CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bjølseth 600

Go down 
+10
Johnny
Jan Ole
Harald
Øyvind75
Fjellcamping
Admin
Vidar600-06
Jan
Pondus
Lars Egil
14 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 6:13

Øyvind75 skrev:
Vegard skrev:
Øyvind75 skrev:
Hei!
Er det noen som har peiling på om det ble produsert mange av Bx2 løsningen på 600 og 650 2006. Smile
Har vel intrykk av at B løsningen med sittegruppe var mest populær.

hmmmmm...... de tallene har jeg visst, men har ikke skrevet dette opp, har glemt det.........

Lenge siden sist jeg så en Bx2 tilsalgs i hvertfall.........

det var jo ikke så veldig mange med denne løsninngen, men det er jo fordi det ikke var så mange i det heletatt som ble laget, så det er nok noen der ute......
Til Toppen Go down
Øyvind75
CARAVANER
CARAVANER
Øyvind75


Male
Antall Innlegg : 124
Age : 49
Localisation : Averøy
Registration date : 11.09.2008

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 6:18

Kunne vel egentlig tenkt meg en sånn løsning.Passer liksom bra med 2 små barn.
Har lite sans for sånne skapkøyer fordi de ikke har eget vindu for lufting på hete sommerdager sunny
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 6:23

Øyvind75 skrev:
Kunne vel egentlig tenkt meg en sånn løsning.Passer liksom bra med 2 små barn.
Har lite sans for sånne skapkøyer fordi de ikke har eget vindu for lufting på hete sommerdager sunny

Er vel enig med deg der, skap-køyer føler nå jeg er mindre premanent, det er mer sånn reserve-seng.........
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 6:57

Vegard skrev:
Øyvind75 skrev:
Kunne vel egentlig tenkt meg en sånn løsning.Passer liksom bra med 2 små barn.
Har lite sans for sånne skapkøyer fordi de ikke har eget vindu for lufting på hete sommerdager sunny

Er vel enig med deg der, skap-køyer føler nå jeg er mindre premanent, det er mer sånn reserve-seng.........
Er både enig og uenig der....

Med små barn så er det ikke problem med skapkøyene, og når du f.eks. sammenligner med høyden de har tilgjengelig, så er det 48cm hos oss. Det er vel 3cm mindre enn det er i 790Bx3...?

Vindu går det jo også an å montere, evt. kan en installere ac. Vi har byttet ut luken i taket med en som har vifte, det fungerer ganske greit, men sånn som i sommer når det passerte 30 grader her hjemme så er det jo ikke tvil om at det er varmt oppunder taket for de som ligger der, men det vil det jo også være for de som ligger i faste køyesenger, selv om de har vindu (er jo litt avhengig av tempen ute).

Klart, har en kun 2 senger i høyden, så er det jo romsligere og luftigere.... men jeg tror det blir varmt øverst uansett om det er varmt nok ute.

Det er et vanskelig valg også, det er utrolig greit med den ekstra sittegruppen som ungene kan bruke som sitt reir der de kan tegne, spille, etc. Det går en jo glipp av med rene køyesenger.

På en annen side så kunne jeg også godt tenkt meg 3 faste køyer.... men som du sier så er det ikke produsert mange av de sikkert nei.

Våre to eldste (6 og 9) ligger i skapkøyene i vår vogn. De stortrives med det...
Til Toppen Go down
Øyvind75
CARAVANER
CARAVANER
Øyvind75


Male
Antall Innlegg : 124
Age : 49
Localisation : Averøy
Registration date : 11.09.2008

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 8:34

Klart at man kan se fordelen med en sittegruppe for barn,men når vogna er 6m er det klart at en ikke får plass til alt en ønsker seg.
Kan se ut for meg at med 2 skap køyer kan bli lite skap plass igjen. Er dette noe en trenger å bekymre seg for......... Question
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 10:08

Øyvind75 skrev:
Klart at man kan se fordelen med en sittegruppe for barn,men når vogna er 6m er det klart at en ikke får plass til alt en ønsker seg.
Kan se ut for meg at med 2 skap køyer kan bli lite skap plass igjen. Er dette noe en trenger å bekymre seg for......... Question
Det kommer jo veldig an på hvor mye du vil ha med deg... Very Happy

Vi er fornøyd med skapplassen.

Vi har et hengeskap mellom kjøleskap og bad der vi kan henge klær. Her har vi også en veldig smart skittentøykurv (skeidar).

Mellom kjøkken og dobbeltseng er det et smalt skap som er veldig dypt. Her får vi plass til resten av klærne.

Forøvrig er det jo god plass under seng, sofa og sittegruppe.
Til Toppen Go down
Øyvind75
CARAVANER
CARAVANER
Øyvind75


Male
Antall Innlegg : 124
Age : 49
Localisation : Averøy
Registration date : 11.09.2008

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 10:46

Er det ikke standard med lasteluke under dobbeltseng på Bjølle.

Er dette pga konvektorer som ligger under senga..... scratch
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 10:53

Øyvind75 skrev:
Er det ikke standard med lasteluke under dobbeltseng på Bjølle.

Er dette pga konvektorer som ligger under senga..... scratch
er du helt på styr hehe......kuldebro vet du Surprised)
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 10:54

Øyvind75 skrev:
Er det ikke standard med lasteluke under dobbeltseng på Bjølle.

Er dette pga konvektorer som ligger under senga..... scratch
Utvendig lasteluke tenker du? Nei, jeg tror ikke det var standard.
Det går greit å løfte på senga da, men jeg også savner muligheten med lasteluken for tilgang utenfra. Har ikke studert om det er kræsj med konvektorene... det er sikkert det Sad
Til Toppen Go down
Øyvind75
CARAVANER
CARAVANER
Øyvind75


Male
Antall Innlegg : 124
Age : 49
Localisation : Averøy
Registration date : 11.09.2008

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 10:57

Mener å ha hørt om vogner der men måtte heve senga litt...men er ikke sikker på hvordan det er med bjølle.....
Litt greit å slippe å dra alt inn i innredningen når utstyret skal pakkes ned.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 11:03

Øyvind75 skrev:
Mener å ha hørt om vogner der men måtte heve senga litt...men er ikke sikker på hvordan det er med bjølle.....
Litt greit å slippe å dra alt inn i innredningen når utstyret skal pakkes ned.
Hva du tenker på å ha der da? Deler av plassen under senga er reservert for vanntank, batteri, m.m. så det er ikke gedigen plass der.

Vi bruker bilen til å oppbevare bord, stoler, etc. (takboks). Får også plass til en del i gasskassen.
Til Toppen Go down
Øyvind75
CARAVANER
CARAVANER
Øyvind75


Male
Antall Innlegg : 124
Age : 49
Localisation : Averøy
Registration date : 11.09.2008

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 11:08

Oki..
Så det ligger vanntank og batteri der........

Har sett andre merker hvor du kan legge stoler bord og div under senga.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 12:18

Øyvind75 skrev:
Oki..
Så det ligger vanntank og batteri der........

Har sett andre merker hvor du kan legge stoler bord og div under senga.
På Adriaen som vi hadde var det plass under hele senga. Da brukte vi den til oppbevaring av bord og stoler. Kjekt å ha, men det er et helt ok kompromiss å ikke ha det også. De andre fordelene veier enkelt opp for ulempene Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 12:26

Øyvind75 skrev:
Er det ikke standard med lasteluke under dobbeltseng på Bjølle.

Er dette pga konvektorer som ligger under senga..... scratch

Bjølseth oppga at disse lukene medførte for stort varmetap til at de ønsket dette som standard-utstyr, men kunne montere dette, dersom kunden absolutt ønsket dette montert, var svaret da jeg spurde...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 12:29

Øyvind75 skrev:
Oki..
Så det ligger vanntank og batteri der........

Har sett andre merker hvor du kan legge stoler bord og div under senga.

Under mine senger er det ikke vanntanker eller batterier, de står under rundsitteren, på hver sin side....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 12:32

Hadde ikke sånn luke på gamlevogna, kunne nå ikke tenke meg å være uten. Vanntanken står bakenfor og ute av vei. Døtter inn bord og stoler, grill og vindskjerm pluss en masse annen rallamikk.
Jammen mye brukt den luka når jeg tenker meg om. Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Øyvind75
CARAVANER
CARAVANER
Øyvind75


Male
Antall Innlegg : 124
Age : 49
Localisation : Averøy
Registration date : 11.09.2008

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 17:51

Ja lasteluke er vel en av de tingene jeg har sverget på at jeg skulle ha på neste vogn. Etter flere år med å dra bord og stoler igjenom innredningen når vi skal skifte plass...........
Å skifte plass er vel noe man gjør noen ganger med campingvogn så¨....
Tror jeg velger litt kulde på ræva for slippe å bære alt inn i vogna geek
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 18:27

Hei

skjønner ikke hvorfor dere absolutt skal ha stoler og bord i vogna????

bordet har jeg i bunnen av bagasjerommetm og alle stolene i skiboksen, på den måten er stoer og bord alltid med også på dagsutflukter......

stolene ligger jo i boksen enda, helt knall når en er på ungenes fotballkamper.....
Til Toppen Go down
Øyvind75
CARAVANER
CARAVANER
Øyvind75


Male
Antall Innlegg : 124
Age : 49
Localisation : Averøy
Registration date : 11.09.2008

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 19:01

Vegard skrev:
Hei

skjønner ikke hvorfor dere absolutt skal ha stoler og bord i vogna????

bordet har jeg i bunnen av bagasjerommetm og alle stolene i skiboksen, på den måten er stoer og bord alltid med også på dagsutflukter......

stolene ligger jo i boksen enda, helt knall når en er på ungenes fotballkamper.....

Hallo!
Ser poenget med å ha saker og ting i bilen...
Men det kan vel ikke være noe problem å ha det i vogna heller... Rolling Eyes

Hvilken størrelse er det på vanntank fra fabrikk på 600 og 650.
Er gråvannstank standard...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 19:10

Øyvind75 skrev:
Vegard skrev:
Hei

skjønner ikke hvorfor dere absolutt skal ha stoler og bord i vogna????

bordet har jeg i bunnen av bagasjerommetm og alle stolene i skiboksen, på den måten er stoer og bord alltid med også på dagsutflukter......

stolene ligger jo i boksen enda, helt knall når en er på ungenes fotballkamper.....

Hallo!
Ser poenget med å ha saker og ting i bilen...
Men det kan vel ikke være noe problem å ha det i vogna heller... Rolling Eyes

Hvilken størrelse er det på vanntank fra fabrikk på 600 og 650.
Er gråvannstank standard...

Hei

vanntanken er litt avhengig av mod, men det er vel 45 l på de aller fleste, untatt og 07, der har 660 som den het i 07, 70-literen, gråvannstank er ikke standard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 23:00

Vegard skrev:
Hei

skjønner ikke hvorfor dere absolutt skal ha stoler og bord i vogna????

bordet har jeg i bunnen av bagasjerommetm og alle stolene i skiboksen, på den måten er stoer og bord alltid med også på dagsutflukter......

stolene ligger jo i boksen enda, helt knall når en er på ungenes fotballkamper.....


Det er for meg direkte upraktisk å ligge å dra på stoler og bord i bilen til en hver tid. For ikke å snakke om en skiboks året rundt.

Nå har jeg jo nyttelastkapasitet nok i vogna da...

...rart at ikke Harald har vært her enda.... scratch
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 23:02

Skal ikke nekte for at det er praktisk med slik utvendig stor lasteluke, men det er nå engang slik at vi kan ikke få alt som vi vil. Tror ikke den perfekte vogn er funnet opp ennå....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 23:14

Lars Egil skrev:
Skal ikke nekte for at det er praktisk med slik utvendig stor lasteluke, men det er nå engang slik at vi kan ikke få alt som vi vil. Tror ikke den perfekte vogn er funnet opp ennå....


...DEN påstanden kan nok være en brannfakkel....... cherry
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 7:46

Sten skrev:
Vegard skrev:
Hei

skjønner ikke hvorfor dere absolutt skal ha stoler og bord i vogna????

bordet har jeg i bunnen av bagasjerommetm og alle stolene i skiboksen, på den måten er stoer og bord alltid med også på dagsutflukter......

stolene ligger jo i boksen enda, helt knall når en er på ungenes fotballkamper.....


Det er for meg direkte upraktisk å ligge å dra på stoler og bord i bilen til en hver tid. For ikke å snakke om en skiboks året rundt.

Nå har jeg jo nyttelastkapasitet nok i vogna da...

...rart at ikke Harald har vært her enda.... scratch

Sten

er du aldri på turer uten vogna, hvor netopp stoler etc er med??? vi er det, og syntes det er svært praktisk å slippe å tenke på dette....... har hatt stoler og bord tilgjengelig i bilen, mange år..... og har ikke noe med behov for evt vektbesparelser.... vi starta med det, den gangen vi hadde bussen , og 560'n og hadde stoler i den bilen bestandig..... helt knall..... de er der når jeg trenger de, uten planlegging...

vel, jo boksen er riktig nok på hele året, full av ungenes skiutstyr hele vinteren, siden dette må være med hjem mellom vær gang, og stoler hele vinteren.....

jeg sa riktig nok i sin tid, at jeg skulle ta av boksen når den ikke var i bruk, men sånn er det ikke blitt, siden den er i bruk...... men den er jo heller ikke i veien der den sitter da..... må bare løsne det i blant, så det ikke ruster fast i låsingen
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 9:08

Nei, boks på hele året DET gidder i allefall ikke jeg.
Har skikkelig boks, men på høsten er det mer enn ofte så mye vind der jeg kjører at sånne bokser flagrer ut i periferien før du får tenkt ostekake.

Stoler har jeg så det klarer seg inni bilen, der ligger det alltid to stykk til bruk på fotballturneringer og lignende.
Men luka under senga, den blir brukt til å lagre flere og bedre stoler og utstyr enn det jeg trenger og ønsker å drasse på i bilen.

Hadde jeg hatt Hobbyen lenger tror jeg at luke hadde blitt innstallert der også. Basketball Basketball Basketball

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 9:13

J.O

jepp..... det hadde jeg og når vi hadde kassebil..... men boksen flager ingen vei, den er festa godt, så den sitter......

men når jeg så kjøpte mindre bil, så ønska vi fortsatt å ha med de stolene, da ble boksen løsningen.... men det er og klart, at boks på en slik bil som du har, ikke er særlig..... du må jo ha med gardintrapp da, for å komme til i den.....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 9:31

Savner nok en takboks jeg. Har vurdert men aldri blitt til at jeg skaffer meg en slik boks. Så sommerstid så ligger stoler, bord og andre ting og tang bak i bilen. Da har jeg disse tingene lett tilgjengelig. Men skulle nok gjerne hatt en takboks å slenge ski og andre lette ting oppi.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 9:35

Johnny skrev:
Savner nok en takboks jeg. Har vurdert men aldri blitt til at jeg skaffer meg en slik boks. Så sommerstid så ligger stoler, bord og andre ting og tang bak i bilen. Da har jeg disse tingene lett tilgjengelig. Men skulle nok gjerne hatt en takboks å slenge ski og andre lette ting oppi.

akkurat det med vekt er jo et poeng da, for jeg merker jo godt i litt krappe svinger og god fart, at det er vekt høyt oppe, om jeg har trøkka i for mye vekt i boksen...... prøver jo å ha det letteste der, men på en og annen tur, skal en ikke stikke under en stol, at jeg har følt det har vært i meste laget med vekt i boksen.....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 9:42

Vegard skrev:
Johnny skrev:
Savner nok en takboks jeg. Har vurdert men aldri blitt til at jeg skaffer meg en slik boks. Så sommerstid så ligger stoler, bord og andre ting og tang bak i bilen. Da har jeg disse tingene lett tilgjengelig. Men skulle nok gjerne hatt en takboks å slenge ski og andre lette ting oppi.

akkurat det med vekt er jo et poeng da, for jeg merker jo godt i litt krappe svinger og god fart, at det er vekt høyt oppe, om jeg har trøkka i for mye vekt i boksen...... prøver jo å ha det letteste der, men på en og annen tur, skal en ikke stikke under en stol, at jeg har følt det har vært i meste laget med vekt i boksen.....

For vår del så har vi god plass inni bilen til det meste og plasserer alltid tyngste ting inni bilen. Har vi vogna som ikke er bjølseth 600 baketter så pleier vi å lempe inn noe av det løse utstyret inn i bilen. Vogna er tung nok som den er.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 56
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 10:20

Bruker boks selv på vinteren, dette pga skiene til ungene som vi må ta med hjem etter vi har vært i vogna..men vakker det er den da jaggu ikke..skrangler endel gjør den og..nei den er et nødvendig onde..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 10:28

Ronny skrev:
Bruker boks selv på vinteren, dette pga skiene til ungene som vi må ta med hjem etter vi har vært i vogna..men vakker det er den da jaggu ikke..skrangler endel gjør den og..nei den er et nødvendig onde..

skrangler gjør ikke vår, annet enn om jeg kjører på vaskebrett med tom boks...... og joda, det finnes mange stygge bokser, men det er mange som ikke er så gale heller....
Til Toppen Go down
Øyvind75
CARAVANER
CARAVANER
Øyvind75


Male
Antall Innlegg : 124
Age : 49
Localisation : Averøy
Registration date : 11.09.2008

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 10:35

Har fått montert en sånn Thule skiboks heis i garasjen, så skiboks settes på og tas av på ett blunk uten hjelp fra andre.
Slipper å ta ut innholdet også. Smile
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeMan 26 Jan 2009 - 11:55

Her er en billig 2006 modell av Bjølseth 600....
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16149352

Kanonkjøp....
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeLør 16 Jan 2010 - 0:37

Lars Egil skrev:
Jeg har i allefall ambisjoner om at denne vogna skal vi ha lenge...
Det neste som må på plass er ny bil....

- 4wd
- CC
- AC
- ESP
- ABS
- PDC
- Aut
- Int.
+++++

Very Happy
Har alt unntatt 4wd Very Happy
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitimeFre 25 Jul 2014 - 20:35

Det går tregt med vognkjøp for min del. Sannsynligvis venter vi til neste sommer/høst, og iom at vi holder på å bygge hus så kan vi ikke bruke så mye på vogn. Jeg tenker max60-70000kr. Nå er vi på telttur på 13 døgnet og med det fabtastiske været vi har hatt så har det vært helt kurrant med telt. Imidlertid har jeg klart å få kona mer gira på vogn:). Jeg har bestemt meg for en 2,30 vogn iom at vi kjører mye, og pga dette vil jeg ha lengst mulig vogn med denne bredden. Noen vogner jeg har sett på er Hobby 540 uk, Deathleffs 510 og 540 tk og Adria 552 uk. Imidlertid har heg alltid hatt sansen for Bjølseth, utvendog vel og merke. Jeg har faktisk aldri vært inne i en. Jeg har sett på en del annonser og en del av dem er direkte grelle innvendig, men en får en forholdsvis stor vogn med 2,30 bredde i 540 og 600 utgavene fra sent 90-tall til en ok pris. Er det noe spesielt en bør se etter på Bjølseth fra denne tiden? Er det smartere å kjøpe en 97 modell Bjølle vs en 03 modell Hobby eller Deathleffs til samme pris?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bjølseth 600 - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 600   Bjølseth 600 - Page 5 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bjølseth 600
Til Toppen 
Side 5 av 6Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Bjølseth 690
» Bjølseth 790
» Bjølseth 570
» Bjølseth 650
» Bjølseth 530

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BJØLSETH-
Gå Til: