CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Alde 3010, får opp serial i aldepanelet.

Go down 
2 posters
AvInnlegg
oep62




Male
Antall Innlegg : 1
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 24.09.2021

Alde 3010, får opp serial i aldepanelet.  Empty
PosteTema: Alde 3010, får opp serial i aldepanelet.    Alde 3010, får opp serial i aldepanelet.  Icon_minitimeFre 24 Sep 2021 - 16:54

Har en Solifer Finlandia 630 2006 med alde 3010, når jeg setter alden på gass så prøver den å tenne, får opp serial i panelet, slik holder den på flere ganger, tok ut koblingen til 12 volt og prøvde på nytt, samme skjer, tok deretter ut 12 v styringen og dro ut koblingen til doble magnetventilen, koblet alt på igjen, prøvde på nytt å starte, alt fungerer, etter noen timer når gitt temperatur er nådd får jeg samme melding i alde panelet, serial, og alden starter ikke, la om til støm å startet alden, alt i orden, prøvde på nytt med gass, samme problemet, dro ut 12v og koblingen til dobble magnetventil, kakket i magnetventil noen ganger å da startet den på gass uten problemer, har nå funket i mange timer. Har noen hatt problem med dette på sine aldevarmere, regner med att jeg må bytte dobble magnetventil settet.
Til Toppen Go down
Roger Johan Olsen




Antall Innlegg : 6
Registration date : 27.04.2010

Alde 3010, får opp serial i aldepanelet.  Empty
PosteTema: Re: Alde 3010, får opp serial i aldepanelet.    Alde 3010, får opp serial i aldepanelet.  Icon_minitimeFre 28 Jan 2022 - 19:31

Har hatt samme problem i en Kabe 2009 mod, da var det hovedkortet i sentralfyren som var feil med. Grei sak og bytte selv egentlig. Men sjekk skruene som holder hovedkortet fast inni sentralfyren, de var litt løse hos meg, og jeg tror det var det som gjorde at kortet gikk. Jeg hadde flere ganger den feil meldingen som du henviser til, før det ble helt mørkt i panelet og ingenting virket. Mvh Roger
Til Toppen Go down
 
Alde 3010, får opp serial i aldepanelet.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Alde 3010 - Feilmelding Low Batt og Serial
» Alde 3010
» Alde 3010
» Sirkulasjonspumpe 12 V i Alde 3010.
» ALDE 3010, trinn 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: