CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Adria kvalitet

Go down 
+18
Harald
ovev
caravanStale
ArneO
Larsen
Håkon
ual
Fjellcamping
Ronny
ulla
Espen H.
Gjest
Sten Rune
Jan Ole
Lars Egil
Elisabeth
Jan
Johnny
22 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Aug 2007 - 15:14

LEV.

Skal høre mer om dette du her nevner.Så at det finnes en pluss-pakke,med bedre seter,i den ene annonsen jeg hadde her.Tror ikke sittedypet er noe bedre for det.

Nå må jeg pakke til helga her.Adieu !!!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Aug 2007 - 15:32

Takker og bukker.
Med skapkøye eller evt. fast køye over frokostgruppa ville det bli enda bedre. Det med komforten må jo bare sjekkes, synes den er god på Hobbyen, men har forstått at dette er delte meninger om.
Kort sittepute er ikke ønskelig, har det i Hobbyen, men ungene er ikke klar over det. De er 9 og 5 år.

Så dansken, Neslein, var på tur en gang med en Kabe og fotografen, broren hans, lå på tvers fremme der i rundsitteren om natta og hadde det behagelig. Det hadde ikke gått i Hobbyen.

Omsying av puter driver Svenska Dynor med, sjekka prisen en gang til en Polar, men det var godt over 10 000.- Tror det var nærmere 20, så der og da ble det ikke gjort noe mer med.

Når ( om ) spikerteltet kommer opp, blir rundsitteren av lastet og krave kan senkes litt.

Time vill sjåv.

Men vogna var fin den......

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Aug 2007 - 15:37

Vel om en legger 20' på bordet og får skikkelig sittekomfort, så har en jo fortsatt bra margin til f.eks. en Kabe... Uten sammenligning forøvrig eller?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Aug 2007 - 16:25

Men jammen kan en gjøre mye annet for 20 000.- og da.
Ser forøvrig at det er svært lite skap utenom overskap i denne vogna. Litt for lite kanskje. Er jo godt vandt i Hobbyen og har derfor klart å få opp en anseelig aktuell vekt på den.......affraid

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89


Sist endret av den Søn 5 Aug 2007 - 16:41, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Aug 2007 - 20:21

20.000 kan nok brukes til så forskjelligt, ja, men det er jo prioriteringer det handler om. Så om en er veldig fornøyd med en vogn bortsett fra kanskje sittekomforten, så kan jo det være fornuftig (for noen) å legge pengene i nye puter?

Forøvrig så har vi også en rundsitter som kun kvalifiserer for 2,5 sider. Det er kun ungene som kan sitte helt fremme, men våre er bare 3, 5, 8, så da går det greit.

Har Hobby ulik sittekomfort blant de ulike utgavene (de luxe, prestige, exclusive, etc....)?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Aug 2007 - 21:30

LEV skrev:
20.000 kan nok brukes til så forskjelligt, ja, men det er jo prioriteringer det handler om. Så om en er veldig fornøyd med en vogn bortsett fra kanskje sittekomforten, så kan jo det være fornuftig (for noen) å legge pengene i nye puter?

Forøvrig så har vi også en rundsitter som kun kvalifiserer for 2,5 sider. Det er kun ungene som kan sitte helt fremme, men våre er bare 3, 5, 8, så da går det greit.

Har Hobby ulik sittekomfort blant de ulike utgavene (de luxe, prestige, exclusive, etc....)?

Det er vel treverket i interiøret og fargen på puter som er hovedforskjellen. Og så litt med utstyret da, men stoppingen i putene er den samme.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Aug 2007 - 22:36

Tror nok det er forskjell mellom Prestige og De luxe easy, dessuten er jo Exelsior av en helt annen type igjen. Men komforten kan jeg ikke svare for, bare utseende.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Aug 2007 - 10:03

Hei

vedr sitte-komforten i Adria som har vært nevnt her...

Campingnaboen her kom med ei spill ny Adria 553 PH nå på fredag.... Han hadde visst hatt Adria i mange år, og fortalte at sittekomforten var noe av grunnen til de bytta..... han sier at dette er forbedret bra på de nye vognene.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Aug 2007 - 16:35

Vegard.

Den sittekomforten du her nevner,vill ikke ha tilfredsstilt deg og dine.Ikke meg heller.Jeg var jo innom og kikka på en ny Adria 743 på fredag,og jeg sitter ikke godt i den sofaen der.Veldig rett i ryggen,og med lite korsryggstøtte,følte at nederste del av ryggen hang i lufta.Og sittedypet ved fronten er mye mindre en på Bjøllen din og Kaben min.Går nok ok til småunger,men ikke til Audhild og Elisabeth,om de skulle sitti i fronten der.Det J.O. nevner om Hobbyen sin,og hans unger som ikke er så gamle ennå,gjelder og for Adria-dessverre.For ellers så er det meget flotte vogner,etter min mening.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Aug 2007 - 16:47

Var selv innom en Adria og en Knaus tidligere i sommer, begge skuffet på sittekomforten. Problemet er at jeg hadde det litt for travelt til å legge dette skikkelig på minnet. Den ene hadde sånn forhøyet bue i hjørnet, tror det var i Knausen, og jeg så for meg at dette måtte være glimrende. Det var det ikke. Det føltes helt annerledes enn det så ut og jeg husker at vi var enige om at her satt vi mye bedre i vår egen vogn. Knausen var forøvrig en 590, sånn med bad over hele bakenden.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Aug 2007 - 17:02

J.O.

Vi kjøpte en ny Knaus 580 i '02,som '03 modell,og nettopp sittekomforten var noe av grunnen til at vi ville ha Bjølseth igjen.Hadde en Bjølseth 650,'97 modell før Knausen,og savna vår gamle Bjølle ganske raskt.Den gang var jentungen 10 år,så det gikk sånn noenlunde greit fremme i fronten der,men det var allikevel ikke som vi var vant til.Stoffet begynte å nuppe seg etter noen få måneder,og den så nesten eldre ut som ett år gammal vogn,enn Bjøllen gjorde etter 5 sesonger.

Varmekomforten,med Alde var ikke så gæærn,men p.g.a. store vinduer,dugget det såpass at vi måtte sitte og tørke kondensvann for at det ikke skulle renne ned på gulvet.Du ser ofte at de nordiske vognene har mindre vinduer enn de kontinentale,og det jeg her nevner,er jo grunnen til det.Og på sommeren slipper jo og store vinduer inn mer varme.

Og den forhøyede buen du nevner kom på modellene etter vår 580.Ellers så holder Knaus høy kvalitet på interiøret .Vår vogn virka meget godt sammenskrudd og var ei koselig vogn å feriere i,tross det jeg nevnte som minuspunkter.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Aug 2007 - 21:44

Arve

Må bare tilføye en viktig ting.... jeg satt ikke i den vogna.... bare hørte hva de sa, og refererte dette....

Dette var jo ei vogn som er kliss maken til Markus sin vogn
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Aug 2007 - 23:14

Vegard.

Ok,den vogna er jo meget spesiell,og har jo ikke de tradisjonelle sittegruppene vi er vant med.Markus og Per Øyvind var fornøyd med den den gang de hjalp meg med å kjøre 690'en til Gol.nå har jeg ikke hørt noe fra Markus på laaaange tider,så jeg vet ikke hvordan de er fornøyd i disse dager.
Til Toppen Go down
Gjest
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 60
Registration date : 06.11.2007

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 23:29

Elisabeth skrev:
Hvordan er den innvendig da?

Rune skrev: Den er lik 650 KMFe bare at dbl senga er bak og køyesenga er foran på Adriaen og motsatt på Hobbyen.


Vi har en 663 UK Scandinavian Edition, og Rune har vel bladd seg forbi noen sider i brosjyren. Han snakker om en PK. En 663UK er som 650 KFU fra Hobby, men med soveplass til 7 bak i egen seng, og enda er rundsitteren ledig foran.

Ser at mange selger sin PK etter en ferietur, fordi døra er ved barnerommet foran, det blir trangt bakover i vogna, og den oppskrytte egne dusjen var ikke så kul likevel.

Vi har parkert for vinteren ,med spikertelt og synes det lover godt med varmen i vogna, og god lufting gjennom skap osv. Golvvarmen har stått på mellom besøkene i høst, og den virker hos oss..

ENKEL-AKSEL?
Meget bra på veien. Har hatt vogner fra små til total lengde 945 med boggi, og denne går like fint bak som den største. Denne har AL-KO's nye aksling med uavhengig fjæring på hver side. Derfor hiver den ikke på seg gjennom f.eks et telehiv på høyre side.

Noe å tenke på for andre, og hvorfor ikke gi større nyttelast i vogna?

Men nå har jeg vel skrytt alt for mye, tror jeg!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 23:47

Neida Ketil det går bra, artig å høre erfaringer fra andre. Velkommen til forumet
Til Toppen Go down
Espen H.
CARAVANER
CARAVANER
Espen H.


Antall Innlegg : 65
Localisation : Stokke, Tønsberg
Registration date : 11.09.2007

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeFre 9 Nov 2007 - 19:12

Hei
Vi fikk vår 1. Adria siden påsken i år, en 613 PK. Vi har tidligere hatt Knaus og Hobby. Valget falt på Adria denne gangen. Så langt er vi veldig fornøyde, ingen skruer har løsnet, ingen hengsler har knekt eller blitt slarkete. Allt virker godt sammenskrudd og bra tilpasset. Finishen er bra og interiøret tiltaler oss. Sittekomforten syntes jeg er bra, men at benker og puter passer min smekre kropp er jo ikke ensbetydene med at alle andre er enige, vi er jo tross allt forskjellige. At vognen er bra utstyrt i tillegg er jo heller ikke noe minus. At vognen kun har en aksel var jeg skeptisk til, må jo være en grunn til at de fleste andre merker kommer med boggi når lengden passerer 6 m tenkte jeg. Etter ca 2500 km. på veien i sommer må jeg innrømme at skepsisen var grunnløs. Nydelig å ha etter bilen, selv ved kraftig kastevind og relativt høy hastighet.
Som dere skjønner er jeg veldig fornøyd med vogne og kvaliteten så langt. At den er prisgunstig er vel heller ikke noe minus.

Espen Very Happy
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeFre 9 Nov 2007 - 19:15

Koselig å lese at du er gla i vogna di... Adria kvalitet - Page 2 105977
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeOns 27 Feb 2008 - 19:54

Skal stikke innom på Caranord i bodø og titte på 663uk'en de har stående, har fått opp øya for denne modellen..Har tre unger på 13,10 og 3 så jeg trenger litt plass!. liker det enkle og stil rene og i så måte er jo Adria midt i blinken..at kvaliteten er bra og prisen er bra er jo ytterligere pluss.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeOns 27 Feb 2008 - 21:12

Ronny.

La de to største ungene prøve å sitte i rundsittern mot endevinduet.Ganske dårlig sittedyp der.Ungene vokser fort,så tenk på det i hvert fall,om dere ikke skal bruke spikerbua å sitte i da.
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeOns 27 Feb 2008 - 21:14

Gutta på Caravanshop i Kongsberg solgte Adria etter konkursen til Bjølseth helt frem til for nylig da de ble forhandlere av Kabe.
Jeg kjenner de gutta og stoler på det de sier. De mener at Adria er et godt merke med meget bra kvalitet.
Tror de har et par 2007 (nye) vogner stående oppe hos seg ennå. Var å titta inne i den ene og det så meget bra ut!
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeOns 27 Feb 2008 - 21:19

Knut.

Helt klart at Adria er en meget god vogn.Det eneste jeg ikke liker er sittegruppene,med typisk kontinental stopping,og det sittedypet jeg beskrev i mitt forrige innlegg.Det gjør at jeg ikke velger Adria,tross en hyggelig pris,og et koselig interiør.
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeOns 27 Feb 2008 - 21:21

Arve

Det blir vel omtrent som på TEC-en jeg hadde. Jeg prøvesatt nemlig den ene Adriaen på Kongsberg og det var hardt ja.

Men er det ikke mulig å få en slags komfortpakke?
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeOns 27 Feb 2008 - 21:31

Knut.

Vel,det har i hvert fall ikke jeg sett noen gang.Mine gode venner på Norcamp i Oslo,selger jo og Adria,og de har prøvd å få fabrikken i Slovenia til å høre på dem når de ber om bedre sittegrupper.For når du går fra Solifer/Polar/Kabe,som de og selger,merker man forskjellen.

Ellers så skryter gutta på verkstedet av at Adriaene holder god kvalitet.
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeOns 27 Feb 2008 - 21:52

Arve

Du har helt rett når det gjelder putene! Ikke gode!
Merkelig at det ikke går an å få produsert noe bedre da?!

Ja, jeg mener Caravanshop gutta snakket om at Adria var en slags mellomting av nordiske og kontinentale vogner når det gjelder vintercamping-kvalitet og at det ikke var noe særlig tull ellers med de.
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeOns 27 Feb 2008 - 21:58

Vi hadde Adria og hadde ikke noe å utsette på vogna egentlig.
For vår del ble vogna litt trang, spesielt vinterstid.
Men alt fungerte, vogna virket godt sammenskrudd, syntes både utvendig og innvendig design var ganske pent (og praktisk).
På et område var den faktisk bedre enn Bjøllen vår, og det var på klestørk. På badet hadde vi en slik håndkletørker samt i det største skapet var også Alden plassert slik at det ble veldig god tørk der også.
Ellers er det som nevnt i tråden dårlige puter, kort sittegruppe i front og en varmekomfort som ikke er på høyden med Bjøllen vi har nå.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeOns 27 Feb 2008 - 22:00

Knut.

Kongsberg-kara vet hva de snakker om.Jeg vurderte for noen år siden en Adria 743,som den gang kosta i underkant av 200.000.Svær vogn med Alde,som virket meget koselig.Men så var det denne hersens sittegruppa da.Du så jo selv hvor stor jentungen er nå,så vi trenger en vogn med samme sittedyp over hele sittegruppa.

Adria er jo i utgangspunktet utstyrt med Alde,og interiøret er dermed tilpasset til dette fra grunnen av.En Hobby f.eks. er jo en Truma-vogn som kan bestilles med Alde,og dermed er ikke alt bare happy days !!!

Vet av at Hobby-forhandlere opp gjennom årene har fortalt meg at de har sliti med å få fabrikken til å våkne opp rundt denne problemstillingen.Men arrogante tyskere gir vel ganske blanke f... i hva knøttlille Norge maser om.Selv om vi synes Hobby selger mye her på berget,er vi ikke akkurat en stormakt,for å si det sånn.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeOns 27 Feb 2008 - 22:53

Adria har vel noe sammarbeid med Kabe, det er vel der de har lært å bygge "vintervogn"
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeOns 27 Feb 2008 - 22:56

KS.

Kan nok hende ja.

Husker jeg var hos en kar som solgte vogner på Ås,noen mil sør for Oslo,på slutten av 80-tallet,og han skrøt allerede da av Adrias vinteregenskaper.

Var av de årgangene Sten Rune her nå har på Blefjell.
Til Toppen Go down
ual

ual


Male
Antall Innlegg : 7
Age : 59
Localisation : Silsand,Troms!
Registration date : 28.02.2008

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeTor 28 Feb 2008 - 15:18

Hei!
Er ny på dette forumet, men jeg kan skrive under på at kvaliteten på Adria på slutten av 80 tallet var god.
Har selv ei Adria 740 fra 88. Denne fungerer utmerket den dag i dag, både sommer som vinter. Vogna er godt tatt vare på og lytefri. Razz
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeTor 28 Feb 2008 - 15:21

ual.

Hallo,og velkommen hit.

Liker godt de årgangene der av Adria jeg.Har noen kompiser i Sverige som har hatt maken.Koselige vogner.
Til Toppen Go down
ual

ual


Male
Antall Innlegg : 7
Age : 59
Localisation : Silsand,Troms!
Registration date : 28.02.2008

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeTor 28 Feb 2008 - 19:48

Arve.

Ja vogna er nesten for koselig. Har hatt den så lenge no at den er blitt en av familien, det er ingen hos oss som vil bytte.

Har forresten byttet ut butylen på hele vogna så den er helt tørr, liker å puske litt med sånne ting.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeTor 28 Feb 2008 - 21:55

ARVE skrev:
KS.

Kan nok hende ja.

Husker jeg var hos en kar som solgte vogner på Ås,noen mil sør for Oslo,på slutten av 80-tallet,og han skrøt allerede da av Adrias vinteregenskaper.

Var av de årgangene Sten Rune her nå har på Blefjell.

En utmerket vintervogn ja.... Adria kvalitet - Page 2 928394 Adria kvalitet - Page 2 928394

..... iallefall med litt modifikasjoner

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Adria kvalitet - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
ual

ual


Male
Antall Innlegg : 7
Age : 59
Localisation : Silsand,Troms!
Registration date : 28.02.2008

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Feb 2008 - 12:58

Sten Rune.

Jeg har lagt gulvvarme under bellegget. Alden i vogna synes jeg fungerer fint. Har vært i vogna i -32.
Og når kona ikke klager er det ikke kaldt. Og det er aldri snakk om mere klær på en hjemme . Razz
Til Toppen Go down
Håkon




Antall Innlegg : 12
Registration date : 05.03.2008

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeOns 5 Mar 2008 - 23:38

Hei!
Vi har en 663 UK 2007 mod.Denne er vi veldig fornøyd med. Vi bruker den hele året.Ligger fast på en plass.
Vi bruker vogna mye, 2 voksne og 2 barn 11 og 13 år .
Vogna har veldig bra inneklima.
Vi har ikke oppdaget noen feil overhodet på ett år.
Før vi tok vogna i bruk gjorde vi om avløpene, vi la de under vogna i vanlig 32mm avløpsrør,samlet til ett nedløp.Rørene ble lagt med godt fall og ligger uisolert, foreløpig ikke tegn til å fryse,kaldeste for oss i år -23.
Dessuten delte vi opp varmekablene med flere brytere, slik at vi kan velge hvor i vognen vi vil ha varme i gulv, delt i front,bak og bad.
Dette fungerer veldig bra, da kan vi velge å ha de på kun på bad, og kan ha varme i sittegruppe,uten varme i soveavdeling.
Til Toppen Go down
Larsen
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 60
Registration date : 12.03.2008

Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitimeSøn 30 Nov 2008 - 10:05

er det noen som kjenner til vesentlige endringer på Adria siste årene ?

Vurderer en sånn, enten 663 eller 743 eller hva de nå heter.
Ser at Adria kommer ganske ofte med ALDE varmepakke,og det er nok et absolutt must for oss.

Ellers har de endel ganske kjekke barneromløsninger, og det er også litt viktig..

L
Til Toppen Go down
Sponsored content





Adria kvalitet - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Adria kvalitet   Adria kvalitet - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Adria kvalitet
Til Toppen 
Side 2 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Kvalitet på Adria vogner vs Knaus
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet
» Hobby Kvalitet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: