CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe

Go down 
+18
Fru_Ulven
HobbyTom
lange
Breda
petter34
Lense Lars
Fjell_fant
janp
maya
OyvindSP
Perkrs
ulven
FLO fritid
Harald-
Jan Ole
Åge P
Jan
Redneck
22 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 23 Mar 2013 - 14:34

Fulgte ikke Google Translate.
Kunne gjerne ha vært skrevet på Mandarin eller Swahili, men skjønte ihvertfall at det er ei Hobby av samme kvalitet som mange andre. Mao Hobbykvalitet, tvers igjennom. Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 280457
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 23 Mar 2013 - 14:38

Vogna er kjempefin, men litt lite skapplass.

Bedre å kjøre med enn den gamle, når jeg ble vant til bredden.

På humplete vei merker man at fjæringene er nye, og langt fra søkklasta.
(over et halvt tonn nyttelast)
I høy fart er den stødigere enn Soliferen, i hvert fall når det humpler.
Under fartsøkning merker jeg de 400kg mer egenvekt enn Soliferen litt.

De første ti minuttene var ekle å kjøre, men da hadde jeg kjørt mange timer uten vogn. Var jeg som måtte bli vant til vogn igjen.


Flaks jeg er automatikkmekaniker, og kan stelle litt selv.
PS: For dere som ikke er både elektro- og mekaniker fagmann som jeg, så anbefaler jeg å kjøpe 1 år gammel Hobby! (for til da er den ferdig montert og testet)
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 23 Mar 2013 - 14:42

JanP, forhandleren her selger både dyre- og billigmerker.
De fleste feilene her skyldes forhandlerens dårlige klargjøringskontroll.
(og at jeg ikke sjekketnok før avreise)
Vi skulle ha campet 1 natt hos forhandleren og funnet alle feilene før vi kjørte 2 timer sørover.

Beste hilsener fra Wolfsburg! Very Happy
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 23 Mar 2013 - 14:58

Dere får ha noen fine dager i Tyskland. Er slett ikke værste plassen å "strande" det. Mat og drikke finnes det vel nok av der også.


God påsketur!
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 23 Mar 2013 - 16:18

Planen var uansett å la vogna stå på en gård i nordtyskland mens vi kjørte nedover til Kassel. Skal sove inne hos svigers og nyte innendørs svømmebasseng, heller det enn å sove i en henger...
Men jeg får 4 timers kjøretur ekstra på landstrasse i morgen, pytt pytt, bensinen er billig i Tyskland, og så går Chevyen så billig uansett!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 23 Mar 2013 - 16:30

Tipper vogna blir bra jeg når den blir ferdig, og finere vogner inni er det vanskelig å finne, selv om det jo er smaksavhengig. Laughing

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 23 Mar 2013 - 16:50

Hadde rep. objekt før, så jeg visste hva jeg gikk til. albino


Dersom noen kan finne en bedre vogn for oss uansett pris, så hadde det vært gøy å se hvilken modell det skulle vært!

Stikkord:

KJØREvogn til meg og kjerringa, 4 barn under 10, + en baby om en måned eller to, barnerom til alle 5, med dør/skyvevegg, midtsalong vår familie aldri trenger å legge ned, ikke større enn 650 lang, og over et halvt tonn nyttelast.

Vet at Hobby er billigvogn, men jeg klarte ikke finne noen dyr vogn som kunne alt dette. I så fall heter de 720 eller 800, og da begynner det å bli kjempestort å kjøre med...

Hilsen...


king queen

Basketball pirat Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 190968 Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 190968 Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 190968


Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 23 Mar 2013 - 16:59

Som sagt, det er nok, eller blir som jeg sa, en meget bra vogn for dere. Personlig ville jeg ikke hatt midtsitter, dermed ville jeg heller valgt noe ala det jeg har eller om barnerommet måtte være større slik som i din, Dethleffs rfk 740, men det er jo noe dyrere, og ja, litt større.

Nå er det ikke jeg som skal bruke vogna du har kjøpt så det løser seg selv, derfor sier jeg både gratulerer og lykke til med en knallfin ny vogn. God påske! cheers

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 23 Mar 2013 - 17:06

Redneck: selv om du kjøper Polar og Kabe med 10 meters lengde så finner du ikke enkeltsenger som er over 2 meter, og godt under 90 cm bredde. Selv i de allerstørste modellene av de to merkene så er det nesten komplett umulig å finne ei dobbelseng som er rundt 150 cm og ikke skrådd i enden.


Våre senger er 203 X 94 om jeg husker rett, og siden vi kjøpte bare nesten nytt så hadde vi ikke så mange valg. Men sengeplassene er for oss det aller viktigste, så blir det et stort og brukbart bad/toalett. Kjøkkenbenkens størrelse betyr ganske lite, men valgene vi gjør er jo forskjellige. For bare 2 så har vi et hav av plass, men herlig å kunne ha det romslig.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 23 Mar 2013 - 18:37

Du merker minimal forskjell på en 650 vogn kontra en 740 på kjøringen. Iallefall merket ikke jeg store forskjellen når jeg byttet fra 640 til 740 annet enn at den var litt tyngre opp på fjellovergangene.

740 TK ( RFK fra 2013) med trippel køy og utvidet totalvekt så ville du hatt en kjempe løsning for din familie. Og Nyttelast på over 600kg.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 23 Mar 2013 - 19:01

Kjøringen er en ting. Adkomst er noe helt annet, og med en totallengde på ca 860 har jeg flere ganger sett at det er akkurat langt nok.


Men neste "vogn" blir ikke noe vogn, det blir nok en Bürstner bil muligens. Med omtrent samme lengde som vogna, men med bare 2 (eller 3?) akslinger!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 23 Mar 2013 - 20:34

Skal du ha mover til den da? ler

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 23 Mar 2013 - 21:10

Artikaill!!!ler
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 23 Mar 2013 - 23:19

janp skrev:
Kjøringen er en ting. Adkomst er noe helt annet, og med en totallengde på ca 860 har jeg flere ganger sett at det er akkurat langt nok.

For min del ble Adkomst lettere med 740 vognen kontra 640`n. Men kansje det hadde noe med at jeg invisterte i mover på 740`n. hehe
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 24 Mar 2013 - 21:33

Sånn, da er vogna hos selger til repererasjon, vi får den tilbake om et par tre deger.
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeMan 25 Mar 2013 - 7:00

Redneck, har et tips til deg!

Når jeg leser tråden din ang. import ny vogn tenker jeg at du har fåt erfaringer som også er nyttige for andre. Derfor er det fint at du deler dem Smile

Med din yrkesmessige bagrunn og disse erfaringene kunne du kanskje gjort business som konsulent for andre ved kjøp i utlandet. Noen trenger kanskje hjelp med papirarbeid, men teknisk kompetanse ved henting er ingen dum idé og noe flere sikkert ville ha satt pris på.

Ønsker dere en fin påskeferie og mange fine turer med den nye Hobbyen!

Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeMan 25 Mar 2013 - 7:15

Ja, har tatt inn tre bobiler før, en som var et år eller to, og to nye.
Jeg har nå tatt inn tilsammen 20 kjøretøy siden 2002, mest gamle bruktbiler, og så og si kun til meg selv.
Det er minimalt å gå på med vanlige biler, men ei vogn eller bobil er gjerne 50-100.000,- billigere i Tyskland. Men begynner jeg å importere for andre, så er vel jeg ansvarlig for 5 års reklamasjonsrett osv... Det frister ikke.
Har så evig nok å gjøre med huset, utleieleilighetene, jobben, ungene, gravid kjerring OG rekke å skrive her på forumet at alle dager er stort sett for korte!

I dag blir de re-balansering av dekkene på bilen. Noen norske dekkforhandlere skjønner ikke at man kan kjøre fortere enn 105 kmt og mislike vibrasjoner.
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeMan 25 Mar 2013 - 7:17

Jeg ønsker også alle en riktig god påske!!
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeMan 25 Mar 2013 - 8:03

Hei, grattis med ny vogn, men reparasjoner allerede? Fabrikasjonsfeil eller ? Hva var galt?
(har ikke google translate på padda her Wink
Ser absolutt en fordel å campe en dag ved forhandler for å finne evt feil å få det fikset før en drar hjem.

Håper resten av turen går problem og vibrasjonsfritt Wink

Fortsatt god påske til dere alle Smile
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeMan 25 Mar 2013 - 14:48

Når jeg leser lista over feil, og sammenligner med det jeg hører når jeg prater med eiere av dyrere merker, synes jeg på en måte at denne type klargjøringsfeil og utpakkingsfeil har jeg hørt om før, uansett vognmerke?

Men for all del, gratulerer med ny og fin vogn, Redneck! Jeg har lovet dyrt og hellig at den dagen 650KMFe kommer som Premium, skal jeg kjøpe nytt jeg også!! Og da blir det nok egenimport, til tross for at jeg holder til ved Trondheimsfjorden.

Også får du bare bære over med grumpy old men og tilhørende Hobby-hakk i plata. Det hjelper nok ikke at du ikke har mere problemer med vogna di enn de har med sine, for i følge katta til ekssvigerinna til gamlenabon skulle du hatt det.

Faktisk nemlig, som læreren min sa når noe skulle understrekes og poengteres.
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeMan 25 Mar 2013 - 16:50

Mange av feilene skyldes nok dårlig klargjøring, ikke dårlig produksjon.
Skal nok lire av meg den hele og fulle sannhet etter at vogna er hentet, og vi er i Norge igjen.
Akkurat nå er kjerringa innlagt pga fare for prematur fødsel, og hun må være der i 3 dager og få drypp. Både det, og vognproblemene (pga lang ekstra kjøretur) forvikler ferien en smule...
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeMan 25 Mar 2013 - 17:30

Tom: her er det ikke noen "grumpy old men". De må du ha møtt på et annet forum et annet tidspunkt av døgnet.
Her er vi ikke slik, har ingen grunn til å klage jeg som har funnet 1 feil fra fabrikken (underleverandør) og en filleting med ekstern temperaturensor. God påske til deg også! Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeMan 25 Mar 2013 - 19:38

Av og til virker det som at du kan skrive lange lister om hva som er galt/ kunne vert løst på bedre måte med egen vogn eller bil, men stikker du hodet frem og mener noe eller sier noe om feks Hobby, ja da er du en dust eller misunnelig eller så jobber du intenst for rettferdig gjøre egne økonomiske valg.

Skal sikkert være sånn, selv om det virker litt primitivt. ler

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeTir 26 Mar 2013 - 7:28

Jan Ole skrev:
Personlig ville jeg ikke hatt midtsitter....

Nå er det ikke jeg som skal bruke vogna du har kjøpt så det løser seg selv, derfor sier jeg både gratulerer og lykke til med en knallfin ny vogn. God påske! cheers

Takk for gratulasjoner!

Når det gjelder å gå fra rundsitter i enden til midtsitter, så syntes vi, at vi ikke har mistet noenting.
Grunnen til det er:
Den gamle vognas rundsitter var begrenset på følgende måte:
- kun 230 bred vogn utvendig.
- ekstra tykke isolerte vegger.
- skrånende frontvegg.
Midtsitteren i det nye rep.objektet føles dermed større enn rundsitteren i gamlevogna.
Vi har ikke hatt sånn stor rundsitter som du har, og som kjent, det man ikke vet, har man ikke vondt av...

Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeTir 26 Mar 2013 - 9:14

Jeg har ikke hatt sånn midtsitter som du har heller så jeg har ikke så mye å vise til. Campingvogn er en møblert henger full av kompromisser, så enkelt er det.
Nå sitter jeg og lurer på om vi får brukt vår mer denne påsken og svaret på det kommer først senere.
albino

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Fru_Ulven




Female
Antall Innlegg : 4
Age : 45
Registration date : 24.07.2011

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeTir 26 Mar 2013 - 17:22

Hei, noe nytt om om fruen?
Har hun mobilen med seg?
Kan jeg sende hu mld?
Hils hu så mye fra meg
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeOns 27 Mar 2013 - 6:17

Hun har den tyske mobilen på sykehuset. Den norske mobilen ligger hos svigers. Hun forventes utskrevet torsdag.
Vogna er nå ferdig reparert i følge selger. Nå skal jeg kjøre og hente den. Selger har tilbudt meg noe kompensasjon for all kjøringen. Vet ikke hvor mye det ender på.
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeFre 29 Mar 2013 - 14:28

Nå er alt i orden med både vogn og kjerring.
Jeg overnattet ved forhandler en natt for å finne mer feil.
Alt som jeg visste om/fant er nå utbedret.

Nå skal vi nyte en dags påskeferie før vi begynner på hjemturen...
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeFre 29 Mar 2013 - 18:00

Godt at alt har ordnet seg for dere Smile
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeFre 29 Mar 2013 - 23:33

Ja, håper alt går bedre nå og at turen hjem blir god, vi snakkes.

Hils resten av familien Smile
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 30 Mar 2013 - 8:45

Blandebatteri kjøkken lekker, heldigvis nedi plastkasetten til bestikk.
Mail sendt til selger...
Ser ut som blandebatteriet er defekt, er ikke fra koblingene det lekker.
Til Toppen Go down
Larsen
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 60
Registration date : 12.03.2008

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeLør 30 Mar 2013 - 10:18

Redneck; jeg vet ikke om du vil svare her, evt pr PM eller om du vil holde svaret for deg selv, men hva går en sånn henger løs på i kroner og øre når du handler der nede ?

Edit: ser at du greier ut for det pengemessige på side 2 i tråden..

Frister med nytt, selv om det også har sine...... utfordringer..
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 31 Mar 2013 - 12:17

Jan Ole skrev:
Av og til virker det som at du kan skrive lange lister om hva som er galt/ kunne vert løst på bedre måte med egen vogn eller bil, men stikker du hodet frem og mener noe eller sier noe om feks Hobby, ja da er du en dust eller misunnelig eller så jobber du intenst for rettferdig gjøre egne økonomiske valg.

Det er enkelte signaturer på dette forumet man kunne mistenke jobber deltid med å sverte et bestemt vognmerke urettmessig.

Jeg synes det er helt på sin plass å påpeke sånt, når udokumenterbare påstander har fått florere over tid. Om du har et problem med at jeg sier fra om det, kan du gjerne påpeke det i klartekst. Jeg synes det er dumt å slite tøflene skjevt med gjentatt sirkling rundt grøten.

Redneck:
Nok en gang gratulerer med vogna. Vannbatteriet får du på garanti.

Håper dere får slipper sykdom og får en fin tur hjemover.

Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 31 Mar 2013 - 14:05

Hobby Tom

Ser du henvender deg til meg angående påstander som har fått florere over tid.
At et er enkelte signaturer her på forumet som motarbeider et eller annet merke syns du?
At noen er grumpy og gamle også!

Og urettmessige udokuementerte påstander har blitt fremsatt!

Hvordan du sliter tøflene dine må du vurdere selv.

Alvorlig talt, dette er et forum, her har alle sin mening og mulighet til å komme med den, det er liksom litt av meningen.
Om man ikke liker den eller er enig så sier man gjerne det også, alt i en normal høflig tone.

Håper det kan fortsette fremover uten at vi her fremstår som en gjeng unger som ikke har lært normal høflighet.

Ellers så var det ikke deg spesielt jeg tenkte på når jeg nevnte at noen er mer nærtagende enn andre når det gjelder kritikk av vogner eller bobiler og deres kvaliteter eller egenskaper.
Jeg tenkte mer generelt blant forskjellige personligheter man treffer på.

Ha en fortsatt god påske alle. Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 897742

Redneck

Synd at tråden din skulle bli "gissel" i denne sammenhengen, men det er jo heller ikke helt uvanlig her inne... Rolling Eyes






_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 31 Mar 2013 - 14:28

Helt grei tilbakemelding. Jeg setter pris på rene ord for pengene.

At klargjøringsfeil fra forhandler konsekvent omtales som "sedvanlig og gjennomført Hobby-kvalitet" kan skyldes tre ting:

- Bevisst merkebaksnakking
- Mangel på teknisk innsikt
- Uklare tanker grunnet for lite friskluft i påska.

Velg selv.

God påske, alle sammen.

Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe   Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kjøpt ny vogn - Hobby 650 kmfe
Til Toppen 
Side 3 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Kjøpt ny vogn- Og skal bo fast . Bra vogn? Trenger råd
» Endelig kjøpt vogn..
» kjøpt meg brukt vogn, fant fukt to dager etterpå..HJELP
» Hobby 545 De luxe (kmfe) 3 barnekøyer
» Har kjøpt vogn med fukt skade, tips til reprasjon:)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: