CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Snart vinter. Hva med vogna nå???

Go down 
+8
Ronny
Sten Rune
Lisabeth
Espen V
Camping Kai
Johnny
Jan Ole
RuneB
12 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 15:57

ARVE skrev:
Stenis.

Nei,og det forringer jo en vogns verdi og det der.Blir som å kjøpe en bil med småbulker.

Gammelvogna mi hadde et betydelig antall småbulker på taket etter ivrige vintercampere, skal lete etter en plastspade med runde hjørner å bruke på nyvogna..kost har jeg fra før..blir spennende å se hvordan glassfibertaket på nyvogna tåler vinter..
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 16:01

Bruker kun kost på taket, og etter ett døgns fyring glir det glatt av taket på Adria'n. Ingen ishakking der nei Evil or Very Mad Evil or Very Mad

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 16:06

Er jo vant med soliferen og der tar det dages vis å få vann på taket etter fyring pga at taket er så godt isolert..
Til Toppen Go down
Lisabeth
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 104
Registration date : 06.07.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 19:03

Arve
helt i orden, tok det bare som godt ment og Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 19:09

Lisabeth

Så du det....Lisabeth....
Er vel ikke mye snø i Andebu så det går helt sikkert bra til vinter`n men hver påpasselig med tung våt snø....
Til Toppen Go down
Lisabeth
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 104
Registration date : 06.07.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 19:20

Tove
jada det skal jeg.........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 19:50

Lisbeth

Andebu...... kjenner faktisk noen der...... og det er vel flere på forumet her, og derfra......
Til Toppen Go down
Lisabeth
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 104
Registration date : 06.07.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 20:25

Vegard,
er det det ? Er det noen som fisker litt og der da kanskje.........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 20:28

Lisbeth

ser han jeg tenkte på, oppgir å bo i Stokke, men jeg husket bare han kjenner til han jeg vet hvem er , på Andebu...... var kansje litt rask da jeg skrev det.....
Til Toppen Go down
Lisabeth
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 104
Registration date : 06.07.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 20:32

Vegard
he he tror jeg vet hvem du sikter til Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 20:37

Lisabeth skrev:
Vegard
he he tror jeg vet hvem du sikter til Very Happy

Lisbeth

han i Andebu, er en jeg vet godt hvem er, fordi vi før lå fast på en camping, hvor vedkommende lå tre vogner bortenfor oss..... de har vel plass der ute enda tror jeg, for jeg innbiller meg jeg så de, da jeg var innom der en tur i sommer.....
Til Toppen Go down
Lisabeth
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 104
Registration date : 06.07.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 20:42

Vegard
det vet jeg ikkeno om...... vi har ikke startet å campe enda Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 20:46

Lisabeth skrev:
Vegard
det vet jeg ikkeno om...... vi har ikke startet å campe enda Very Happy

He-he..... må igang du og nå......
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 21:31

Ang det å bruke redskaper på å måke snø av taket, så har jeg innkjøpt en vanlig gulvnal til å ta av isen med, samt en helt ordinær hageslangebit som er festet rundt selve spadebladet. Ingen skarpe kanter her lenger.... Har en liten spade, rød av slaget som jeg har festet en oppskjært vannlangebit rundt. Strammet den til med hjelp av slangeklemmer på spadeskaftet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 21:34

CGJ skrev:
Ang det å bruke redskaper på å måke snø av taket, så har jeg innkjøpt en vanlig gulvnal til å ta av isen med, samt en helt ordinær hageslangebit som er festet rundt selve spadebladet. Ingen skarpe kanter her lenger.... Har en liten spade, rød av slaget som jeg har festet en oppskjært vannlangebit rundt. Strammet den til med hjelp av slangeklemmer på spadeskaftet.

CGJ

er litt skeptisk til den spaden, for den er det jo litt (ikke mye) vekt i..... og det blir særdeles lett bulker der oppe......
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 21:50

Vegard skrev:
CGJ skrev:
Ang det å bruke redskaper på å måke snø av taket, så har jeg innkjøpt en vanlig gulvnal til å ta av isen med, samt en helt ordinær hageslangebit som er festet rundt selve spadebladet. Ingen skarpe kanter her lenger.... Har en liten spade, rød av slaget som jeg har festet en oppskjært vannlangebit rundt. Strammet den til med hjelp av slangeklemmer på spadeskaftet.

CGJ

er litt skeptisk til den spaden, for den er det jo litt (ikke mye) vekt i..... og det blir særdeles lett bulker der oppe......
Altså, nå snakker jeg om det øverste laget, jeg da.. ;-) Når det er borte, finner man frem nalen og skyver isen pent og elegant av....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 21:56

CGJ skrev:
Vegard skrev:
CGJ skrev:
Ang det å bruke redskaper på å måke snø av taket, så har jeg innkjøpt en vanlig gulvnal til å ta av isen med, samt en helt ordinær hageslangebit som er festet rundt selve spadebladet. Ingen skarpe kanter her lenger.... Har en liten spade, rød av slaget som jeg har festet en oppskjært vannlangebit rundt. Strammet den til med hjelp av slangeklemmer på spadeskaftet.

CGJ

er litt skeptisk til den spaden, for den er det jo litt (ikke mye) vekt i..... og det blir særdeles lett bulker der oppe......
Altså, nå snakker jeg om det øverste laget, jeg da.. ;-) Når det er borte, finner man frem nalen og skyver isen pent og elegant av....

Oki..... bruker nalen til alt jeg.......
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 21:58

Vegard skrev:
CGJ skrev:
Vegard skrev:
CGJ skrev:
Ang det å bruke redskaper på å måke snø av taket, så har jeg innkjøpt en vanlig gulvnal til å ta av isen med, samt en helt ordinær hageslangebit som er festet rundt selve spadebladet. Ingen skarpe kanter her lenger.... Har en liten spade, rød av slaget som jeg har festet en oppskjært vannlangebit rundt. Strammet den til med hjelp av slangeklemmer på spadeskaftet.

CGJ

er litt skeptisk til den spaden, for den er det jo litt (ikke mye) vekt i..... og det blir særdeles lett bulker der oppe......
Altså, nå snakker jeg om det øverste laget, jeg da.. ;-) Når det er borte, finner man frem nalen og skyver isen pent og elegant av....

Oki..... bruker nalen til alt jeg.......


Men så blåser jo nesten alt av hos deg da minns jeg..... Suspect

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 21:59

Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
CGJ skrev:
Vegard skrev:
CGJ skrev:
Ang det å bruke redskaper på å måke snø av taket, så har jeg innkjøpt en vanlig gulvnal til å ta av isen med, samt en helt ordinær hageslangebit som er festet rundt selve spadebladet. Ingen skarpe kanter her lenger.... Har en liten spade, rød av slaget som jeg har festet en oppskjært vannlangebit rundt. Strammet den til med hjelp av slangeklemmer på spadeskaftet.

CGJ

er litt skeptisk til den spaden, for den er det jo litt (ikke mye) vekt i..... og det blir særdeles lett bulker der oppe......
Altså, nå snakker jeg om det øverste laget, jeg da.. ;-) Når det er borte, finner man frem nalen og skyver isen pent og elegant av....

Oki..... bruker nalen til alt jeg.......


Men så blåser jo nesten alt av hos deg da minns jeg..... Suspect

Joda, sant det.....
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 22:12

Vegard skrev:
CGJ skrev:
Vegard skrev:
CGJ skrev:
Ang det å bruke redskaper på å måke snø av taket, så har jeg innkjøpt en vanlig gulvnal til å ta av isen med, samt en helt ordinær hageslangebit som er festet rundt selve spadebladet. Ingen skarpe kanter her lenger.... Har en liten spade, rød av slaget som jeg har festet en oppskjært vannlangebit rundt. Strammet den til med hjelp av slangeklemmer på spadeskaftet.

CGJ

er litt skeptisk til den spaden, for den er det jo litt (ikke mye) vekt i..... og det blir særdeles lett bulker der oppe......
Altså, nå snakker jeg om det øverste laget, jeg da.. ;-) Når det er borte, finner man frem nalen og skyver isen pent og elegant av....

Oki..... bruker nalen til alt jeg.......

Du skjønner det atte her kommer det gjerne 30-40 cm på en natt, og da er det greit å ha noe til å løfte bort det øverste laget med. Om man da skrur på varmen i vogna før man begynner, så kan man holde varmen med snømåking først, og så sette seg inn i varmen inni vogna etterpå...
Til Toppen Go down
Lisabeth
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 104
Registration date : 06.07.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Aug 2008 - 22:40

WOW masse gode ideer !
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeLør 30 Aug 2008 - 8:18

CGJ skrev:
Vegard skrev:
CGJ skrev:
Vegard skrev:
CGJ skrev:
Ang det å bruke redskaper på å måke snø av taket, så har jeg innkjøpt en vanlig gulvnal til å ta av isen med, samt en helt ordinær hageslangebit som er festet rundt selve spadebladet. Ingen skarpe kanter her lenger.... Har en liten spade, rød av slaget som jeg har festet en oppskjært vannlangebit rundt. Strammet den til med hjelp av slangeklemmer på spadeskaftet.

CGJ

er litt skeptisk til den spaden, for den er det jo litt (ikke mye) vekt i..... og det blir særdeles lett bulker der oppe......
Altså, nå snakker jeg om det øverste laget, jeg da.. ;-) Når det er borte, finner man frem nalen og skyver isen pent og elegant av....

Oki..... bruker nalen til alt jeg.......

Du skjønner det atte her kommer det gjerne 30-40 cm på en natt, og da er det greit å ha noe til å løfte bort det øverste laget med. Om man da skrur på varmen i vogna før man begynner, så kan man holde varmen med snømåking først, og så sette seg inn i varmen inni vogna etterpå...

Hei

om du har 30-40 cm, skyver du det gerit av med en nal med langt skaft, uten at du trenger opp på taket. derved der sjansen for å kverke luker mye mindre, enn om du bruker spade....

På svært mange vogner, er ei tynn alu-plate bare limt rett på den myke isolasjonen, noe som gjør at om du går på taket, så blir det bulkete....

med 30-40 cm snø, ville jeg fyrt opp vogna, og tatt vekk snøen etter å ha vært i vogna 1-2 døgn, da har nemlig varme som slipper igjenom taket, gjort så det har tint litt, og det hele kan lett skyves av taket, da det nå glir svært lett.......

men du gjør jo hva du vil, hadde noen nærma seg taket mitt, med en spade-liknende gjenstand, hadde de vært fritt villt..... er skeptisk til det der...... Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeLør 30 Aug 2008 - 12:59

Lukene er pakket inn i kasser, siden det fulgte med vogna... Jeg personlig er såpass liten og nett at taket fint bærer meg, men jeg klarer ikke skyve snøen av med bare en nal. Derfor gjorde jeg meg den erfaringen da vi hentet ned vogna fra Skeikampen, at en firkantet liten spade med gummikant rundt, var helt ypperlig til grovarbeidet, og en nal til fin justeringen.
Til Toppen Go down
Lisabeth
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 104
Registration date : 06.07.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeLør 30 Aug 2008 - 13:03

CGJ
snekrer man bare sammen disse lukebeskytterne selv eller er det noe man kjøper noe sted ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeLør 30 Aug 2008 - 13:19

CGJ skrev:
Lukene er pakket inn i kasser, siden det fulgte med vogna... Jeg personlig er såpass liten og nett at taket fint bærer meg, men jeg klarer ikke skyve snøen av med bare en nal. Derfor gjorde jeg meg den erfaringen da vi hentet ned vogna fra Skeikampen, at en firkantet liten spade med gummikant rundt, var helt ypperlig til grovarbeidet, og en nal til fin justeringen.

CGJ

at taket bærer, er absolutt ikke noe problem, det gjør det uansett om du veier 36 kg, eller 180 kg.... men dersom en ikke ønsker disse små bulkene i taket, så er det ikke alle vogner en bør gå på taket til.....

på min vogn, ligger det en finèrplate under alu-platen, før isolasjonen, og det vil derfor ikke bli bulker..... På Adria er det kunst-stoffplate, noe som heller ikke gir bulker..... men ellers, ville jeg nok vært svært forsiktig med å bevege meg oppe på et vogntak, for det skal absolutt ikke noe til.... kryper en på knærne, blir bare bulkene større...... men med litt tykke isopor-klosser under knærne, så går det greit.....

Jeg har ikke villet ha noe merker i taket heller.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeLør 30 Aug 2008 - 13:20

Lisabeth skrev:
CGJ
snekrer man bare sammen disse lukebeskytterne selv eller er det noe man kjøper noe sted ?

De luke-kassene er noe man lager selv, og som benyttes på enkelte plasser, mens anre steder, ser en de ikke.....
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeLør 30 Aug 2008 - 13:29

Vegard, på vogna vår, så er taket "ferdigbulket"..... Sikkert derfor vi fikk den rimelig... lol!

Det jeg mener, er at dersom JEG alene reiser på vogna og må måke snø av taket, så må jeg opp på taket selv om jeg i utgangspunktet ikke har lyst til å gå der oppe. Om mannen er med, holder det fint med nalen, siden han er frisk og rask. Jeg sliter litt mer om vinteren enn om sommeren med stivhet i armer og rygg på grunn av fibromyalgien. Derfor er det med spaden et lite "must" for min del.
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeLør 30 Aug 2008 - 13:32

Lisabeth skrev:
CGJ
snekrer man bare sammen disse lukebeskytterne selv eller er det noe man kjøper noe sted ?


De vi har, fulgte med vogna, men de er hjemmesnekra, ja. Fire plankebiter som er satt sammen med en pleksiglassplate på toppen. Pleksiglassplata er hengslet på innsiden med pianohengsel og så er det to små låsesystemer der. Dette er da over den største luka, sånn at man kan åpne begge to for lufting.
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeLør 30 Aug 2008 - 13:33

Glemte å si at på de flatene som ligger an mot vogntaket, er det festet en gummilist sånn at de ikke skader taket.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeLør 30 Aug 2008 - 13:51

CGJ

det var ikke ikke vondt ment, og en hver gjør jo som en vil med eget utstyr...... mitt poeng var egentlig bare å belyse hva som lett er konsekvenser, og at det derfor er lurt å vite hva en gjør..... har sett mye rart i årenes løp, for dette er utstyr en kan ha glede av i maaaaaaaange år med rett behandling, noe jeg ønsker at alle skal oppleve.......
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeLør 30 Aug 2008 - 14:33

CGJ skrev:
Lisabeth skrev:
CGJ
snekrer man bare sammen disse lukebeskytterne selv eller er det noe man kjøper noe sted ?


De vi har, fulgte med vogna, men de er hjemmesnekra, ja. Fire plankebiter som er satt sammen med en pleksiglassplate på toppen. Pleksiglassplata er hengslet på innsiden med pianohengsel og så er det to små låsesystemer der. Dette er da over den største luka, sånn at man kan åpne begge to for lufting.
Temaet har vert oppe i massevis før, men jeg nå bare spørre: Blåser det aldri der dere har vogna om vinteren?
Sånne kasser ville jeg næmlig måtte arrangere leteaksjon etter flere ganger om vinteren.
Hvor mye som hadde blitt truffet under flukten tør jeg ikke tenke på en gang.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeLør 30 Aug 2008 - 15:41

Vogna har stått på Skeikampen før, så de ligger nok trygt på taket. Nå skal jo vogna stå på Dokka, og det er jo ikke akkurat høyfjellet. Men et skikkelig snøhull er det i allefall....
Til Toppen Go down
sivmaria
CAMPER
CAMPER



Female
Antall Innlegg : 36
Registration date : 10.08.2015

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeSøn 27 Sep 2015 - 16:59

Er det noen som har bilde av disse kassene, evt hva slags ord kan jeg google for å finne bilde?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeMan 28 Sep 2015 - 6:10

Disse kassene lages som oftes av noen bordbiter ca 15-20 cm høye og så store at de går utenfor taklukene. Noen borer også noen hull i sidene til lufting. Ikke noe mere avansert enn dette. Og blir de dårlig festet til taket så kan det fort oppstå skader på nabovogner eller annet.
Har aldri brukt slikt.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
MortenW
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
MortenW


Male
Antall Innlegg : 20
Age : 43
Localisation : Kongsberg
Registration date : 13.05.2015

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitimeTir 29 Mar 2016 - 23:11

Jan Ole skrev:
CGJ skrev:
Lisabeth skrev:
CGJ
snekrer man bare sammen disse lukebeskytterne selv eller er det noe man kjøper noe sted ?


De vi har, fulgte med vogna, men de er hjemmesnekra, ja. Fire plankebiter som er satt sammen med en pleksiglassplate på toppen. Pleksiglassplata er hengslet på innsiden med pianohengsel og så er det to små låsesystemer der. Dette er da over den største luka, sånn at man kan åpne begge to for lufting.
Temaet har vert oppe i massevis før, men jeg nå bare spørre: Blåser det aldri der dere har vogna om vinteren?
Sånne kasser ville jeg næmlig måtte arrangere leteaksjon etter flere ganger om vinteren.
Hvor mye som hadde blitt truffet under flukten tør jeg ikke tenke på en gang.

Laughing Laughing Laughing Fikk en liten rar film i hodet nå av kassen's flukt Laughing Laughing hehe

Forresten. Gode gamle vogna mi overlevde vintern. Måtte opp å måka et par ganger i vinter. Men ellers gikk det bra. Dvs. ene luka fikk litt juling da spaden kom borti. Men skal byttes uansett så ikke noe krise Smile
Men tel vintern må jeg finne ny lagringsplass. Blei litt trangt i gården :p Noen med erfaring fra lagring innendørs.??
Til Toppen Go down
Sponsored content





Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Snart vinter. Hva med vogna nå???
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Er det sommer og ferie snart?
» Snart Bjølseth eier
» vann og vinter
» Brukt Habby Landhouse til fast camping både vinter og sommer
» Oppvarmet vogn om vinter

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: