CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Glykol til Alde

Go down 
+7
Thomas
avantgarde
thor_egil
Johnny
Jan
Harald
Lars
11 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Lars
CAMPER
CAMPER
Lars


Male
Antall Innlegg : 41
Localisation : Hordaland
Registration date : 16.08.2008

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeLør 28 Mar 2009 - 22:11

Har behov for å etterfylle litt glykol på Alden. Hos caravan forhandleren fikk jeg beskjed om at jeg kunne bruke vanlig kjøleveske til bil, men burde se på fargen om den var blå eller rød (jeg har blå).

Jeg kjøpte med meg en liter ferdigblandet (blå) kjøleveske på bensinstasjonen, men da jeg skulle helle oppi såg jeg at det på beholderen stod at "det kun måtte benyttes original Kabe kjøleveske". Da ble jeg litt i tvil.... Er det en spesiell kjøleveske som skal benyttes på Alden eller er det bare å bruke standard frostveske til bil og blande 50/50 med vann?
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeLør 28 Mar 2009 - 22:21

Salgstriks fra Kabe spør du meg, hell på med god samvittighet......
Hadde de i det minste skrevet godkjent Alde frostvæske hadde det vært litt mer troverdig, men ikke mye. skulle vært påpudt å opplyse om spekifikasjonene til frostveska i stedet for å forbinde det med vognmerket.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeLør 28 Mar 2009 - 22:40

kabe er vel og en vognprodusent, og ikke en kjøleveskeprodusent
føyer seg inn i rekken av rare ting enkelte produsenter får seg til å spesifisere
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeSøn 29 Mar 2009 - 8:50

Solo. Fyll på den ferdigblanda frostveska du har kjøpt.
Har ikke noen dårligere egenskaper den. Kabe kjøper sin frostveske fra kanskje samme produsent og påfører flaska sin egen logo.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeOns 1 Apr 2009 - 22:35

Jeg hadde kjøpt den "Originale" kjølevæska. Tror kanskje det kommer litt an på hvilket forhold man har til garantier og merkeforhandlere. Noen synes det er enkelt, forutsigbart og behagelig, mens andre synes det er organisert lureri! Smile
Til Toppen Go down
avantgarde
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
avantgarde


Male
Antall Innlegg : 22
Age : 52
Localisation : Stange
Registration date : 07.04.2009

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTir 7 Apr 2009 - 22:24

Har ikke så mye erfaring,men ved bytte av kjølevæske på vår gamle bjølle brukte vi rød glykol. Den er "snillere" med skjøre aluminiumsrør og konvektorer. For ikke å gå i baret ved etterfylling kan en jo bruke den gule,som kan blandes med både rød og blå.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 21:07

Ble litt paff her nå.. Har vært ute og dullet og kjælt litt med min kjære... Dvs Burstneren!!! Tenkte jeg skulle sette meg litt inn i hvordan denne berømte Alden fungerer, hadde vært ok å vite det før man ligger midt i snøkavet og -15 gr.. Slo på panelet og hørte en merkelig surrelyd. Det viste seg da at det var tomt for væske!! Er rimelig sikker på at det var masse rød guffe på tanken da vi kjøpte vogna. Dette er da en væske som ikke kan fordampe med det første?? Lekkasje?
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 21:23

kan se slik ut Thomas, men når alden er kald synker jo nivået en del.......kan det være så enkelt, tror eg villle fylt på og startet alden, om det lekker så mye som du antyder burde jo lekkasjen være grei å finne??
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 21:43

Harald

Må nok kjøpe væske i morgen. Nå har jeg ikke tenkt over væsken siden jeg var og hentet vogna. Har liksom ikke hatt bruk for den, heldigvis! Smile Så derfor vet jeg jo ikke over hvor lang tid væsken har blitt borte. Har prøvd og kikke litt og kan ikke se antydning til at det er/har vært vått noe sted. Tanken er uansett rimelig tørr.
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 21:45

er tanken helt tom da??
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 21:49

Harald skrev:
er tanken helt tom da??

Jepp. Helt rensket... Har vært under senga og tittet, og kikket der det er mulig å se ellers. Men nå er det jo blitt mørkt og, ta med lykt eller ta det i morgen.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 22:00

Thomas skrev:
Harald skrev:
er tanken helt tom da??

Jepp. Helt rensket... Har vært under senga og tittet, og kikket der det er mulig å se ellers. Men nå er det jo blitt mørkt og, ta med lykt eller ta det i morgen.
når du fyrer opp alden noen timer så er du ikke i tvil om hvor en eventuelt lekkasje er der eller ikke
varm frostvæske er umuilig å ikke kjenne lukta av
sjekk alle koblinger med klemmer ekstra nøye
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 22:03

Jan skrev:
Thomas skrev:
Harald skrev:
er tanken helt tom da??

Jepp. Helt rensket... Har vært under senga og tittet, og kikket der det er mulig å se ellers. Men nå er det jo blitt mørkt og, ta med lykt eller ta det i morgen.
når du fyrer opp alden noen timer så er du ikke i tvil om hvor en eventuelt lekkasje er der eller ikke
varm frostvæske er umuilig å ikke kjenne lukta av
sjekk alle koblinger med klemmer ekstra nøye

Da skal jeg fylle opp i morgen og prøve og starte den opp. Er vel kanskje ikke lett og finne mtp at det går inne i veggen..
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 22:11

Thomas skrev:
Jan skrev:
Thomas skrev:
Harald skrev:
er tanken helt tom da??

Jepp. Helt rensket... Har vært under senga og tittet, og kikket der det er mulig å se ellers. Men nå er det jo blitt mørkt og, ta med lykt eller ta det i morgen.
når du fyrer opp alden noen timer så er du ikke i tvil om hvor en eventuelt lekkasje er der eller ikke
varm frostvæske er umuilig å ikke kjenne lukta av
sjekk alle koblinger med klemmer ekstra nøye

Da skal jeg fylle opp i morgen og prøve og starte den opp. Er vel kanskje ikke lett og finne mtp at det går inne i veggen..

Er vel ingen skjøt inne i veggen....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Glykol til Alde Caravan
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 22:14

Sten Rune.

Er vel kanskje ikke der skjøtene er kanskje nei. Går alle rørene strake langs veggen? Ingen bøy og tøy inne i veggen for å komme rundt et eller annet?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 22:16

Nei, gjennom ting, men ikke vegger.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 22:17

Thomas skrev:
Sten Rune.

Er vel kanskje ikke der skjøtene er kanskje nei. Går alle rørene strake langs veggen? Ingen bøy og tøy inne i veggen for å komme rundt et eller annet?

Thomas

Det er nok skåret et passe hull i deleveggene dine. Disse er jo satt inn etter at røranlegget til alden er lagt.....


... eller var det motsatt Glykol til Alde Icon_scratch .

Uansett er det gode åpninger rundt de røra. Glykol til Alde Icon_biggrin

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Glykol til Alde Caravan
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 22:19

Ok folkens, takker. Da får vi bruke dagen i morgen til å gå på jakt da.. Uff...... Noe er det hele tiden.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 22:27

Thomas skrev:
Ok folkens, takker. Da får vi bruke dagen i morgen til å gå på jakt da.. Uff...... Noe er det hele tiden.
kjenner du ikke lukt etter noen timer så er det sansynligvis ikke lekkasje
så fremt det ikke går rett i bakken under alden da, men det er jo lett å se
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 22:30

Jan

Da får jeg vel begynne med å titte under da, så slipper jeg å leke detektiv inne hvis det fosser ut under.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 22:33

I aller beste fall er det drenspluggen under døra. Er eneste plassen systemet har forbindelse ut av vogna utenom overløpsslangen på tanken og evt luftingen fra selve Aden.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 22:36

Jan Ole skrev:
I aller beste fall er det drenspluggen under døra. Er eneste plassen systemet har forbindelse ut av vogna utenom overløpsslangen på tanken og evt luftingen fra selve Aden.

Overløpsslangen er det nok ikke, den går jo rett opp og der inne er det helt tørt og fint, ikke er det vått og ikke har det vært vått. Får vel håpe det er drenspluggen da.. Men mtp at det er meg så er det nok noe mye verre. Pleier å være sånn. Glykol til Alde Icon_sad
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 22:46

har du sjekka drenspluggen ?
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 22:52

Jan skrev:
har du sjekka drenspluggen ?

Nei.. Var den jeg skrev om i forrige innlegg Smile Jan Ole nevnte også på den.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 22:54

Thomas skrev:
Jan skrev:
har du sjekka drenspluggen ?

Nei.. Var den jeg skrev om i forrige innlegg Smile Jan Ole nevnte også på den.
veit da det
har du vært ute og sjekket den lurte jeg på?
eller tar du den og i morgen?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 7:01

Jan skrev:
Thomas skrev:
Jan skrev:
har du sjekka drenspluggen ?

Nei.. Var den jeg skrev om i forrige innlegg Glykol til Alde Icon_smile Jan Ole nevnte også på den.
veit da det
har du vært ute og sjekket den lurte jeg på?
eller tar du den og i morgen?

Det ble visst i "morgen".... Glykol til Alde Lol

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Glykol til Alde Caravan
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 12:41

Sten Rune skrev:
Jan skrev:
Thomas skrev:
Jan skrev:
har du sjekka drenspluggen ?

Nei.. Var den jeg skrev om i forrige innlegg Glykol til Alde Icon_smile Jan Ole nevnte også på den.
veit da det
har du vært ute og sjekket den lurte jeg på?
eller tar du den og i morgen?

Det ble visst i "morgen".... Glykol til Alde Lol


Det ble visst det ja Smile Smile

Har vært og handletr og fylt på i dag. Startet Alden og nå har den stått i 1,5 t. Står på ca 22 gr. Etter 1,5 t er det 24 gr i vogna. Har ikke minket en dråpe i beholderen.... Glykol til Alde Icon_question Glykol til Alde Icon_question Glykol til Alde Icon_question Skjønner ikke dette.. Hvor har det blitt av væsken da? Har den fordampet i Italia? Trodde ikke denne kunne fordampe jeg..

Og under hvilken dør er drenspluggen? Finner ikke den noe sted. Mulig den sitter på undersiden av der alden er montert (under dobbeltsenga), men kommer ikke til på undersiden der så lett grunnet måten vogna er parkert.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 12:46

Har du fylt på mye? Kanskje du har noe dokumentasjon som sier ca hvor mye det er plass til i anlegget? Om det var helt tomt må du vel lufte rundt om kring også?

Kan det være at det har vært luft i systemet ditt og at den har kommet ut under kjøringen din og at det har medført at nivået har sunket slik at du ikke ser glykolen?

Har jo ikke peiling, men bare tanker knyttet til hvor mye du har fylt på...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 13:40

Under ytterdøra, det er der Alderørene har sitt laveste unkt. Ikke sikkert der er drensplugg på din, men noen vogner har det der.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 15:00

Begynner og fatte ting her nå.. Har vel muligens vært mye luft i systemet som ArneO sier. Sannsynligvis har det ikke vært etterfylt noe, da de forrige brukte den minimalt når det var kaldt. Har fylt på ca 8 dl. Ble litt mye, ca 1 cm over max-streken. Har vært rundt og luftet, men det kom væske nesten med en gang. Minimalt med luft som skulle ut først, så det er litt merkelig. Men er nok det som har skjedd, at det lille som var igjen av væske har "ristet seg på plass" under kjøring. For det var tydeligvis væske i systemet siden det ikke gikk på mer enn 8 dl. Etter ca 3 t holder vogna nå 33 gr (puh..) ved en ute-temp på ca 15 gr. Og ingenting er borte fra tanken.


Jan Ole

Under døra mi er det bare flatt gulv, ingen tapp, ventil, kran el.l. Smile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 15:11

En ting til, er ikke Alde'n termostatstyrt? Synes kanskje den burde holde an litt når det har blitt 33 gr og den står på 22.. Eller??
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 15:17

Har du konstantdrift på pumpa? (Bryteren lengst oppe.)

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 16:13

Jan Ole skrev:
Har du konstantdrift på pumpa? (Bryteren lengst oppe.)

Lengst oppe? Alle er jo ved siden av hverandre.. Tror jeg Smile Mener du den som har flest "trinn"? Har prøvd å lese litt i bruksanvisningen (tro det eller ei), men har muligens tungt for det.. Smile
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 16:36

Thomas skrev:
Jan Ole skrev:
Har du konstantdrift på pumpa? (Bryteren lengst oppe.)

Lengst oppe? Alle er jo ved siden av hverandre.. Tror jeg Smile Mener du den som har flest "trinn"? Har prøvd å lese litt i bruksanvisningen (tro det eller ei), men har muligens tungt for det.. Smile

Om det er et slikt du har, tror jeg det Jan Ole mente var at den høyre bryteren lengt opp da er det konstant drift på pumpa. (Nede er bare varmt vann, mitten er automatisk drift av pumpa.)

Glykol til Alde 3000565qx5
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 16:39

https://caravan.norwegianforum.net/varmesystemer-f31/styringspaneler-til-alde-compact-3000-og-3010-t1260.htm

Her står det veldig mye bra som jeg ikke har fått tatt over i wikien enda, men skal finne tid til det...
Til Toppen Go down
Sponsored content





Glykol til Alde Empty
PosteTema: Re: Glykol til Alde   Glykol til Alde Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Glykol til Alde
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Sirkulasjonspumpe Alde 12V
» ALDE - God kvalitet?
» Alde 2920 eller alde 2910?
» Alde og TEC 710 RDK -06
» Alde 30 00

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: