CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Forteltpriser/merker

Go down 
5 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
larud
CAMPER
CAMPER
larud


Male
Antall Innlegg : 33
Localisation : Hamar
Registration date : 03.10.2007

Forteltpriser/merker - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker - Page 3 Icon_minitimeSøn 7 Okt 2007 - 16:07

Hei og takk for velkomsten. Hyggelig.
Jeg kommer akkurat fra vogna nå etter 2 knallfine døgn ved Osensjøen.
Jeg glemte å nevne at jeg har dobbelt vintersikring og teltet på en relativt stor platting. Vi har valgt å isolere gulvet med å legge en 2" som ramme og "fylle i" med 5 cm. isopor. Oppå dette har jeg lagt vanlige veggsponplater. Så spanderte vi et heldekkende teppe av typen
verandagress men grå-blått av farge. Prøvde også originalt termotak men det gikk "åt skogen" etter 2 uker - helt grønt av jordslag/mugge. Vi sitter og har det bra i teltet ned mot 5 - 7 blå
uten isolasjon i taket og med en vanlig gassovn som varmekilde.
Kunne tenkt meg å få innspill om det finnes noen vettug mulighet til å isolere taket. Spikertelt er ikke tillatt på plassen. Forteltpriser/merker - Page 3 742796
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Forteltpriser/merker - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker - Page 3 Icon_minitimeSøn 7 Okt 2007 - 16:17

larud skrev:
Hei og takk for velkomsten. Hyggelig.
Jeg kommer akkurat fra vogna nå etter 2 knallfine døgn ved Osensjøen.
Jeg glemte å nevne at jeg har dobbelt vintersikring og teltet på en relativt stor platting. Vi har valgt å isolere gulvet med å legge en 2" som ramme og "fylle i" med 5 cm. isopor. Oppå dette har jeg lagt vanlige veggsponplater. Så spanderte vi et heldekkende teppe av typen
verandagress men grå-blått av farge. Prøvde også originalt termotak men det gikk "åt skogen" etter 2 uker - helt grønt av jordslag/mugge. Vi sitter og har det bra i teltet ned mot 5 - 7 blå
uten isolasjon i taket og med en vanlig gassovn som varmekilde.
Kunne tenkt meg å få innspill om det finnes noen vettug mulighet til å isolere taket. Spikertelt er ikke tillatt på plassen. Forteltpriser/merker - Page 3 742796
steike godt spørsmål, det lurer jeg og på.
skal legge hodet i blødt og se om jeg finner på en løsning som er brukbar og enkel uten å koste skjorta
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker - Page 3 Icon_minitimeSøn 7 Okt 2007 - 16:43

Du, det er vel den gassovnen som produserer så mye kondens at det er det som er grunden til det muggete taket. Men noe som kan erstatte termotak..?.... scratch
Til Toppen Go down
larud
CAMPER
CAMPER
larud


Male
Antall Innlegg : 33
Localisation : Hamar
Registration date : 03.10.2007

Forteltpriser/merker - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker - Page 3 Icon_minitimeSøn 7 Okt 2007 - 17:06

Rune.
Jeg tror det var dårlig kvalitet på terotaket, dette skjedde om sommeren med mye regn men uten gassvarme. Jeg har tidligre hatt et Isabella universal med termotak som holdt seg like hvitt og fint hele tiden.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker - Page 3 Icon_minitimeSøn 7 Okt 2007 - 17:14

larud skrev:
Rune.
Jeg tror det var dårlig kvalitet på terotaket, dette skjedde om sommeren med mye regn men uten gassvarme. Jeg har tidligre hatt et Isabella universal med termotak som holdt seg like hvitt og fint hele tiden.



Gassovnen var det første som streifet meg som en mulig årsak, men da er jo det utelukket. Høres ut som noe ræl ja.
Til Toppen Go down
larud
CAMPER
CAMPER
larud


Male
Antall Innlegg : 33
Localisation : Hamar
Registration date : 03.10.2007

Forteltpriser/merker - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker - Page 3 Icon_minitimeSøn 7 Okt 2007 - 17:17

Jeg kunne selvsagt ha reklamert- men jeg gadd ikke da dette var et tilbud om Thermotak til 10 kroner ved kjøp av universaltelt. Embarassed
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Forteltpriser/merker - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker - Page 3 Icon_minitimeSøn 7 Okt 2007 - 19:29

Kjenner til at det har blitt brukt en type isolasjon som egentlig er beregnet til å støpe ned. Kjøpes på rull og er grå eller hvit. Ca 10 mm tykk. Jeg har brukt denne typen i Penta teltet under samme type tepper som larud nevner her. Om vinteren er det mange som har lagt denne typen isolasjon over stengene i taket og langs veggene. Teltet blir litt avrundet liksom av dette, men det skader ikke. Jeg vil ikke anbefale dette på grunn av brannfaren, men det blir nok lunt og fint, selv uten å sette fyr på isolasjonen. Cool

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Forteltpriser/merker - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Forteltpriser/merker
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Gps merker og anbefalinger
» Tabell / oversikt over merker og modeller
» Hobby UKF, hvilke merker har tilsvarende planløsning.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: