CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Fukt ved lasteluke

Go down 
2 posters
AvInnlegg
soulvoid




Antall Innlegg : 5
Registration date : 16.02.2012

Fukt ved lasteluke Empty
PosteTema: Fukt ved lasteluke   Fukt ved lasteluke Icon_minitimeTir 3 Mai 2022 - 10:58

Hei,

fikk påvist fukt langs vegg med lasteluke. Ser at innerrammen har sprukket på lasteluken og jeg kan se lys ved pakkningen i lasteluken, så regner med det er årsaken. Har plukket av en stripe av gulvbelegg langs veggen og i front for å sjekke og ser at det er missfarging noen steder, men kryssfineren kjennes normalt hard. Er det nødvendig å skifte dette ut eller bør det holde å bare tørke det ut og fikse årsak til fukt? Tenker å få fuget på nytt rundt lys langs veggen i tilegg til å bytte ramme på lasteluke. Har også fått anbefalt å impregnere bunnplate. Høres ut som en plan?

Fukt ved lasteluke 2022-010
Fukt ved lasteluke 2022-011
Fukt ved lasteluke 2022-012
Til Toppen Go down
Hokky




Antall Innlegg : 11
Registration date : 26.05.2022

Fukt ved lasteluke Empty
PosteTema: Re: Fukt ved lasteluke   Fukt ved lasteluke Icon_minitimeTor 26 Mai 2022 - 22:42

Hei, Er det en Hobby dette her?
Jeg har en 2004 mod 560 med samme utfordring. Jeg måtte skifte deler av gulvet og deler av "bunnstokken" eller lekten som holder vognen sammen i hjørnet bak. Luken og rammen tok jeg ut og tettet på nytt, men ded lekker litt gjennom lukedøren også så denne må jeg og tette. Rammen trenger du sikkert ikke bytte pga den sprekken i plasten. Bare ta vekk gammel butyl og kjøp ny butyl og tett på nytt. Gulvbelegget skal jeg ikke ha på igjen under der da det bare holder på fukten som evt kommer innunder belegget.
Til Toppen Go down
Hokky




Antall Innlegg : 11
Registration date : 26.05.2022

Fukt ved lasteluke Empty
PosteTema: Re: Fukt ved lasteluke   Fukt ved lasteluke Icon_minitimeTor 26 Mai 2022 - 23:07

Fukt ved lasteluke 20210810
Fukt ved lasteluke 20210811
Til Toppen Go down
soulvoid




Antall Innlegg : 5
Registration date : 16.02.2012

Fukt ved lasteluke Empty
PosteTema: Re: Fukt ved lasteluke   Fukt ved lasteluke Icon_minitimeFre 27 Mai 2022 - 10:35

Har fått byttet luken inklusive innmat på verksted, den gamle innmaten var skjev så den ville aldri ha tettet. Nye luken tetter nesten for godt.

Jeg håper jeg ikke trenger å skifte så mye som deg, bortsett fra fremre hjørne ser fineren grei ut. Hadde fukttest i fjor uten utslag inne i vogna, hos deg ser det ut som det har pågått over tid siden det er misfarging på veggen under luka? Hvordan plukket du det i fra hverandre og reparerte?

Til Toppen Go down
Hokky




Antall Innlegg : 11
Registration date : 26.05.2022

Fukt ved lasteluke Empty
PosteTema: Re: Fukt ved lasteluke   Fukt ved lasteluke Icon_minitimeTir 31 Mai 2022 - 16:28

Hei. Jeg har laget en egen tråd med bilder på hvordan jeg gjorde det her inne under Hobby.
Jeg skar ut med feinsag til jeg kom til hardt treverk igjen og så skjøtet jeg inn med plank og plate. Det meste av material var gamle kapp jeg hadde liggende som jeg tilpasset med bordsirkelsagen. Delene ble skrudd sammen og alle skjøter tettet med sikaflex. Hva kostet innmaten til luken?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Fukt ved lasteluke Empty
PosteTema: Re: Fukt ved lasteluke   Fukt ved lasteluke Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Fukt ved lasteluke
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Fukt
» Fukt i lasteluke og toalettluke
» Hengsel til lasteluke
» Ekstra Lasteluke (Service luke)
» Fukt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: