CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.

Go down 
+3
T_Rex
Jan Ole
Veggis
7 posters
AvInnlegg
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeLør 18 Jun 2011 - 20:49

Hei.
Vi er grønninger på vogn og utstyr. I dag skulle jeg gjøre toalettet klart til bruk (Thetford C-403L). Ordnet med avfallstanken, deretter fylte jeg foreskrevet væske på spyletanken, og skulle etterfylle med vann, men det viste seg at spylevannstanken allerede var full. Så skulle jeg prøve spylingen på toalettet, og det virket som bare juling, helt til det plutselig ikke kom vann lenger. Jeg hører at pumpa går når jeg trykke på knappen, men det kommer ikke vann. Holder jeg inne knappen litt, kan det komme litt surklelyder, men ikke vann. Jeg har lest gjennom brusanvisningen flere ganger, uten å finne svar på hva som er galt.
Noen som kan hjelpe?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeLør 18 Jun 2011 - 21:00

Høres ut som en av to ting, slangen har hoppet av pumpestussen eller skovelen har løsnet fra pumpeakselen. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeLør 18 Jun 2011 - 21:11

OK. Hva gjør jeg videre for å finne feilen?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeLør 18 Jun 2011 - 21:14

Kan ikke huske helt typen toalett du har, men noen hadde i alle fall før en sånn boks som dopapiret sto nedi, denne kunne vries løs og løftes opp, da kommer du til pumpa.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
T_Rex
CARAVANER
CARAVANER
T_Rex


Antall Innlegg : 105
Registration date : 27.05.2008

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeLør 18 Jun 2011 - 23:58

Jeg husker ikke helt denne jeg heller. men kanskje delelista som du finner her kanskje kan hjelpe deg litt på vei hvis du skal til å skru. Dette er dagens C403L, de kan jo ha endret seg siden 2004.

Per
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 8:40

http://www.thetford-europe.com/web/show/id=91796/langid=42

Der finner du noen rep. manualer. Kanskje du får nok hint der til å komme videre?
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 10:29

Veggis, er du helt sikker på at spyletanken er full?
Har du sjekket nivåglasset (hvis du har)?
Det er vannlås der du fyller på vannet og der står det alltid vann så det ser ut som om tanken er full. Det er nesten så det renner over når man fyller på. På noen toaletter er det en liten grønn trakt man setter på når man skal fylle. Uten den er det nesten umulig å fylle uten at det renner over.

Jeg skriver dette fordi du beskriver deg selv som "grønn". Første gang jeg skulle fylle vann på Hobbyen vår trodde jeg det var noe feil med den for det rant over. Når pumpa di går og det kommer surklelyder høres det ut som tanken er tom.
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 55
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 18:46

Kan det være algevekst i pumpa/tanken som har vokst frem? Måtte rense min pumpe i fjor, på en Thetford CS200.

Bare en tanke .... Smile
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 19:49

hpk skrev:

Det er vannlås der du fyller på vannet og der står det alltid vann så det ser ut som om tanken er full. Det er nesten så det renner over når man fyller på. På noen toaletter er det en liten grønn trakt man setter på når man skal fylle. Uten den er det nesten umulig å fylle uten at det renner over.

Du sier noe der, jeg brukte ikke trakten...men er det slik at påfyllingsrøret vil fylles opp når man ikke bruker trakt? Nå står vannet nesten helt opp til lokket (3-4 cm under, tenker jeg)
Skal uansett konferere med forhandleren der jeg kjøpte vognen, før jeg begynner å skru selv.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 21:47

Det er et glassrør på siden der hvor man kan se nivået i tanken, hvor mye vann det er i påfyllingsrøret har ikke noe betydning.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 21:54

Tror ikke alle modellene har det røret Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 22:04

Har ikke du en slange som du løsner fra en plugg(,samme slange som viser nivået på tanken) og som brukes til tømming av spylevann fra tanken? om det ikke er sånn som jeg trur så må det være en annen måte som du tømmer tanken på.
Kommer det ikke vann ut når du tømmer tanken så trur jeg ditt problem er løst.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 22:23

Beklager, ifølge Thetford:
C-403 Cassette toilet which takes flush water from the central water tank of the caravan or motor home. The flush is operated by a 12V electric valve and a relay.

Da kan det virke som det er problemer med magnetventilen kanskje.

Jeg blandet 402 som har egen vanntank (slik jeg har) og 403 som bruker vann fra den sentrale tanken.


Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 22:41

Veggis skrev:
hpk skrev:

Det er vannlås der du fyller på vannet og der står det alltid vann så det ser ut som om tanken er full. Det er nesten så det renner over når man fyller på. På noen toaletter er det en liten grønn trakt man setter på når man skal fylle. Uten den er det nesten umulig å fylle uten at det renner over.

Du sier noe der, jeg brukte ikke trakten...men er det slik at påfyllingsrøret vil fylles opp når man ikke bruker trakt? Nå står vannet nesten helt opp til lokket (3-4 cm under, tenker jeg)
Skal uansett konferere med forhandleren der jeg kjøpte vognen, før jeg begynner å skru selv.

Vannet står alltid nesten opp til lokket for det er en vannlås i påfyllingsrøret. Tanken kan være tom selv om det står vann i påfyllingsrøret. Det er ikke alle modeller som har trakt, men fyller du forsiktig så går det an å fylle uten trakten uten at det renner over. For at vannet skal komme forbi vannlåsen i påfyllingsrøret så vil det stå helt opp til kanten der lokket er når du fyller.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 19:57

Takk for alle innspill!
Tanken VAR tom Embarassed
Når jeg ble oppmerksom på at tanken var utstyrt med vannlås, skjønte jeg at jeg muligens hadde dradd litt raske konklusjoner...orøvde igjen i dag, denne gangen MED trakten som følger med, og nå så det riktigere ut. Fikk nedpå rundt 15 liter, og dassen funket som en drøm etterpå! Siste tenkte jeg at trakten ikke var nødvendig, siden jeg traff påfyllingen så godt med hage-vannkannen...Har knapt nok satt mine bein i en campingvogn før vi hadde vår egen, og det ser ut som man må lære på den "harde" måten av og til. Alternativt pusse brillene før bruksanvisningen leses Very Happy

Ellers har jeg tatt feil også vedrørende hvilken modell jeg har, det må være en Thetford 402, siden den har egen vanntank, vannet hentes ikke fra vognens vanntank.

Tusen takk for hjelpen!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 20:08

Veggis skrev:
Takk for alle innspill! Alternativt pusse brillene før bruksanvisningen leses Very Happy

Alltid et godt utgangspunkt før en begynner å ergre seg og lar det gå utover sambo'n, barna eller den stakkars katta. Og deretter plage naboen, og poste fortvilte rop om HJELP på div. fora. Very Happy
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 20:19

JanP skrev:
Veggis skrev:
Takk for alle innspill! Alternativt pusse brillene før bruksanvisningen leses Very Happy

Alltid et godt utgangspunkt før en begynner å ergre seg og lar det gå utover sambo'n, barna eller den stakkars katta. Og deretter plage naboen, og poste fortvilte rop om HJELP på div. fora. Very Happy


Og så er det helt sikkert noen av oss andre som kanskje unngår samme problemstilling ei gang i fremtiden dersom vi skulle komme borti samme toalett.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 20:35

Ja, aldri så galt at det ikke er godt for noe, håper jeg Wink
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeTir 21 Jun 2011 - 20:01

Veggis

Da har vi samme dassen, jeg pleier å bruke litt rød toalett guffe i spyletanken. Det gir en litt friskere duft. Jeg fyller sjelden tanken helt full med mindre jeg skal fricampe, og jeg tømmer den for vann når vi ikke er i vogna. Det gror jo fint inne i der også om man lar den stå med vann i.

Ellers så rengjør jeg den grønne tanken noen ganger i sesongen og smører opp gummipakningene med silikonfett. Det går også å smøre dem med olivenolje.

Om det er mer du lurer på så bare fyr løs Wink
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeOns 22 Jun 2011 - 20:32

Jeg har også hatt på rød sanitærvæske. Når du tømmer spyletanke, kjører du bare pumpen til tanken er tom da?

ArneO skrev:



Om det er mer du lurer på så bare fyr løs Wink
Det skal jeg nok gjøre når det trengs. Jeg setter for øvrig stor pris på takhøyden her inne Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeOns 22 Jun 2011 - 22:46

Se i boka til toalettet der står det hvordan du tømmer spylertanken,visst du skal tømme den med bruk av pumpa får du krampe i fingern før du er ferdig Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeOns 22 Jun 2011 - 23:07

Jeg brukte bare Zalo og vann, ca ett sekund, da jeg hadde do med egen tank, funka helt fint det.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeOns 22 Jun 2011 - 23:32

Veggis
Det er et gjennomsiktig rør på siden hvor du ser hvor mye som er på tanken. Det kan du ta forsiktig ut av festet nede og trekke ned fra proppen oppe. Så vipper du rører ned og vannet renner ut.

http://www.thetford-europe.com/web/show/file?id=84549&langid=42&contentid=891&filename=Final_Owner%27s_manual_32220_C400_080609.pdf

Det er ikke den beste bruksanvisningen som finnes, men du ser noen skisser i slutten av dokumentet, og skisse 20 viser det røret.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 15:09

frankh skrev:
Se i boka til toalettet der står det hvordan du tømmer spylertanken,visst du skal tømme den med bruk av pumpa får du krampe i fingern før du er ferdig Very Happy

Nå har jeg lest boka enda en gang, og der står det at det er nettopp det man skal gjøre, bruke pumpa altså. Får legge fingrene i hardtrening, antagelig Very Happy
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 16:54

For å tømme spyletanken så er jeg nokså sikker på at det på din modell også skal tømmes gjennom den gjennomsiktige nivåslangen du ser nå du åpner luka. Den er beregnet på å løsnes i toppen og da kan den bøyes utover slik at vannet renner ut.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 17:01

Veggis skrev:
frankh skrev:
Se i boka til toalettet der står det hvordan du tømmer spylertanken,visst du skal tømme den med bruk av pumpa får du krampe i fingern før du er ferdig Very Happy

Nå har jeg lest boka enda en gang, og der står det at det er nettopp det man skal gjøre, bruke pumpa altså. Får legge fingrene i hardtrening, antagelig Very Happy

Sjekk om du finner et blankt rør som jeg har tatt en strek rundt:

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Toalett1

Det kan løsnes som jeg nevnte:

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Toalett2

Da renner vannet ut. Det må finnes en annen måte enn å bruke knappen. Men at det er lurt å tømme pumpa på vinteren er jo også sant.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeFre 1 Jul 2011 - 22:08

Hei, travelt å være småbarnsforelder, så oppfølging av tråden går litt i rykk og napp!

Men nei, jeg har ikke noe slikt rør som dere nevner, og som er avbildet av ArneO.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeFre 1 Jul 2011 - 22:13

Er noen modeller som ikke har det, har vert borti det før.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitimeFre 1 Jul 2011 - 23:57

Det er kanskje bare en sånn propp som er på C200 toalettene? Går an å montere tapperør på den sånn som vist i denne tråden
https://caravan.norwegianforum.net/t563-tomming-av-vanntank-pa-thetford-c-200-toalett
Til Toppen Go down
Sponsored content





Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Empty
PosteTema: Re: Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.   Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Toalettpumpa går, men det sluttet å komme vann.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland.
» hvordan komme til bak vasken på badet, Adria 563 pt 2014
» Sikring slo seg av, skal den gule knappen komme ut igjen?
» City vann
» Vann til toalett

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: