CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
kafasken




Antall Innlegg : 3
Registration date : 05.11.2019

alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger? Empty
PosteTema: alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger?   alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger? Icon_minitimeSøn 27 Aug 2023 - 14:39

er alde 3000 compact gulvvarme eller bare langs vegger?
skal kjøpe vogn og jeg har behov for varme i gulvet.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger? Empty
PosteTema: Re: alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger?   alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger? Icon_minitimeMan 28 Aug 2023 - 10:25

Hei. Er nok bare med varme langs vegger og kanskje el varme i gulv. Men finnes også vogner/biler med vannbåren varme i gulv. Min Cabby bobil med alde 3010 har vannbåren varme igulv feks. Så dette er ting du må få klarhet i før du kjøper vogn/bobil.

kafasken likes this post

Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger? Empty
PosteTema: Re: alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger?   alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger? Icon_minitimeMan 28 Aug 2023 - 18:57

Med Alde 3000 får du bare varme i konvektorer, som Johnny sier. Skal du ha vannbåren gulvvarme må du kjøpe ei vogn som har Alde 3010 eller 3020. Men det er himmelvid forskjell på hvordan vannbåren varme i gulv legges i f.eks Dethleffs mot f.eks Cabby, Kabe og Polar f.eks.
Dethlefs ville jeg ikke ha kjøpt overhodet, har bilder tatt med Termokamera som viser tydelig hvor dårlig de KAN gjøre det. Gjelder "Snow" versjoner og Exclusive-serien, slik jeg har erfart det.
Vogna vi byttet inn til i 2019 hadde elektrisk gulvvarme, og den fikk jeg også målsatte tegninger på som viste hvordan det var lagt. Så sjekk ut hvordan gulvvarme er forlagt, det vil du neppe angre på. Alde 3010 og 3020 har egen krets og sirkulsjonspumpe for gulvvarmen, som reguleres separat. Ei vogn med 3000 og elektrisk gulvvarme kan være et godt alternativ, men det må du selv vurdere.

kafasken likes this post

Til Toppen Go down
kafasken




Antall Innlegg : 3
Registration date : 05.11.2019

alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger? Empty
PosteTema: alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger?   alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger? Icon_minitimeOns 30 Aug 2023 - 14:12

ok, takk for svar Smile da har jeg lært litt, kanskje dere har noen info om Alde Comfort også? - var å kikka på en Bjølseth med dette men eier visste ikke om dette var gulvvarme...
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger? Empty
PosteTema: Re: alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger?   alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger? Icon_minitimeTor 31 Aug 2023 - 15:04

Tror bjølla (Bjølseth) hadde el. varme i gulv de senere års produksjon (frem til 2007) Men vet ikke når de begynte med dette.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger? Empty
PosteTema: Re: alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger?   alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Alde Compact 3000
» Alde compact 3000 - Kneppelyder i konvektor
» Alde 3000 compact - sprengt motstand på circuit board
» Iskald Alde 3000 Compact.
» Alde Compact 3000 som er helt dø..

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: