CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Trykk på varmtvann

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Trykk på varmtvann Empty
PosteTema: Trykk på varmtvann   Trykk på varmtvann Icon_minitimeTor 29 Jul 2010 - 21:11

Ser på min Knaus Azur at der er dårligere trykk på varmtvannet enn på kaldtvannet.
Mulig det har sin naturlige forklaring pga lengde på slanger med de skulle jo være godt nok dimensjonert.
Har vanntanken rett ved kjøkkenbenke i sittegruppen forran på venstre siden, så der er veien kort.
Varmtvannstanken ligger i motsatt hjørne bak i vogna, høyre side under frokostgruppa.
Så det blir jo fort 10 meter med slange frem og tilbake, i motsetning til kaldtvannet som kun blir 2 meter.
Har Shure-Flo dykkpumpe.

Noen som har sett noe lignende?


Sist endret av Knaus_Azur den Tor 29 Jul 2010 - 21:25, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trykk på varmtvann Empty
PosteTema: Re: Trykk på varmtvann   Trykk på varmtvann Icon_minitimeTor 29 Jul 2010 - 21:34

Hei, jeg har også litt lavere trykk på varmt enn kaldt vann. Tar det for gitt at det er slik da det er over dobbelt så langt strekk på varmt som kaldt. Og med flere koblinger reduseres også tverrsnittet på flere plasser. Og dermed blir det lavere trykk.

PS: Ser at du har postet dette flere steder, det kan du enkelt slette ved å trykke knappen for sletting dersom ingen andrehar postet noe etter ditt innlegg. Ikke nødvendig å poste det samme spørsmålet i flere tråder! Blir nok ikke mere hjelp å få av den grunn..
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Trykk på varmtvann Empty
PosteTema: Re: Trykk på varmtvann   Trykk på varmtvann Icon_minitimeTor 29 Jul 2010 - 21:38

JanP skrev:


PS: Ser at du har postet dette flere steder, det kan du enkelt slette ved å trykke knappen for sletting dersom ingen andrehar postet noe etter ditt innlegg. Ikke nødvendig å poste det samme spørsmålet i flere tråder! Blir nok ikke mere hjelp å få av den grunn..

Det er ikke lagt inn flere steder, men jeg flytta det fra "Hobby"-forumet og over til "Knaus" Very Happy

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Trykk på varmtvann Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trykk på varmtvann Empty
PosteTema: Re: Trykk på varmtvann   Trykk på varmtvann Icon_minitimeTor 29 Jul 2010 - 21:48

Den er grei. Jeg har vel sikkert postet noe i feil tråd jeg også, kanskje som den eneste...Trykk på varmtvann Lol Trykk på varmtvann Lol
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Trykk på varmtvann Empty
PosteTema: Re: Trykk på varmtvann   Trykk på varmtvann Icon_minitimeTor 29 Jul 2010 - 21:53

Sten Rune skrev:
JanP skrev:


PS: Ser at du har postet dette flere steder, det kan du enkelt slette ved å trykke knappen for sletting dersom ingen andrehar postet noe etter ditt innlegg. Ikke nødvendig å poste det samme spørsmålet i flere tråder! Blir nok ikke mere hjelp å få av den grunn..

Det er ikke lagt inn flere steder, men jeg flytta det fra "Hobby"-forumet og over til "Knaus" Very Happy

Da var du rask.
Jeg såg at jeg hadde postet feil, men når jeg gjikk inn igjen for å slette det var det allerede flyttet Very Happy
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Trykk på varmtvann Empty
PosteTema: Re: Trykk på varmtvann   Trykk på varmtvann Icon_minitimeTor 29 Jul 2010 - 21:54

Very Happy raskere enn min egen skygge... Trykk på varmtvann 388844

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Trykk på varmtvann Caravan
Til Toppen Go down
Sponsored content





Trykk på varmtvann Empty
PosteTema: Re: Trykk på varmtvann   Trykk på varmtvann Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Trykk på varmtvann
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» varmtvann
» Dårlig trykk på gassbluss
» Mindre trykk på varmtvannet
» Dorlig trykk i vann system Cabby
» Luft trykk i dekkan på ei 655 SB 2007 modell

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KNAUS-
Gå Til: