CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Nytt trekkdyr, hva skal man velge?

Go down 
+13
thor_egil
Lars
Tommy
Camping Kai
Sten Rune
Jan
Janita
Campingfamilie på 5
hpk
Thomas
Jan Ole
ArneO
Jon Erik
17 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTir 1 Jun 2010 - 13:35

Holder på å vurdere innkjøp av nytt trekkdyr, men har fått skikkelig tvilen i meg. Hva skal man velge? Utgansgpunktet er følgende: vogn på 2 tonn, 3 barn i alderen snart 2, 7 og 10, barnevogn, sykler osv. Ønsker en bil med god plass, så det blir nok ikke en vanlig stasjonsvogn. Skal jeg gå for SUV'er som XC90, LandCruiser o.l, eller en såkalt "smits-container" a la VW caravelle, multivan eller MB Viano? Det er jo nesten ingen nye, "vanlige" 7-setere på markedet som kan dra 2 tonn. En gammel Sharan er IKKE et alternativ, og den nye er ikke i handelen før utpå høsten. En Ford Galaxy hadde jo vært flott, men med hengervekt på småflaue 1700 kg er det bare å glemme. Er det noen som har andre gode idéer? Alle som bidar med gode råd blir tatt med i aftenbønnen Very Happy
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTir 1 Jun 2010 - 15:08

Grandis kan jo dra 2 tonn, men den blir i minste laget om du skal kjøre mye. Jeg vil ha bil som tilfredsstiller kravene i tempo-100, dvs. at kjøreklar vekt på bilen skal være større eller lik totalvekta på vogna. Ikke så lett det der, og penger er kanskje også noe å ta med i beregningen også...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTir 1 Jun 2010 - 16:02

Jon Erik

Hva med en Peugot 807? De går i alle fall godt. Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_eek Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_lol

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTir 1 Jun 2010 - 16:33

En nyere LC120 får du til et stykke under 500 000, med km 60-80'. Er det en norsksolgt kan det være greitt å være obs på at Toyota gir 5 år norsksolgte biler, mens imporeterte får du bare 3 år på. Er lite feil med denne, vannpumpe er en feil som dukker opp på noen biler. Problemer med foringer til innsprøytingsdyser er et problem som mange har hatt (jeg også). Men dette oppdages av sterk mislyd på kald motor, samt at bilen "jukker" på tomgang f.eks foran lyskryss. resonans ved 1400-1800 omdr. er et annet symptom. Dette skifter Toyota på garanti, så det skal ikkevære noe problem.

Forbruk på fin kjøring i løpet av et år havner jeg litt under literen. Kjøpte ny vogn i fjor, og jeg merker at automaten veksler litt mer enn det jeg liker. Forbruk blir fort opp mot 1,5 l pr mil. Har bilen en original TTE-chip (gir 204 hk og 490Nm) endres dette til det bedre. Om du vurderer en slik bil, kjøp en som er understellsbehandlet


Sist endret av JanP den Ons 2 Jun 2010 - 20:27, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTir 1 Jun 2010 - 23:08

Jeg er i omtrent samme situasjon som deg, eneste forskjellen er vel at våre barn ligger 2-3 år under dine. Vi prøvde en XC90 og testet (for morro skyld) en X5. Begge to hadde latterlig dårlig bagasjeplass. Tør påstå jeg har like god bagasjeplass o Mondeoen min som i XC90'n, i hvertfall ikke mye om å gjøre. Vi endte opp som Smith's (som du kaller det), kjøpte oss en T4, 2,5 TDI. Hav av plass. Havet skrumpet litt da jeg bygde den om fra kombi til 8-seter, men fortsatt plass til hva man vil hvis man tar ut en seterad og enda har plass til ungene.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTir 1 Jun 2010 - 23:19

Vil anbefale deg å velge en stor bil ala Caravelle, Landcruiser, Pajero.
Min erfaring med biler som Volvo V70, 940 (=vanlige store stasjonsvogner) og store vogner er at bilene blir for små i størrelse i forhold til ei slik vogn. Motormessig og med tanke på kjøreegenskaper funker det greit nok på brukbare veger, men skal du kjøre mye er det tingen med en større og tyngre bil.

Har forsøkt å dra så vidt med Caravelle, Pajero og Patrol og det er en helt annen verden fordi du sitter høyere, bilen er bredere og ikke minst tyngre.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTir 1 Jun 2010 - 23:51

Er du på jakt etter minst like stor bagsjeplass, eller større enn ei stor stsjonsvogn tror jeg du kan glemme alle SUV'ene.
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 8:58

Takker for gode innspill. Jeg er vel også av den oppfatning at man ikke har stort mer plass i en SUV en hva tilfellet er i en vanlig stasjonsvogn. Var og kikka på en VW Touareg for en stund siden, men syntes plassen der var mindre enn i Passaten. Blir nok å vende nesa mot en Smiths-container ja. Er det noen som har noen erfaring med import av en slik, og om der er forskjell på "tysk" og "norsk" bil? Tenker da spes på varmeapparater o.l.
Jan Ole: tror nok ikke at 807 er et alternativ, selv om vi har noen lokale eksemplarer som virker godt:-) Mener også at 807 bare er godkjent for 1850 kg. [/img]
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 9:10

Hehe

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 9:14

Er jo et annet vakkert eksemplar som hadde gjort jobben til fulle i nabolaget.

Kommer jeg med i aftensbønnen nå, i positive ordelag?Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_rolleyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 9:53

Ja, den er meget vakker. Kan vel mer eller mindre betraktes som kongen på haugen den der. Må bare kvitte meg med Passaten først. Noen som ønsker en fin Passat til gunstig pris? Du er selvsagt med i aftenbønnen Jan Ole. Jeg tar alltid med hele bygda, bare for å være på den sikre siden Very Happy
Til Toppen Go down
Campingfamilie på 5
CARAVANER
CARAVANER
Campingfamilie på 5


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Nesten på fjellet, øverst i Hallingdal
Registration date : 27.05.2009

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 15:22

Hiver meg inn her, og vil si at LC er en super bil å dra med MEN den er ikke stor...

Så i en annen tråd her at noen nevnte renault grand espace...
GLEM DET!!
Vi har prøvd... Å har ikke hørt om noen andre som har klart å heve kjøpet på en nybil etter 3,5 år.... (3,5 år med bøtter og spann med trøbbel....)
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 18:57

Jeg har min tredje "smits-container" som du kaller det og er veldig fornøyd med den type bil. Det er aldri noen diskusjoner om hva vi må legge igjen når vi skal på tur Very Happy Very Happy Very Happy Enten det er sykkler eller oppblåste badefigurer er det ikke noen plassproblemer Laughing

Kjempedeilig med god plass både forran og bak, men litt mer tidkrevende å varme opp på vinteren enn en vanlig personbil da Wink
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 21:30

men nå må det nevnes at den nyeste er blitt ganske pen front på
liker biltypen, plassen og sittestillingen på de kassene der
manøvreringsegenskapene inni parkeringshus er det verre med lol!
spesielt i lang utgave
trenger litt plass for å snu
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 21:51

Går så fint atte, men parkeringssensor er kjekt å ha for å utnytte lukene.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 21:58

Jan skrev:
men nå må det nevnes at den nyeste er blitt ganske pen front på
liker biltypen, plassen og sittestillingen på de kassene der
manøvreringsegenskapene inni parkeringshus er det verre med Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Lol
spesielt i lang utgave
trenger litt plass for å snu

Har vært borti værre varebiler til det bruket..... og tenker ikke på den "lille" jeg har nå. Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Lol

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 22:44

sier ikke på noen måte at det er vanskelig
er bare mer krevende enn med en polo
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 23:06

Jan skrev:
sier ikke på noen måte at det er vanskelig
er bare mer krevende enn med en polo

Selvfølgelig er det det... nesten dobbelt så stor akselavstand. Uten sammenligning forøvrig... Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_evil

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Caravan
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 23:13

Har kikket på et par biler, Hyundai IX 35 eller Ford Mondeo.

Tror IX er bedre med vogna på, tror mondeon er bedre uten vogn og jeg kjører 50 000 km i året, 44 uten vogn. Diesel varmer og automat er ikke tilgjengelig på IX.

Hva skal man velge??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 23:16

Diesel varmer er jo enkel å ettermontere, men koster selvfølgelig fra 16000,-
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 23:18

den du har mest lyst på
kjenner du ekstra godt etter vil du finne svaret
selv ville jeg valgt mondeoen på grunn av kjøreegenskapene
og jeg ville valgt hyundaien på grunn av setene
synes fordsetene er for harde og smale, men det er en smakssak
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 23:19

Har to (3 år gamle) Ford Transitter og for meg er det er to gode grunner til å velge noe annet enn Ford....


Sist endret av jkl den Ons 2 Jun 2010 - 23:23, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 23:21

men hvis man først skal kikke på store biler så er det verdt å ta en titt på MB sprinter, og fiat ducato med søskenmodeller fra peugeot og citroen
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 23:23

Hm ja nå ble alt mye klarere.......
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 23:24

Camping Kai skrev:
Hm ja nå ble alt mye klarere.......
så flott Very Happy
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeOns 2 Jun 2010 - 23:32

Pene biler begge to.

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Orihab

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? 23199g
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTor 3 Jun 2010 - 2:19

Hei Kai!

Jeg er sikkert inhabil, men men... Jeg ville valgt Forden, da man kjører mest uten vogn..

IX35 velger man om man ønsker å sitte litt høyere eller liker den type bil. Min oppfatning av disse bilene er at det fort blir "stuttkjerre", men her er det sikkert mange meninger ut å går.

Om man liker begge bilene ville jeg kjøpt der jeg følte jeg fikk mest igjen for pengene og den beste servicen.

Jeg har ikke så stor vogn. Er vel på rundt 1400kg. Det er lengre akselavstand på Mondeon. innbiller meg at dette er bra, også når man drar vogn. En annen ting er at det er faktisk mye nyttelast i selve bilen. Jeg mener det ligger oppimot 700kg nyttelast(Stasjonsvogna jeg tenker på her. Mulig det er forskjell på de ulike karrosseriene?). Det er ca 100kg mer enn f.eks Passat.
Bilen er relativt stivt satt opp. Var i Sverige og shoppa før vi skulle hjem igjen i fjor sommer med vogna bak. Vogna går best med ca 90kg på kroken Hadde vel en del kilo i bagasjerommet også. (bla 6 brett med brus + en del Kjøtt). Var mye tungt i bagasjerommet, men merket ikke noe nevneverdig på kjøreegenskapene. Jeg har ikke nivåregulering... og bilen er en 09 mondeo stv. med 140hk diesel. Lykke til med valget!

Skoda har jo også kommet med en superb stasjonsvogn med 4motion... Det er iallefall en bil jeg ville ha prøvekjørt.. Men det var vel ikke det du spurte om? Smile
Til Toppen Go down
Lars
CAMPER
CAMPER
Lars


Male
Antall Innlegg : 41
Localisation : Hordaland
Registration date : 16.08.2008

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTor 3 Jun 2010 - 9:27

Kjørte fra Bergen til Sverige i fjor med en Volvo XC90 og vogn på 1900 kg, og bilen er en av de beste jeg har kjørt campingvogn med. D5. Kan anbefales på det sterkeste.

Ellers kan det kanskje være en tanke å kikke litt mer på vektforholdet mellom bil og vogn, og ikke nødvendigvis bare henge seg opp i hva som står i vognkortet. Selv har jeg nå en XC70 som kan dra 2100kg, men med en Kabe 720 med totalvekt 1900 kg så kommer vognen ut som "...somewhat heavy for this car" på http://www.whattowcar.com/

Her kan en velge bil og vogn og se hva som anbefales. Resultatene her er ihht. British Towing Code, men gir likevel en pekepinn på dette med vektforhold mellom bil og vogn. Det er utrolig viktig at bilen er "sjefen" vektmessig og ikke vognen....
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTor 3 Jun 2010 - 13:14

Og så skal jeg hive inn den virkelig svarte hesten her - Den som bare de modige tør satse på men som har noen ugjendrivelige kvaliteter som finnes i få andre kombinasjoner.

Ssangyong Rhodius.
Pros
* 2,7 liter CDI MB motor + gearkasse
* 2850 hengervekt
* AWD med bakhjulsdrifts prioritering
* Lock og DIffsperrer
* GOD plass til passasjerer og bagasje. Får LC og XC90 til å virke SMÅ!
* Uvanlig lettkjørt - (liten svingradius) og komfortabel
* Lavere tyngdepunkt enn smithebussene og går inn i parkeringshus - og garasjer

Cons
* Litt mye plastikkfølelse inni
* Usikker prisutvikling
* Rust?


Sist endret av thor_egil den Tor 3 Jun 2010 - 13:22, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTor 3 Jun 2010 - 13:20

thor_egil skrev:
Og så skal jeg hive inn den virkelig svarte hesten her - Den som bare de modige tør satse på men som har noen ugjendrivelige kvaliteter som finnes i få andre kombinasjoner.

Ssangyong Rhodius.
* 2,7 liter CDI MB motor + gearkasse
* 2850 hengervekt
* AWD med bakhjulsdrifts prioritering
* Lock DIffsprerer
* GOD plass til passasjerer og bagasje. Får LC og XC90 til å virke SMÅ!
* Uvanlig lettkjørt - (liten svingradius) og komfortabel
* Lavere tyngdepunkt enn smithebussene og går inn i parkeringshus - og garasjer
*

Men sist jeg sjekka, så var jo ikke denne no spesiellt pen å se på da...

Hva slags pris er det vi snakker om her?

Tommy
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTor 3 Jun 2010 - 13:20

Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTor 3 Jun 2010 - 13:23

Tommy skrev:
thor_egil skrev:
Og så skal jeg hive inn den virkelig svarte hesten her - Den som bare de modige tør satse på men som har noen ugjendrivelige kvaliteter som finnes i få andre kombinasjoner.

Ssangyong Rhodius.
* 2,7 liter CDI MB motor + gearkasse
* 2850 hengervekt
* AWD med bakhjulsdrifts prioritering
* Lock DIffsprerer
* GOD plass til passasjerer og bagasje. Får LC og XC90 til å virke SMÅ!
* Uvanlig lettkjørt - (liten svingradius) og komfortabel
* Lavere tyngdepunkt enn smithebussene og går inn i parkeringshus - og garasjer
*

Men sist jeg sjekka, så var jo ikke denne no spesiellt pen å se på da...

Hva slags pris er det vi snakker om her?

Tommy

Jepp...Jeg sa jo at man måtte være modig!!! Smile
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTor 3 Jun 2010 - 14:02

thor_egil skrev:
Og så skal jeg hive inn den virkelig svarte hesten her - Den som bare de modige tør satse på men som har noen ugjendrivelige kvaliteter som finnes i få andre kombinasjoner.

Ssangyong Rhodius.
Pros
* 2,7 liter CDI MB motor + gearkasse
* 2850 hengervekt
* AWD med bakhjulsdrifts prioritering
* Lock og DIffsperrer
* GOD plass til passasjerer og bagasje. Får LC og XC90 til å virke SMÅ!
* Uvanlig lettkjørt - (liten svingradius) og komfortabel
* Lavere tyngdepunkt enn smithebussene og går inn i parkeringshus - og garasjer

Cons
* Litt mye plastikkfølelse inni
* Usikker prisutvikling
* Rust?

Thor egil. Du nevner her at det er en MB motor og gir i Rhodiusen.
Vet ikke om dette er helt riktig. Har flere steder lest at Motoren er produsert av Ssangyong på Lisens fra MB. Blir ikke helt riktig å si at det er en MB motor da vel?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTor 3 Jun 2010 - 14:06

Rodius er sikkert en bra bil, men jeg vet jeg aldri kommer til å kjøpe en som ser slik ut... Ikke pent i mine øyne ihvertfall...
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitimeTor 3 Jun 2010 - 14:49

I mine øyne så er en pen bil sjelden å se i dag. Vil heller bruke benevnelsene veldige stygg, stygg og mindre stygg. Cool
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Empty
PosteTema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?   Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Nytt trekkdyr, hva skal man velge?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Ny GPS, hva skal jeg velge?
» Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge?
» Hvordan skal jeg bygge opp nytt strømnett i vogna?
» Skal lage en "kjøleboks" som skal holde kulda ute...
» Førstegangskjøper - Hvilket ekstra utstyr må jeg velge.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: