CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ekstra fryseboks, hva er best?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Ekstra fryseboks, hva er best? Empty
PosteTema: Ekstra fryseboks, hva er best?   Ekstra fryseboks, hva er best? Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 22:37

Vurderer å ta meg en tur til Frankrike til neste år, og de betyr at muligheten til å kunne fryse ned matvarer til turen blir viktigere.

I tillegg er det mulig at det blir en passasjer ekstra i bilen, dermed enda større behov for frysing av matvarer.

I dag har jeg en liten (26l)frysedel ovenfor kjøleskapet, av denne typen
http://www.dometic.com/no/Europe/Norway/Produkter/Caravan-Hytte/Kjoleskap/Products/?productdataid=68015

Men den blir fort full xD

Har funnet denne frittstående fryseboksen:
http://www.dometic.com/no/Europe/Norway/Produkter/Caravan-Hytte/Kjolebokser--frysere/Products/?productdataid=91291

Den kan til og med driftes på gass :-D

Så nå lurer jeg på om det er mulig til å lage hurtigkobling inni lasterommet(gass) slik at jeg kan koble til og fra boksen, når den trengs. Men sikkerheten kommer først. Noen som vet om dette er mulig? Noen med innspill/erfaring?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ekstra fryseboks, hva er best? Empty
PosteTema: Re: Ekstra fryseboks, hva er best?   Ekstra fryseboks, hva er best? Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 23:17

Hvorfor ta med matvarer til Frankrike???
Du kommer ikke til å savne Rimi-kneipen og sommerkoteletter.......

Halve prisen og dobbelt så bra på kontinentet..........
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Ekstra fryseboks, hva er best? Empty
PosteTema: Re: Ekstra fryseboks, hva er best?   Ekstra fryseboks, hva er best? Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 23:27

Ikke akkurat kneipen som frister mest da xD

Men trenger endel is, og så er det utrolig greit med dem nedfryste skillingbollene som kun trenger å tines, heves og stekes. nam, nam

Så det blir aldri nok plass i fryseren xD
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ekstra fryseboks, hva er best? Empty
PosteTema: Re: Ekstra fryseboks, hva er best?   Ekstra fryseboks, hva er best? Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 23:28

Enig me deg JKL. Man tar da ikke med seg mat hjemmefra når en skal dra til matkulturens hjemland. Ekstra fryseboks, hva er best? Fresse Ekstra fryseboks, hva er best? Fresse

Glem kneipen i noen uker og kjøp fersk loff. Blir da rimeligere det enn å montere et gasskap. Monter heller en vinkjøler da, får sikkert mere bruk for den? Ekstra fryseboks, hva er best? Icon_eek
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ekstra fryseboks, hva er best? Empty
PosteTema: Re: Ekstra fryseboks, hva er best?   Ekstra fryseboks, hva er best? Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 23:31

Forslag: Gjør som tyske fisketurister på trøndelagskysten: Kjøp en henger som er bygget kun for frysing. Ekstra fryseboks, hva er best? 314759 Får med deg noen hundre skillingsboller da!
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Ekstra fryseboks, hva er best? Empty
PosteTema: Re: Ekstra fryseboks, hva er best?   Ekstra fryseboks, hva er best? Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 8:24

Frosne skillingsboller i Frankrike... La dem være hjemme og prøv litt lokale bakverk, de har gode bakere der nede også. La gå at vi har utrolig mye godt brød her i Norge, men når jeg er på tur er den lokale maten en stor del av det å reise for min del.

Må du ha frosne skillingsboller i Frankrike er det vel lettere med dette enn en ekstra fryser http://www.ikea.com/fr/fr/ ?
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

Ekstra fryseboks, hva er best? Empty
PosteTema: Re: Ekstra fryseboks, hva er best?   Ekstra fryseboks, hva er best? Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 11:00

Runerask skrev:
Vurderer å ta meg en tur til Frankrike til neste år, og de betyr at muligheten til å kunne fryse ned matvarer til turen blir viktigere.

I tillegg er det mulig at det blir en passasjer ekstra i bilen, dermed enda større behov for frysing av matvarer.

I dag har jeg en liten (26l)frysedel ovenfor kjøleskapet, av denne typen
http://www.dometic.com/no/Europe/Norway/Produkter/Caravan-Hytte/Kjoleskap/Products/?productdataid=68015

Men den blir fort full xD

Har funnet denne frittstående fryseboksen:
http://www.dometic.com/no/Europe/Norway/Produkter/Caravan-Hytte/Kjolebokser--frysere/Products/?productdataid=91291

Den kan til og med driftes på gass :-D

Så nå lurer jeg på om det er mulig til å lage hurtigkobling inni lasterommet(gass) slik at jeg kan koble til og fra boksen, når den trengs. Men sikkerheten kommer først. Noen som vet om dette er mulig? Noen med innspill/erfaring?


Synes den frittstående fryseboksen så veldig praktisk ut, sliter med veldig liten frysekapasitet når vi er på tur.
vet du noe om pris på denne boksen?
Om det er mulig å lage hurtigkobling vet jeg ikke.

Magne1
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Ekstra fryseboks, hva er best? Empty
PosteTema: Re: Ekstra fryseboks, hva er best?   Ekstra fryseboks, hva er best? Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 15:09

Magne1 skrev:
Runerask skrev:
Vurderer å ta meg en tur til Frankrike til neste år, og de betyr at muligheten til å kunne fryse ned matvarer til turen blir viktigere.

I tillegg er det mulig at det blir en passasjer ekstra i bilen, dermed enda større behov for frysing av matvarer.

I dag har jeg en liten (26l)frysedel ovenfor kjøleskapet, av denne typen
http://www.dometic.com/no/Europe/Norway/Produkter/Caravan-Hytte/Kjoleskap/Products/?productdataid=68015

Men den blir fort full xD

Har funnet denne frittstående fryseboksen:
http://www.dometic.com/no/Europe/Norway/Produkter/Caravan-Hytte/Kjolebokser--frysere/Products/?productdataid=91291

Den kan til og med driftes på gass :-D

Så nå lurer jeg på om det er mulig til å lage hurtigkobling inni lasterommet(gass) slik at jeg kan koble til og fra boksen, når den trengs. Men sikkerheten kommer først. Noen som vet om dette er mulig? Noen med innspill/erfaring?


Synes den frittstående fryseboksen så veldig praktisk ut, sliter med veldig liten frysekapasitet når vi er på tur.
vet du noe om pris på denne boksen?
Om det er mulig å lage hurtigkobling vet jeg ikke.

Magne1

Så en plass at den kostet omkring 5000 kr

Jeg hadde en pneumatisk kobling i tankene, om den er god nok. Gass og luft er jo stort sett det samme xD
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ekstra fryseboks, hva er best? Empty
PosteTema: Re: Ekstra fryseboks, hva er best?   Ekstra fryseboks, hva er best? Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 15:56

Kort sagt, glem det. Blir aldri i verden hverken lovlig eller fornuftig.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Ekstra fryseboks, hva er best? Empty
PosteTema: Re: Ekstra fryseboks, hva er best?   Ekstra fryseboks, hva er best? Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 18:01

Ville nesten tro at det fins hurtigkoblinger som er godkjent for formålet, men det er sikkert lurere å snakke med noen som driver med gassinstallasjoner en den vanlige caravanist.
Har hørt at Gas Tech i Oslo har skaffet ding til div eldre bobiler o.l. Ellers finnes sikkert mange slike firmaer rundt om i landet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ekstra fryseboks, hva er best? Empty
PosteTema: Re: Ekstra fryseboks, hva er best?   Ekstra fryseboks, hva er best? Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 18:08

Runerask

Hurtig kobling er ingen problem! Har det original montert på begge vognene.
Fungerer som hurtigkobling på trykkluftslanger, bortsett fra at man ikke kan åpne kranen om ikke slangen er koblet på.

Alle campingsjapper har den som lagervare.

Loven sier vel maks 0,7 meter slange Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ekstra fryseboks, hva er best? Empty
PosteTema: Re: Ekstra fryseboks, hva er best?   Ekstra fryseboks, hva er best? Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 18:25

Om man holder seg til godkjente deler og montører er det en helt annen sak, da kan det nok ordnes lovlig i alle fall. Ekstra fryseboks, hva er best? Icon_eek

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ekstra fryseboks, hva er best? Empty
PosteTema: Re: Ekstra fryseboks, hva er best?   Ekstra fryseboks, hva er best? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ekstra fryseboks, hva er best?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ekstra varmtvannsbereder.
» Ekstra taklampe i 720 UKKFe
» Ekstra køyeseng Hobby 650
» Ekstra Lasteluke (Service luke)
» Montering av ekstra oljekjøler på Volvo..

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: BOBIL :: BOBILPRAT-
Gå Til: