 650KFU, syntes adriaen så fin ut.
Valget falt på Hobby siden denne har masse skapplass, fruen ville ha benkplass noe som det manglet i Adriaen. Adria hadde bedre steikovn og kjøleskap men interiøret i Hobby syntes vi var penere og mer moderne.
Likte veldig godt 743 alpina som har et meget pent interiør og barneløsning men denne ble for tung for bilen siden den har tot.vekt over 2000kg
Til Toppen Go down
Sponsored content





Adria kvalitet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 4 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Adria kvalitet
Til Toppen 
Side 4 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4
 Similar topics
-
» Kvalitet på Adria vogner vs Knaus
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet
» Hobby Kvalitet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: