CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Strømkabel

Go down 
+4
Sten Rune
Johnny
joka
Kenneth
8 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 26 Jun 2008 - 6:19

hei

ser noen er nokså flinke her...... bare så synn dere ikke syntes på campingplassene..... er det noe jeg har titta på når en er rundt om, så er det nettopp dette..... og dere som sier dere samler opp alt, ja dere er nok i et sterkt mindretall....

men jeg prøver å være lit ærllig vedr dette...... og ja, det hender nok noe går i bakken, men aldri om en står slik til at en slipper noe ned så det fluter utover, og kan tråkkes i.... oppvakmaskinen og dusjen sames opp, og tømmes, fordi jeg ikke har sans for en hvit skumdott i grasset, pluss at det fra maskinen, jo er såpas varmt, at jeg er redd det ville blitt brunt under....

men på vintercampen, går alt sammen bare rett ned.... og jeg er faktisk ikke så betenkt for naturens del, om det renner litt av dette ut..... men en må vite hvor det tar veien..... og det vi her snakker om, er jo i svært beskjedne mengder, siden vannet jo må bæres...
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 21:06

Hei.

Har gått en runde på plassen og titta litt på forskjellige farkoster som er innkvartert på plassen her, og du verden så mange forskjellige kabel-typer det ligger rundt om..... Trodde nesten ikke det var så mange forskjellige jeg Rolling Eyes

Et eksempel var en nyere Solifer, som hadde ca 15 bort til strømstolpen, først en hvit plastledning på et par meter, så en rød plastledning bort til vogna og en GODKJENT GUMMIKABEL 3G2,5mm2 inn til strøminntaket på vogna.

Ingen av de plastledningene var noe mer enn 3G1mm2

Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Strømkabel - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 21:13

Sten rune. Er mye slik. Ser nesten rødt ut i gresset noen steder av disse plastledningene. Så det er mange som ikke vet bedre eller ikke bryr seg.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 22:15

Latterlig å ikke ta seg råd/bryderi med å gjøre ting ordentlig.ALLE har råd tl en ordentlig kabel,og å leke med sikkerheten p.g.a. pissepenger gjør meg meget harm.

man har en fordømt plikt til å ha forsvarlig utstyr når man lever så tett på hverandre som man ofte gjør på en camping.Hva i svarte sat.... er det med folk 'a ????????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 22:53

Hei

jeg savner og litt press på dette fra plass-eierene, har en ikke lovlig kabel, så ingen tilkobling til el-anlegget.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 22:57

Vegard.

Helt klart.De er ofte for late/uinteresserte til å ta seg en runde og kontrollere.Du av alle,vet jo hvor farlig dette kan være,om man fusker i faget med strøm.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 22:59

Virker ikke som vaktene her vet at dette ikke er lov....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Strømkabel - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 23:02

Stenis.

Gjennom 34 år med vogn,og et x-antall besøkte campingplasser,har jeg ennå til gode å oppleve at noe sjekker kabelen min.


Kan ikke være tilfeldig da vel ???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 23:09

ARVE skrev:
Stenis.

Gjennom 34 år med vogn,og et x-antall besøkte campingplasser,har jeg ennå til gode å oppleve at noe sjekker kabelen min.


Kan ikke være tilfeldig da vel ???

Arve

på fjellstoga gir innehaveren beskjed om at kun lovlig kabel blir godtatt, og at folk må ha dette....

vet og at tilsynet hadde ei runde for et par år siden, på åros og en plass lengre vest, og klippet kabler som var ulovlige..... men tror det var mest et markerings-trekk da, for jeg har ikke hørt om det siden
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 23:16

ARVE skrev:
Stenis.

Gjennom 34 år med vogn,og et x-antall besøkte campingplasser,har jeg ennå til gode å oppleve at noe sjekker kabelen min.


Kan ikke være tilfeldig da vel ???

Arve

Det er nok ikke tilfeldig nei.

Synd det er så stramme budsjetter rundt om, for det hadde vært på sin plass med en kontrollrunde fra tilsynet.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Strømkabel - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 23:21

Vegard.

Men går noen rundt og sjekker dette ? Jeg har og ved gjentatte anledninger sett på plassene at de krever ordentlige kabler,men aldri at noen har kontrollert dette.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 23:23

Stenis.

Har trangt budsjett jeg og,men har råd til godkjent kabel uansett.

Og de kablene er billige i forhold til de jeg kjøpte til stereoanlegget nå.Puh......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 23:25

ARVE skrev:
Vegard.

Men går noen rundt og sjekker dette ? Jeg har og ved gjentatte anledninger sett på plassene at de krever ordentlige kabler,men aldri at noen har kontrollert dette.

Arve

det sies at innehaveren har nekta å koble til enkelte kabler ja, når folk har ringt opp for at vogna skal plugges, hvorpå han har gitt beskjed åssen kabelen skal være.... alle får og ved ankomst en lapp, der lovlig kabel og lengde er beskrevet....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 23:26

Vegard.

Høres ut som en seriøs innehaver det der.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 23:29

ARVE skrev:
Stenis.

Har trangt budsjett jeg og,men har råd til godkjent kabel uansett.

Og de kablene er billige i forhold til de jeg kjøpte til stereoanlegget nå.Puh......

Arve

Mente budsjettene hos kontrollørene....

Bruker en flere titusner/hundretusner på vogn/bobil bør en koste på skikkelig strømutstyr til noen hundrelapper også....

Trossalt liv og helse det dreier seg om...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Strømkabel - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 23:32

Stenis.

Joda,skjønte det.Bare gjorde meg litt dum.....,faller så naturlig liksom.....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeTor 24 Jul 2008 - 23:34

ARVE skrev:
Stenis.

Joda,skjønte det.Bare gjorde meg litt dum.....,faller så naturlig liksom.....

affraid affraid lol! lol!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Strømkabel - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Lars
CAMPER
CAMPER
Lars


Male
Antall Innlegg : 41
Localisation : Hordaland
Registration date : 16.08.2008

Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeSøn 28 Sep 2008 - 11:48

Hvilke plugg-tilkoblinger finnes normalt på campingplassene rundtomkring?
Er det vanlig stikkontakt (han eller hun) eller CEE (han eller hun) ?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeSøn 28 Sep 2008 - 11:50

Solo skrev:
Hvilke plugg-tilkoblinger finnes normalt på campingplassene rundtomkring?
Er det vanlig stikkontakt (han eller hun) eller CEE (han eller hun) ?

Solo

Har inntrykk av at det er lett blanding... vanlig stikkontakt er vel fremdeles det vanligste...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Strømkabel - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeSøn 28 Sep 2008 - 11:53

Solo skrev:
Hvilke plugg-tilkoblinger finnes normalt på campingplassene rundtomkring?
Er det vanlig stikkontakt (han eller hun) eller CEE (han eller hun) ?

Solo

det er Cruko (den vanlige) Og CCE som brukes, enda er Cruko mest utbredt, men CCE er på full fart inn, så en overgang kan være lur å ha med..... utenfor norge, er det CCE de aller fleste plasser....

Hunnen står forøvrig alltid der spenningen kommer fra, feks i stolpen...
Til Toppen Go down
Per Olav
CARAVANER
CARAVANER
Per Olav


Male
Antall Innlegg : 70
Age : 64
Localisation : Molde
Registration date : 04.11.2007

Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 0:24

Det er vel CCE ( Industrikontakt) som er tillatt etter forskriftene?? Question Question Question Question Question Question Question
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 0:40

Per Olav skrev:
Det er vel CCE ( Industrikontakt) som er tillatt etter forskriftene?? Question Question Question Question Question Question Question


Ja, på nye anlegg.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Strømkabel - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Strømkabel   Strømkabel - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Strømkabel
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Nedgravd strømkabel.
» Riktig strømkabel til campingplasser?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: