CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hobby vogn og kjøleskap

Go down 
5 posters
AvInnlegg
HeidiS




Antall Innlegg : 16
Registration date : 28.06.2010

Hobby vogn og kjøleskap Empty
PosteTema: Hobby vogn og kjøleskap   Hobby vogn og kjøleskap Icon_minitimeTor 9 Sep 2010 - 22:04

Sikkert et skikkelig dumt nybegynner spørsmål.

men hvordan får jeg strøm i kjøleskapet i vogna? Embarassed

er alene hjemme til i morgen, og gjør klar vogna for en liten tur til hundeutstilling i Stavanger.
JEg har satt i strøm kabelen og har fått strøm på alle lys osv.
men får ikke kjøleskapet til å bli kaldt. jeg vet det funker....

jeg tror det har noe med to små knapper ved siden av knappene til komfyren.

er det en av disse knappene? den ene er merket med et strømstøpsel og den andre knappen ligner et batteri...? må jeg sette den med strømstøpsel på 1 ? Laughing føler meg skikkelig dum akkurat nå.... men var ikke slik knapp i forrige vognen der kom kjøleskapet på når vi satte i strømmen Smile

i samme slengen? noen som vet om vi må kjøre en spesiell vei til Stavanger når vi har vogn på slep?
vi pleier kjøre ned e 18 til Kr.sand og ned og rundt. det går vel greit med vogn hele den veien? ingen tuneller som er for lave eller noe i den duren så vidt jeg kan huske. Smile
Til Toppen Go down
ole
CARAVANER
CARAVANER
ole


Male
Antall Innlegg : 119
Age : 55
Localisation : Skien
Registration date : 19.07.2008

Hobby vogn og kjøleskap Empty
PosteTema: Re: Hobby vogn og kjøleskap   Hobby vogn og kjøleskap Icon_minitimeTor 9 Sep 2010 - 22:37

HeidiS skrev:
Sikkert et skikkelig dumt nybegynner spørsmål.

men hvordan får jeg strøm i kjøleskapet i vogna? Embarassed

er alene hjemme til i morgen, og gjør klar vogna for en liten tur til hundeutstilling i Stavanger.
JEg har satt i strøm kabelen og har fått strøm på alle lys osv.
men får ikke kjøleskapet til å bli kaldt. jeg vet det funker....

jeg tror det har noe med to små knapper ved siden av knappene til komfyren.

er det en av disse knappene? den ene er merket med et strømstøpsel og den andre knappen ligner et batteri...? må jeg sette den med strømstøpsel på 1 ? Laughing føler meg skikkelig dum akkurat nå.... men var ikke slik knapp i forrige vognen der kom kjøleskapet på når vi satte i strømmen Smile

i samme slengen? noen som vet om vi må kjøre en spesiell vei til Stavanger når vi har vogn på slep?
vi pleier kjøre ned e 18 til Kr.sand og ned og rundt. det går vel greit med vogn hele den veien? ingen tuneller som er for lave eller noe i den duren så vidt jeg kan huske. Smile

Knappen for støpsel settes på Smile ... og europaveien er vel hovedveien til Stavanger så du får nok ikke noen problemer der med en vogn etter bilen Wink

Hvilken modell er vogna di? Hvis du trenger instruksjonsbok har jeg skannet den fra den gamle Hobby`n min fra 1984. Den ligger her
Til Toppen Go down
Noraf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 125
Age : 47
Localisation : Vestfold
Registration date : 07.02.2010

Hobby vogn og kjøleskap Empty
PosteTema: Re: Hobby vogn og kjøleskap   Hobby vogn og kjøleskap Icon_minitimeTor 9 Sep 2010 - 23:22

hmmm, er det 3 possisjoner på den bryteren? støpsel, batteri og en flamme?

I såfall, for å bruke kjøleskapet på 230v, sett bryteren i stilling "støpsel". "batteri" stillingen er for 12v drift fra bil ( dvs, under kjøring )
"flamme" er for gassdrift.
Til Toppen Go down
HeidiS




Antall Innlegg : 16
Registration date : 28.06.2010

Hobby vogn og kjøleskap Empty
PosteTema: Re: Hobby vogn og kjøleskap   Hobby vogn og kjøleskap Icon_minitimeSøn 12 Sep 2010 - 14:17

tusen takk for rådene Very Happy da var det som jeg trodde at den skulle stå på støpselet. men vi fikk det ikke til og virke, så da er det nok en ledning som har løsnet et sted. får min far til og komme og se på det i løpet av uken Very Happy

Turen gikk kjempe fint. se bort ifra skikkelig uvær på vei hjem så det røsket i vogna langs sørlandet, men vi kom oss hjem tilslutt selv om det ikke gikk så fort. Smile
Til Toppen Go down
ole
CARAVANER
CARAVANER
ole


Male
Antall Innlegg : 119
Age : 55
Localisation : Skien
Registration date : 19.07.2008

Hobby vogn og kjøleskap Empty
PosteTema: Re: Hobby vogn og kjøleskap   Hobby vogn og kjøleskap Icon_minitimeSøn 12 Sep 2010 - 21:55

HeidiS skrev:
tusen takk for rådene Very Happy da var det som jeg trodde at den skulle stå på støpselet. men vi fikk det ikke til og virke, så da er det nok en ledning som har løsnet et sted. får min far til og komme og se på det i løpet av uken Very Happy

Har du prøvd om skapet virker på gass? I min gamle vogn virket det heller ikke på 230 V strøm, bare på gass. Jeg måtte bytte elementet for 230 V for å få det til å virke....

Et lite tips.. Lag deg en signatur med vogntype og årstall så er det lettere å komme med råd Very Happy
Til Toppen Go down
HeidiS




Antall Innlegg : 16
Registration date : 28.06.2010

Hobby vogn og kjøleskap Empty
PosteTema: Re: Hobby vogn og kjøleskap   Hobby vogn og kjøleskap Icon_minitimeMan 13 Sep 2010 - 0:44

aaah Very Happy skal fikse det og sjekke det med gassen Very Happy takk Very Happy
Til Toppen Go down
HeidiS




Antall Innlegg : 16
Registration date : 28.06.2010

Hobby vogn og kjøleskap Empty
PosteTema: Re: Hobby vogn og kjøleskap   Hobby vogn og kjøleskap Icon_minitimeMan 13 Sep 2010 - 0:47

skal bare se om signaturen funker Wink (det gjorde den )
Til Toppen Go down
Gunnar H.
CAMPER
CAMPER
Gunnar H.


Male
Antall Innlegg : 42
Age : 53
Localisation : Aure, Nordmøre
Registration date : 29.06.2010

Hobby vogn og kjøleskap Empty
PosteTema: Re: Hobby vogn og kjøleskap   Hobby vogn og kjøleskap Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 3:59

I tillegg til å sette knappen med støpsel på i posisjon 1, må du huske at du må sette termostaten på maks for at kjøleskapet skal kjøle. Det er en annen termostatknapp på strøm enn det er på gass.

I min forrige vogn (Hobby 535 -85 mod.) var det et ratt som gikk fra 1 til 7. Sett den på det høyeste tallet, sjekk at du har 220V strøm i kontaktene i vogna, og vent litt. Etter en stund vil du nok forhåpentligvis kjenne at elementet inne i frysedelen begynner å bli kaldt.

Altså to brytere. En til å slå på strømmen med, og en til å stille temperaturen (temostaten)

Lykke til !!
Til Toppen Go down
HeidiS




Antall Innlegg : 16
Registration date : 28.06.2010

Hobby vogn og kjøleskap Empty
PosteTema: Re: Hobby vogn og kjøleskap   Hobby vogn og kjøleskap Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 12:46

tuuuusen takk Very Happy har vert ute i vogna nå og forsøkt det Smile så skal vi se om det funker Smile
Til Toppen Go down
Gunnar H.
CAMPER
CAMPER
Gunnar H.


Male
Antall Innlegg : 42
Age : 53
Localisation : Aure, Nordmøre
Registration date : 29.06.2010

Hobby vogn og kjøleskap Empty
PosteTema: Re: Hobby vogn og kjøleskap   Hobby vogn og kjøleskap Icon_minitimeFre 17 Sep 2010 - 19:46

Gi tilbakemelding om det funker eller ikke da. Alltid morsom det vettu.
Smile
Til Toppen Go down
boc




Antall Innlegg : 4
Registration date : 28.09.2010

Hobby vogn og kjøleskap Empty
PosteTema: Re: Hobby vogn og kjøleskap   Hobby vogn og kjøleskap Icon_minitimeTir 28 Sep 2010 - 23:52

vogna Må stå i ca vater i lengderetningen ! Ellers vil ikke væsken i kjøleskapet sirkulere og dermed heller ingen kulde.antakeligvis kjenner du kun at benkeplata blir lunka mens skapet forblir varmt . . . . .
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hobby vogn og kjøleskap Empty
PosteTema: Re: Hobby vogn og kjøleskap   Hobby vogn og kjøleskap Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hobby vogn og kjøleskap
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bruke Hobby-vogn på vinteren
» Finne sikring til kjøleskap. Hobby 610 96mod
» Tenning av thetford n115 kjøleskap hobby 560 2011 mod
» Kjøp av hobby 650 vogn,
» Lekkasje rundt takluke på Hobby vogn. Hva bør gjøres

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: