CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Fergepriser til Danmark

Go down 
+10
salto
maya
Jan Ole
Dethleffs
Rashid
Redneck
ulven
quattro1
Åge P
Nøfle
14 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Nøfle




Antall Innlegg : 15
Registration date : 13.11.2008

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeFre 25 Jan 2013 - 0:10

Noen som har funnet rimelig ferge til Danmark ? Ferie pengene flyr fort med 6-7 tusen tur retur for bil og vogn fra Kristiansand. Colorline hadde tidligere noe som het bobil caravan pakke men finner ikke denne nå.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeFre 25 Jan 2013 - 9:35

Jeg og har leitet etter Colorline sinn bobil/caravan pakke uten å finne den.
Prisene variere jo litt etter når en reiser og så kommer det jo litt ann på hvor stor ekvipasje du har.
Jeg søkte litt selv, men vi har ikke bestemt oss om det blir Danmark eller Sverige i sommer, og litt usikker på når vi eventuelt reiser så søkte på forskjellige datoer.
Men det som virker for meg er at mandag-tirsdag og onsdag er de rimeligste dagene å reise i juni og juli. Colorline hadde de laveste prisene på endel av søkene jeg gjorde.
Mens FjordLine hadde lavest på noen av avgangene.
Men noen datoer var det billigst med Lavik-Hirtshals, mens andre var Kristiansand- Hirtshals billigst utav Colorline sine.
Ved reise på nevnte uke dager lå prisene mellom 4 og 5000kr med min ekvipasje. (15m vogntog lengde)
I helgene fra 5500 til 7000kr.
Fjordline fra Kristiansand - Hirtshals lå på 4700 og oppover.
Fjordline bruker også 1t mindre på overfarten i forhold til Colorline.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeSøn 27 Jan 2013 - 11:54

Ferge er dyrt, men det lønner seg vanligvis å bestille tidlig. Har nettopp kjøpt billett på Oslo - Kiel. Har vogntoglengde på 12 m, og prisen t/r ble 8888,-. Dyrt? Jada, men Fjordline skulle nesten det doble fra Bergen! Utrolig at de kan holde slike priser. Colorline sine båter Oslo - Kiel er supre, og selve båtturren en hyggelig opplevelse. Kjører sørover, og da blir det greit å starte fra Kiel kl. 10.00, og ikke fra Hirtshals kl. 07.00.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeSøn 27 Jan 2013 - 12:43

Sjekket opp litt på nytt igjen Fjordline fra Bergen då jeg no har litt flere alternative datoer å reise på. Å varierer voldsomt. Fra 5200 t/r til nærmere 16000 t/r
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeSøn 27 Jan 2013 - 16:18

Prøvde Fjordline igjen for å se. 15.000,-. Har sjekket Fjordline i flere år, men de er håpløst dyre når jeg skal reise, i alle fall. Nå får de riktignok nye skip, men med det prisnivået de opererer med er det uansett uaktuelt. Forstår ikke hvordan de får fylt opp med passasjerer.

Men det er forsåvidt ok, Oslo - Kiel er fine turer, båtene er topp, og så slipper jeg å kjøre Danmark.
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeSøn 27 Jan 2013 - 20:56

ulempen med fjordline sin hurtigrute fra kr.sand er at man må snu inni båten og ut samme vei som du kom ut, har aldri vært umbord der, mest på grunn av de som har tatt den har sagt at det var en forferdelig tur, humpete, slag, takler dårlig røff sjø, samt det siste med at man må ta U sving inni der med vogn på slep.. neitakk, er redd overhenget på vogna drar borti andre biler etc.
bestiller tidlig på colorline og tar det som endel av kosten på turen Wink
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeSøn 27 Jan 2013 - 21:22

Jeg snudde inne Fjordline, med den gamle Suburban, og 670 vogna.
Fergemannskapet gikk en på hvert hjørne og hoiet og ropte mens jeg snudde.
Det var trangt, for å si det sånn.
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeSøn 27 Jan 2013 - 21:33

takker meg til lastebil dekket på colorline jeg.. bedre det Wink
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeSøn 27 Jan 2013 - 22:38

Har ikke prøvd Fjordline, av grunner jeg har påpekt. Ser heller ingen grunn til å kjøre til sørlandet, for så å kjøre Danmark. Tar da heller turen til Oslo, og båten til Kiel. Får da en hyggelig båttur, og sparer mye kjøring.

Hadde vært ok å ta båten fra Bergen og slippe kjøreturen til Oslo, men ikke til de prisene de opererer med. Båtene til Colorline er overlegent best, og det er også bra tider når det gjelder avreise og ankomst.

Får håpe at Fjordline tar til fornuft med prissettingen sin med større og bedre båter.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeSøn 27 Jan 2013 - 23:08

quattro1 skrev:
Prøvde Fjordline igjen for å se. 15.000,-. Har sjekket Fjordline i flere år, men de er håpløst dyre når jeg skal reise, i alle fall. Nå får de riktignok nye skip, men med det prisnivået de opererer med er det uansett uaktuelt. Forstår ikke hvordan de får fylt opp med passasjerer.

Men det er forsåvidt ok, Oslo - Kiel er fine turer, båtene er topp, og så slipper jeg å kjøre Danmark.


Har du sjekket alternative datoer då eller er du fastlåst på en dato? Jeg fant som sagt til 5200 tur/retur ( Både i juli og august)
og jeg har jo 3m lengre vogntog enn deg.

Men helt enig med deg at Fjordline har håpløse priser til tider. Men så er ikke de oss caravanister de satser på tydeligvis, det de hovedsaklig tjener penger på er jo folk som er på weekend tur uten bil som legger igjen mye penger i baren og taxfreen.
Personlig savner jeg Colorline sinn rute fra Bergen til Hirtshals. Det var jo en bedre båt som tålte mer sjøgang enn den som er i dag, og servicen ombord var bedre og de var rimeligere.
Men håper det bedrer seg når de får de nye båtene i drift. Burde jo og bli flere billigere billetter då for de med bil og vogn iom at de får plass til mye mer biler på de nye båtene.
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTir 29 Jan 2013 - 8:40

Hvorfor ikke H.borg - H.ør, Rødbyhavn - Puttgarden når man skal sørover? Man har da hjul på ekvipasjen.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTir 29 Jan 2013 - 23:34

Jada, hjulene er på plass, det blir ca. 5000-7000 km hver sommer selv om jeg tar båten fra Oslo. Har kjørt ned Sverige en gang, riktignok for noen år siden, men en gang holder nok for meg. Ikke er de gratis de ferjene du nevner heller. Nei, da finner vi det langt triveligere og avslappende med en hyggelig båttur (20 timer), og å starte turen sørover opplagt og fin fra Kiel kl. 10.00. Flotte båter, god mat og grei underholdning for familien er både en fin start og avslutning på ferien. Bergen - Oslo er transport, nærmest å betrakte som nødvendig onde (korteste vei via Lærdal :-) ). Har ikke opplevd at det blir for lite kjøring.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTir 29 Jan 2013 - 23:56

Til Åge P
Enig med deg, det hadde vært greit om Fjordline kunne operere med noenlunde fornuftige priser. Men om det kommer seg med nye båter? Jeg tviler. Den ene er jo i drift til sommeren, og ikke klarte jeg å komme under 14.000,- tur-retur uansett. Og det er ganske enkelt altfor dyrt, da blir det Colorline. Selv med nye båter (165 meter lengde), så er de vesentlig mindre enn Color Magic og Fantasy. Og turene Oslo - Kiel trives vi godt med, selv om det hadde vært greit å slippe å kjøre til Oslo.

Men som du sier, vi caravanister er nok ikke de som satses på, men derimot flest mulig gjester i butikker og restauranter. Dette gjelder trolig også for Colorline, men i Oslo finnes alternativ. Det hadde gjerene gjort seg med litt konkurranse også fra Bergen?
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeOns 30 Jan 2013 - 9:26

Hei
Jeg satte opp avreise Stavanger 1/7 retur 1/8 med bobil 8m+2voksen pris kr 3460,- det er ikke dyrt,velger vi å kjøre til Langesund og ta ferga der er prisen kr 2360,- slettes ikke dyrt.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeOns 30 Jan 2013 - 21:03

Nå prøvde jeg igjen Fjordline. Fra Stavanger. pris for oss var 10.278,- med lugar kun en vei, men man må betale for sitteplass også!!! Står derfor ved min påstand: Det er grisedyrt! I tillegg måtte jeg kjøre fra Bergen, og overnatte i Stavanger når avgang er kl. 10.00 med fremmøte to trimer før. Da kan du plusse på en god tusenlapp til.

Da kjører jeg heller til Oslo og tar Colorline. Billigere og bedre.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeOns 30 Jan 2013 - 21:20

Er vel naturlig at det er stor forskjell på bil og vogn i forhold til bobil, er jo stor forskjell i lengden nesten uansett hva man har av merker og modeller.
Ikke at jeg syns det er greit, men vi er nok ikke spesiellt prioritert hos befrakterene. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTor 31 Jan 2013 - 8:31


Ja det er det jeg sier,med CV er det dobbelt så dyrt og halvparten så kjekt Smile
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTor 31 Jan 2013 - 9:11

Dethleffs skrev:

Ja det er det jeg sier,med CV er det dobbelt så dyrt og halvparten så kjekt Smile

Dobbelt og vell så det.
For noen år siden tok vi Colorline mellom Sandefjord og Strømstad. Hadde då 13m vogntog og kostet 890 kr en vei,
mens for kun bil med intill 5 personer kostet 175kr tur retur.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTor 31 Jan 2013 - 10:29

Åge P skrev:
Dethleffs skrev:

Ja det er det jeg sier,med CV er det dobbelt så dyrt og halvparten så kjekt Smile

Dobbelt og vell så det.
For noen år siden tok vi Colorline mellom Sandefjord og Strømstad. Hadde då 13m vogntog og kostet 890 kr en vei,
mens for kun bil med intill 5 personer kostet 175kr tur retur.


Hei Åge P
For oss har det variert fra 430 kr til 700 kr på samme forbindelse,men bilen var 6,70m.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTor 31 Jan 2013 - 10:56

Dethleffs skrev:



Hei Åge P
For oss har det variert fra 430 kr til 700 kr på samme forbindelse,men bilen var 6,70m.

Er jo forskjell på bobil og vogn. Men allikavell blir det over dobbelt så dyrt i forhold til 175kr. Og det kun for 0,7m ekstra.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTor 31 Jan 2013 - 11:22


Det betales jo ekstra for høyden også,men men det koster å være kar prøve det den som vil. Shocked
Til Toppen Go down
maya
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 93
Registration date : 21.02.2012

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTor 31 Jan 2013 - 11:48

Hvorfor ikke sjekke www.stenaline.se
Da får en betale i svensk valuta noe som gir bedre pris.
Göteborg - Kiel er jo da et alternativ til Oslo - Kiel Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTor 31 Jan 2013 - 12:35

Dethleffs skrev:

Det betales jo ekstra for høyden også,men men det koster å være kar prøve det den som vil. Shocked

Det er det vi med vogn og bil erfarer..... Laughing

Ellers så var dette spørsmål om priser for vogn og bil så denne argumentasjon for eller mot bobil trenger vi vel kanskje ikke trekke lenger? Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTor 31 Jan 2013 - 14:16

Jan Ole skrev:
Dethleffs skrev:

Det betales jo ekstra for høyden også,men men det koster å være kar prøve det den som vil. Shocked

Det er det vi med vogn og bil erfarer..... Laughing

Ellers så var dette spørsmål om priser for vogn og bil så denne argumentasjon for eller mot bobil trenger vi vel kanskje ikke trekke lenger? Rolling Eyes


Hei

Vi med bobil betaler jo også for høyde,hvor ser du argumentasjon for eller imot bobil det lurer jeg på.
Til Toppen Go down
salto




Antall Innlegg : 15
Registration date : 15.07.2012

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTor 31 Jan 2013 - 16:34

Når jeg kjøpte den siste vogna, så snakket selgeren noe om at de kjørte et natttilbud når de tok ferge. Da betalte de for personbil, og tok fergen på natten. Har sjekket endel rundt, men finner ikke dette tilbudet noe sted. Noen som har hørt om det?

Uansett, vi bor i Østfold og kjører heller Øresundbrua når vi skal nedover, så tar vi heller en ekstra rast. Sparer jo uansett inn "halve ferieturen" på det...
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTor 31 Jan 2013 - 17:34



Har ikke hørt om det salto,men føler ikke det er så dyrt med fergene jeg det er kanskje noe dyrere med CV?
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTir 22 Okt 2013 - 23:53

Snart er det jul, og så er det ny sesong. Tiden går, og koser meg med å begynne planlegging av neste tur sørover. Hadde vært greit med noenlunde fornuftige priser hos Fjord Line, 15 minutter ned på kaia og så av gårde. Men det er kanskje å håpe på for mye?
Bestiller vanligvis billetter på Oslo - Kiel i januar, og har tenkt å sjekke Fjord Line igjen da. Men hvis det viser seg at det skiller kr 7.000 i disfavør av Fjordline denne gang tror jeg det bare er å gi opp. Snakket med de sist vår, men til liten nytte.

Takknemlig hvis noen har positive erfaringer på dette, det er greiere å kjøre Danmark enn Bergen - Oslo. Det burde da gjøre noe med prisene når nye større båer er på plass? Eller?
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeOns 23 Okt 2013 - 10:38

Jeg tok colorline superspeed fra Hirtshals til Larvik i sommer, personbil med hobby 720 vogn og 3 personer. Kostet 2600 kroner.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeOns 23 Okt 2013 - 19:26

Fint det, men utsikten til først å kjøre til Sørlandet og deretter også Danmark tur/retur er ikke fristende. Det tar tid, og ikke er det særlig billig heller. Kjører man kysten er det både solide ferjepriser og bompenger ++.
Vårt valg er enten Oslo - Kiel, eller Bergen - Danmark. Dersom Fjord Line hadde holdt noenlunde samme priser som Color Line, så hadde vi nok prøvd nyebåten der.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeOns 23 Okt 2013 - 20:54

Ser ikke ut som Fjord Line fra Bergen blir noe billigere med nye båter, hyppigere avganger og større kapasitet.

Tok et søk på tilfeldig dato i juli. T/R ble då ca 14000kr for min del.
Oslo - Kiel på samme dato t/r ca 9000kr
Kristiansand-Hirtshals med Color Line: ca 6000kr
Kristiansand-Hirtshals med Fjord Line: ca 5000kr
Langesund - Hirtshals med Fjord Line: ca 5000kr.

Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTor 24 Okt 2013 - 19:26

Gjorde samme erfaring i januar når jeg prøvde. Min pris ble ca. 15.500. Tenkte likevel jeg skulle prøve igjen, og i tillegg ringe og spørre. De skal tross alt fylle opp de nye båtene, og da nytter det ikke med slike priser vil jeg tro. Det er heller ikke noen logisk grunn til at de skulle være dyrere enn Oslo - Kiel så langt jeg kan forstå, og 7.000,- i forskjell er totalt uakseptabelt.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTor 24 Okt 2013 - 20:57

Ja fatter ikke hvordan de kan forsvare de prisene de tar for bil med campingvogn.
Prisen jeg refererte til var vell bare grunnprisen uten at jeg valgte noe spesifikk lugar eller noe.
I tillegg er vogntoget mitt 15m, å nettbestillingen går bare opp til 14meter, sendte de en mail på det i fjor og fikk då til svar at det var ca 400kr ekstra pr. halv meter over 14m.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTor 24 Okt 2013 - 23:15

Vi er ca. 12 m, og jeg la inn 12 m når jeg sjekket, samt utvendig lugar, samme som på Oslo - Kiel, og samme reisedager. Skal nok nedover til Garden Paradiso igjen til sommeren (minstemann insisterer og resten av familien er ikke uvillige), så jeg regner med at det på ny skal bestilles billetter over nyttår. Så da får vi se hva Fjord Line kan bidra med. Det synes i utgangspunktet slik at de bør holde max tilsvarende priser som Color Line, ellers blir det Oslo - Kiel på ny. Har sjekket pris der, og det er samme som sist sommer, altså ca. 8.500,-tur/retur. Synes det er nok.
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTir 24 Des 2013 - 14:22

Merkelig at man må på svenske eller danske sider til stenaline for å finne priser/mulighet til å velge henger/campingvogn.
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitimeTor 26 Des 2013 - 22:42

DFDS Seaways har dette tilbudet Smile Gratis å ta med vogn Tirsdager og Onsdager Smile LAup å kaup Smile Det skal jeg.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Fergepriser til Danmark Empty
PosteTema: Re: Fergepriser til Danmark   Fergepriser til Danmark Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Fergepriser til Danmark
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Danmark
» Import fra Danmark, Erfaringsoverføring
» DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring
» DEL 3, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring,
» Veisider Danmark

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Veien til Kontinentet-
Gå Til: