CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Caravelle VR6

Go down 
+6
Sten Rune
Jan Ole
Thomas
Jan
livar
Arild s
10 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Arild s
CARAVANER
CARAVANER
Arild s


Male
Antall Innlegg : 89
Age : 47
Localisation : Leikong
Registration date : 28.10.2009

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeOns 28 Okt 2009 - 10:29

Vi har en vr6 fra 97.er godt fornøyd med både krefter og forbruk.Kjøpte oss en lmc 720rdk i sommer og har kjørt mye med den.Har ingen problemer å holde farts grensene selv ved full lasta bil og vogn.eneste minuset så langt er att det er litt langt mellom 2 og 3 gir.Bilen er senka og eg kjører på 245/45 18".Vart vesentlig bedre og kjøre med nye dekk og felger.

Arild
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeTor 29 Okt 2009 - 18:25

Lurer litt på hva du definerer som fornøyd med forbruk? Trodde disse var ganske så tørste med last.
Nå skal vel ikke jeg snakke så høyt, skal trekke vogn neste år med en 90 mod. Caravelle 2,1i, 112hk. God gammel T3 med wbx i hekken.
Til Toppen Go down
Arild s
CARAVANER
CARAVANER
Arild s


Male
Antall Innlegg : 89
Age : 47
Localisation : Leikong
Registration date : 28.10.2009

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeTor 29 Okt 2009 - 19:45

Her på sunnmøre med bakke opp å bakke ned,Dårlige veier ligger forbruke mellom 1,7-1,9l pr mil.På veiene fra dombås å nedåver ligger det rundt 1,35-1,5l pr mil.Dette er med helt normal kjøring.Men vist du virkelig kjører hardt,Blir det fort lite med en 80l tank.går nåkk noe rimeligere uten di dekka eg kjører på.På småkjøring ligger den mellom0,9-1l pr mil.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeTor 29 Okt 2009 - 22:28

Arild s skrev:
Her på sunnmøre med bakke opp å bakke ned,Dårlige veier ligger forbruke mellom 1,7-1,9l pr mil.På veiene fra dombås å nedåver ligger det rundt 1,35-1,5l pr mil.Dette er med helt normal kjøring.Men vist du virkelig kjører hardt,Blir det fort lite med en 80l tank.går nåkk noe rimeligere uten di dekka eg kjører på.På småkjøring ligger den mellom0,9-1l pr mil.
er jo absolutt ikke ille det
spesielt siden bilen blir varm på vinteren og
og så har den jo litt penere lyd en dieselfemmeren
Til Toppen Go down
Arild s
CARAVANER
CARAVANER
Arild s


Male
Antall Innlegg : 89
Age : 47
Localisation : Leikong
Registration date : 28.10.2009

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 0:33

Smile Så sant så sant jan Smile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 19:17

Ser ikke noe galt med lyden i diesel-femmer Smile Tipper TDI'n min har under halvparten av din ang forbruk.. Men så er nok din hakket mer interessant å kjøre Smile Selv om jeg også var imponert over akslerasjon og trekkvilje med full bil rundt 2T på kula i sommer. Vi kjørte riktignok ikke så mye i bakker, men ingen problem ved forbikjøring etc. Trengte bare liittttt lengre strekke å kjøre forbi noen på Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 19:26

Thomas skrev:
Ser ikke noe galt med lyden i diesel-femmer Smile Tipper TDI'n min har under halvparten av din ang forbruk.. Men så er nok din hakket mer interessant å kjøre Smile Selv om jeg også var imponert over akslerasjon og trekkvilje med full bil rundt 2T på kula i sommer. Vi kjørte riktignok ikke så mye i bakker, men ingen problem ved forbikjøring etc. Trengte bare liittttt lengre strekke å kjøre forbi noen på Smile
neida dieselfemmeren er av de aller beste hva lyd angår på dieselmotorer
ja ikke siste generasjon da, for de høres ut som en gammel sundapp lol!
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 19:57

Ha ha! Da tror jeg at jeg må stille meg opp foran bilen til naboen når han fyrer kjerra i morra Jan!! Smile Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 20:12

Thomas skrev:
Ser ikke noe galt med lyden i diesel-femmer Smile Tipper TDI'n min har under halvparten av din ang forbruk.. Men så er nok din hakket mer interessant å kjøre Smile Selv om jeg også var imponert over akslerasjon og trekkvilje med full bil rundt 2T på kula i sommer. Vi kjørte riktignok ikke så mye i bakker, men ingen problem ved forbikjøring etc. Trengte bare liittttt lengre strekke å kjøre forbi noen på Smile

Nå stiller dere ganske likt hva angår dreiemoment og da.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 20:29

Thomas skrev:
Ha ha! Da tror jeg at jeg må stille meg opp foran bilen til naboen når han fyrer kjerra i morra Jan!! Smile Smile
ja hvis du ikke har hørt de når de går så bør du det ja
behold pokeransiktet til etter at han har kjørt, for det er ganske stor forskjell i lydbildet for å si det slik
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 20:37

Blir vel ikkeno finere den nye som kommer med bare fire sylindre og 180hp var det vel.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 21:02

Denne nye vet jeg ikke noe om egentlig. Verken sylindre, hk eller lyder. Må vente med dette til pengene ligger her å kjøp er aktuelt i nær fremtid.
Til Toppen Go down
Arild s
CARAVANER
CARAVANER
Arild s


Male
Antall Innlegg : 89
Age : 47
Localisation : Leikong
Registration date : 28.10.2009

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 21:30

Thomas skrev:
Ser ikke noe galt med lyden i diesel-femmer Smile Tipper TDI'n min har under halvparten av din ang forbruk.. Men så er nok din hakket mer interessant å kjøre Smile Selv om jeg også var imponert over akslerasjon og trekkvilje med full bil rundt 2T på kula i sommer. Vi kjørte riktignok ikke så mye i bakker, men ingen problem ved forbikjøring etc. Trengte bare liittttt lengre strekke å kjøre forbi noen på Smile

Heisan.Ha ingen planer om å kjøpe vogn når vi kjøpte Vr6`en.Hadde eg vist det eg veit no ha vi kjøpt tdi med 151hk uten tvil.

Arild
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 21:38

Arild
Har du lest Martins kommentar om 151hp og egenskaper rundt det å dra tungt?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 21:46

Har lest litt fra Martin. Jeg hadde nok heller kjøpt 102 hk'n som jeg har. Det at jeg gjorde det var tilfeldig, leste dette etter kjøp.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 21:51

Diesel er til for å brukes...... Caravelle VR6 Icon_twisted

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Caravelle VR6 Caravan
Til Toppen Go down
Arild s
CARAVANER
CARAVANER
Arild s


Male
Antall Innlegg : 89
Age : 47
Localisation : Leikong
Registration date : 28.10.2009

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 21:52

Jan Ole skrev:
Arild
Har du lest Martins kommentar om 151hp og egenskaper rundt det å dra tungt?

Nei.ka evne det ligge under??
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 22:16

Langt vekke og bak i et sted, shortversion er etter hukommelsen, 102 er bedre å trekke med enn 151

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 22:18

Jan Ole skrev:
Langt vekke og bak i et sted, shortversion er etter hukommelsen, 102 er bedre å trekke med enn 151
er det utvekslingen på girkassen som gjør dette?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 22:20

Tror det var motorkarakteristikk i hovedsak han mente, mulig utveksling også. Da stiller syncro i en egen klasse siden den er annerledes fra vanlig 102hp

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 23:56

Ja, noen vet og vet........selv om de ikke har prøvd.......underholdende å lese....... Very Happy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeFre 30 Okt 2009 - 23:58

May-Britt skrev:
Ja, noen vet og vet........selv om de ikke har prøvd.......underholdende å lese....... Very Happy
du må gjerne motargumentere
dere har jo hatt alle fra 78 hk og oppover har dere ikke?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeLør 31 Okt 2009 - 0:00

Jan skrev:
May-Britt skrev:
Ja, noen vet og vet........selv om de ikke har prøvd.......underholdende å lese....... Very Happy
du må gjerne motargumentere
dere har jo hatt alle fra 78 hk og oppover har dere ikke?

Vi har dradd vogn på to tonn både med 74hk, 102hk, 150hk og 174hk ja........

Leser og ler jeg Jan....... Very Happy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeLør 31 Okt 2009 - 0:05

May-Britt skrev:
Jan skrev:
May-Britt skrev:
Ja, noen vet og vet........selv om de ikke har prøvd.......underholdende å lese....... Very Happy
du må gjerne motargumentere
dere har jo hatt alle fra 78 hk og oppover har dere ikke?

Vi har dradd vogn på to tonn både med 74hk, 102hk, 150hk og 174hk ja........

Leser og ler jeg Jan....... Very Happy
Suspect ler du av oss Evil or Very Mad Caravelle VR6 830847
skamme seg skulle du
her sitter vi og vet bedre enn alle andre, og så skal noen som faktisk kan noe om det komme å si at vi tar feil scratch affraid
makan altså lol!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeLør 31 Okt 2009 - 0:05

Er ikke enerett på erfaring så vidt jeg vet og der kommer nok Martin Sandvik sterkt ut. Det han ikke vet om Caravelle er ikke noe lete etter.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeLør 31 Okt 2009 - 0:07

Jan skrev:
May-Britt skrev:
Jan skrev:
May-Britt skrev:
Ja, noen vet og vet........selv om de ikke har prøvd.......underholdende å lese....... Very Happy
du må gjerne motargumentere
dere har jo hatt alle fra 78 hk og oppover har dere ikke?

Vi har dradd vogn på to tonn både med 74hk, 102hk, 150hk og 174hk ja........

Leser og ler jeg Jan....... Very Happy
Suspect ler du av oss Evil or Very Mad Caravelle VR6 830847
skamme seg skulle du
her sitter vi og vet bedre enn alle andre, og så skal noen som faktisk kan noe om det komme å si at vi tar feil scratch affraid
makan altså lol!

lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeLør 31 Okt 2009 - 0:15

men nå handler vel denne tråden om VR6
og sist jeg så en så gikk den på bensin
vi får skjerpe oss
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeLør 31 Okt 2009 - 0:22

Men den gikk også på sammenligning med andre motoralternativer, at noen ikke liker det som blir sagt og forsøker på å latterligjøre erfaringene som blir referert er nok det største problemet.
Det er det som bør innskjerpes her.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Arild s
CARAVANER
CARAVANER
Arild s


Male
Antall Innlegg : 89
Age : 47
Localisation : Leikong
Registration date : 28.10.2009

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeLør 31 Okt 2009 - 0:33

Laughing Laughing Laughing hahahahaha artig forum dette her Laughing Laughing Laughing


Sist endret av Arild s den Lør 31 Okt 2009 - 11:40, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeLør 31 Okt 2009 - 1:02

Jan Ole skrev:
Men den gikk også på sammenligning med andre motoralternativer, at noen ikke liker det som blir sagt og forsøker på å latterligjøre erfaringene som blir referert er nok det største problemet.
Det er det som bør innskjerpes her.
ja støtter den
større motor betyr jo ikke automatisk mer kraft
det er jo effekten på hjulene som flytter ekvipasjen
og den effekten kommer jo fra et samarbeid mellom motor og girkasse
er jo ikke noe problem å ha masse krefter på veivakslingen, men det hjelper jo ikke stort hvis utvekslingen på girkassen, og gjerne og avstanden mellom girene er så høy at man mister masse kraft på grunn av det
er flere faktorer som bestemmer om en bil er god å trekke med enn krafta på veivakslingen
VR6 vil jeg tro er en meget sterk og fleksibel motor å trekke med på grunn av mye større arbeidsområde på motoren enn diesel, og hadde jeg kunnet valgt fritt uten tanke på drivstoff så hadde nok en slik blitt valgt lenge før dieselmotorene
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeLør 31 Okt 2009 - 11:17

Jan Ole skrev:
Men den gikk også på sammenligning med andre motoralternativer, at noen ikke liker det som blir sagt og forsøker på å latterligjøre erfaringene som blir referert er nok det største problemet.
Det er det som bør innskjerpes her.

Ingen som latterliggjør meninger her Jan Ole, men når en har prøvd selv så må en få lov å ha andre meninger enn de du har lest om. Er det urimelig?

Å argumentere i det vide og brede ser jeg ingen hensikt i. Når en opplever at den ene motoren drar vogna opp ei 9% stigning og klarer maks 40-50 km/t og den andre drar greit opp i 80km/t så forstår du kanskje at egne erfaringer betyr mer enn andres?

Jeg mener at alle må få ha sine meninger om ting, men å gjøre andres meninger til en absolutt fasit kan noen ganger bli feil.......og feil tar vi jo alle .......he he.......
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeLør 31 Okt 2009 - 16:46

jeg tar da aaaaldri feil jeg vel scratch
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeSøn 1 Nov 2009 - 20:18

Ja, noen vet og vet........selv om de ikke har prøvd.......underholdende å lese.......

Vi har dradd vogn på to tonn både med 74hk, 102hk, 150hk og 174hk ja........

Leser og ler jeg Jan.......


Jan Ole skrev:
Men den gikk også på sammenligning med andre motoralternativer, at noen ikke liker det som blir sagt og forsøker på å latterligjøre erfaringene som blir referert er nok det største problemet.
Det er det som bør innskjerpes her.




Ingen som latterliggjør meninger her Jan Ole, men når en har prøvd selv så må en f8å lov å ha andre meninger enn de du har lest om. Er det urimelig?88

Å argumentere i det vide og brede ser jeg ingen hensikt i. Når en opplever at den ene motoren drar vogna opp ei 9% stigning og klarer maks 40-50 km/t og den andre drar greit opp i 80km/t så forstår du kanskje at egne erfaringer betyr mer enn andres?

Jeg mener at alle må få ha sine meninger om ting, men å gjøre andres meninger til en absolutt fasit kan noen ganger bli feil.......og feil tar vi jo alle .......he he.......


Ja, hva skal man si.
Bagatell, kanskje det ja, latterligjøring, ja det mener jeg, men ikke av meninger, av refererte erfaringer derimot. Var ikke min mening jeg la frem, det var referering av en meget erfaren mann, Martin Sandvik som driver VW forum.no

Klart man har lov å mene på grunnlag av egne erfaringer, skulle bare mangle.

Forøvrig tror jeg den 102hp Caravellen dere hadde må ha vert veldig dau om det var den som klarte 40-50 i 9% stigning.
Det var ikke mye imponerende, men sånn må det vel være for å underbygge de fantastiske egenskapene til 151hp Caravellen.

Om det var 74hp`en var det vel direkte sprekt.
Den vogna hadde vel ikke mer enn 1900kg totalvekt heller, kjørte vel ikke med overvekt i tillegg vel?

Jeg har jo Syncro 102hp og en annen utveksling, men kjører ofte i 9% stigning med vogna på slep og der er 60 km/t normal hastighet, av hensyn til motoren drar jeg ikke på til mer enn 3200 rpm, om jeg ga jernet regner jeg med den ville klart opp mot 75 km/t.
Dette var før chipping, men jeg kjører ikke noe mer turtall på den etter det.
Til Toppen Go down
Arild s
CARAVANER
CARAVANER
Arild s


Male
Antall Innlegg : 89
Age : 47
Localisation : Leikong
Registration date : 28.10.2009

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeSøn 1 Nov 2009 - 20:45

Tror jan ole har et godt poeng her.Ser det med min bil.opp eisundsambandet mot eiksund,ligger i fin flyt i 60km/t behagelig turtal uten å belaste motoren noe særlig.klarer sikkert både 80 og 90 opp der ved å tyne min lille Vr6 til det maximale.

Arild
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitimeSøn 1 Nov 2009 - 20:46

lille ja, hehe var jo og en definisjon på den motoren lol!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Caravelle VR6 Empty
PosteTema: Re: Caravelle VR6   Caravelle VR6 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Caravelle VR6
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» VW caravelle 2,4D
» VW Multivan 2,5 TDi
» Caravelle 1,9 tdi 105 hk 2005 mod
» vw caravelle t4 151hk
» Caravelle 2,5 tdi Syncro

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: