CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Thruma eller Alde.

Go down 
+4
Sten Rune
Pondus
Jan
Johnny
8 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Thruma eller Alde. - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Thruma eller Alde.   Thruma eller Alde. - Page 6 Icon_minitimeSøn 25 Nov 2007 - 21:27

Hei dere glemmer en ting i Truma'ens favør. kan brukes som hårføner dersom strømmen skulle bli borte. Er jo bare å kjøre vifta for fullt med full varme, legge seg ned på gulvet og stikke hodet bort i dyseåpningen.
PS Må ha endel tålmodighet.

Hilsen fra Truma'ens store beskytter.[/quote]


Mulig det, men har du bare 220volts vifte som jeg hadde så sliter du.
Da får du heller gjøre som strutsen.Stikke hue i sanda Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Thruma eller Alde. - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Thruma eller Alde.   Thruma eller Alde. - Page 6 Icon_minitimeSøn 25 Nov 2007 - 21:57

dodraugen skrev:
Hei dere glemmer en ting i Truma'ens favør. kan brukes som hårføner dersom strømmen skulle bli borte. Er jo bare å kjøre vifta for fullt med full varme, legge seg ned på gulvet og stikke hodet bort i dyseåpningen.
PS Må ha endel tålmodighet.

Hilsen fra Truma'ens store beskytter.


Mulig det, men har du bare 220volts vifte som jeg hadde så sliter du.
Da får du heller gjøre som strutsen.Stikke hue i sanda Very Happy Very Happy[/quote]

Hmmm. Kanskje montere ei håndvifte da????? Thruma eller Alde. - Page 6 265129

Vel for å være litt seriøs da. Er litt kjekt også med truma også. Sammen med et par el-jet'er så går det rasende raskt å få opp tempen i vogna.

Vi reduserer varmen til ca 5-10 grader om natta og skrur opp igjen om morraen samt fyrer opp trumaen. raskt opp i noen og 20 grader da.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Thruma eller Alde. - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Thruma eller Alde.   Thruma eller Alde. - Page 6 Icon_minitimeLør 29 Des 2007 - 10:07

Skulle bruke Hobbyen som gjesterom i jula med 8 kalde ute...
Fyrte først opp med ultraheaten... Det ble det ikke mye greie på, men det hadde jeg jo ikke forventet heller... Så slo jeg på gassen....

Og det var andre boller...21 grader opp på 1, 5 timer....uten stresse særlig.... Ok lit viftelyd blir det... men den kan reduseres godt (når en skal være der inne) og allikevel ha varm vogn....
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Thruma eller Alde. - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Thruma eller Alde.   Thruma eller Alde. - Page 6 Icon_minitimeLør 29 Des 2007 - 10:13

ARVE skrev:
Thor Egil.

Ble sibilantene mer naturlige med de nye signalkablene ?? Hehe !!!! Og hva med holografien ??

Må bare erte gutta som hører på tysk tyggis-pop gjennom ghettoblastere i asiatisk plastutførelse.

Slem i dag !!!!

Blei tregt svar dette, men dybden og transientoppstarten ble helt rå. Forøvrig kan jeg opplyse om jeg i vogna har installert et Creative anlegg med sub...(til en brøkdel av prisen til Black Magic), men det er fint å lytte til mens trumaen varmer vogna opp! Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Thruma eller Alde. - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Thruma eller Alde.   Thruma eller Alde. - Page 6 Icon_minitimeLør 29 Des 2007 - 10:13

Thor Egil

viftelyd blir det ho uansett om du kjører ultra-heat eller på gass, for å få varmen ut i vogna.... sånn blitr det jo med Thruma uansett.....

og du, de varmer utrolig fort opp de der, når en guffer på litt....
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Thruma eller Alde. - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Thruma eller Alde.   Thruma eller Alde. - Page 6 Icon_minitimeLør 29 Des 2007 - 10:17

ARVE skrev:
Thor Egil.

Lenge siden jeg leste den der,og dette må da være av stor interesse for folk med Hobby og andre merker med Truma.

Og så blir vel Vegard glad når han leser om Santa'en.

Men det var jo bare en "handlevogn" han hadde med på tur og da,dansken.

Jepp.. jeg merker forskjell på vår nye 650 x 250 kontra 535 x 220, så volumet blir jo noe helt annet...ja
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Thruma eller Alde. - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Thruma eller Alde.   Thruma eller Alde. - Page 6 Icon_minitimeLør 29 Des 2007 - 10:25

thor_egil skrev:
ARVE skrev:
Thor Egil.

Lenge siden jeg leste den der,og dette må da være av stor interesse for folk med Hobby og andre merker med Truma.

Og så blir vel Vegard glad når han leser om Santa'en.

Men det var jo bare en "handlevogn" han hadde med på tur og da,dansken.

Jepp.. jeg merker forskjell på vår nye 650 x 250 kontra 535 x 220, så volumet blir jo noe helt annet...ja

Thor Egil

dette er jo forskjeller en merker ved å handle større vogn..... jeg merka og det, med overgangen vi hadde sist, fra 650, til 790.........
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Thruma eller Alde. - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Thruma eller Alde.   Thruma eller Alde. - Page 6 Icon_minitimeLør 29 Des 2007 - 10:30

Vegard skrev:
Thor Egil

viftelyd blir det ho uansett om du kjører ultra-heat eller på gass, for å få varmen ut i vogna.... sånn blitr det jo med Thruma uansett.....

og du, de varmer utrolig fort opp de der, når en guffer på litt....

Ja... når man drar på gass og strøm samtidig blir det virkelig fart på sakene.... Tanken om hårføner er ikke så dum.. For de som har langt hår kan bare legge seg på enden av dobbelt senga og la håret henge ned forbi utblåset under den!!!!... Smile

Vi med høyt hårfeste og tysk nazisleik må finne oss i å ligge på gulvet... men nå er nå behovet for ekstra tørk noe begrenset! Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Thruma eller Alde. - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Thruma eller Alde.   Thruma eller Alde. - Page 6 Icon_minitimeLør 29 Des 2007 - 10:39

Thor Egil

den sveisen tørker vel før en kommer ned på gulvet.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Thruma eller Alde. - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Thruma eller Alde.   Thruma eller Alde. - Page 6 Icon_minitimeMan 31 Des 2007 - 6:47

thor_egil skrev:
ARVE skrev:
Thor Egil.

Ble sibilantene mer naturlige med de nye signalkablene ?? Hehe !!!! Og hva med holografien ??

Må bare erte gutta som hører på tysk tyggis-pop gjennom ghettoblastere i asiatisk plastutførelse.

Slem i dag !!!!

Blei tregt svar dette, men dybden og transientoppstarten ble helt rå. Forøvrig kan jeg opplyse om jeg i vogna har installert et Creative anlegg med sub...(til en brøkdel av prisen til Black Magic), men det er fint å lytte til mens trumaen varmer vogna opp! Very Happy

Thor Egil.

Endelig kom svaret ja.Har lurt i flere måneder nå på når du skulle svare på dette.Hehe.....not.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Thruma eller Alde. - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Thruma eller Alde.   Thruma eller Alde. - Page 6 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Thruma eller Alde.
Til Toppen 
Side 6 av 6Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Similar topics
-
» Alde 2920 eller alde 2910?
» alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger?
» Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?
» penta telt eller annet telt med 3,5 m dybde eller mer ønskes
» Thruma

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: