CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Tømme vann i påfyllingsrør til do

Go down 
5 posters
AvInnlegg
lea
CARAVANER
CARAVANER
lea


Antall Innlegg : 67
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 20.11.2010

Tømme vann i påfyllingsrør til do Empty
PosteTema: Tømme vann i påfyllingsrør til do   Tømme vann i påfyllingsrør til do Icon_minitimeFre 7 Okt 2011 - 9:50

Heisann.

Jeg holder nå på med og klargjøre vogna for vinteren.
(den er ikke i bruk om vinteren og står ute)

I denne forbindelse har jeg nå tappet ut det som er igjen av vann i slanger og tanker, men det vannet som er i påfyllingsrøret til spyletanken til do får jeg ikke ut.

Er det noen som hadde kunnet forklart hvordan dette gjøres?
Toalettet er av typen tethford 402c.

I samme slengen ,Hva gjør dere med pipa til gassovnen?
Lar dere den stå som den er eller dekkes den til med noe?
Har lissom fått for meg at om det kommer mye snø og jeg ikke får dratt opp å tatt den vekk med en gang så vil det vel komme snø ned pipa?

Takker på forhånd for svar
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Tømme vann i påfyllingsrør til do Empty
PosteTema: Re: Tømme vann i påfyllingsrør til do   Tømme vann i påfyllingsrør til do Icon_minitimeFre 7 Okt 2011 - 10:08

På mitt påfyllingsrør kan jeg bare vri rundt påfyllingsstussen (7) og på den måten få tømt tanken. Etterpå pleier jeg å kjøre toalettpumpa til det ikke kommer mer vann.
Tømme vann i påfyllingsrør til do Parts_cassette_c402c
Til Toppen Go down
lea
CARAVANER
CARAVANER
lea


Antall Innlegg : 67
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 20.11.2010

Tømme vann i påfyllingsrør til do Empty
PosteTema: Re: Tømme vann i påfyllingsrør til do   Tømme vann i påfyllingsrør til do Icon_minitimeFre 7 Okt 2011 - 10:53


Takk for raskt svar
Gjorde det sånn jeg og, men får hver gang jeg kjører luft inn så kommer det alltids litt mere veske ut.
Derfor jeg ble litt usikker på om dette var riktig måte å gjøre det på.

Dette gjør det forsåvidt i "rent vann" slangene mine også.
Men det holder vel kanskje så lenge vannet er vekk av pumper og slikt


Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Tømme vann i påfyllingsrør til do Empty
PosteTema: Re: Tømme vann i påfyllingsrør til do   Tømme vann i påfyllingsrør til do Icon_minitimeFre 7 Okt 2011 - 11:46

Så lenge det bare står igjen litt vann så går det bra. Det er jo nærmest umulig å få tømt alt helt. Et tips er å la alle kraner stå åpne for å unngå frostsprenging i disse.

Når det gjelder tildekking av pipa har jeg aldri gjort det selv, men det er selvsagt en liten mulighet for at det kan komme inn vann når snøen smelter. Er du først på taket er det fort gjort å dra over en pose og feste den med en strikk.
Til Toppen Go down
voide
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
voide


Antall Innlegg : 21
Registration date : 29.01.2009

Tømme vann i påfyllingsrør til do Empty
PosteTema: Re: Tømme vann i påfyllingsrør til do   Tømme vann i påfyllingsrør til do Icon_minitimeFre 7 Okt 2011 - 11:55

Jeg bruker å kjøre litt frostveske gjennom pumpen til toalettet, da er det ikke krise om det blir litt igjenn. Gjør heller ikke noe om det er noe frostveske i påfyllingsstussen heller.
Til Toppen Go down
knutove
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
knutove


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 47
Localisation : Tønsberg, Vestfold
Registration date : 14.08.2011

Tømme vann i påfyllingsrør til do Empty
PosteTema: Re: Tømme vann i påfyllingsrør til do   Tømme vann i påfyllingsrør til do Icon_minitimeLør 8 Okt 2011 - 21:30

Jeg pleier å tømme vanntank og kjøre kraner og do til det kommer luft. Da er det så tomt at det lille som er igjen ekspanderer ikke nok til å ødelegge noe.
Til Toppen Go down
lea
CARAVANER
CARAVANER
lea


Antall Innlegg : 67
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 20.11.2010

Tømme vann i påfyllingsrør til do Empty
PosteTema: Re: Tømme vann i påfyllingsrør til do   Tømme vann i påfyllingsrør til do Icon_minitimeLør 8 Okt 2011 - 21:47

Flott med tilbakemeldinger.

Da er vogna vasket\polert og forhåpentligvis klar til vinteropplag.
Er det bare ta av boninga på gulvet inne.

Men en ting til jeg lurer på; båten min setter jeg alltid inn med vaselin olje på høsten.
Da våren kommer så er det veldig kurant og få av møkka som har satt seg iløpet av vinteren, er dette noe som med fordel kan gjøres på vogna?

Det jeg kan se som kanskje en bakdel med dette er om v.olja vil renne på butylen rundt vinduer og sånn og egentlig lage mer jobb med vask til våren
Til Toppen Go down
Sponsored content





Tømme vann i påfyllingsrør til do Empty
PosteTema: Re: Tømme vann i påfyllingsrør til do   Tømme vann i påfyllingsrør til do Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Tømme vann i påfyllingsrør til do
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tømme spring på bad for vann på Prestige 2012.
» Tømme varmtvannstanken før vinterlagring Alde 3010
» Nix vann i kraner !!!
» Vann til toalett
» City vann

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: