CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hobby Kvalitet

Go down 
+9
thor_egil
Elisabeth
Sten Rune
Johnny
Jan
Admin
Arnfinn
Pondus
Jan Ole
13 posters
Gå til side : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 11:54

Hei.

Sakset denne fra et annet forum .

"For ikke lenge siden hevet jeg kjøpet på min tredje Hobby-vogn. Aldri mer Hobby! Jeg bruker vogn både vinter og sommer, og kjøre mye. Det tåler ikke en ny Hobby. Den første vogna var vi fornøyd med, den andre fikk mange feil etterhvert. Den siste ramlet omtrent frahverandre hver gang jeg flyttet på den.
Da vi kom opp i over 30 alvolige feil, orket vi ikke mer, og tok kontakt med advokat i NCC. Her er noe av det vi opplevde:
Dørkarm i tre sprakk og måtte skiftes.
Bremsene sviktet på første tur.
Speil datt ned under kjøring.
Vogna ble full av diseleksos under kjøring.
Microbølgeovnen sa takk for seg.
I tillegg sviktet det meste av brytere, skapdører, skuffer og gardinoppheng. Kaminen brant opp, og det toppet seg i Frankrike da toalettbeholderen løsnet og innholdet sprutet ut. Etter å ha brukt kvelden på å vaske kloakk, var vi bestemt på å aldri dra på camping mer.
Nå har vi fått det litt på avstand, og har vært å tittet litt på en ny Dethleffs 650. Etter det vi har hørt og sett er dette en vogn i en helt annen klasse. Selv om Hobby er de desidert fineste inni, vil vi ikke anbefale dem til noen."

Kommentarer anyone?
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 12:00

hehe.
Hørtes jo litt voldsomt ut dette da!

At man kan få mandagsmodeller av produkter vet vi alle. Men den gjeldene eier her nekter jeg å tro er en som kan behandle varen i det hele tatt!!!!
Tviler på at 90% av en vogn "går i stykker"....
Den fyr'n her har nok brukt vogna si på offroad kjøring, og tvilsomt at dette kan gjenspeile kvalitet på Hobby. Eller noe annet merke for den saken skyld..

Etternavn "riv og røsk" Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 12:05

Laughing Laughing Laughing

Slapp av Fred.Det vanlige er jo at 70 % ramler sammen,og det blir jo noe helt annet.
What a Face What a Face What a Face
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 12:10

ARVE skrev:
Laughing Laughing Laughing

Slapp av Fred.Det vanlige er jo at 70 % ramler sammen,og det blir jo noe helt annet.
What a Face What a Face What a Face

Hehe, det er jo ikke så ille Smile lol!

Nei, tror nok den det gjelder, bør skaffe seg hytte av TØMMER!
Har nok ikke noe i en vogn å gjøre tror jeg Cool

Men klart av en stor produksjon, vil det alltid dukke opp flere feil en fra en liten produksjon. Så at det finnes sykdommer, ja! Men HALLO!!! afro
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 12:21

Fred.

På sånne ting,er Bjølseth helt rå.Interiør,som du kan turne i.

Smak og behag om man liker de,men når det gjelder kvalitet på oppheng av skap,dimensjoner o.l.,så er ingen i nærheten,er min påstand.

Morten E. er jo snekker,og har nå en Bjølseth.regner med at han ser det jeg mener.

Men dyre var de jo å produsere,så..........
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 12:24

Fred

Husk at den prosentvise sjansen for at denne "villmannen" skulle velge Hobby er større enn for at han skulle velge et annet merke. pirat

Så lar vi det være forklaringen, det og offroadkjøring. rendeer bounce cherry cheers

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 12:27

J.O. skrev:
Fred

Husk at den prosentvise sjansen for at denne "villmannen" skulle velge Hobby er større enn for at han skulle velge et annet merke. pirat

Så lar vi det være forklaringen, det og offroadkjøring. rendeer bounce cherry cheers


Nei gutta, vi snakker heller om Cabby vi. Ikke dyrt og ikke dårlig...... lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 12:41

synd at noen skal ha slike opplevelser med camping livet uansett hvilke vogner de kjører rundt med!

vi får følge med Fred om det er noe som løsner i løpet av sommeren!!

når det gjelder hvordan enkelte kjører med vognene sine, så har jeg hørt om, og sett mye rart og har mange ganger tenkt at alt inne der må være ristet i stykker, spesielt når man tenker på den ekstremt gode vei standarden her i landet som er helt uten huller og humper!!

har jo hatt en mandags bil, så jeg vet hvor irritert man kan bli når det ene eller andre går i stykker hele tiden!!
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 12:44

Morten t skrev:
synd at noen skal ha slike opplevelser med camping livet uansett hvilke vogner de kjører rundt med!

vi får følge med Fred om det er noe som løsner i løpet av sommeren!!

når det gjelder hvordan enkelte kjører med vognene sine, så har jeg hørt om, og sett mye rart og har mange ganger tenkt at alt inne der må være ristet i stykker, spesielt når man tenker på den ekstremt gode vei standarden her i landet som er helt uten huller og humper!!

har jo hatt en mandags bil, så jeg vet hvor irritert man kan bli når det ene eller andre går i stykker hele tiden!!

Skulle tru at ei campingvogn skal tåle å bli kjørt med da Morten t. Uansett er jeg enig med deg i at det er trist hvis ting til 200 000 kr. ramler i fra hverandre under normal bruk og kjøring.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 12:50

Pondus

en bil ramler sammen den og hvis du kjører for hardt med den!
jeg var oppe på en caravan forhandler her i fjor sommer og kom i snakk med en annen kar som hadde kjørt leid vogn i ferien og de hadde bestemt seg for å kjøpe vogn men ikke hobby, grunnen var at alt hadde løsnet og det var jo en dritt vogn!

etterhvert kom vi inn på kø kjøring osv. og samme mannen stod å fotalte at joda han hadde vært oppe i 120-130 han med vogna på Norske veier så han var ingen sinke!!!! han hadde også en stor og kraftig bil så da får vel vogna også ekstra juling!!

så da sitter jeg med spørsmålet er det vogna som er dårlig eller sjåfør?

greit nok at vogner er bygd for å kjøre med, men tviler sterkt de er bygd for over 100 på Norske veier!!!!

siden anbefalt hastighet er 80!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 12:52

Sier det igjen jeg.Kjøp Kabe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 12:52

men når det er sagt det er noe dritt at ting løsner, var jo ute for de i forrige vogna mi, og når man betaler 200 for ei vogn så burde ting virke og holde seg i orden helt klart!
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 12:54

Morten t skrev:
Pondus

en bil ramler sammen den og hvis du kjører for hardt med den!
jeg var oppe på en caravan forhandler her i fjor sommer og kom i snakk med en annen kar som hadde kjørt leid vogn i ferien og de hadde bestemt seg for å kjøpe vogn men ikke hobby, grunnen var at alt hadde løsnet og det var jo en dritt vogn!

etterhvert kom vi inn på kø kjøring osv. og samme mannen stod å fotalte at joda han hadde vært oppe i 120-130 han med vogna på Norske veier så han var ingen sinke!!!! han hadde også en stor og kraftig bil så da får vel vogna også ekstra juling!!

så da sitter jeg med spørsmålet er det vogna som er dårlig eller sjåfør?

greit nok at vogner er bygd for å kjøre med, men tviler sterkt de er bygd for over 100 på Norske veier!!!!

siden anbefalt hastighet er 80!

Enig med du. Villmannkjøring får det meste til å knele. Men normal kjøring på norske veier er lik mye juling på både bil og henger. Derom hersker ingen tvil. Kun korte strekninger med autostrada i Noreg. Veistandaren er generelt dårlig....... dessverre. pale pale
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 12:56

ARVE skrev:
Sier det igjen jeg.Kjøp Kabe.

joda Arve

vi var å kikket på Kabe vi men vi fant ingen løsning vi ville ha! vi måtte opp i kjempe vogn for å få separate soverom, synd egentlig!!! 780eller 880tror jeg hadde den løsningen jeg kunne tenke meg
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 12:59

ARVE skrev:
Sier det igjen jeg.Kjøp Kabe.

Hææææ Question ....... Cabby da Question ........ har du ikke hørt om vogna med markedets stiveste og kraftigste karosseri Question Makan.... lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:03

Pondus

med alle de kilometerne jeg har på fjelloverganger i fra vestlandet til østlandet/sørlandet, så er det rart at den forrige vogna mi var hel i det hele tatt når de er så dårliga at de ramler sammen for ingen ting hehe!!

joda noen skap håndtak løsnet det var den limte typen, de løsnet for vi dro i de ikke pga kjøring! gikk over med lim så løsnet de aldri igjen,

men de lampet holderne bak i hjørnene over sofaen de løsnet til stadighet og det var noe billig pjatt!! som jeg aldri fikk festet skikkelig.

og jeg tror det at ikke jeg heller er en sinke langs veien hehe, så når jeg reagerer på andres kjøring med vogn da går det unna hehe!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:04

Morten t skrev:
men når det er sagt det er noe dritt at ting løsner, var jo ute for de i forrige vogna mi, og når man betaler 200 for ei vogn så burde ting virke og holde seg i orden helt klart!

Morten t.

200 for ei vogn ?? Er jo det jeg panter flasker for hver mandag morra det jo.

cheers cheers king king
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:05

Pondus skrev:
ARVE skrev:
Sier det igjen jeg.Kjøp Kabe.

Hææææ Question ....... Cabby da Question ........ har du ikke hørt om vogna med markedets stiveste og kraftigste karosseri Question Makan.... lol! lol!

Pondus.

Jeg har campingens stiveste og kraftigste,men det skal jaggu ikke vogna ha æren for.

albino albino clown clown
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:07

Pondus skrev:
ARVE skrev:
Sier det igjen jeg.Kjøp Kabe.

Hææææ Question ....... Cabby da Question ........ har du ikke hørt om vogna med markedets stiveste og kraftigste karosseri Question Makan.... lol! lol!

Pondus

nå får du ha meg unnskyldt for den uvitende fjolset jeg er, men vi har faktiskt ikke vært å kikket på cabby! hvorfor hakke peiling!!!! kan ikke si jeg har sett noen modeller av de her i distriktet?
ingen selgere? don`t know
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:08

ARVE skrev:
Morten t skrev:
men når det er sagt det er noe dritt at ting løsner, var jo ute for de i forrige vogna mi, og når man betaler 200 for ei vogn så burde ting virke og holde seg i orden helt klart!

Morten t.

200 for ei vogn ?? Er jo det jeg panter flasker for hver mandag morra det jo.

cheers cheers king king


200 000,- da Arve du må da ha alt inn med teskje og!!! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:09

Morten t skrev:
Pondus

med alle de kilometerne jeg har på fjelloverganger i fra vestlandet til østlandet/sørlandet, så er det rart at den forrige vogna mi var hel i det hele tatt når de er så dårliga at de ramler sammen for ingen ting hehe!!

joda noen skap håndtak løsnet det var den limte typen, de løsnet for vi dro i de ikke pga kjøring! gikk over med lim så løsnet de aldri igjen,

men de lampet holderne bak i hjørnene over sofaen de løsnet til stadighet og det var noe billig pjatt!! som jeg aldri fikk festet skikkelig.

og jeg tror det at ikke jeg heller er en sinke langs veien hehe, så når jeg reagerer på andres kjøring med vogn da går det unna hehe!!

Det vitner jo om at redskapen holder det Very Happy

Har bare hatt ei vogn jeg og det er den jeg har nå. Cabby'n ble anbefalt for mitt bruk, nemlig vinterhusvær i fjellheimen vinterstid. Den har svart til forventningen i vinter, totalt 36 døgn under moderate vinterforhold.

Enten du betaler 200Keller 400K for ei vogn, så forventer du at ting ikke faller av/ut, eller karosseri knekker etc. Må være helt jævlig å oppleve for de som gjør det.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:11

Morten t.

Om du liker svære lysfontener i overskapene,vil du elske Cabby.

Et hvert plastglass og liters-mål vil stråle mot deg i all sin prakt,gjennom de frostede skap-glassa.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:15

Morten t skrev:
Pondus skrev:
ARVE skrev:
Sier det igjen jeg.Kjøp Kabe.

Hææææ Question ....... Cabby da Question ........ har du ikke hørt om vogna med markedets stiveste og kraftigste karosseri Question Makan.... lol! lol!

Pondus

nå får du ha meg unnskyldt for den uvitende fjolset jeg er, men vi har faktiskt ikke vært å kikket på cabby! hvorfor hakke peiling!!!! kan ikke si jeg har sett noen modeller av de her i distriktet?
ingen selgere? don`t know

61 sier at Cabby er dritbravogner. Mye bedre enn Kabe feks. 61 har hatt mange forskjellige vogner og har skikkelig peiling på detta.

Jeg.... Question Har rett og slett ikke greie på detta. Som nevnt er dette min første vogn lol! lol!

Ikke hør på ARVE. Ingenting annet en nyyyyydelige konjakkglass i edleste krystall syns gjennom kjøkkenskapene lol! lol!
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:17

Hjelper nok lite å ha KABE,BJØLSETH eller hva det nå måtte være, visst man går inn for å ødlegge.
Kvalitet og materialvalg, gjør nok helt klart forskjeller under påkjenning.
Men, sikter du over fartsdumper i 50Km/t med vogn. Lener deg på skapdører, lukker dem med beina osv.. så reduserer man plutselig levetiden kraftig!

Selv om man kjøper HTH kjøkken til samme pris som en Hobby vogn, så er det ikke dermed sagt at man kan bruke skapdørene som stol!
Så det med å "henge/turne" i skapdører eller interiør, er jo en ikke beregnet bruksmåte.

Hobby har vel ca.45% av markedet i Norge. Dvs i verdens 3 mest rike land!
Tror nok ikke alle kjøper Hobby bare for de er blakke eller har dårlig råd. Siden salgstallene er mange dobbelt av alle andre produsenter, vil det garantert være et flertall som handler både 1-2 og 3 vogner av dette merket.
Dvs, kvaliteten kan ikke i snitt være under pari! Så tjukke i hue er bare ikke folk! Selv om Bjarne Håkon Hanssen kanskje kan mene at campingfolk er litt mindre "smarte" en hotell mennsker.. ( dette er en mer direkte oversetting, en den "pene" måten han sa det på )

Men joda.. 200K for ei vogn er lommerusk geek
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:20

Pondus skrev:
Morten t skrev:
Pondus

med alle de kilometerne jeg har på fjelloverganger i fra vestlandet til østlandet/sørlandet, så er det rart at den forrige vogna mi var hel i det hele tatt når de er så dårliga at de ramler sammen for ingen ting hehe!!

joda noen skap håndtak løsnet det var den limte typen, de løsnet for vi dro i de ikke pga kjøring! gikk over med lim så løsnet de aldri igjen,

men de lampet holderne bak i hjørnene over sofaen de løsnet til stadighet og det var noe billig pjatt!! som jeg aldri fikk festet skikkelig.

og jeg tror det at ikke jeg heller er en sinke langs veien hehe, så når jeg reagerer på andres kjøring med vogn da går det unna hehe!!

Det vitner jo om at redskapen holder det Very Happy

Har bare hatt ei vogn jeg og det er den jeg har nå. Cabby'n ble anbefalt for mitt bruk, nemlig vinterhusvær i fjellheimen vinterstid. Den har svart til forventningen i vinter, totalt 36 døgn under moderate vinterforhold.

Enten du betaler 200Keller 400K for ei vogn, så forventer du at ting ikke faller av/ut, eller karosseri knekker etc. Må være helt jævlig å oppleve for de som gjør det.


pondus

helt enig en vogn skal "IKKE" dette fra hverandre om man betaler 200 eller 400 tusen(arve).
og hvis ting begynner å skje i denne vogna som jeg har nå, så er det ikke lange turen til forhandleren og han får beskjed lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:20

ARVE skrev:
Morten t.

Om du liker svære lysfontener i overskapene,vil du elske Cabby.

Et hvert plastglass og liters-mål vil stråle mot deg i all sin prakt,gjennom de frostede skap-glassa.

arve

ikke 06 modellen.
nok et argument for pondus`s katta i sekkenkjøp.

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:21

Pondus.¨

61 er en LSK-kylling som går til en Kabe forhandler for å kjøpe Cabby.Så jo siklemerkene hans på Kabene der oppe.

Mange forskjellige vogner -PØH !!! ER meg det.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:22

Morten t skrev:
Pondus skrev:
Morten t skrev:
Pondus

med alle de kilometerne jeg har på fjelloverganger i fra vestlandet til østlandet/sørlandet, så er det rart at den forrige vogna mi var hel i det hele tatt når de er så dårliga at de ramler sammen for ingen ting hehe!!

joda noen skap håndtak løsnet det var den limte typen, de løsnet for vi dro i de ikke pga kjøring! gikk over med lim så løsnet de aldri igjen,

men de lampet holderne bak i hjørnene over sofaen de løsnet til stadighet og det var noe billig pjatt!! som jeg aldri fikk festet skikkelig.

og jeg tror det at ikke jeg heller er en sinke langs veien hehe, så når jeg reagerer på andres kjøring med vogn da går det unna hehe!!

Det vitner jo om at redskapen holder det Very Happy

Har bare hatt ei vogn jeg og det er den jeg har nå. Cabby'n ble anbefalt for mitt bruk, nemlig vinterhusvær i fjellheimen vinterstid. Den har svart til forventningen i vinter, totalt 36 døgn under moderate vinterforhold.

Enten du betaler 200Keller 400K for ei vogn, så forventer du at ting ikke faller av/ut, eller karosseri knekker etc. Må være helt jævlig å oppleve for de som gjør det.


pondus

helt enig en vogn skal "IKKE" dette fra hverandre om man betaler 200 eller 400 tusen(arve).
og hvis ting begynner å skje i denne vogna som jeg har nå, så er det ikke lange turen til forhandleren og han får beskjed lol! lol!

måtta

husk at ingen produsenter dekker garanti om vogna er jokka istøkker.

numpsey
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:23

fred skrev:
Hjelper nok lite å ha KABE,BJØLSETH eller hva det nå måtte være, visst man går inn for å ødlegge.
Kvalitet og materialvalg, gjør nok helt klart forskjeller under påkjenning.
Men, sikter du over fartsdumper i 50Km/t med vogn. Lener deg på skapdører, lukker dem med beina osv.. så reduserer man plutselig levetiden kraftig!

Selv om man kjøper HTH kjøkken til samme pris som en Hobby vogn, så er det ikke dermed sagt at man kan bruke skapdørene som stol!
Så det med å "henge/turne" i skapdører eller interiør, er jo en ikke beregnet bruksmåte.

Hobby har vel ca.45% av markedet i Norge. Dvs i verdens 3 mest rike land!
Tror nok ikke alle kjøper Hobby bare for de er blakke eller har dårlig råd. Siden salgstallene er mange dobbelt av alle andre produsenter, vil det garantert være et flertall som handler både 1-2 og 3 vogner av dette merket.
Dvs, kvaliteten kan ikke i snitt være under pari! Så tjukke i hue er bare ikke folk! Selv om Bjarne Håkon Hanssen kanskje kan mene at campingfolk er litt mindre "smarte" en hotell mennsker.. ( dette er en mer direkte oversetting, en den "pene" måten han sa det på )

Men joda.. 200K for ei vogn er lommerusk geek

Nei, en må jo forutsette at det er normal bruk vi diskuterer her. Turne må man jo gjøre i turnhallen. Men ved normal bruk og kjøring så skal i ting gå i stykker Freddeboy..... det er vi vel enige om enten vogna koster det ene eller andre Question Question Question Question Question
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:23

Fred.

Mye bra i det innlegget ditt.

numpsey.

Du lyser jo opp vogna di bare ved ditt blotte nærvær,og trnger ingen Vebjørn Sand effekter for å ha det spennende der.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:25

numpsey

nei men sengene i vognene har det da aldri vært noe problem med heller geek
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:25

arve

bruker hodelykt, og er min egen lysfontene i hele vogna

numpsey
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:25

numpsey skrev:
Morten t skrev:
Pondus skrev:
Morten t skrev:
Pondus

med alle de kilometerne jeg har på fjelloverganger i fra vestlandet til østlandet/sørlandet, så er det rart at den forrige vogna mi var hel i det hele tatt når de er så dårliga at de ramler sammen for ingen ting hehe!!

joda noen skap håndtak løsnet det var den limte typen, de løsnet for vi dro i de ikke pga kjøring! gikk over med lim så løsnet de aldri igjen,

men de lampet holderne bak i hjørnene over sofaen de løsnet til stadighet og det var noe billig pjatt!! som jeg aldri fikk festet skikkelig.

og jeg tror det at ikke jeg heller er en sinke langs veien hehe, så når jeg reagerer på andres kjøring med vogn da går det unna hehe!!

Det vitner jo om at redskapen holder det Very Happy

Har bare hatt ei vogn jeg og det er den jeg har nå. Cabby'n ble anbefalt for mitt bruk, nemlig vinterhusvær i fjellheimen vinterstid. Den har svart til forventningen i vinter, totalt 36 døgn under moderate vinterforhold.

Enten du betaler 200Keller 400K for ei vogn, så forventer du at ting ikke faller av/ut, eller karosseri knekker etc. Må være helt jævlig å oppleve for de som gjør det.


pondus

helt enig en vogn skal "IKKE" dette fra hverandre om man betaler 200 eller 400 tusen(arve).
og hvis ting begynner å skje i denne vogna som jeg har nå, så er det ikke lange turen til forhandleren og han får beskjed lol! lol!

måtta

husk at ingen produsenter dekker garanti om vogna er jokka istøkker.

numpsey



ÅÅÅ f.... Så da gjelder ikke garantien da nei..... lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:26

Morten t skrev:
numpsey

nei men sengene i vognene har det da aldri vært noe problem med heller geek

måtta

kondolerer

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitimeTir 24 Apr 2007 - 13:27

numpsey skrev:
arve

bruker hodelykt, og er min egen lysfontene i hele vogna

numpsey

kommer ikke vogna de med lys??? lol! lol!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hobby Kvalitet Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hobby Kvalitet
Til Toppen 
Side 1 av 11Gå til side : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next
 Similar topics
-
» Kvalitet på innventar for Hobby 2013 modeller.
» Dårlig kvalitet på pakninger takluker 2007 Hobby 650 UMFE
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: