CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Movers - generelt

Go down 
+12
janp
merceben
rui
Jørn O
TomA
Tasle
livar
Beduin
Jan Ole
campist
Jan
oscamend
16 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
oscamend




Antall Innlegg : 15
Registration date : 17.07.2011

Movers - generelt Empty
PosteTema: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 17 Jul 2011 - 14:34

Hei:

Jeg har nettopp kjøpt meg en Knaus 500EU Smile Jeg har hatt CV før i tiden og trodde ikke jeg skulle gå til innkjøp av en ny en... clown Jeg bor "på landet" og for å komme til eiendomen må ta en 90 graders vinkel, og i tillegg er ikke eiendomen veldig stor. For å plassere vogna må jeg virkelig manøvrere... for hånd!, og dette vet jeg (og dere) er tungt fra tidligere erfaringer (da hadde jeg en KIP).

Jeg har lest om disse fantastike movers med noen fantastiske priser også! Jeg har tenkt en del på det og om mulighet til å skaffe meg en slik løsning, men det er flere pluss og minuss å tenke over (pris, bakkeklaring, vekt,...). Nå kommer mitt spørsmål: finnes det noe lignende til mover som kan bygges på nesehjulet? Det er derfra vogna styres, og jeg synes at det er litt merkelig at det ikke finnes en slik inretning som sikker blir både billigere, mindre vekt og minst like enkel å montere.

Any ideas? Question Idea
Oscar
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 17 Jul 2011 - 15:31

det finnes slike fjernstyrte saker som festes inni kulehansken
husker ikke hva de heter men det ligger masse info om de her på forumet
Til Toppen Go down
oscamend




Antall Innlegg : 15
Registration date : 17.07.2011

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 17 Jul 2011 - 15:46

Jeg vet og sett det, men for det første er utrolige dyre og så vidt jeg vet er det bare to eller tre forskjellige typer på markedet. De festes på draget og fungerer omtrent som movers.Er det ingen som har kommet på ideen av å lage noe som er billigere, enklere og som sitter på eller rundt nesehjulet? Kanskje er dette noe å tenke på...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 17 Jul 2011 - 18:13

forretningside?
klarer du å komme opp med noe bedre og billigere kommer du til å tjene litt penger tror jeg hvis du får det i produksjon
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 17 Jul 2011 - 18:34

Joda, det fines egne nesehjul med motor. Sågar med beltedrift. Husker i fara ikke hva produsentene heter, men kan prøve å finne det ut om det fortsetter å regne litt til:-)

...Men: alle omtalene jeg har sett gjør at du sitter igjen med minst ett problem. Først og fremst hvis det ikke er hardt underlag der du skal manvørere vogna. Er vogna tung, skal det noe til å trekke rundt på det. Der er det også stor forskjell på de ulike motorene. Selv ikke de klarer mirakler, men de er sterke nok til for eksempel en fortauskant - om du legger ut planke. Det tøffeste jeg har prøvd er nok løs sand/jord nesten ned til akselen på nesehjulet http://campist.info/utstyrstips/utstyrstips/169-nesehjul

..jeg skal være enig at det er mye penger. Men jeg tror den motoren har reddet meg fra betydelig større reparasjoner - som for eksempel om jeg skulle fortsatt å kjøre her:
http://campist.info/utstyrstips/tips-underveis/134-trang-historie
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 17 Jul 2011 - 18:48

Til Toppen Go down
http://www.campist.info
oscamend




Antall Innlegg : 15
Registration date : 17.07.2011

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 17 Jul 2011 - 19:29

Takker...... men fortsatt dyrt og tungt!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 17 Jul 2011 - 20:25

Det var et system som besto av tvillingnesehjul og drift av dette fra en sveiv på toppen. Eneste jeg vet som har hatt sånn leverte det tilbake i en viss fart, men billig og lett, det var det. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin


Male
Antall Innlegg : 77
Localisation : Senja
Registration date : 19.07.2009

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 17 Jul 2011 - 20:27

En liten 50 cc ATV kan jo brukes til så mangt...:-)
Finner sikkert en veldig billig på Finn hvis de kun er til å parker vogna hjemme på plassen.
Til Toppen Go down
oscamend




Antall Innlegg : 15
Registration date : 17.07.2011

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 17 Jul 2011 - 20:38

Ja da, det har jeg også tenkt, og andre muligheter som ombygd grassklipper, snøfreser, e.l.Hvis man tenker hva skal dette brukes til så er det to hovedbruk: hjemme, for å parkere vogna etter en tur, og da trenger man ikke en kostbar mover; to, på tur, når man trenger å parkere vogna på trange campingplasser.I mitt tilfelle er hjemme som er utfordringen. Kanskje er ikke så dumt å bruke tid på å finne gode løsninger som kommer mange til gode. I det verste fall..... rå kraft!
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 17 Jul 2011 - 21:41

Hvis det bare er rundt det hjørnet hjemme - hva med håndkraft..;-)

Jeg vet ikke ha vogna di veier, men min har en totaltvekt på 1600 kilo, og det skal ganske mye krefter til for å sette det i bevegelse - enn si stanse. jeg er at du kanskje ikke har bruk for det der du er,men det at den kan stanse - og holde - i en bratt bakke opp til 15-16 prosent, er for meg en stor fordel.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin


Male
Antall Innlegg : 77
Localisation : Senja
Registration date : 19.07.2009

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 17 Jul 2011 - 21:46

På landet finnes det vel ei singel bonde fru som har vokst opp me å rygge traktor.
Kan d være løsninga...:-)
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeFre 29 Jul 2011 - 20:44

For å manøvrere i litt bakke trengs det marktrykk på drivhjula. Har dermed liten tro på en slik moversak på draget... Tror ikke en slik klarer mye mer en det du klarer for hånd.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeFre 29 Jul 2011 - 21:37

Livar: det er nok ikke hva du tror som gjelder: 15% stigning og 2 tonn på movere som er beregnet på boggivogn er nok mer enn det de aller fleste klarer å skyve. Har ikke mover selv, men har leid lift med samme prinsippet. 2,5 tonn trekkes lett opp ganske bratte bakker (10% stigning) Og gode movere trekker vogna lett og enkelt. Prøv og bli overbevist. Cool
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeFre 29 Jul 2011 - 21:44

Jeg har to akslinger på min Solifer 630 og mover til å drive hjulene. Oftest er det slik at om dekkene er litt fuktige, så spinner moveren mot dekket. Bortsett fra det har moveren spart meg for mange hekseskudd / skiveprolaps. Movers - generelt 653975

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeFre 29 Jul 2011 - 21:58

Mover trolly, sånn liten leke tanks som festes til draget har nok begrenset grep i underlaget ja, vanlig mover som driver på hjulene har som regel tilstrekkelig grep mot underlaget, men som Tasle skriver er det lett at drivrullen glipper på dekket, i alle fall den typen jeg har som har elektrisk press mot hjulet.
En manuell kan nok tvinges hardere inn om man justerer den nærme dekket i utgangspunktet.

Jeg kommer for fremtiden til å kjøpe "skikkelig" mover igjen i alle fall.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeFre 29 Jul 2011 - 22:38

Fikk anbefalt en slik Trolley, ble ikke noe av det kjøpet.
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeLør 30 Jul 2011 - 17:41

Skal du ha en manuell Mover sjekk ut www.hitchdrive.com.au
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeLør 30 Jul 2011 - 18:16

Og lykke til!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeLør 30 Jul 2011 - 19:42

Jeg har absolutt tro på en vanlig mover, netopp pga den driver på de hjula som har bra marktrykk!
De som monteres på draget med kanskje 5% av vekta på drivhjul/belter/whatever er jeg skeptisk til...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeLør 30 Jul 2011 - 20:18

Ingen motsier deg på det. Flott for innendørsbruk og enkeltaksel. Men på vått gess.... Laughing
Til Toppen Go down
oscamend




Antall Innlegg : 15
Registration date : 17.07.2011

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeLør 13 Aug 2011 - 16:32

Hei:
Er det noen av dere som har sett og prøvd denne manuell mover? For og i mot ???

http://www.mamut.net/homepages/Norway/1/15/iCaravanAS/920888.jpg
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeLør 13 Aug 2011 - 18:44

Glem det. Laughing

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 14 Aug 2011 - 16:34

Du blir i hvert fall varm og svett.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeLør 17 Mar 2012 - 16:46


_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 18 Mar 2012 - 8:49

Nå har jo BPW også kommet med mover (IMC-integrated movecontrol). Denne kan integreres i alle nye chassi fra BPW. Forøvrig ganske lik Alko sin Mammut. Fordelen med disse er at de integreres i ferdige hull gjennom ramma som gjør at en beholder bakkeklaringen. Kabe kommer vel nå med IMC hvis en bestiller vogn med mover fra fabrikk. http://www.fordonsmateriel.se/information/axeltrycket%202-11/FOMA_Axeltrycket_nr2_2011.pdf
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 18 Mar 2012 - 10:05

Relativt ferske opplysninger, lite brukererfaringer å finne.

Approximately by the end of 2011 the i-generation will be enlarged by a new innovation:

BPW iMC – the chassis - integrated manoeuvring system for caravans

BPW Fahrzeugtechnik developed a manoeuvring system for caravans – the iMC which can be easily integrated into the chassis of the caravan. From autum 2011 on, various BPW caravan chassis will be prepared for the easy assembly of the BPW iMC. With this preparation it is possible to assemble the iMC within production tact time.

The ground clearance also remains.

What does the BPW iMC offer?

BPW iDC is the ant among the caravan manoeuvring systems. Despite its small dimensions and its little weight, the BPW iMC is easily able to manoeuvre caravans with a weight up to 2.800 kg – this is approximately 95 times its own weight.

The BPW iMC enables you to:
•Manoeuvre your caravan unassisted, no matter if you want to reach narrow parking slots, garages or manoeuvre in hillside situations
•Overcome obstacles like stones, curbs up to 6cm, road holes, as well as uneven pavements
•Manoeuvre on unsecured grounds like gravel, lawn, wet ground, etc.
•Turn the caravan easily on the spot
•Keep the overview of the surroundings / of the setting while manoeuvring the caravan from the distance
•Manoeuvre the caravan single-handedly while having control of the surrounding
•Suspend the caravan to the pulling vehicle easily

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
rui
CARAVANER
CARAVANER
rui


Male
Antall Innlegg : 93
Localisation : Varhaug
Registration date : 15.11.2009

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeSøn 18 Mar 2012 - 22:05

oscamend skrev:
Hei:
Er det noen av dere som har sett og prøvd denne manuell mover? For og i mot ???

http://www.mamut.net/homepages/Norway/1/15/iCaravanAS/920888.jpg

Denne har jeg prøvd før jeg la den pent i esken sin igjen og returnerte den til forhandleren. Flytta ikke 1600kg. vogn på flatmark engang. Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
merceben
CARAVANER
CARAVANER
merceben


Male
Antall Innlegg : 108
Age : 54
Localisation : Tronheim
Registration date : 26.02.2012

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeMan 19 Mar 2012 - 11:59

Jeg vurderer å montere mover på vogna mi. Sendte mail til leisure-supplies. og fikk denne tilbake. http://www.leisure-supplies.co.uk/productdetails.php?id=171

https://leisure-supplies.co.uk/checkout.php

Den kommer på litt over 10 000,- levert i Norge. Pluss Mva.
Dette kan vel ikke være dårlig.
Nå når krona er så sterk som den er nå. Er det vel bare å handle.

Hvordan er det med toll på slikt?
Er det bedre å sende til Sverige. har en bror som bor der så kan benytte han. Very Happy
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3362
Registration date : 19.01.2012

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeMan 19 Mar 2012 - 16:25

Hvorefor ikke handle i Danmark? Finnes flere steder å få kjøpt slikt til en betydelig lavere pris enn her.
Moms må man betale til Sverige også, er vel ikke toll på dette. Men tollbehandling og frakt tilkommer uansett hvor du sender det i skandinavia vil jeg tro. Og jeg vil anta at frakt til Sverige ikke er noe lavere enn her hjemme. Men jeg vet ikke, bare antar. Er det feil på dette så blir det jo et svare styr mtp. retur.


Men hva gjør man ikke for å spare 2-3 lapper..
Til Toppen Go down
merceben
CARAVANER
CARAVANER
merceben


Male
Antall Innlegg : 108
Age : 54
Localisation : Tronheim
Registration date : 26.02.2012

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeMan 19 Mar 2012 - 17:17


Fortell meg hvor jeg får kjøpt en slik mover i Danmark for en betydelig lavere pris.
Kjøper selvfølgelig der det er billigst.

Jeg gjør ganske mye for å spare penger Very Happy

Jeg fant denne i danmark. http://www.moverpriser.dk/shop/Kurv.aspx Den er den samme som fra England.
Men ca 5000,- Dyrere enn fra England. Synes det er mye penger jeg.
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeMan 19 Mar 2012 - 17:27

Hei merceben

Prøv www.moverpriser.dk

Eventuelt fra Holland. www.obelink.nl der er det enda billigere.
Du får de fra € 599 der nede.

Jeg har gjort det og er kjempefornøyd.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3362
Registration date : 19.01.2012

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeMan 19 Mar 2012 - 17:43

Jav el, men det finnes andre merker på den samme siden i danmark. Vil du ha denne så er det bare å kjøpe da, enkelt og greitt.


TE/R, kjøpt i Danmark, ca 16300 med kurs 1.02.
Fra england 1325 pund blir rundt 12200 med kursen på ca 9,2 og pris før moms, frakt 1000?, tilsammen i overkant av 13200, med moms oppunder 16500. Pluss tollbehandlingsgebyr. Så hvordan du regner vet ikke jeg, men pundkursen er nå engang litt over 9 kr, og da blir det nå langtifra det beløpet som du selv oppgir.


Her hjemme er da ikke noe problem å få 10% heller, det vet jeg. Og da blir det enda mindre å spare om du går ut fra veiledende priser her, og samtidig ikke regner med tollbehandlingsgebyr f.eks. mot å kjøpe lokalt her hjemme. Men dette får du regne på selv, enkelt og greitt og vurdere.


PS: om du gjør ganske mye for å spare litt penger så må du først sette opp riktig beløp på denne, og ta med alle kostnader. Du må uansett betale det det koster, om det ikke er med på ditt regnestykke.
Til Toppen Go down
merceben
CARAVANER
CARAVANER
merceben


Male
Antall Innlegg : 108
Age : 54
Localisation : Tronheim
Registration date : 26.02.2012

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeMan 19 Mar 2012 - 17:59

Prisen du skriver er I England.
Når du kjøper til Norge så må du trekke fra V.A.T.
da blir prisen 1193 Pund. Å i norsk pris blir det 10876,- pluss moms.
Det blir da 13595.

Frakten til norge og tollgebyr er i prisen.
Har mailet litt med de.

Og det er ingen grunn til å hisse seg opp. Noe det ser ut til at du gjør.
Jeg har sjekket alt og mine priser stemmer. Dine derimot er jeg ikke så sikker på. Mulig du må lære deg å regne.

Jeg har ikke for mye penger i akkurat, så jeg synes at en plass mellom 2500 og 5000 er mye. Hvis du synes det er lite så er jo du heldig.
Jeg gjør jo ikke mye for å kjøpe. Sitter ved dataen og bestiller, må vel være det enkleste å i verden å kjøpe herfra. Pakken kommer på posten og jeg kan hente den når det passer.


Sist endret av merceben den Man 19 Mar 2012 - 18:09, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitimeMan 19 Mar 2012 - 18:03

Men moveren er ganske bra i alle fall. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Movers - generelt Empty
PosteTema: Re: Movers - generelt   Movers - generelt Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Movers - generelt
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Generelt
» Generelt
» GPS generelt
» Varmesystemer Generelt.
» hobby teltstangfeste og fortelt generelt spørsmål

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: