CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kvalitet

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Kvalitet Empty
PosteTema: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTir 3 Apr 2007 - 16:03

Kona har fått det for seg at en Burstner ventana 580 tk er rett vogn for oss og det har hun kanskje rett i.
finnes disse med to køyer?
har bare sett denm med tre.
her er et eksempel av typen
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8661413&sid=4apWgMNtH831526&pos=12&tot=70
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTir 3 Apr 2007 - 16:56

lurer selvfølgelig på kvaliteten på disse vognene og
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTir 3 Apr 2007 - 17:26

jrh skrev:
lurer selvfølgelig på kvaliteten på disse vognene og

Hey! Da forstår jeg overskriften...Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTir 3 Apr 2007 - 17:42

Bubbe
ja jeg så den etter hvert, lett for at man ikke skriver alt man tenker, og da blir det slik.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTir 3 Apr 2007 - 17:51

jrh skrev:
Bubbe
ja jeg så den etter hvert, lett for at man ikke skriver alt man tenker, og da blir det slik.

lol! Av og til er det bra at man ikke skriver alt man tenker heller.Wink
Til Toppen Go down
Mr. T




Male
Antall Innlegg : 3
Age : 56
Localisation : Bergen
Registration date : 08.05.2007

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 23:23

jeg har en Burstner 690 TK 2003 mod der alle putene i salongene der det er varme under er morkne i stoffet på undersiden. Kan plukke stoffet fra hverandre. Holder på å diskutere løsninger med forhandler, men lurer på om andre har vært borti eller hørt om dette før. Der det ikke er varme er putene helt fine
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 23:44

Mr.T.

Jøss,på en '03 modell ?? Hva slags varmesystem har du ? Alde eller Truma ?
Til Toppen Go down
Mr. T




Male
Antall Innlegg : 3
Age : 56
Localisation : Bergen
Registration date : 08.05.2007

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 23:51

Jeg har alde varme. Kan plukke alt stoffet som er rett over varmen fra hverandre uten motstand. Nesten som støv. Jeg krever nye stoff, men forhandler har så langt sagt at jeg må levere inn til syerske for å få sydd nye undersider. Slik jeg ser det er det forhandler sitt problem å ordne det så jeg kommer til å levere alle på trappen hos dem.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTor 2 Aug 2007 - 0:23

MR.T:

Kan problemet være at de tyske vognene,som jo ikke er designet for Alde i utgangspunktet,leder lufta på en feil måte,slik at stoffet får juling ? Dette var nytt for meg i hvert fall.

Stå på som f... her.Dette skal ikke skje på ei så ny vogn.

Om du ikke får hjelp,så nøl ikke med å publisere hvilken forhandler det dreier seg om.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 18:25

Mr. T skrev:
jeg har en Burstner 690 TK 2003 mod der alle putene i salongene der det er varme under er morkne i stoffet på undersiden. Kan plukke stoffet fra hverandre. Holder på å diskutere løsninger med forhandler, men lurer på om andre har vært borti eller hørt om dette før. Der det ikke er varme er putene helt fine


Mr T.
Denne saken du nevner her, har den fått noen akseptabel forklaring og har der blitt en løsning på dette?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Mr. T




Male
Antall Innlegg : 3
Age : 56
Localisation : Bergen
Registration date : 08.05.2007

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeMan 11 Feb 2008 - 22:00

Jeg her fått avgjort denne saken. Ålesund caravan tar har tatt i mot alle putene for omtrekking. Det ble billigere for de å finne noen som kunne gjøre det i Ålesund enn om jeg skulle lete i Bergen. Regner med å snart få putene i retur, men er kjempefornøyd med oppfølgingen da de først gikk med på å gi meg nye.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTir 12 Feb 2008 - 8:04

Mr. T skrev:
Jeg her fått avgjort denne saken. Ålesund caravan tar har tatt i mot alle putene for omtrekking. Det ble billigere for de å finne noen som kunne gjøre det i Ålesund enn om jeg skulle lete i Bergen. Regner med å snart få putene i retur, men er kjempefornøyd med oppfølgingen da de først gikk med på å gi meg nye.

Flott at dette løser seg.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeMan 5 Aug 2013 - 8:28

Hvordan stiller Burstner og for eksempel Dethleffs seg kvalitetsmessig i forhold til andre ikke nordiske merker?
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTor 15 Aug 2013 - 8:30

Noen som kjenner til Primo 490 TK? Denne skal ha en totalvekt på 1360 i følge spesifikasjonene på den Tyske og Engelske hjemmesiden til Burstner, men jeg finner ingenting spesifisert for Norge, og heller ingen vogner av denne typen på finn. Kan det hende at denne ikke tas inn til Norge? Ser ut som en flott vogn!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTor 15 Aug 2013 - 9:56

Finnes modeller med modellnavn Premio i Norge.
F.eks denne. http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=43340974
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTor 15 Aug 2013 - 10:27

Johnny skrev:
Finnes modeller med modellnavn Premio i Norge.
F.eks denne. http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=43340974
Ja, den er absolutt aktuell. Men modellen som heter 490 TK har køyer pluss liten sittegruppe i ene enden og rundsitter i den andre. Denne finner jeg med totalvekt på både 1360 og 1500 når jeg søker, men da kun på danske eller tyske nettsteder. Som nevnt i en annen tråd er 1375 max på min bil, så jeg er ute etter størst mulig vogn under 1400kg. Premio 490 TK var ny i 2013, så det er kanskje mulig at den ikke har vært tatt inn? Eventuelt så er den utsolgt, og det tar vel en stund før disse dukker opp brukt. Jeg har sendt mail til en forhandler, men har ikke fått svar enda. Jeg vurderer også Averso Plus 440 TK som er en nydelig vogn, men litt liten.

Jeg var i utgansgspunktet ute etter en langt rimligere bruktvog, men for 70-80000 så blir det fort en 8-10 år gamle vogner, og nye i denne størrelsen får en jo godt under 200000,- Da har man garanti også. Det virker som verdifallet er forholdsvis lite på vogner.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTor 15 Aug 2013 - 10:48

Har man litt tålmodighet så kan man gjøre mange gode kjøp spesielt nå om høsten. Og mulig å prute ned prisen 10-15% er det. Verdifallet på nye vogner kan variere alt etter popularitet og innredning.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTor 15 Aug 2013 - 10:56

Ja det vil jeg tro. Det dukker vel opp mer brukt utover høsten. Det virker ikke som det gis særlig rabbatt ved kjøp av ny vogn. Akkuratt nå er det Burstner og Dethleffs som frister mest. Det virker også som disse holder seg bra i verdi.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTor 15 Aug 2013 - 14:15

Bare et innspill på dette med vekt kontra bil: Detr er altså ingenting i veien for å trekke en vogn med f.eks. 1500 kg tillatt totalvekt med en bil som har maks tilhengervekt 1375 kg, så lenge man har førerkort til det! Det viktigste er hvor mye nyttelast vogna har, det hjelper lite hvis man skal på ferie med familien og vogna bare kan laste 100 kg. Årsaken til at f.eks Bürstner tilbyr så mange forskjellige alternative totalvekter (talte 4 forskjellige på en Premio 550 TK) er sannsynligvis å gi alle muligheten til å velge maks nyttelast på vogna i forhold til bil OG førerkort!
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTor 15 Aug 2013 - 14:44

OyvindSP skrev:
Bare et innspill på dette med vekt kontra bil: Detr er altså ingenting i veien for å trekke en vogn med f.eks. 1500 kg tillatt totalvekt med en bil som har maks tilhengervekt 1375 kg, så lenge man har førerkort til det! Det viktigste er hvor mye nyttelast vogna har, det hjelper lite hvis man skal på ferie med familien og vogna bare kan laste 100 kg. Årsaken til at f.eks Bürstner tilbyr så mange forskjellige alternative totalvekter (talte 4 forskjellige på en Premio 550 TK) er sannsynligvis å gi alle muligheten til å velge maks nyttelast på vogna i forhold til bil OG førerkort!

Hmm, jeg trodde at maks tillatt totalvekt på henger med brems var absolutt? Er det mulig at du surrer nå??? BE må jeg nok ta uansett, men om vogna har 250 kg i lastekapasitet så bør vel det holde, da en fremdeles kan laste i bilen. Med B er derimot dette ett problem. Jeg ligger helt i grenseland om jeg kjøper vogn med maks totalvekt på 1350 og kun klasse b

Dersom jeg kan gå opp i vekt så er Burstner Averso plus 510 TK en vogn jeg virkelig kunne tenkt meg...

Ett annet spørsmål er om bilen takler det. Jeg har som sagt en 508 med 115 hk hdi motor, og det er ikke alværden.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTor 15 Aug 2013 - 14:58

Nope, ingen surring her. Jeg kan trekke vår Tysse 2-tonns henger med min boble, og det kan sågar min kone med B-kortet sitt! Men vi kan selvfølgelig ikke laste den med mer enn 330 kg!

Sånn ser det ut i Vegvesenets kalkulator: (http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Tilhengerkalkulator)

Kvalitet Ry00

Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTor 15 Aug 2013 - 15:02

OyvindSP skrev:
Nope, ingen surring her. Jeg kan trekke vår Tysse 2-tonns henger med min boble, og det kan sågar min kone med B-kortet sitt! Men vi kan selvfølgelig ikke laste den med mer enn 330 kg!

Sånn ser det ut i Vegvesenets kalkulator: (http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Tilhengerkalkulator)

Kvalitet Ry00

Ok. Nå har jeg aldri dratt noe med Peugeoten, men det er vel ikke utenkelig at det blir overkill og noe ubehaglig å dra 1500kg? Dreiemomentet er 270, eller 280Nm.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTor 15 Aug 2013 - 15:08

Jeg får ok i samme kalkulator med henger på 1500kg, men på NAF sine sider står bla dette:
NAF skrev:

Det hjelper ikke med riktig bokstav i førerkortet om bilen rent teknisk ikke er dimensjonert for hengeren du har tenkt å trekke.

Du må altså sjekke i bilens vognkort hvor tung henger bil og hengerfeste er dimensjonert for. Selvom vogntogets totalvekt er under 3500 kilo og tilsynelatende kan trekkes med førerkort klasse B, kan det hende at hengeren likevel er for tung. Det er ikke sikkert bilen tåler å trekke hengeren eller campingvognen.

Tilhengeren må ikke være tyngre enn det bilen tåler å trekke, selvom vogntoget totalt blir under 3500 kilo. Alle nødvendige opplysninger finnes i bilens vognkort og hengerens vognkort.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTor 15 Aug 2013 - 15:30

AndersW skrev:
Jeg får ok i samme kalkulator med henger på 1500kg, men på NAF sine sider står bla dette:
NAF skrev:

Det hjelper ikke med riktig bokstav i førerkortet om bilen rent teknisk ikke er dimensjonert for hengeren du har tenkt å trekke.

Du må altså sjekke i bilens vognkort hvor tung henger bil og hengerfeste er dimensjonert for. Selvom vogntogets totalvekt er under 3500 kilo og tilsynelatende kan trekkes med førerkort klasse B, kan det hende at hengeren likevel er for tung. Det er ikke sikkert bilen tåler å trekke hengeren eller campingvognen.

   Tilhengeren må ikke være tyngre enn det bilen tåler å trekke, selvom vogntoget totalt blir under 3500 kilo. Alle nødvendige opplysninger finnes i bilens vognkort og hengerens vognkort.
Ok, jeg skjønner nåEmbarassed 

Med BE kan jeg dra campingvogn med egenvekt på 1250kg og totalvekt på 1500. MEN jeg kan kun laste 125kg, slik at den aktuelle vekta ikke overstiger 1375. Er det riktig? Imidlertid kan jo alt som kommer over 100kg lastes i bilen.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTor 15 Aug 2013 - 15:38

Yepp, det stemmer!
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitimeTir 20 Aug 2013 - 14:04

Fikk pris på BE lappen nå. 5900,- pluss 790 + 240 i gebyrer. Ikka avskrekkende. B96 var 1700,- billigere.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Kvalitet   Kvalitet Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kvalitet
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kvalitet
» Kvalitet
» ALDE - God kvalitet?
» Kvalitet på Caravelair ?
» Hobby Kvalitet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BÜRSTNER-
Gå Til: