CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Acfukter som er beregnet for bobiler og cv

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Empty
PosteTema: Acfukter som er beregnet for bobiler og cv   Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Icon_minitimeOns 7 Sep 2011 - 21:48

http://www.acetec.se/RD40-Sorptionsavfuktare.html

Ser ut som om dem også sender til Norge

Noen som har erfaring med firmaet eller avfukteren?

Genial sak, slik står på ønskelista mi xD
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Empty
PosteTema: Re: Acfukter som er beregnet for bobiler og cv   Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Icon_minitimeOns 7 Sep 2011 - 21:53

Er det så fuktig i vogna at du trenger en slik en?
Har vel ingen kjøleeffekt, så det er vel en ren avfukter om jeg leser spec'en riktig.
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Empty
PosteTema: Re: Acfukter som er beregnet for bobiler og cv   Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Icon_minitimeOns 7 Sep 2011 - 21:56

Det er alltid greit å sørge for å holde ett godt tørt klima i bobilen til enhver tid;-)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Empty
PosteTema: Re: Acfukter som er beregnet for bobiler og cv   Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Icon_minitimeOns 7 Sep 2011 - 22:02

Helt sikkert ingen dum ide, er jo vanligvis litt større verdi på en bil enn ei vogn.
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Empty
PosteTema: Re: Acfukter som er beregnet for bobiler og cv   Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Icon_minitimeOns 7 Sep 2011 - 22:04

JanP skrev:
Helt sikkert ingen dum ide, er jo vanligvis litt større verdi på en bil enn ei vogn.

Hvorfor det?

Bare lurer :-)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Empty
PosteTema: Re: Acfukter som er beregnet for bobiler og cv   Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Icon_minitimeOns 7 Sep 2011 - 23:09

Det er den minste avfukter jeg noen gang har sett.
Lurer på hvor fukten den har "kondensert" tar veien? Ser ikke noe avløp og plass til oppsamlingstank i avfukteren er det i alle fall ikke Shocked

Uansett har jeg aldri skjønt vitsen med avfukter i rom med tvangsutlufting??
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Empty
PosteTema: Re: Acfukter som er beregnet for bobiler og cv   Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Icon_minitimeTor 8 Sep 2011 - 8:58

jkl skrev:
Det er den minste avfukter jeg noen gang har sett.
Lurer på hvor fukten den har "kondensert" tar veien? Ser ikke noe avløp og plass til oppsamlingstank i avfukteren er det i alle fall ikke Shocked

Uansett har jeg aldri skjønt vitsen med avfukter i rom med tvangsutlufting??

Er vel i i tilfelle ikke noe problem å sette på en liten slange som føres ned igjennom gulvet ;-)
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Empty
PosteTema: Re: Acfukter som er beregnet for bobiler og cv   Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Icon_minitimeTor 8 Sep 2011 - 10:06

Kommer det ikke bare ny fuktighet inn gjennom åpningene som skal være i bobilen da? Det er vel hull i gulvet og taket i en bobil på lik linje med en campingvogn? Da trodde jeg at luftfuktigheten ville være tilnærmet lik utenfor og inne i enheten, men jeg kan jo ikke slikt heller da...
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Empty
PosteTema: Re: Acfukter som er beregnet for bobiler og cv   Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Icon_minitimeTor 8 Sep 2011 - 14:42

ArneO skrev:
Kommer det ikke bare ny fuktighet inn gjennom åpningene som skal være i bobilen da? Det er vel hull i gulvet og taket i en bobil på lik linje med en campingvogn? Da trodde jeg at luftfuktigheten ville være tilnærmet lik utenfor og inne i enheten, men jeg kan jo ikke slikt heller da...

Er jo derfor det er bra med avfukter for da holder man lufta tørr innvendig, det tar litt tid for fuktigheten kommer inn via lufta.

Tørr bil innvendig er jo bra for bil og interiør :-)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Empty
PosteTema: Re: Acfukter som er beregnet for bobiler og cv   Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Icon_minitimeTor 8 Sep 2011 - 15:07

Min personlige mening om luftavfuktere i åpne rom:
Det er vel nesten like effektiv som å øse vann fra den ene siden av en båt til den andre og tro at man snart kan gå tørskod i land Laughing
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Empty
PosteTema: Re: Acfukter som er beregnet for bobiler og cv   Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Icon_minitimeTor 8 Sep 2011 - 15:56

Stemmer nok det, ca

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ovev
CARAVANER
CARAVANER
ovev


Antall Innlegg : 136
Localisation : Stord
Registration date : 05.10.2008

Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Empty
PosteTema: Re: Acfukter som er beregnet for bobiler og cv   Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Icon_minitimeTor 8 Sep 2011 - 17:16

Har selv kjøpt en maeco DD122FW avfukter fra www.shipshop.no.

Denne er jeg meget fornøyd med. Den fjerner utrolige mengder med fukt fra teltet spesielt vår og høst. Kan brukes helt ned i 0 grader i motsetning til avfuktere med kompressor kan brukes ned til ca 15 grader. Ingen dugg på ruten i teltet etter at vi tok i bruk denne selv om vi har vært flere personer i teltet og har fyrt med gass.
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Empty
PosteTema: Re: Acfukter som er beregnet for bobiler og cv   Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Icon_minitimeTor 8 Sep 2011 - 17:17

jkl skrev:
Min personlige mening om luftavfuktere i åpne rom:
Det er vel nesten like effektiv som å øse vann fra den ene siden av en båt til den andre og tro at man snart kan gå tørskod i land Laughing


Du sitter vel å varmer deg med en terrassevarmer nå xD
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Empty
PosteTema: Re: Acfukter som er beregnet for bobiler og cv   Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Icon_minitimeTor 8 Sep 2011 - 17:22

Runerask skrev:
jkl skrev:
Min personlige mening om luftavfuktere i åpne rom:
Det er vel nesten like effektiv som å øse vann fra den ene siden av en båt til den andre og tro at man snart kan gå tørskod i land Laughing


Du sitter vel å varmer deg med en terrassevarmer nå xD

Er ikke nødvendig, naboen hadde sin på i helgen cheers
Til Toppen Go down
Sponsored content





Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Empty
PosteTema: Re: Acfukter som er beregnet for bobiler og cv   Acfukter som er beregnet for bobiler og cv Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Acfukter som er beregnet for bobiler og cv
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Rimor bobiler
» Bobiler og nyttelast
» Spesialprodukter til Caravan, bobiler og telt.
» "Norsk" hjemmeside Dethleffs bobiler
» Noen som vet om noen som leier ut US bobiler i Norge?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: BOBIL :: BOBILPRAT-
Gå Til: