CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Italia

Go down 
4 posters
AvInnlegg
TDaniel




Male
Antall Innlegg : 9
Localisation : Svelvik
Registration date : 26.05.2008

Italia Empty
PosteTema: Italia   Italia Icon_minitimeSøn 6 Jul 2008 - 0:23

Har tenkt meg nedover til Venezia i sommer.
På veien skal vi innom Europapark ved Freiburg i Tyskland.

Har tenkt å kjøre A2 gjennom Sveits over Andermatt til Milano
På kartet ser det ut som det er en vei som er ok for Campingvogn
Noen som har noen erfaringer?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Italia Empty
PosteTema: Re: Italia   Italia Icon_minitimeOns 16 Jul 2008 - 13:46

eneste jeg vet er at det skal være fryktelig dyrt å reise gjennom Sveits med cv!

ellers vet jeg ikke noe om veien!
Til Toppen Go down
TDaniel




Male
Antall Innlegg : 9
Localisation : Svelvik
Registration date : 26.05.2008

Italia Empty
PosteTema: Re: Italia   Italia Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 15:15

Hei
Det gikk greit å kjøre St.Gotthart tunnelen, men det er en 17 km lang tunnel med motgående trafikk. Og ved inngangen hadde de lyssignal som slapp biler gjennom i puljer 2-3 om gangen.
Dette førte til at de siste 8-10 Km opp mot tunnelen gikk hastigheten i 10Km/t, utrolig kjipt og tungt i stigning på 5-8%

Det er dyrt å kjøre i sveits hvis du venter til grensen med å kjøpe oblat, jeg kjøpte i tyskland og det var billigere.
Til Toppen Go down
John Martin




Antall Innlegg : 9
Localisation : Stjørdal
Registration date : 17.05.2008

Italia Empty
PosteTema: Re: Italia   Italia Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 10:55

Morten t skrev:
eneste jeg vet er at det skal være fryktelig dyrt å reise gjennom Sveits med cv!

ellers vet jeg ikke noe om veien!

Hei.

Vi kom tilbake i går etter en herlig 3-ukers tur til Lidoen og Paris. Pris for bil og campingvogn gjennom Sveits er pr. dato 60 euro.

John Martin
Til Toppen Go down
John Martin




Antall Innlegg : 9
Localisation : Stjørdal
Registration date : 17.05.2008

Italia Empty
PosteTema: Re: Italia   Italia Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 11:03

Hei igjen.
Vi kom som nevnt nylig tilbake fra en herlig tur i Italia (Lidoen v/ Marina Di Venezia), samt noen dager i Paris. Vår erfaring etter noen turer nedover er at standard på sanitæranlegg er helt suveren i Italia. Når vi kommer til Frankrike så er situasjonen en helt annen. Vi har forsøkt å skifte campingplass hver gang vi har vært nedover, men opplevelsen er til de grader like negativ hver gang.

Er det noen som har kunnskap om en campingplass i Paris som har gangavstand fra camping til undergrunnsbanen? Utrolig enkelt å reise rundt i Paris på den måten.

mvh
John Martin
Til Toppen Go down
Hr/fru Bakstad
CARAVANER
CARAVANER
Hr/fru Bakstad


Male
Antall Innlegg : 45
Age : 58
Localisation : Bødalen
Registration date : 10.08.2008

Italia Empty
PosteTema: Re: Italia   Italia Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 22:18

Ikke at vi har vært der enda, men i følge en arbeidskollega av meg som har bobil, han har vært der i sommer, skal det visstnok ligge en campingplass på sydsiden av Paris,
rett utenfor, som heter Camp Bordoux (tror det skrives sånn ) i følge han var den fin.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Italia Empty
PosteTema: Re: Italia   Italia Icon_minitimeOns 6 Aug 2014 - 23:23

Har for noen år siden prøvd Camping International Maison Lafitte (tror det var navnet, Adac-bøkene ligger i vogna ). Nær tog/undergrunn, få minutter spasertur. Grei plass, enkel standard, men rent.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Italia Empty
PosteTema: Re: Italia   Italia Icon_minitimeTir 12 Aug 2014 - 23:35

Italia.
Vi bruker Garden Paradiso på Lidoen, men sakner norsk selskap for minstemann (12). Sjekket derfor ut Marina di Venezia nå i juli. Aldri, var konklusjonen til"sjefen". Og jeg er enig. Det vanlige området der var rimelig kaotisk, tett i tett og trangt, og med lite luft og plass. Bestillingsområdet med store plasser var ok, og plassen ellers også når det gjelder servicetilbud. Men, restauranten så ut til å tomme 10.000 mennesker, og det så ikke særlig koselig ut. Bassengområdet var flott, men igjen, ingen skygge, veldig mye folk, og ikke en plass jeg ville tilbringe en dag. Garden Paradiso er mindre, men har 3 basseng pluss barnebasseng, og fri luft innover for havbrisen. Og hyggelige restauranter, med overkommelig størrelse og god service.
Vi var alle skjønt enige om at vi hadde en bedre plass!!!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Italia Empty
PosteTema: Re: Italia   Italia Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Italia
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Italia 2019
» Italia 2020
» Union Lido (Italia)
» Italia 2022
» Camping Internazionale (Italia)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: